uchmanek Napisano 15 Czerwca 2007 Napisano 15 Czerwca 2007 skok, szczelnosc, plynnosc itd. chociaz biorac pod uwage ceny oringow warto wymieniac przy kazdym serwisie. Cytuj
sp0q Napisano 15 Czerwca 2007 Napisano 15 Czerwca 2007 Ile może kosztować zestaw uszczelek potrzebny do serwisu? Orientuje się ktoś? Cytuj
uchmanek Napisano 15 Czerwca 2007 Napisano 15 Czerwca 2007 orginalne rs'a ok 200pln (zwenetrze+wew). wew na 100% mozna dostac zamienniki, z zewnetrznymi moze byc roznie. ostatnio biegalem za uszczelkami przeciwkurzowymi do judy i nie znalazlem. Cytuj
ramir Napisano 16 Czerwca 2007 Napisano 16 Czerwca 2007 Witam - od miesiąca jestem szczęsliwym użytkownikiem reby wc. widelczyk pracuje rewelacyjnie. Zauważyłem jednak że co jakiś czas na koronie - od strony zaworu powietrza na komorze pozytywnej zbiera się niewielka warstwa tłustego nalotu?! Czy zaobserwowaliście u Siebie coś takiego? Czy może to być nadmiar oleju który zostaje "wypluty" w trakcie jazdy? Nie jest tego dużo (olej nie spływa po goleniach) ale zbiera się na tym kurz i piach Pozdr. Cytuj
uchmanek Napisano 19 Czerwca 2007 Napisano 19 Czerwca 2007 chwilka, to na koronie czy na goleniach? (bo to spora roznica). jesli na koronie to podejzewamy zawor komory pozytywnej, jesli na goleniach to nie ma sie co emocjonowac: nowe widelce zazwyczaj gubia nadmiar oleju. Cytuj
ramir Napisano 20 Czerwca 2007 Napisano 20 Czerwca 2007 ok - nie potrzebnie wspominałem o tych goleniach Chodziło mi oczywiście o olej na koronie dookoła zaworu powietrznego. Pisząc "(...) olej nie spływa po goleniach" miałem na myśli że nie jest go na tyle dużo na koronie, żeby spływał z niej na golenie. Taki "skrót myślowy". Co dziwne - teraz sobie przypomniałem - na poprzednim amorku (r-7) też tak miałem na początku ?!?! Cytuj
uchmanek Napisano 20 Czerwca 2007 Napisano 20 Czerwca 2007 do komory wlany jest olej, ktory czesciowo wyplywa przy spuszczaniu powietrza (wiec tez przy kazdym odlaczaniu pompki). dopolki sa to niewielkie ilosci nie ma sie co przejmowac. co jakis czas zagladaj do komory i sprawdzaj, czy olej ciagle jest. Cytuj
ramir Napisano 20 Czerwca 2007 Napisano 20 Czerwca 2007 Może to głupie pytanie - ale jak mam zaglądać do komory? I "(...) co jakiś czas"? Mógłbyś sprecyzować? Spotkałem się z wypływaniem oleju w trakcie odłączania pompki - ale z komory negatywnej (ponoć to dla tego, że olej zbiera się na dnie goleni). Nie zdarzało mi się to jednak nigdy przy pompowaniu komory pozytywnej (no może raz w manitou r-7). W przypadku Reby jest inaczej - zawsze przed pompowaniem koronę wycieram (wogle po każdym powrocie z wycieczki delikatnie czyszczę amor). I przez kilka pierwszych wyjazdów po powrocie stwierdzałem że amor jest na lewej stronie goleni bardziej oblepiony kurzem. Okazało się, że pod kurzem jest smar do którego przyklejają się drobiny pyłu, piachu i kurzu. Dziś już tego nie było - może ustało??? Chciałem tylko wiedzieć czy inni też zauwazyli takie "cuś". Uchmanek - jakbyś miał jakieś wskazówki serwisowe - chętnie poczytam. Pewnei w tym kontekście pisałeś o "zaglądaniu do amora". Cytuj
uchmanek Napisano 20 Czerwca 2007 Napisano 20 Czerwca 2007 to prawda, olej z pozytywnej przelewa sie do neg i oprzy okazji smaruje uszczelke, taka jest jego rola. przy pompowaniu neg odwroc rower, to nie bedzie ci olej wyciekal . Z tego co pamietam, co 20h jazdy trzeba zkontrolowac pociom olej w sprezynie. Spuszczamy powietrze i odkrecamy gorny, lewy korek. Ma tam byc ok 5cc czystego oleju. Co do serwisu: przeczytaj instrukcje . Czyscic po kazdej jezdzie, szczegolnie uszczelki, psikac brunoxem dolewac olej do komory. Co jakis czas mozna zdjac dolne golenie, oczyscic uszczelki, nasaczyc foam'a, dolac oleju do dolnych goleni. Raz na rok pelny serwis (ja robie na wiosne). Cytuj
roge Napisano 21 Czerwca 2007 Napisano 21 Czerwca 2007 Taki sam jak do dolnych goleni, czyli 15w. Jeśli wlejesz 5w przeznaczone do tłumika, to też nic się nie stanie. Cytuj
ramir Napisano 21 Czerwca 2007 Napisano 21 Czerwca 2007 Z tym brunoxem będę musiał spróbować - nad zakupem zastanaiwam się już od 2 tygodni i jakoś tak nie mam okazji Czy kolega Uchanek robił opisane przez siebie czynności osobiście? czy w serwisie? Zależy mi przed otwarciem reby poznać doświadczenia kogoś kto już to zrobił. Mnie już się udalo otworzyć i złożyć na powrót amorka Duke - ale niespodzianki były Pozdrawiam Cytuj
uchmanek Napisano 21 Czerwca 2007 Napisano 21 Czerwca 2007 Wszystko sam. Troche zabawy jest z pierscieniami rozporowymi (nie mam odpowiedniego narzedzia), w instrukcji sa tez niescislosci. Ogolnie nie ma wiekszych problemow. Jesli trzeba moge wrzucic zdjecia z serwisu (robilem je z mysla o fotorelacji, ale jak do tad nie mialem czasu jej napisac). Cytuj
ramir Napisano 21 Czerwca 2007 Napisano 21 Czerwca 2007 Wszystko sam. Troche zabawy jest z pierscieniami rozporowymi (nie mam odpowiedniego narzedzia), w instrukcji sa tez niescislosci. Ogolnie nie ma wiekszych problemow. Jesli trzeba moge wrzucic zdjecia z serwisu (robilem je z mysla o fotorelacji, ale jak do tad nie mialem czasu jej napisac). No to teraz masz okazję nadrobic zległości - a i pewnie grono Twoich fanów się po tym zbierze. Ja gorąco sekunduję Twojemu pomysłowi - fotorelacja z opisem newralgicznych momentów. Cytuj
roge Napisano 21 Czerwca 2007 Napisano 21 Czerwca 2007 Komlet szczypców do pierścieni segera kosztował mnie 16zł. Tani badziew, ale daje radę jeśli jest używany raz na pól roku. Jedyny problem jaki napotkałem podczas pierwszego serwisu było to, że bałem się mocniej uderzyć w korki wystające od spodu, żeby zdjąć dolne golenie. Oczywiście tłukłem młotkiem przez deskę. Cytuj
adamus Napisano 22 Czerwca 2007 Napisano 22 Czerwca 2007 gdzie kupiles? trochę inwencji http://www.narzedziowiec.com.pl/szczypce_d...i_osadczych.htm http://www.narzedziak.pl/go/_info/?id=1124 http://allegro.pl/28449_szczypce.html co do instrukcji RS-a to gdzie tam są jakieś niescisłości? Cytuj
roge Napisano 22 Czerwca 2007 Napisano 22 Czerwca 2007 Kupiłem w najbliższym sklepie metalowym. Sposób smarowania podany w instrukcji serwisowej jest zupełnie inny od fabrycznego smarowania widelca. Uszczelki przeciwkurzowe są fabrycznie smarowane smarem stałym, w instrukcji nie ma o tym ani słowa. Komory powietrzne fabrycznie są smarowane bardzo rzadkim smarem stałym, w instrukcji jest mowa o oleju na oringi. Instrukcja serwisowa z 2005 dopuszcza dowolność stosowania olejów (5w-15w) do smarowania dolnych lag i komór powietrznych. Oil Chart z mówi o oleju 15w. Najlepszym "kwiatkiem" jest odmienna kolejność spuszczania powietrza z komór pozytywnej i negatywnej, podawana przez dwie różne instrukcje serwisowe RS z lat 2005 i 2006. Cytuj
ramir Napisano 22 Czerwca 2007 Napisano 22 Czerwca 2007 Czy ktoś jeszcze sądzi, że to celowa akcja dywersyjna?! Czy to możliwe, żeby fachowcy z RS zrobili takie pomyłki świadomie? Przecież to trzeba być ciemnym burakiem, żeby zalecić odwrotne spuszczanie powietrza z komór powietrznych i raz zalecać olej a raz smar. Chyba, że ty wszystko jedna wielka ściema i niezlaeżnie co i jak zrobisz i tak będzie dobrze - o ile złożysz całość na powrót Cytuj
roge Napisano 22 Czerwca 2007 Napisano 22 Czerwca 2007 Smar jest fabrycznie. W instrukcjach zalecają tylko olej, o smarze nie ma ani słowa. Cytuj
uchmanek Napisano 23 Czerwca 2007 Napisano 23 Czerwca 2007 co do instrukcji RS-a to gdzie tam są jakieś niescisłości? BYlo kilka kwiatkow, pamietam tylko blad przy uwalnianiu dolnych goleni: napisali ze trzeba puknac jedna srobke, a w razeczywistosci trzeba bylo obie. Cytuj
Misiek^^ Napisano 23 Czerwca 2007 Napisano 23 Czerwca 2007 uchmanek ja też jestem za stworzeniem fotorelacji Czekam na nią z niecierpliwością Cytuj
Blue Napisano 23 Czerwca 2007 Napisano 23 Czerwca 2007 Tez będe bardzo wdzieczny za ta fotorelacje . Cytuj
ramir Napisano 25 Czerwca 2007 Napisano 25 Czerwca 2007 A tak przy okazji - zmieniał ktoś z koleżanek lub kolegów wysokość skoku w RS Reba? Interesuje mnie oczywiście nie jak wygląda to w teorii, ale w praktyce. Gdyby ktoś miał jakieś doświadczenia to ... Ja konkretnie myślę o zmanie z 100 na 80 - co o tym sądzicie?! Jak wpłynełaby ta zmiana na hmmm... powiedzmy warunki jezdne roweru (bo że geometria się jakoś tam zmieni to wiem, ale jakie ma to przełożenie na praktyczną stronę jazdy). Gdzieś już czytałem, że skok 80 preferowany jest na wyścigi MTB a 100 na maratony?! Co Wy na to??? Pozdr. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.