sztorm Napisano 2 Sierpnia 2024 Napisano 2 Sierpnia 2024 Miałem to samo i okazało się, że poziom oleju (w tłumiku nie w dolnych goleniach) był nie odpowiedni (za niski). Cytuj
Yacko Napisano 2 Sierpnia 2024 Napisano 2 Sierpnia 2024 Dużo roboty z uzupełnieniem tego ? Skoro działało a nie działa to jakim cudem wyciekł. Cytuj
sztorm Napisano 2 Sierpnia 2024 Napisano 2 Sierpnia 2024 Najlepiej zrobić pełny serwis który należy robić co 200 godzin pracy amora lub rok i będziesz miał spokój. Kup odpowiedni zestaw części które należy wymienić i do dzieła. W internecie jest sporo na ten temat i nie jest to trudne ani nie potrzeba dziwnych narzędzi, wystarczą podstawowe imbusy, klucz do kaset i nasadka 24mm. Sciągnij sobie apkę na smartfona TrailHead i tam po wpisaniu numera widelca (który jest z tyły na koronie) znajdziesz wszystko co potrzeba: zestawy serwisowe i instrukcje krok po kruku co należy wykonać. Są one po angielsku, niemiecku i francusku ale jest dużo rysunków i zdjęć także nie ma z tym problemu. Jak ma się trochę wiedzy technicznej i umiejętności. Ja tak zawsze robię i w moim przypadku po takim serwisie amor lepiej działa niż jak był zaraz po zakupie. Tak miałem w przypadku Reby i teraz SIDa. Link do strony ze wszystkimi informacjami poniżej: TrailHead 2 Cytuj
Dokumosa Napisano 2 Sierpnia 2024 Napisano 2 Sierpnia 2024 (edytowane) W rebie jak jest za mało oleju to blokady praktycznie brak. Blokada ma szansę zadziałać jeśli pomiędzy tłumikiem kompresji a poziomem oleju w górnej goleni nie ma żadnego powietrza. Dodatkowo objętość oleju zalecana w manualach serwisowych w przypadku RS ma się często nijak do rzeczywistości. Jedyna sensowna metodą to lać do poziomu dolnego oringu tłumika kompresji. Jeśli działał a teraz nie i nic nie było w międzyczasie grzebane to są 2 możliwości - puszcza uszczelniacz w sealheadzie na dole prawej goleni górnej (ale one wytrzymują nawet 10 lat) albo pękł korpus tłumika.kompresji. Edytowane 2 Sierpnia 2024 przez Dokumosa Cytuj
Yacko Napisano 2 Sierpnia 2024 Napisano 2 Sierpnia 2024 Spuściłem powietrze całkowicie, odblokowałem, pompowałem, zablokowałem, pompowałem, napełniłem powietrze i działa blokada tak jak inne Reby - czyli około 1cm się wciśnie i jest kamień. Rower dzisiaj odebrałem z poczty, może podczas transportu się przelało i musiałem trochę pompować aby wróciło tam gdzie trzeba ? Czy jednak może być problem i mogę się spodziewać powtórki sytuacji ? Cytuj
Dokumosa Napisano 2 Sierpnia 2024 Napisano 2 Sierpnia 2024 To oczywista oczywistość - tłumik MC pracuje tylko w pionie. Jak rower leży, wisi albo stoi tak, że dół widelca jest powyżej góry to.tłumik się zapowietrza. Szczęśliwie sam się.odpowietrzy jak chwilę popracuje (nie trzeba spuszczać powietrza). W tym tłumiku nawet jazda w cięższym terenie powoduje zapowietrzanie 1 Cytuj
Yacko Napisano 2 Sierpnia 2024 Napisano 2 Sierpnia 2024 Stał w normalnej pozycji chyba dwie godziny po wyjęciu z kartonu i blokada nie działała. Dopiero to kilkunastokrotne pompowanie i wróciła do żywych. To ugięcie na blokadzie 10-12mm jest dopuszczalne, czy trochę za mało oleju ? Cytuj
Dokumosa Napisano 3 Sierpnia 2024 Napisano 3 Sierpnia 2024 Weź pod uwagę, że jak siedzisz na rowerze to jest ugięcie wstępne i wtedy i tak tego jałowego skoku nie ma. Jeśli będzie cię to drażnić to przy serwisie 200h nalej oleju tyle ile trzeba. Cytuj
Yacko Napisano 3 Sierpnia 2024 Napisano 3 Sierpnia 2024 (edytowane) To nawet nie jest jałowy skok, bo muszę bardzo mocno przycisnąć aby się schował o ten centymetr. Sprawdziłem w dwóch Foxach i Judy i tam mi się ugina max 5mm. Będę pamiętał o tym oleju, najchętniej już bym to zrobił, ale chyba trzeba lagi ściągać do tego, samo wykręcenie tłumika nie wystarczy ? Edytowane 3 Sierpnia 2024 przez Yacko Cytuj
sztorm Napisano 3 Sierpnia 2024 Napisano 3 Sierpnia 2024 Nie wiem po co ta cała głupia dyskusja. Blokowanie amortyzatora służy jedynie tamu aby zapobiec utracie energii przy podjazdach pedałując na stojąco i te 10mm jest naprawdę bez znaczenia. Cytuj
Dokumosa Napisano 3 Sierpnia 2024 Napisano 3 Sierpnia 2024 Nie trzeba lag zdejmować. Trzeba wykręcić tłumik kompresji. I faktycznie jest to bez znaczenia co chyba zbyt słabo zasygnalizowałem. Cytuj
Yacko Napisano 3 Sierpnia 2024 Napisano 3 Sierpnia 2024 2 godziny temu, sztorm napisał: Nie wiem po co ta cała głupia dyskusja. Blokowanie amortyzatora służy jedynie tamu aby zapobiec utracie energii przy podjazdach pedałując na stojąco i te 10mm jest naprawdę bez znaczenia. Jakieś tam małe znaczenie zawsze jest. Wołałbym jak w pozostałych rowerach, minimalne ugięcie 3-5mm. Poszukam manuala i spróbuję ogarnąć. Cytuj
Dokumosa Napisano 3 Sierpnia 2024 Napisano 3 Sierpnia 2024 Jak masz specyficzny klucz nasadowy 24 to żaden problem. 5 min roboty. Lejesz ze 2ml oleju 7WT. Tylko IMO lepiej poczekać do pierwszego serwisu 200h i przy okazji już wymienić olej i inne smarowideł. 1 Cytuj
Yacko Napisano 3 Sierpnia 2024 Napisano 3 Sierpnia 2024 Taki zestaw powinien być OK, oleju wystarczy na dolewkę i z na pełen serwis według tego co doczytałem: https://allegro.pl/oferta/rock-shox-nasadka-gornej-pokrywy-widelca-11999738372 https://allegro.pl/oferta/rock-shox-olej-do-amortyzatorow-7-wt-120ml-14428409759 Cytuj
sztorm Napisano 4 Sierpnia 2024 Napisano 4 Sierpnia 2024 Jeśli to ma być pełny serwis to trochę mało. Przy pełnym serwisie co 200h lub rok nie dolewam a wymieniam olej i wymieniam wszystkie uszczelnienia wg instrukcji producenta i dzięki temu nie płaczę tutaj, że coś mi nie działa. Jeśli chodzi o oleje to RS zaleca do Reby 2017-2020 15wt i 5wt. Wejdź tu: https://trailhead.rockshox.com/en wpisz numer seryjny swojego widelca (z tyłu na koronie) i znajdziesz tam wszystko co producent zaleca do danego egzemplarza amora a także wszelkie i instrukcje, co prawda nie po polsku ale napisane tak, że bardziej inteligentna małpa to zrozumie. Cytuj
Dokumosa Napisano 4 Sierpnia 2024 Napisano 4 Sierpnia 2024 (edytowane) Nie ma sensu zmieniać uszczelek wewnętrznych co 200h. Zanim nowe się dotrą.mija 100h a one starczają nawet na 1000h (sam kieruję się zasadą, że jak pojawia się jakieś oznaki niedomagania albo co 4 lata). Uszczelki kurzowe warto mieć nowe pod ręką - po zdjęciu goleni dolnych można ocenić stan obecnych czy już kwalifikują się do wymiany (wargi powinny być miękkie, bez żadnych uszkodzeń). Do serwisu 200h trzeba mieć też olej do dolnych goleni (15WT), smar na oringi i pod uszczelki kurzowe (SRAM Butter), poza.kluczem do kaset również klucz.nasadowy sześciokątny 24mm że ściętym dołem (bez zaobleń - gniazdo ma się zaczynać na ostro). A jeśli trzeba zmieniać uszczelki kurzowe to również nabijak do nich. Sam zmieniam też każdorazowo uszczelki dolnych śrub (crash washers) - groszowa sprawa i pewność, że nie będzie ciekło. Od lat nie używam smaru PM600 - widelce pracują zauważalnie lepiej jeśli w sprężynie powietrznej jest SRAM Butter albo mix smaru DynamicSeal i oleju 15WT. Edytowane 4 Sierpnia 2024 przez Dokumosa 2 Cytuj
Yacko Napisano 4 Sierpnia 2024 Napisano 4 Sierpnia 2024 Reba jest prawie nowa, najwyżej kilka - kilkanaście godzin jazdy. Chciałbym tylko aby blokada miała ugięcie max 3-5mm. Do tego wystarczy klucz 24 i olej 5wt i strzykawka, czy zaopatrzyć się jeszcze w coś ? Cytuj
Dokumosa Napisano 4 Sierpnia 2024 Napisano 4 Sierpnia 2024 Smar sobie od razu kup żeby oringi tłumika posmarować przed zamontowaniem. 1 Cytuj
Dokumosa Napisano 4 Sierpnia 2024 Napisano 4 Sierpnia 2024 Ta nasadka co.sobiw wsadziłeś do koszyka to zwykły klucz do kaset a potrzebujesz jeszcze klucza 24mm. Cytuj
Yacko Napisano 4 Sierpnia 2024 Napisano 4 Sierpnia 2024 (edytowane) Tak, bo ten do kaset, który mam jest z pinem w środku. Co do 24mm to nie znalazłem niestety dedykowanego a te co posiadam w domu mają zaokrąglenia na początku, więc ryzyko objechania krawędzi. Mam kilku znajomych mechaników, może któryś będzie miał taki kanciaty od początku. Edytowane 4 Sierpnia 2024 przez Yacko Cytuj
sztorm Napisano 4 Sierpnia 2024 Napisano 4 Sierpnia 2024 1 godzinę temu, Yacko napisał: Tak, bo ten do kaset, który mam jest z pinem w środku. Co do 24mm to nie znalazłem niestety dedykowanego a te co posiadam w domu mają zaokrąglenia na początku, więc ryzyko objechania krawędzi. Mam kilku znajomych mechaników, może któryś będzie miał taki kanciaty od początku. Dedykowanego klucza 24mm nie znajdziesz bo to jest typowy klucz można go zeszlifować na szlifierce a najlepiej udaj się do jakiegoś tokarza aby Ci go zplanował. Na początku używałem normalnego klucza nasadowego i jak będziesz go dobrze dociskał osiowo i założysz go na nakrętkę przez cienką szmatkę nie powinno się nic stać. Chodzi o to że ta nakrętka 24mm jest dość niska i ma ograniczony kontakt z kluczem a zfazowany klucz jeszcze bardziej go ogranicza. Cytuj
Dokumosa Napisano 4 Sierpnia 2024 Napisano 4 Sierpnia 2024 To jest "dedykowany" klucz: https://rowerek.pl/product-pol-26592-Nasadka-Unior-24-mm-1783-1-6P-do-amortyzatorow-1-2.html A to struganie z normalnej, markowej nasadki: https://bitul.pl/pl/p/KLUCZ-NASADOWY-FREZOWANY-12-24-MM-FK024/134 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.