Michal2008 Napisano 11 Kwietnia 2024 Napisano 11 Kwietnia 2024 Ok, dzięki za odpowiedź, czyli twoim zdaniem za mało oleju w tłumiku? Bo patrzę jeszcze mam gwarancję 1.5 tygodnia na ten amor hehe Cytuj
Dokumosa Napisano 11 Kwietnia 2024 Napisano 11 Kwietnia 2024 Myślisz że w ramach gw by to zrobili? Nie sądzę. Kup sobie odpowiednio wyprofilowany klucz nasadowy 24mm i małą butelkę oleju 5wt, dolewaj strzykawką po 2-3ml i próbuj. Przy wyciąganiu tłumika kompresji cały czas kręć kapslem za pomocą klucza (ten nasadowy 24). Cytuj
Michal2008 Napisano 11 Kwietnia 2024 Napisano 11 Kwietnia 2024 ok, pytam tylko czy to kwestia na pewno oleju, jak tak to spoko, i tak już wszystko czeka (oleje itd.) na pełen serwis Cytuj
szuwar_1978 Napisano 17 Kwietnia 2024 Napisano 17 Kwietnia 2024 (edytowane) Tak się zastanawiam czy w mojej Rebie SN 27T82777094 można coś poprawić... np montaż debon air? Takie cudo znalazłem na aledrogo https://allegro.pl/oferta/rock-shox-sid-reba-bluto-tlok-upgrade-z-solo-air-na-debon-air-czarny-14702504081 Edytowane 17 Kwietnia 2024 przez szuwar_1978 Cytuj
sztorm Napisano 17 Kwietnia 2024 Napisano 17 Kwietnia 2024 (edytowane) Można wymienić smar pm600 na dynamic seal, dodatkowo poza smarem do komory powietrznej 3ml oleju 15-30WT oraz wymienić olej w tłumiku na maxima plush 3WT. Zamontować tokeny zmieni się charakterystyka sprężyny powietrznej z liniowej na progresywną (zmniejszyć nieco ciśnienie) - będzie bardziej czuły w początkowej fazie skoku a nie będzie dobijał. W uszczelkach kurzowych zastosować smar dynamic seal. DebonAir nic nie zmienia, można sobie darować. Edytowane 17 Kwietnia 2024 przez sztorm Cytuj
szuwar_1978 Napisano 17 Kwietnia 2024 Napisano 17 Kwietnia 2024 Dzięki za odpowiedź. Dopiero co zrobiłem full serwis i złożyłem na sram butter i kultura pracy jest OK. Denerwuje mnie luz opisany tu bo mam to samo.... I zastanawiam się jak bym zamontował debona czy pomoże. Pytanie czy ten z aukcji pasuje? Cytuj
sztorm Napisano 17 Kwietnia 2024 Napisano 17 Kwietnia 2024 DebonAir w amortyzatorach 32mm mechanicznie nic nie zmienia, nie zmieniają się proporcje objętości komór +/- jak w modelach 35mm. 1 Cytuj
filipog44 Napisano 18 Kwietnia 2024 Napisano 18 Kwietnia 2024 12 godzin temu, szuwar_1978 napisał: Dzięki za odpowiedź. Dopiero co zrobiłem full serwis i złożyłem na sram butter i kultura pracy jest OK. Denerwuje mnie luz opisany tu bo mam to samo.... I zastanawiam się jak bym zamontował debona czy pomoże. Pytanie czy ten z aukcji pasuje? Też miałem taki sam skok jałowy w obu swoich Rebach RL (2016 i 2018). Ale czy jest to normalne, tu powinien wypowiedzieć się ktoś z większym doświadczeniem. Cytuj
lazyjones Napisano 2 Maja 2024 Napisano 2 Maja 2024 Cześć. Mam Rockridera z 2019 z Rebą 100mm A8. Nigdy nie pracowała dobrze, raczej wręcz tragicznie. Ciężko, skokowo, zacinając się. Już dawno położyłem na niej lagę. Wczesniej wypróbowałem wszystkie smary (butter, pm600, dynamic seal), lałem niezły olej, wymieniłem uszczelki na low friction. Zero poprawy. Ktoś kiedyś wysunął hipotezę, że są partie tych amorów z zaniżona tolerancją średnicy - to by nawet pasowało bo nawet przy rozebranym amorze czuć jak to wszystko ciężko chodzi, jakby oringi były nadmiernie ściągnięte. Trochę to jednak dla mnie było mało prawdopodobne, założyłem że po prostu mój egzemplarz ma jakiś feler i muszę z tym żyć Ale ostatnio już mi ręce opadły - trochę z nudów kupiłem tłoczek 'debon air sealhead black' zgodnie z numerem katalogowym, próbuję wsadzić... nie wchodzi! Nie ma szans. Wchodzi ta część z oringiem a kolejne kołnierze są za duże. No i mam zagwozdkę: czy ja coś robię źle, czy amor to jakiś dziwny OEM? Już pal licho że ta "Reba" to najgorszy amor jaki miałem, ale żeby części z katalogu nie pasowały?? Cytuj
PawelW84 Napisano 3 Maja 2024 Napisano 3 Maja 2024 Szukałeś tego nowego debon air po numerze katalogowym swojej Reby ? Rozni sie czymś od starego ?. Podobno niektóre wypusty Reby miały tego debon air już założonego. Może warto oddać amor do serwisu zwiekszym doswiadczeniem? Też mam Rebe w Rockriderze po serwisie 0 i działa płynnie Cytuj
lazyjones Napisano 3 Maja 2024 Napisano 3 Maja 2024 Tak, po numerze. Tłoczek debon jest pokazany na schemacie wklejonym przez kogoś kilkanaście postów wcześniej, jako element U4 i z tego co wiem niczego diametralnie nie zmienia, ale chciałem wyczerpać wszystkie możliwości tuningu Możliwe, że dobry serwis znalazłby przyczynę, ale te serwisy które mam w okolicy nie słyną z fachowości. Cytuj
Dokumosa Napisano 3 Maja 2024 Napisano 3 Maja 2024 A jaki konkretnie p/n tego sealheada DebonAir próbujesz montować? I czy czarny czy czerwony? Podstawowa kwestia - jeśli amortyzator pracuje skokowo to na 99% przyczyna leży w koślawych goleniach lub źle osadzonych ślizgach. Łatwo zweryfikować - rozbebeszasz amor (demonujesz wszystko z goleni górnych) i sprawdzasz czy puste golenie górne pracują płynnie w dolnych. Jeśli są jakieś opory, skoki to oddaje aię to na gwarancję bo na własną rękę koszty przewyższają zakup nowego amortyzatora. Chyba, że kupowałeś z drugiej ręki nie sprawdzając stanu. Widziałem już różne dziwne rzeczy co ludzie robili żeby sprzedać wadliwy rower. Cytuj
lazyjones Napisano 3 Maja 2024 Napisano 3 Maja 2024 Mam i czarny i czerwony, prawdę mówiąc są identyczne. Czarny to ten: 11.4018.096.002 FORK SPRING SEALHEAD - 32MM DEBONAIR BLACK Cytuj
Dokumosa Napisano 3 Maja 2024 Napisano 3 Maja 2024 Próbowałeś tym sealheadem zbadać czy to kwestia średnicy (wciskając go odwrtonie)? Goleń gdzie on włazi ma podcięcie/gniazdo pod sealheada potem jest próg i może przez niego oring nie chce przekść? Jeśli to jednak coś na średnicy goleni to potwierdzałoby że coś im się stało. BTaw - czerwony sealhead różni się.oringiem wew. Cytuj
lazyjones Napisano 4 Maja 2024 Napisano 4 Maja 2024 (edytowane) Ta część sealheada z oringiem ma mniejszą średnicę i wchodzi bez problemu. Potem są dwa kołnierze o większej średnicy i to właśnie one się nie mieszczą, już pierwszy z nich blokuje się na jakimś zwężeniu kilka milimetrów za krawędzią goleni. A może tak ma być, ale czy to oznacza, że należy to w takiej pozycji (środkowy kołnierz) zablokować segerem a pozostała część ma wystawać? Edytowane 4 Maja 2024 przez lazyjones Cytuj
sztorm Napisano 4 Maja 2024 Napisano 4 Maja 2024 W dniu 3.05.2024 o 07:53, lazyjones napisał: Tak, po numerze. Tłoczek debon jest pokazany na schemacie wklejonym przez kogoś kilkanaście postów wcześniej, jako element U4 i z tego co wiem niczego diametralnie nie zmienia, ale chciałem wyczerpać wszystkie możliwości tuningu Możliwe, że dobry serwis znalazłby przyczynę, ale te serwisy które mam w okolicy nie słyną z fachowości. W Rudzie Śląskiej jest serwis Spider Suspension chwalony też na tym forum podjedź do nich na pewno coś poradzą. Dołożenie sealheada nic nie da dopóki nie usuniesz przyczyny złej pracy amora. Cytuj
lazyjones Napisano 4 Maja 2024 Napisano 4 Maja 2024 Dzięki. Tak, słyszałem o nich i właśnie tam zamierzam się udać - prędzej czy później, bo jeśli faktycznie coś jest skoślawione, to sam tego nie ogarnę. Cytuj
lazyjones Napisano 5 Maja 2024 Napisano 5 Maja 2024 U mnie nie włazi. Szczerze mówiąc to teraz nawet byłbym zdziwiony gdyby właził - średnica na oringu to 29.1mm a średnica dwóch pozostałych kołnierzy to 29.3. Nie wiem ile ma otwór na tym przewężeniu w goleni bo już to poskładałem Btw, nie udało mi się znaleźć różnicy mdzy czarnym a czerwonym, dokładnie wszystkie wymiary są identyczne łącznie z oringiem wewnętrznym (9.5mm) Cytuj
Yacko Napisano 2 Sierpnia 2024 Napisano 2 Sierpnia 2024 Kupiłem rower z Rebą RL 29" i blokadą z manetki. Rower według sprzedającego przejechał kilkadziesiąt kilometrów i nie miał żadnych wypadków. Po zakupie podobno zrobiony serwis zerowy i niby blokada działała. Nie był jakiś czas jeżdżony, ja zakupiłem wysyłkowo. Żadnych wycieków nie widziałem a blokada niestety nie działa, manetka pracuje w pełnym zakresie (tak samo się zachowuje kiedy imbusem blokuję). Rozmawiałem z najbliższym serwisem i twierdzą, że serwis zerowy tego nie załatwi, ewentualnie pełny jeśli nic nie popękane i powycierane. Dużo trzeba faktycznie rozbierać aby sprawdzić ten stan oleju, ewentualnie dolać ? Cytuj
TheJW Napisano 2 Sierpnia 2024 Napisano 2 Sierpnia 2024 Nie, w Rebie jest niewiele roboty nawet przy pełnym serwisie. Tylko co ma olej do niedziałającej blokady? Cytuj
TheJW Napisano 2 Sierpnia 2024 Napisano 2 Sierpnia 2024 (edytowane) Olej to medium odpowiadające za tłumienie, za blokadę odpowiadają w tym tłumiku elementy mechaniczne, więc to w nich szukałbym przyczyny. Jak mówiłem, rozebranie Reby to kilkanaście minut roboty* i nie trzeba do tego specjalistycznych narzędzi, chociaż przydadzą się te lepszej jakości. I polecam zeszlifować na płasko nasadkę 24mm, żeby nie obrobić krawędzi nakrętek. *rozebranie, nie pełen serwis ze złożeniem Edytowane 2 Sierpnia 2024 przez TheJW Cytuj
Yacko Napisano 2 Sierpnia 2024 Napisano 2 Sierpnia 2024 W serwisie twierdzili, że może być kwestia zbyt malej ilości oleju. Cytuj
TheJW Napisano 2 Sierpnia 2024 Napisano 2 Sierpnia 2024 Może, nie wiem, dawno nie miałem widelca z Motion Control i nie pamiętam dokładnie jego budowy. Zaraz ludzie robotę pokończą, to ktoś mądrzejszy coś na pewno napisze. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.