Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Cześć,

kupiłem używaną rebe RL 2021 (dowód zakupu z 04.2022), chciałbym zrobić jakiś podstawowy serwis, myślicie że uszczelki kurzowe mogą zostać fabryczne? czy warto wszystko wymienić? z zewnątrz wyglądają bardzo dobrze...

Napisano

Warto zrobić mały serwis nigdy nie wiesz ile i w jakich warunkach było jeżdżone wygląd zewnętrzny o niczym nie świadczy. Jak nie rozbierzesz to będziesz wiedział w jakim stanie są uszczelki. Musisz zamówić olej i smar wiec lepiej od razu zamówić uszczelki, które nie kosztują majątek. 

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Ja bym zrobił pełny serwis taki jak zaleca producent po 200 godzinach lub po 1 roku. Tzn. wymiana uszczelnień,  oleju i smarów i będziesz miał spokój przez kolejny rok.

Edytowane przez sztorm
  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)
W dniu 12.09.2023 o 13:04, Kettler napisał:

Warto zrobić mały serwis nigdy nie wiesz ile i w jakich warunkach było jeżdżone wygląd zewnętrzny o niczym nie świadczy. Jak nie rozbierzesz to będziesz wiedział w jakim stanie są uszczelki. Musisz zamówić olej i smar wiec lepiej od razu zamówić uszczelki, które nie kosztują majątek. 

Dzięki panowie za odpowiedź,

czyli potrzebuję olej 5WT, 15WT i smar? czy są potrzebne jakieś specjalne narzędzia? w serwisówce zauważyłem tylko, że mają jakiś przyrząd do zakładania uszczelek kurzowych; da się to zrobić bez niego? klucze dynamometryczne i do kaset posiadam

Edytowane przez Michal2008
Napisano (edytowane)

 

10 minut temu, Dokumosa napisał:

Da sie bez przyrządu do zakładania uszczelek. Zdarzało mi się montować palcami.

Korek spreżyny powietrznej masz już na klucz do kaset?

tak, właśnie poprzedni właściciel mówił że montował token i chyba miał rację, bo odkręcał go chyba zębami, ale powinno się odkręcić

Edytowane przez Michal2008
Napisano
8 godzin temu, Michal2008 napisał:

Dzięki panowie za odpowiedź,

czyli potrzebuję olej 5WT, 15WT i smar? czy są potrzebne jakieś specjalne narzędzia? w serwisówce zauważyłem tylko, że mają jakiś przyrząd do zakładania uszczelek kurzowych; da się to zrobić bez niego? klucze dynamometryczne i do kaset posiadam

Jeżeli tylko wymieniasz uszczelki kurzowe i nie rozbierasz sprężyny powietrznej ani dampera to potrzebujesz jedynie 2x5 ml 15WT. Aby dobrać się do sprężyny powietrznej potrzebujesz coś do ściągnięcia pierścienia Segera, zestaw naprawczy uszczelek i smar (SRAM Buter). Olej 5WT potrzebujesz do dampera.

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Szybkie pytanie:

jakie oleje smary potrzebuje do pełnego serwisu reby 100mm 15x100 2021

serwisówka podaje:

Liquid-O-Ring PM600 military grease

RockShox 15wt suspension fluid

RockShox 5wt suspension fluid

RockShox Suspension Cleaner or Isopropyl alcohol

SRAM Butter grease

czy to wszysto?

głównie pytanie mam do smaru sram i PM600, czy zamiast PM600 można stosować smar?

Bez tytułu.jpg

Napisano
W dniu 24.11.2023 o 12:11, Rumcajs. napisał:

@Michal2008 Sram butter na wszystkie uszczelki, 15wt do dolnych lag i do nasączania gąbek olejowych, 5wt do tłumika. Do czyszczenia cokolwiek.

ile tego sram butter idzie na jedne serwis? pytam, bo nie wiem czy brać od razu 500ml czy szukać czegoś mniejszego

Napisano (edytowane)

W A8 producent formalnie nie przewiduje zmiany skoku. A8 ma różnej długości golenie górne i są w 3 wersjach - 80-100, 120 oraz 130-150. Być może shaftem z wersji 80mm dałoby się ze 120 zrobić 100 ale wymaga to eksperymentu.

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1
  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
Napisano

Serwis dolnych lag można ogarnąć jak amortyzator jest zamontowany w rowerze, a co z pełnym serwisem góra plus dół? robicie to też na rowerze? czy nie kombinować i demontować amor? miałem demontować i tak, ale teraz mnie naszła taka myśl...

Napisano

masz na myśli, żeby amor się nie kręcił po demontażu koła? mam stojak rowerowy, i tak myślałem ogarnąć drugi, jeden na rower, drugi na amor, z drugiej strony nie mam problemu zdemontować amor, po prostu zastanawiam się jak będzie najwygodniej.  

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...