baczek31 Napisano 7 Sierpnia 2023 Napisano 7 Sierpnia 2023 Czy ten DebonAir będzie pasował do Raba A9 100mm? Cytuj
Michal2008 Napisano 12 Września 2023 Napisano 12 Września 2023 Cześć, kupiłem używaną rebe RL 2021 (dowód zakupu z 04.2022), chciałbym zrobić jakiś podstawowy serwis, myślicie że uszczelki kurzowe mogą zostać fabryczne? czy warto wszystko wymienić? z zewnątrz wyglądają bardzo dobrze... Cytuj
Kettler Napisano 12 Września 2023 Napisano 12 Września 2023 Warto zrobić mały serwis nigdy nie wiesz ile i w jakich warunkach było jeżdżone wygląd zewnętrzny o niczym nie świadczy. Jak nie rozbierzesz to będziesz wiedział w jakim stanie są uszczelki. Musisz zamówić olej i smar wiec lepiej od razu zamówić uszczelki, które nie kosztują majątek. 1 Cytuj
sztorm Napisano 12 Września 2023 Napisano 12 Września 2023 (edytowane) Ja bym zrobił pełny serwis taki jak zaleca producent po 200 godzinach lub po 1 roku. Tzn. wymiana uszczelnień, oleju i smarów i będziesz miał spokój przez kolejny rok. Edytowane 12 Września 2023 przez sztorm 1 Cytuj
Michal2008 Napisano 14 Września 2023 Napisano 14 Września 2023 (edytowane) W dniu 12.09.2023 o 13:04, Kettler napisał: Warto zrobić mały serwis nigdy nie wiesz ile i w jakich warunkach było jeżdżone wygląd zewnętrzny o niczym nie świadczy. Jak nie rozbierzesz to będziesz wiedział w jakim stanie są uszczelki. Musisz zamówić olej i smar wiec lepiej od razu zamówić uszczelki, które nie kosztują majątek. Dzięki panowie za odpowiedź, czyli potrzebuję olej 5WT, 15WT i smar? czy są potrzebne jakieś specjalne narzędzia? w serwisówce zauważyłem tylko, że mają jakiś przyrząd do zakładania uszczelek kurzowych; da się to zrobić bez niego? klucze dynamometryczne i do kaset posiadam Edytowane 14 Września 2023 przez Michal2008 Cytuj
Dokumosa Napisano 14 Września 2023 Napisano 14 Września 2023 Da sie bez przyrządu do zakładania uszczelek. Zdarzało mi się montować palcami. Korek spreżyny powietrznej masz już na klucz do kaset? Cytuj
Michal2008 Napisano 14 Września 2023 Napisano 14 Września 2023 (edytowane) 10 minut temu, Dokumosa napisał: Da sie bez przyrządu do zakładania uszczelek. Zdarzało mi się montować palcami. Korek spreżyny powietrznej masz już na klucz do kaset? tak, właśnie poprzedni właściciel mówił że montował token i chyba miał rację, bo odkręcał go chyba zębami, ale powinno się odkręcić Edytowane 14 Września 2023 przez Michal2008 Cytuj
Kettler Napisano 14 Września 2023 Napisano 14 Września 2023 8 godzin temu, Michal2008 napisał: Dzięki panowie za odpowiedź, czyli potrzebuję olej 5WT, 15WT i smar? czy są potrzebne jakieś specjalne narzędzia? w serwisówce zauważyłem tylko, że mają jakiś przyrząd do zakładania uszczelek kurzowych; da się to zrobić bez niego? klucze dynamometryczne i do kaset posiadam Jeżeli tylko wymieniasz uszczelki kurzowe i nie rozbierasz sprężyny powietrznej ani dampera to potrzebujesz jedynie 2x5 ml 15WT. Aby dobrać się do sprężyny powietrznej potrzebujesz coś do ściągnięcia pierścienia Segera, zestaw naprawczy uszczelek i smar (SRAM Buter). Olej 5WT potrzebujesz do dampera. Cytuj
Michal2008 Napisano 24 Listopada 2023 Napisano 24 Listopada 2023 Szybkie pytanie: jakie oleje smary potrzebuje do pełnego serwisu reby 100mm 15x100 2021 serwisówka podaje: Liquid-O-Ring PM600 military grease RockShox 15wt suspension fluid RockShox 5wt suspension fluid RockShox Suspension Cleaner or Isopropyl alcohol SRAM Butter grease czy to wszysto? głównie pytanie mam do smaru sram i PM600, czy zamiast PM600 można stosować smar? Cytuj
sky87 Napisano 24 Listopada 2023 Napisano 24 Listopada 2023 Jak nie będziesz oszczędzał to sram butter wystarczy. Cytuj
Rumcajs. Napisano 24 Listopada 2023 Napisano 24 Listopada 2023 @Michal2008 Sram butter na wszystkie uszczelki, 15wt do dolnych lag i do nasączania gąbek olejowych, 5wt do tłumika. Do czyszczenia cokolwiek. 2 Cytuj
sky87 Napisano 24 Listopada 2023 Napisano 24 Listopada 2023 @Michal2008 źle się wyraziłem, chodziło mi żeby nałożyć go odpowiednio dużo, a nie tylko liznąć bo drogi Cytuj
Michal2008 Napisano 27 Listopada 2023 Napisano 27 Listopada 2023 W dniu 24.11.2023 o 12:11, Rumcajs. napisał: @Michal2008 Sram butter na wszystkie uszczelki, 15wt do dolnych lag i do nasączania gąbek olejowych, 5wt do tłumika. Do czyszczenia cokolwiek. ile tego sram butter idzie na jedne serwis? pytam, bo nie wiem czy brać od razu 500ml czy szukać czegoś mniejszego Cytuj
Luk33 Napisano 5 Grudnia 2023 Napisano 5 Grudnia 2023 Czy w Rebie A8 2021 zmiana skoku ze 120mm na 100mm odbywa się przez wymianę shaftu, czy są tam jakieś elastomery do usunięcia? Cytuj
Dokumosa Napisano 5 Grudnia 2023 Napisano 5 Grudnia 2023 (edytowane) W A8 producent formalnie nie przewiduje zmiany skoku. A8 ma różnej długości golenie górne i są w 3 wersjach - 80-100, 120 oraz 130-150. Być może shaftem z wersji 80mm dałoby się ze 120 zrobić 100 ale wymaga to eksperymentu. Edytowane 5 Grudnia 2023 przez Dokumosa 1 Cytuj
mtb1919 Napisano 10 Marca 2024 Napisano 10 Marca 2024 Czy to normalny dzwiek przy blokadzie skoku? Amortyzator jest nowy. https://streamable.com/tnv01z Cytuj
Michal2008 Napisano 15 Marca 2024 Napisano 15 Marca 2024 W dniu 24.11.2023 o 12:11, Rumcajs. napisał: Do czyszczenia cokolwiek. może być benzyna ekstrakcyjna czy jednak IPA będzie lepsza? Cytuj
Michal2008 Napisano 26 Marca 2024 Napisano 26 Marca 2024 Serwis dolnych lag można ogarnąć jak amortyzator jest zamontowany w rowerze, a co z pełnym serwisem góra plus dół? robicie to też na rowerze? czy nie kombinować i demontować amor? miałem demontować i tak, ale teraz mnie naszła taka myśl... Cytuj
Dokumosa Napisano 26 Marca 2024 Napisano 26 Marca 2024 Wszystko można. Jak masz tylko możliwość złapania roweru tak, żeby się nie przekręcał szczególnie po zdjęciu przedniego koła to nawet demontaż widelca wielkiego sensu nie ma. Cytuj
Michal2008 Napisano 26 Marca 2024 Napisano 26 Marca 2024 masz na myśli, żeby amor się nie kręcił po demontażu koła? mam stojak rowerowy, i tak myślałem ogarnąć drugi, jeden na rower, drugi na amor, z drugiej strony nie mam problemu zdemontować amor, po prostu zastanawiam się jak będzie najwygodniej. Cytuj
Dokumosa Napisano 26 Marca 2024 Napisano 26 Marca 2024 Mam na myśli, że część stojaków łapiących za sztycę czy ramę przestaje być stabilna jak się zmieni środek ciężkości po zdjęciu np. koła. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.