Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dokładnie tak było - smar był, gąbki mokre, a ile wykapało - ciężko powiedzieć, ale na oko to mniej niż po te 5ml z goleni. Dorzuciłem trochę Slickoleum bo akurat miałem, zalałem, powinno hulać. 

Miałem tylko problem z osadzeniem gąbek - jedna nie chciała ładnie wskoczyć, tylko miała takie minimalne fałdki jakby była za dużej średnicy - da się "upić ją" olejem za mocno? :D

Napisano
20 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

Reba RL 29 SB 120 BLK 51 A9 - kupiłem dokładnie taki widelec.

Jest sens rozbierać go od razu po zakupie i robić serwis? Coś mi świta że tylko wersję OEM miały sucho, tutaj kupiłem amor "pudełkowy" luzem. 

Również mam wersję pudełkową i gdybym miał kupować jeszcze raz to zrobiłbym na nowo pełne smarowanie + olej z zakresu serwisowego 200h.

Po full serwisie w tym roku, praca jest zauważalnie lepsza niż z pudełka. Olej uzupełniony zgodnie z manualem + dużo smaru PM600 tak jak przewiduje serwisówka.

Napisano (edytowane)
7 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

Dokładnie tak było - smar był, gąbki mokre, a ile wykapało - ciężko powiedzieć, ale na oko to mniej niż po te 5ml z goleni. Dorzuciłem trochę Slickoleum bo akurat miałem, zalałem, powinno hulać. 

Miałem tylko problem z osadzeniem gąbek - jedna nie chciała ładnie wskoczyć, tylko miała takie minimalne fałdki jakby była za dużej średnicy - da się "upić ją" olejem za mocno? :D

Ja gąbek nie wyciągam. Strzykawka z rurka i leje na nie. Co "200h" wymieniam razem z kurzówkami. Wtedy nie ma żadnego prob z ich założeniem. Na dół do reby leje po 12-15ml.

We wszystkich użytkowanych rebach nie stosuję już mulastego pm600 ba rzecz dynamic seal.

Edytowane przez Dokumosa
Napisano

Gąbki wkładam nowe przy serwisie 50h, suche i zalewam je strzykawką już w goleni. Nasączone olejem robią się większe i nie mieszczą się w swoim miejscu, powstaje wspomniana wyżej fałda.

Napisano
4 godziny temu, JackFrost napisał:

Po full serwisie w tym roku, praca jest zauważalnie lepsza niż z pudełka.

A to inna sprawa. Oddałem taniego Sektora, która pracował "ot tak" do kolegi który robił u nas w serwisie amorki. Po kuracji (i to nie na tym co zaleca serwisówka, ale tak żeby było dobrze - smary, oleje) dostałem zupełnie inny, znacznie lepiej pracujący widelec. 

No ale miejmy nadzieję że jakoś się te gąbeczki ułożyły, jak tylko rower złożę w całość to się okaże jak to cudo pracuje. Jak trzeba będzie pójdzie na terapię :D

  • 2 miesiące temu...
Napisano
W dniu 16.07.2022 o 17:16, Dokumosa napisał:

Wystarczy mu zrobić dolewkę. Smar zwykle jest, gąbki mokre tylko na dole sucho bywa. Nawet calych goleni nie warto zsuwac tylko kilka cm zeby można było zalać.

Kupiłem właśnie nowego "pudełkowego" rock shox sid select  charger  rl 29 120. W manualu jest po 10 ml  Maxima Dynamic Suspension Heavy na każdą lagę. Dolewka po 5 ml wystarczy ?

  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowane)

Dobry.

Chciałem dołożyć tokeny do reby A8, w specyfikacji niby 0, otwieram a tam 4. Niby max jest 3, to prawda?

Drugie pytanie, skoro takie coś było odwalone to juz nie wiem jaki mam skok. Jak się go liczy? Goleń ma równo 11cm, ale jest na nią założony ten oring do ustawiania sagu, więc skoku z nim ok 10cm. Czy zawsze jest jakiś minimalny zapas na ladze, czy ile ma laga taki jest ustawiony skok? Producent roweru mówi że to reba 10cm, na goleni nie ma nawet takiej podziałki do sagu, jest od 120 do 150. Rock shox podaje że skok jest od 80 do 150.

 

I przy okazji, może podacie jakie macie ustawienie rebound przy jakim ciśnieniu i wadze?

Edytowane przez Dyg
  • 7 miesięcy temu...
Napisano

Pacjent Reba Race U Turn 2008.
Problem - olej leci z z obu wentyli przy spuszczaniu.
Manual mówi 6 ml oleju 15w do komory powietrznej.
sss.thumb.png.b5b52c5701614f93e5e32bd6f489b259.png

 W poradniku na pierwszych stronach jest napisane żeby nie dawać bo to może powodować takie objawy.
Mam Sram butter tylko, ładować tam sram butter albo 6ml oleju ale przekładniowego co używam w innym rowerze do Raidona - jest dużo bardziej gęsty.

Czy może też być inny powód ? Poproszę dobrą duszyczkę o poradę.

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Czołem.

Z uwagi na wystrzeloną uszczelkę kurzową podczas ostatniej jazdy REBA wymagała serwisu. Zrobiłem pełen serwis (200h) zgodnie z instrukcją producenta. Serwis zrobiłem samodzielnie i była to pierwsza taka operacja w moim wykonaniu. No i chyba nie wszystko poszło tak jak powinno.

Po pierwsze amortyzator nie wykorzystuje pełnego skoku. Ugina się może do połowy, może odrobinkę więcej i potem beton (nie jest to kwestia ilości wpompowanego powietrza).
Po drugie amortyzator nie reaguje na blokadę z manetki. Pokrętło po prawej stronie przekręca lub wraca na swoje miejsce po przekręceniu manetki (Combolock od Rockridera) ale amor pracuje tak samo bez względu na to w jakiej pozycji jest blokada.

Jedna rzecz mnie trochę frasuje. Element zaznaczony na czerwono (taki jakby plastikowy komin) powinien znajdować się w dolnej goleni w zaznaczonym na zielono miejscu i gumowy 'bumper' powinien być nad nim na shaft'cie?

image.thumb.png.5d4096da468d8328e917160cedb5c2c7.png

Amor to REBA RL 100mm (FS-REBA-RL-A9 - 46t01619918)

 

Jakieś porady jak to wyprowadzić na prostą?

Napisano (edytowane)

Wydaje mi się, że problem leży po stronie tłumika. Wlałeś odpowiednią ilość oleju ?

 

Cytat

Jedna rzecz mnie trochę frasuje. Element zaznaczony na czerwono (taki jakby plastikowy komin) powinien znajdować się w dolnej goleni w zaznaczonym na zielono miejscu i gumowy 'bumper' powinien być nad nim na shaft'cie?

Tak, wszystkie elementy montujesz na shaft w kolejności jak na rysunku.

 

Edytowane przez sztorm
  • +1 pomógł 1
Napisano

Wykręć tłumik kompresji. Popompuj shaftem po czym ustaw go w dolnym położeniu. Ustaw amor pionowo. Sprawdź na jakiej głebokości od krawędzi korony jest lustro oleju. Wynik porównaj z odległością między dolnym a górnym oringiem na tłumiku kompresji.

Napisano

Czy przypadkiem jeżeli wykręcę tłumik i ugnę amortyzator to olej się nie wyleje przez krawędź? 

Cytat

Sprawdź na jakiej głebokości od krawędzi korony jest lustro oleju. Wynik porównaj z odległością między dolnym a górnym oringiem na tłumiku kompresji.

Jaki powinien być wynik tego porównania?

Napisano

Jeśli olej by się wylał to masz odpiwiedź czemu amortyzator nie osiąga skoku nominalnego.

Lustro oleju ma być na poziomie dolnego oringu tłumika kompresji kiedy ten jest umieszczony na swoim docelowym miejscu.

  • +1 pomógł 1
  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...