Mod Team bogus Napisano 27 Czerwca 2020 Mod Team Napisano 27 Czerwca 2020 Zrób pełny serwis. W takim przypadku w środku można spodziewać się wszystkiego. Potem masz na minimum sezon spokój. Cytuj
martimer Napisano 28 Czerwca 2020 Napisano 28 Czerwca 2020 Ok. Dzięki za odpowiedź. Zamawiam więc zestaw uszczelek i do dzieła. Cytuj
calzone Napisano 6 Września 2020 Napisano 6 Września 2020 (edytowane) Witam forumowiczów, Po zmianie roweru i przy tym widelca z foxa na rebę zauważyłem, że czułość tej ostatniej w pierwszej fazie skoku nie dorównuje staremu foxowi. Po numerze seryjnym reby ustaliłem że to model FS-REBA-RL-A8 z 2019 r. Manual serwisowy wspomina upgrade sprężyny dla tego modelu z solo air do debon air. Udało mi się zamówić ten nowy tłoczek (11.4018.096.002) w sklepie na Słowacji. Zdziwiłem się jednak mocno, bo po rozebraniu widelca okazało się, że w środku siedział już jednoczęściowy tłoczek debonair identyczny z tym, który miał być upgradem Po ponownym złożeniu i konkretnym wysmarowaniu sram butterem, aplikacją 5 ml 15WT do goleni i 2 ml 15WT do sprężyny pracuje to nieco lepiej, ale to dalej nie jest to czego oczekiwałem. Ktoś tu pisał, że dopiero wymiana dampera z MC na RC2 coś da, ale ponad tysiąc zeta... tylko czy to jest opłacalne? Chodzi mi po głowie nowy SID Ultimate 120 mm z 35 mm goleniami jako (niestety kosztowna) alternatywa. Jest też możliwe upgrade uszczelek do "flangeles ultra-low friction SKF" ale to chyba sztuka dla sztuki? Edytowane 6 Września 2020 przez calzone Cytuj
Sabarolus Napisano 6 Września 2020 Napisano 6 Września 2020 Reba już tak ma, a przyczyną jest właśnie tłumik. Ja nad swoją Reba odprawiłem wszystkie możliwe czary. Skutek? Żaden, poza wydanymi pieniędzmi. Wystarczy rozdzielić golenie i wcisnąć shaft od sprężyny - praktycznie nie stawia oporu i idzie gładko, nawet bez DebonAira. Opór stawia tłumik i bez jego wymiany nie ma opcji uzyskać czułości jaka oferują FOXy czy SID. Wkładać nowego tłumika się nie opłaca. Lepiej sprzedać to co jest, dołożyć pieniądze na tłumik i zamówić z Niemiec SIDa, finansowo wyjdzie prawie to samo. Cytuj
Lumperator Napisano 11 Września 2020 Napisano 11 Września 2020 (edytowane) Opór też stawiają firmowe uszczelki RS. Jeśli zależy Ci na bardzo gładkiej pracy, zastanowiłbym się nad SKF lub jeszcze lepiej Racing Bros. Co do MC vs Charger 2... porównywałem na dwóch SIDach. No jest lepiej z Chargerem Edytowane 11 Września 2020 przez Lumperator Cytuj
Dokumosa Napisano 11 Września 2020 Napisano 11 Września 2020 Z tanich rzeczy poza uszczelkami kurzowymi można jeszcze pokusić się o: - wymianę smaru pm600 na dynamic seal (dodatkowo (poza smarem) do komory powietrznej 3ml oleju 15-30WT) - wymianę oleju w tłumiku na maxima plush 3WT DebonAir w amortyzatorach 32mm mechanicznie nic nie zmienia (nie zmieniają się proporcje objętości komór +/- jak w modelach 35mm). Cytuj
Kruk_Szaj Napisano 6 Stycznia 2021 Napisano 6 Stycznia 2021 Fajnym ale drogim bajerem jest MRP Ramp Control, daje on możliwość w trakcie jazdy nawet zmiany progresji amora ale taka zabawka to 650-700 złotych. 2 Cytuj
Accent_Szaj Napisano 7 Stycznia 2021 Napisano 7 Stycznia 2021 Odnośnie Ramp Control, o coś takiego koledze chodzi Cytuj
Semtex Napisano 28 Maja 2021 Napisano 28 Maja 2021 Reba RL 29" z Trek Procaliber 8 2018 Do tego widelca dodają system lockout, który jest wielki, sterczy wysoko nad kokpitem i drażni oko, postanowiłem się go pozbyć, no i mam zagwozdkę, czytam mądre strony, nasze i obce i czym dłużej czytam, tym jestem mniej mądry, bo wychodzi, że pozycji napiętej linki widelec powinien być miękki, ale u mnie jest, chyba na odwrót, no i czym dłużej nad tym siedzę tym mniej wiem, czy ktoś może mi wyjaśnić jak to dokładnie działa i dlaczego widelec z zdemontowaną blokadą jest miękki, ręczne przestawienie "blokady" go lekko utwardza, ale bez szału. Czytałem, że problem może być samym mechanizmie i ten jest na odwrót, wiem, ze mogę zrobić trik na kawałek linki, ale nie jestem pewien w jakiej pozycji widelec jest zablokowany, a w jakiej jest odblokowany, w sumie rozważam kupienie przełącznika na goleń, podobno wystarczy odczepić sprężynę w mechanizmie blokady, tylko najpierw chciałbym zrozumieć jak to wszystko działa. Z góry przepraszam, za ten chaotyczny opis, ale nie wiem jak to zebrać w logiczną całość zrozumiałą dla innych. Cytuj
Dokumosa Napisano 28 Maja 2021 Napisano 28 Maja 2021 Tylko modele 2024/15 miały tłumik push-lock czyli normalnie były zablokowane a napięcie linki odblokowywało. 1 Cytuj
Semtex Napisano 28 Maja 2021 Napisano 28 Maja 2021 (edytowane) @Dokumosa Super, dzięki za szybką odpowiedź, czyli nie zwariowałem. Pozdrawiam! Edytowane 28 Maja 2021 przez Semtex Cytuj
Dokumosa Napisano 28 Maja 2021 Napisano 28 Maja 2021 No rzecz jasna chodziło mi o roczniki 2014-2015. Cytuj
JackFrost Napisano 16 Czerwca 2021 Napisano 16 Czerwca 2021 Mam Rebę 120mm 2021 A9, 29" 15x110. Planuje w najbliższym czasie zrobić prosty serwis uszczelek kurzowych i gąbek - jaki zestaw kupić dokładnie? Na bikesterze jest coś takiego: https://www.bikester.pl/rockshox-federgabel-service-kit-reba-a7-120mm-czarny-649223.html W katalogu części Rockshoxa są podane takie kity: Zestaw serwisowy: 00.4315.032.632 / 200HOUR/1 YEAR SERVICE KIT (INCLUDES DUST SEALS, FOAM RINGS, O-RING SEALS) - REBA A7 80-100MM (BOOST™& STANDARD) 120MM (BOOST) (2018+) Albo zestawy upgrade: 00.4318.045.002 / FORK DUST WIPER UPGRADE KIT - 32MM BLACK FLANGED LOW FRICTION SEALS (INCLUDES DUST WIPERS, 5MM & 10MM FOAM RINGS) - SID/REVELATION/REBA/ARGLE/SEKTOR/TORA/RECON/XC32U4 00.4318.045.003 / FORK DUST WIPER UPGRADE KIT - 32MM BLACK FLANGELESS ULTRA-LOW FRICTION SKF SEALS (INCLUDES DUST WIPERS & 4MM FOAM RINGS) - BLUTO/RS-1/SID B1 (2017+)/32MM BOOST™ FORKS Zaciekawił mnie ten upgrade kit, który ma gąbki 5 i 10mm. Ktoś to montował czy szukać standardowego? Na chłopski rozum większe gąbki, lepsze smarowanie to bym się może skusił ale znowu w zestawie jest jeden typ uszczelek przeciwkurzowych więc czy mają one wyżłobienie na gąbkę 10mm i zamiennie można tam wciskać gąbkę 5mm? Nie mam na to pomysłu jak to ma działać. Cytuj
Dokumosa Napisano 16 Czerwca 2021 Napisano 16 Czerwca 2021 Zestawy upgrade mają uszczelki o zmniejszonym tarciu co daje pozytywne efekty jeśli chodzi o czułość (chociaż w rebie niekoniecznie bo tłumik jest ospały). W PL przyzwoite ceny kotów mieli w cyklomania.pl. Cytuj
sztorm Napisano 16 Czerwca 2021 Napisano 16 Czerwca 2021 (edytowane) 8 godzin temu, JackFrost napisał: Mam Rebę 120mm 2021 A9, 29" 15x110. Planuje w najbliższym czasie zrobić prosty serwis uszczelek kurzowych i gąbek - jaki zestaw kupić dokładnie? Na bikesterze jest coś takiego: https://www.bikester.pl/rockshox-federgabel-service-kit-reba-a7-120mm-czarny-649223.html W katalogu części Rockshoxa są podane takie kity: Zestaw serwisowy: 00.4315.032.632 / 200HOUR/1 YEAR SERVICE KIT (INCLUDES DUST SEALS, FOAM RINGS, O-RING SEALS) - REBA A7 80-100MM (BOOST™& STANDARD) 120MM (BOOST) (2018+) Albo zestawy upgrade: 00.4318.045.002 / FORK DUST WIPER UPGRADE KIT - 32MM BLACK FLANGED LOW FRICTION SEALS (INCLUDES DUST WIPERS, 5MM & 10MM FOAM RINGS) - SID/REVELATION/REBA/ARGLE/SEKTOR/TORA/RECON/XC32U4 00.4318.045.003 / FORK DUST WIPER UPGRADE KIT - 32MM BLACK FLANGELESS ULTRA-LOW FRICTION SKF SEALS (INCLUDES DUST WIPERS & 4MM FOAM RINGS) - BLUTO/RS-1/SID B1 (2017+)/32MM BOOST™ FORKS Zaciekawił mnie ten upgrade kit, który ma gąbki 5 i 10mm. Ktoś to montował czy szukać standardowego? Na chłopski rozum większe gąbki, lepsze smarowanie to bym się może skusił ale znowu w zestawie jest jeden typ uszczelek przeciwkurzowych więc czy mają one wyżłobienie na gąbkę 10mm i zamiennie można tam wciskać gąbkę 5mm? Nie mam na to pomysłu jak to ma działać. masz tu link wpisujesz tam numer seryjny widelca (jest z tyłu na koronie i wiesz wszystko o nim). Jaki zestaw serwisowy do przeglądu po 50h lub 20h i wiele innych rzeczy. https://trailhead.rockshox.com/en/search/ Edytowane 16 Czerwca 2021 przez sztorm Cytuj
Dokumosa Napisano 16 Czerwca 2021 Napisano 16 Czerwca 2021 Tylko, że do nowych rebów poza standardowymi kitami serwisowymi są też upgrade kity na bazie kurzówek skf z nowych sidów. Póki tłumik to MC raczej nie ma sensu zabawa w tym kierunku. Cytuj
emenems1987 Napisano 21 Marca 2022 Napisano 21 Marca 2022 Planuję zrobić serwis swojego amortyzatora Reba RL 100 mm A7. Według manuala powinienem zastosować zestaw: 00.4315.032.632, jednak jest on ciężko dostępny, więc pytanie czy można zosatować zestaw 00.4315.032.633 (dedykowany do 120 mm skoku). Jest jakaś różnica między tymi zestawami, czy można je stosować zamiennie. Chyba ze można zastosować jakiś uniwersalny zestaw ? np: coś takiego https://allegro.pl/oferta/rock-shox-zestaw-basic-reba-27-5-29-10611542394 Będzie to mój pierwszy serwis amortyzatora, i chciałbym zamówić dobrze części Cytuj
Dokumosa Napisano 21 Marca 2022 Napisano 21 Marca 2022 Reba A7-A8 o skoku 80-100mm ma uszczelki kurzowe bez flanszy (nie ważne czy boost czy nie-boost). Reba A7-A8 o skoku 120/130-150mm ale tylko boost też mają bez flanszy. Nie-boost A7-A8 o skoku 120/130-150mm ma uszczelki z flanszą. Zamiennie nie pasują. I to o ile pamiętam jedyna różnica z pkt widzenia service-kitów. Ile ten amortyzator przejeździł? Konieczny pełny serwis 200h? 1 Cytuj
emenems1987 Napisano 21 Marca 2022 Napisano 21 Marca 2022 Amortyzator nie był serwisowany od nowości (a więc jakieś 4-5 lat), więc chcę zrobić komplet. Udało mi się zamówić dedykowany zestaw, ma być do tygodnia czasu Cytuj
cooller Napisano 4 Lipca 2022 Napisano 4 Lipca 2022 (edytowane) Czesc, chcialbym sie poradzic odnosnie zakupu czesci do Reby - dokladniej chodzi o dolna srube mocujaca(dolne golenie) w nodze gdzie znajduje sie sprezyna powietrzna. Patrzylem po katalogu czesci zamiennych ale niestety osobnego numeru czesci dla tej sruby nie widze. Zastanawiam sie, czy ta od SIDa bedzie pasowac. FS-REBA-RL-A9 Szukam takiej oto sruby - moze byc zestaw wraz z sruba od rebounda. Znalazlem cos takiego jak ponizej(bog wie czy w ogole to kupie w sklepie :D) 11.4015.403.100 Edytowane 4 Lipca 2022 przez cooller Cytuj
Dokumosa Napisano 4 Lipca 2022 Napisano 4 Lipca 2022 (edytowane) W full service kicie są śruby. Osobno widziałem jedynie podkładki. Właśnie doczytałem, że to A9 tak więć kicha. Odnośnie tego fastener kit'u spytaj w cyklomania. Może zorganizują Edytowane 4 Lipca 2022 przez Dokumosa Cytuj
MikeSkywalker Napisano 16 Lipca 2022 Napisano 16 Lipca 2022 Reba RL 29 SB 120 BLK 51 A9 - kupiłem dokładnie taki widelec. Jest sens rozbierać go od razu po zakupie i robić serwis? Coś mi świta że tylko wersję OEM miały sucho, tutaj kupiłem amor "pudełkowy" luzem. Cytuj
tobo Napisano 16 Lipca 2022 Napisano 16 Lipca 2022 Wszystkie mogą mieć sucho. Mój yari był ze sprzedaży normalnej i za wiele oleju w dolnych nie miał. Cytuj
Dokumosa Napisano 16 Lipca 2022 Napisano 16 Lipca 2022 Wystarczy mu zrobić dolewkę. Smar zwykle jest, gąbki mokre tylko na dole sucho bywa. Nawet calych goleni nie warto zsuwac tylko kilka cm zeby można było zalać. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.