Dokumosa Napisano 4 Grudnia 2018 Napisano 4 Grudnia 2018 Tak. Jeszcze izopropanol, szmata i jakiś długi patyk. Odnośnie SRAM Butter do komory powietrznej to można aczkolwiek w fabrycznym manualu zalecają pm600. Sam robię dla klientów jak fabryka chce a dla siebie na SB. Na SB lepiej pracuje ale nie przetrwa 4 sezonów bez dotykania jak pm600. 1 Cytuj
Eazy Napisano 4 Grudnia 2018 Napisano 4 Grudnia 2018 Jeżeli robi się serwis chociaż raz w sezonie to Sram Butter spokojnie daje radę Cytuj
Dokumosa Napisano 4 Grudnia 2018 Napisano 4 Grudnia 2018 Nowe sprężyny (debon air) w rock shoxach już fabrycznie chodzą na maśle. Rana takowej doczeka się pewnie w przyszłym sezonie. Cytuj
Dokumosa Napisano 4 Grudnia 2018 Napisano 4 Grudnia 2018 Mozna skrócić czekanie kupując SIDa i przekładając airshaft do reby Cytuj
Eazy Napisano 4 Grudnia 2018 Napisano 4 Grudnia 2018 (edytowane) Skórka za wyprawkę Jak bym kupił SIDa z Chargerem i DA to bym wstawił go zamiast Reby Edytowane 4 Grudnia 2018 przez Eazy Cytuj
bts Napisano 4 Grudnia 2018 Napisano 4 Grudnia 2018 Godzinę temu, Eazy napisał: Też czekam na DA do Reby Widzę, że kolejny raz rowerowe potrzeby mamy dość zbieżne Mój plan to kupić DA i za jednym zamachem powiększyć skok do 11 cm – geometria się nie pochrzani, a to 10% skoku więcej Cytuj
Eazy Napisano 4 Grudnia 2018 Napisano 4 Grudnia 2018 Ja mam 120mm, więc skok w zupełności mi wystarcza, ale DA bym nie pogardził (o Charger'ze nie wspominając ) Cytuj
Dokumosa Napisano 4 Grudnia 2018 Napisano 4 Grudnia 2018 Różnice między MC a CHRG czuje się praktycznie tylko na zjazdach z mocnym i gęstym tłuczeniem (np. długie schody z wysokimi stopniami). W zastosowaniach docelowych reby czy SIDa uważam że to trochę na wyrost. Cytuj
Eazy Napisano 4 Grudnia 2018 Napisano 4 Grudnia 2018 Nie jeździłem z Chargerem, więc chętnie bym spróbował (chociażby po to, żeby mieć porównanie) Niemniej jednak myślę, że już samo przejście na DA zrobi robotę Cytuj
Dokumosa Napisano 4 Grudnia 2018 Napisano 4 Grudnia 2018 Zrobi :). Swoją drogą mam Yari DA MC i jak wsiadłem na niego z Pike'az DA i z chargerem to byłem przekonany, że Yarek ma Chargera. Potem okazalo sie, że ma MC fabrycznie tunowany żeby Rappid Recovery działał b.szybko (producent wręcz wspomina o naśladowaniu pracy chargera). Różnice pojawiają się właśnie na długich szybkich i trudnych zjazdach gdzie w MC zdarza się że wideł nie zdąży wrócić do pozycji nominalnej i dostaje kolejne strzały z koła. Cytuj
Eazy Napisano 4 Grudnia 2018 Napisano 4 Grudnia 2018 (edytowane) Pozostaje czekać, aż DA pojawią się w sprzedaży Edyta: gdzie w Rebie można znaleźć dokładne oznaczenie modelu (A2, A3, A7, etc.)? Nie wiedzę nigdzie na widelcu tego oznaczenia a szukam zestawu serwisowego pod 120mm 27,5+/29 boost. Przypuszczam, że będzie to wersja A3, ale wolałbym nie kupować w ciemno Edytowane 4 Grudnia 2018 przez Eazy Cytuj
Dokumosa Napisano 4 Grudnia 2018 Napisano 4 Grudnia 2018 (edytowane) Wpisz s/n tutaj https://trailhead.rockshox.com/en/search/ Edytowane 4 Grudnia 2018 przez Dokumosa 1 Cytuj
Eazy Napisano 4 Grudnia 2018 Napisano 4 Grudnia 2018 Dzięki Wyszło, że mam wersję A6. Od razu pokazało pasujące service kit'y: 00.4315.032.420 BASIC SERVICE KIT - REBA A3 -A6 (2014-2016) 00.4315.032.611 BASIC SERVICE KIT - REBA A5-A6 BOOST™ 11.4018.018.001 FULL SERVICE KIT - SID/REBA SOLO AIR A2-A6 (2013-2016) Cytuj
Dokumosa Napisano 4 Grudnia 2018 Napisano 4 Grudnia 2018 (edytowane) Do 2017 w rebach SA nie wprowadzono żadnych istotnych zmian i praktycznie wszystkie bebechy pasują tak więc można było kupować w ciemno Od 2017 zmienili golenie dolne, śruby, koronę, korki górne i trochę bebechy tłumika. W każdym razie nadal większość elementów pasuje ze "starych" servie-kitów. Edytowane 4 Grudnia 2018 przez Dokumosa 1 Cytuj
mesqueun Napisano 5 Grudnia 2018 Napisano 5 Grudnia 2018 5 godzin temu, Dokumosa napisał: Wpisz s/n tutaj https://trailhead.rockshox.com/en/search/ Gdzie znaleźć serial number widelca? Cytuj
Eazy Napisano 5 Grudnia 2018 Napisano 5 Grudnia 2018 (edytowane) @Dokumosa właśnie widzę, że są service kit'y 2013-2016 i później od 2017 @mesqueun w Rebie numer jest na tyle korony widelca Edytowane 5 Grudnia 2018 przez Eazy Cytuj
Sabarolus Napisano 5 Grudnia 2018 Napisano 5 Grudnia 2018 13 godzin temu, Dokumosa napisał: Do 2017 w rebach SA nie wprowadzono żadnych istotnych zmian i praktycznie wszystkie bebechy pasują tak więc można było kupować w ciemno Zatem, czy posiadając Rebę z 2016 dla koła 27,5 będę mógł bez problemu zaaplikować do niej DebonAir od SIDa jak już pojawi się w sprzedaży? Cytuj
Dokumosa Napisano 5 Grudnia 2018 Napisano 5 Grudnia 2018 Myślę, że nie będzie z tym problemu. Rozmiar koła nie ma większego znaczenia. Cytuj
mesqueun Napisano 5 Grudnia 2018 Napisano 5 Grudnia 2018 Niestety znalazłem dość głęboką ryskę na górnym goleniu od strony koła. W takim razie zwracam amorek na gwarancję (nie był szczcelny i zgubił uszczelkę kurzową w zasadzie po miesiącu jeżdżenia i to niezbyt ekstremalnego). Mam nadzieję, że zwrócą kasę i kupię gdzie indziej. Cytuj
mesqueun Napisano 15 Stycznia 2019 Napisano 15 Stycznia 2019 Zwrócili mi pieniądze za amortyzator i już zamówiłem nowy: https://www.tredz.co.uk/.RockShox-Reba-RL-Solo-Air-MotionControl-Disc-includes-service-kit-A6-MTB-Suspension-Forks_94396.htm Przed założeniem go, planuję zrobić wszystko jak należy. Co przeserwisować w nowym amorku, który pewnie poleżał trochę w magazynie? Czy wymieniać uszczelki? Proszę o porady. Cytuj
Dokumosa Napisano 15 Stycznia 2019 Napisano 15 Stycznia 2019 (edytowane) To model 2017+ więc świeżynka. Najpierw trzeba skrócić sterówkę do odpowiedniej długości (przymierzyć trzeba). Wyczyścić z opiłków po cięciu starówki. Potem zsunąć golenie ale tak do połowy (żeby całe nie zlazły), poczekać chwilę jak cały olej zleci, odwrócić, zalać nowym olejem (producent pisze po 5 na goleń, ja polecam po 7ml). Sprawdzić czy nie ma jeszcze opiłków na goleniach (póki rozciągnięte). Poskręcać. Następny serwis po 50h jazdy zrobić już jak należy czyli z wyjęciem gąbek i ich praniem i moczeniem w oleju, płukaniem goleni dolnych i smarowaniem uszczelek kurzowych sram butterem. Edytowane 15 Stycznia 2019 przez Dokumosa 1 Cytuj
mesqueun Napisano 16 Stycznia 2019 Napisano 16 Stycznia 2019 Założenie sterów i amortyzatora planuję zlecić serwisowi, jako że nie mam narzędzi do zdejmowania/wciskania misek i zainstalowania śruby gwiazdkowej w sterówce. Wnoskuję, że wymienić olej w goleniach mogę zanim zawiozę amortyzator do założenia? Cytuj
Dokumosa Napisano 16 Stycznia 2019 Napisano 16 Stycznia 2019 Niby tak ale podczas cięcia bywa, że opiłki lecą pod uszczelki kurzowe i jak zrobisz wymianę oleju przed cięciem to... Cytuj
mesqueun Napisano 16 Stycznia 2019 Napisano 16 Stycznia 2019 To może najlepszym rozwiązaniem będzie zawiezienie tego do serwisu do złożenia, a po odbiorze zdjęcie amorka i wymiana oleju? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.