Gość Napisano 9 Lipca 2017 Napisano 9 Lipca 2017 (edytowane) ..ani sprezyny w tlumiku MC, ktora bedzie ci odbijac. Jak juz gdzies dolapiesz kreciolek do zamontowania linki, to sprezyne tlumika mozesz ominac tak... Edytowane 9 Lipca 2017 przez Gość Cytuj
andrzejl Napisano 10 Lipca 2017 Napisano 10 Lipca 2017 Ok - dzięki. Taka trochę domowa technologia ale widać, że działa. A oryginał można gdzieś znaleźć ? Cytuj
Gość Napisano 11 Lipca 2017 Napisano 11 Lipca 2017 (edytowane) Wykrec sobie tlumik i porownaj czy masz na pewno MC, jesli tak to brakuje Ci sprezyny, ktora znajduje sie na trzpieniu- przedostatnie zdjecie. http://mikemtb.pl/porady/20131119_motion_control-rock-shox czy dokladniej http://bike.mdrwiega.com/index.php/serwis/2-serwis-tlumika-i-regulacja-kompresji-bez-manetki-w-amortyzatorze-pike-409 Edytowane 11 Lipca 2017 przez Gość Cytuj
stefanX Napisano 17 Lipca 2017 Napisano 17 Lipca 2017 O ile w przypadku Reby dual air - w internetach można było doszukać się rozmiarów oringów, o tyle nie mogę się doszukać dla Reby Solo Air . Za to z katalogu części zamiennych wiem, że średnica wewnętrzna górnych lag różni się od wcześniejszych modeli DUAL Air "IMPORTANT - 2012-2016 Reba CSU (28.2 inner tube diameter), lower leg, spring assembly and damper assemblies are NOT compatible with 2005-2011 Reba (27.8 inner tube diameter) forks." Czy zatem ma ktoś rozmiarówkę oringów od RS reba Solo Air? Cytuj
JustMe Napisano 28 Sierpnia 2017 Napisano 28 Sierpnia 2017 Cześć. Czy dolne golenie z Rock shoxa Sida 2012 będą pasowały do Reby RLT z tego samego roku ? Oba są pod ośkę 15mm i 29 cali. Cytuj
TheJW Napisano 31 Sierpnia 2017 Napisano 31 Sierpnia 2017 Nie chciałem zakładać nowego wątku, więc podepnę pytanie pod ten. Gdzie najlepiej kupić uszczelki kurzowe + gąbki do Reby 2016/2017 (nie wiem dokładnie, który to rocznik, golenie i korona czarny mat, anoda też czarna)? Chodzi mi oczywiście o oryginały w przystępnej cenie. Najchętniej kupiłbym komplet kurzówek + 2-3 komplety gąbek na zapas. A może kupić tylko gąbki, bo to będzie 3. "mały serwis", a uszczelki wymienić przy kolejnym, który będzie już całkowitym przeglądem? Uszczelki nie są uszkodzone, raczej profilaktyka. Cytuj
Malinowy Napisano 24 Marca 2018 Napisano 24 Marca 2018 Gąbki jak są już poszarpane to możesz wymienić, czemu nie. Co do uszczelek, jakbym miał okazję i kupował komplet to też bym wymienił bo po co czekać? A te kurzówki i gąbki kupuj na allegro, dostaniesz oryginały spokojnie. Tylko czarne obowiązkowo (nie szare) - są dużo wytrzymalsze. Sam u siebie taki zabieg będę stosował. Nawiasem, idą do mnie oringi ze strony oring.pl. Bardzo dobra cena i czytałem sporo opinii o nich Cytuj
Gawel76 Napisano 5 Sierpnia 2018 Napisano 5 Sierpnia 2018 (edytowane) Takie szybkie pytanie. Zbieram się do wymiany amora, po rozebraniu go w środku ślizgi były nawet dobrze nasmarowane olejem, na uszczelkach widać jeszcze było smar. Profilaktycznie nasmarowałem uszczelki i jeszcze trochę namoczyłem gąbki olejem. Czy warto jeszcze głębiej zaglądać. Amortyzator nowy wyjęty z pudełka Jeszcze jedno pytanie. Stary amor to XCR Air 100mm (faktycznie ma ok. 115mm, tyle są wysunięte golenie). Nowy Reba Solo Air ma 120 mm. Czy jest się czym przejmować ?. Jaka faktycznie będzie różnica dowiem się jak zdemontuje stary i zmierzę dokładnie. Tak na szybko to wychodzi ok 10 mm różnicy Edytowane 5 Sierpnia 2018 przez Gawel76 Cytuj
marpok Napisano 5 Sierpnia 2018 Napisano 5 Sierpnia 2018 Teraz, Gawel76 napisał: Czy warto jeszcze głębiej zaglądać. Amortyzator nowy wyjęty z pudełka Zakładaj, pojezdzij jak trzyma wiater to ciesz się jazdą, oczywiście nie zapominaj o profilaktyce. 1 Cytuj
Dokumosa Napisano 6 Sierpnia 2018 Napisano 6 Sierpnia 2018 @Gawel76 Różnicą w wysokości rzędu 10mm się nie przejmuj. Poza nasączeniem gąbek trzeba było zalać tym samym olejem dół. Góry nie ruszaj póki działa. 1 Cytuj
Gawel76 Napisano 7 Sierpnia 2018 Napisano 7 Sierpnia 2018 Po zdemontowaniu starego i porównaniu różnica jest niewielka ok 8mm.Na zdjęciu widać oba amortyzatory, napompowane takim samym ciśnieniem Cytuj
Gawel76 Napisano 8 Sierpnia 2018 Napisano 8 Sierpnia 2018 (edytowane) Przeszczep się udał, pacjent żyje i jeździ Koszt oprócz amortyzatora, nowe stery, 3 kawy i parę godzin dłubania. Tak wygląda po zmontowaniu Edytowane 8 Sierpnia 2018 przez Gawel76 Cytuj
mesqueun Napisano 3 Grudnia 2018 Napisano 3 Grudnia 2018 Witam. Na początku października tego roku kupiłem nowy amortyzator przedni RockShox Reba RL 26-120mm. Widelec został założony w serwisie i od tamtego czasu nie był używany ani często, ani w przesadnie trudnych warunkach. Jakieś trzy tygodnie temu zauważyłem, że ubyło w nim powietrza, zostało około 40 psi z początkowych 60-70. Dopompowałem i od tamtego czasu amortyzator utrzymywał ciśnienie, lecz rower praktycznie cały czas stał w domu. Dzisiaj rano wybrałem się ze znajomymi na przejażdżkę i po jakiejś godzinie jeden z nich zauważył, że uszczelka kurzowa po stronie sprężyny powietrznej przesunęła się w góre. Całkowicie wyskoczyła ze swojego miejsca i znajdowała się jakieś 2-3 cm ponad nim. Lało strasznie, błoto wszędzie dookoła i na całym rowerze. Prowizorycznie nałożyłem uszczelkę na miejsce i wróciłem do domu. Pod tą uszczelka znajduje się gąbka nawilżona smarem, żeby - jak mniemam - nawilżać goleń górny gdy ten chowa się w dolny. Ta gąbka i miejce gdzie powinna być uszczelka są zabłocone, zebrało się sporo piachu i wody. Moje pytanie, jak to teraz doprowadzić do porządku, czy jest konieczny pełny serwis, jeśli tak to jak się do tego zabrać i co w ogóle może być powodem tego, że praktycznie nowy amor jest nieszczelny i wypada z niego uszczelka? Cytuj
pawel2208 Napisano 3 Grudnia 2018 Napisano 3 Grudnia 2018 (edytowane) Serwis obowiązkowo. Filmiki znajdziesz na YouTube jak to zrobić krok po kroku, poradnik ze zdjęciami masz tutaj na forum, ale potrzebujesz smaru do amortyzatorów i odpowiedniego oleju. Wróciłeś na zablokowanym amortyzatorze? Módl się, aby golenie nie były porysowane Prawdopodobnie jakiś oring sprężyny powietrznej nie trzyma ciśnienia, dlatego wywaliło uszczelkę. Edytowane 3 Grudnia 2018 przez pawel2208 1 Cytuj
Dokumosa Napisano 3 Grudnia 2018 Napisano 3 Grudnia 2018 Założyłeś amortyzator (dodatkowo zapewne jakiegoś leżaka 2015/16) nie robiąc mu uprzednio serwisu (w przypadku leżaków wypada zrobić pełny)). 1 Cytuj
mesqueun Napisano 3 Grudnia 2018 Napisano 3 Grudnia 2018 Godzinę temu, pawel2208 napisał: Módl się, aby golenie nie były porysowane Czy poza walorami esetycznymi ma to znaczenie dla poprawnego funkcjonowania? Z zewnątrz jak amortyzator jest na rowerze nie widać żadnych rys. Cytuj
Dokumosa Napisano 3 Grudnia 2018 Napisano 3 Grudnia 2018 Rysy mają wpływ na szybsze zużycie wszystkich elementów czy to łożyskujących czy uszczelniających. 1 Cytuj
mesqueun Napisano 3 Grudnia 2018 Napisano 3 Grudnia 2018 4 godziny temu, pawel2208 napisał: ale potrzebujesz smaru do amortyzatorów i odpowiedniego oleju. Zapasowe uszczelki przyszły mi wraz z amortyzatorem - nazywa się to RockShox Service Seals, czy są to wszystkie uszczelki jakich będę potrzebował? Jaki smar i olej do amortyzatorów będzie odpowiedni? Może ktoś mi podać nazwy przykładowych produktów? Cytuj
Dokumosa Napisano 3 Grudnia 2018 Napisano 3 Grudnia 2018 (edytowane) Smar do komory powietrznej military grease pm600 Smar pod uszczelki kurzowe rock shox sram butter Olej do goleni dolnych rock shox 15wt Olej do tłumika rock shox 5wt Odnośnie uszczelek w komplecie to RS dodawał albo pełny service kit (kilkanaście oringów, kilka podkładek, uszczelki i gąbki kurzowe śruby itp.) albo tylko uszczelki kurzowe i gąbki. Jeśli masz ten pełniejszy to masz wszystko. Edytowane 3 Grudnia 2018 przez Dokumosa 1 Cytuj
mesqueun Napisano 3 Grudnia 2018 Napisano 3 Grudnia 2018 Mam oringi, podkładki, uszczelki i gąbki, ale tych oringów jest koło ośmiu o ile mogę się doliczyć przez opakowanie Cytuj
Dokumosa Napisano 4 Grudnia 2018 Napisano 4 Grudnia 2018 Wystarczy. Na początek zrobiłbym jedynie serwis goleni dolnych i sprężyny powietrznej (olej 5wt do tego nie potrzebny). 1 Cytuj
mesqueun Napisano 4 Grudnia 2018 Napisano 4 Grudnia 2018 Dzięki za informacje. Planuję zrobić pełny serwis i wymienić wszystko, co mam zapasowe. Już kupiłem sram butter, olej 15wt i 5wt. Natomiast w manualu, który znalazłem jest napisane, że w przypadku Reby do komory powietrznej można użyć również sram butter, więc nie kupowałem military grease pm600. Mam nadzieję, że wszystko dobrze zrozumiałem. Cytuj
Eazy Napisano 4 Grudnia 2018 Napisano 4 Grudnia 2018 Teraz, mesqueun napisał: Mam nadzieję, że wszystko dobrze zrozumiałem. Tak. Sram butter można użyć zamiast PM600. 1 Cytuj
mesqueun Napisano 4 Grudnia 2018 Napisano 4 Grudnia 2018 Jedno opakowanie 1oz. wystarczy na sewris komory powietrznej i na uszczelki? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.