Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

przeczytaj naprawdę poradnik który HarveyDent podał Tobie powyżej.....przeczytaj 2 raz i 3 jesli potrzeba, naprawde pytasz się o rzeczy, które tam są opisane i pokazane na zdjęciach. Sam dzięki nie mu robiłem serwis więc nie jest to poradnik z czapy.

Jedynie możesz mieć problem z rozsunięciem lag dolnych od górnych, ale nie koniecznie. Czerwone pokrętło powinno się wyciągnąc normalnie jak je pociągniesz dopiero pod nim jest śruba na imbus. Raz jeszcze podkreślę, wszystko opisane jest dobrze w poradniku czy filmikach w sieci.

Napisano

Dobrze, przestudiuję raz jeszcze.

Nie pamiętam już gdzie na forum czytałem o Motul 400 gdzie było napisane do czego się go wlewa.

Nikt nie pamięta? ;)

A ten srebrny grzybek - ktoś wie jak z nim postępować? Do czego służy i jak zdjąć?

Napisano

W manualu od RS jest o "grzybku". Dalej masz w d^%# rady i czekasz aż wszystko zostanie podane Ci na tacy. 

Zrozum: albo czytasz i uczysz się i na SPOKOJNIE I OSTROŻNIE z manualem w ręku dasz sobie radę, albo jest duża szansa że coś zepsujesz.

Serio jeśli pytasz jak odkręcić śrubkę to nie bierz się za to.

 

Pod hasłem zamienniki olejów rockshox sprawdź czy to co kupiłeś do czegoś się nadaje. Ja nie odkrywałem Ameryki tylko grzecznie stosuje powszechnie dostępne zamienniki. 

Napisano

 

 

Kupiłem olej motul VI 400 i tu pytanie - gdzie go wlać?
 

Jeśli nie masz pojęcia o serwisie, to może lepiej przemyśl czy tego nie oddać do kogoś. Za około 2 stówki możesz mieć profesjonalny serwis, starczy na sezon lub dwa, a Ty unikniesz ryzyka uszkodzenia amora wartego z 1,5k.

Napisano

Nadaje się idealnie do tłumika. Serwisanci sobie go chwalą łąko lepszy od oryginału.

Sprawdzę i podzielę się odczuciami.

A co Wy najczęściej stosujecie do dolnych goleni? Oczywiscie z zamienników. Coś szczególnie polecacie?

Napisano (edytowane)
POPULARNE  ZAMIENNIKI OLEI I SMARÓW:

(przykładowe pozycje zbliżone do fabrycznej specyfikacji łatwe do nabycia na "popularnym serwisie aukcyjnym")

 

Rock Shox Pit Stop 5wt - (czyli brandowany Torco RFF 7) o lepkości - 16.10 cSt@40

-Motul Fork Oil Factory Line 2.5W - 15 cSt@40

-Valvoline SynPower 5W - 16cSt@40

-Motorex Racing Fork Oil 2.5W - 15.10 cSt@40

-mieszanka Motorex 85% 2.5W + 15% 5W - 16 cSt@40

-Castrol Fork Oil 10W - 15 cSt@40

 

Rock Shox Pit Stop 15wt - (czyli brandowany Torco RFF 20) o lepkości - 42,80 cSt@40

-Castrol Fork Oil 15wt - 46.50cSt@40

-Valvoline SynPower 15wt - 46cSt@40

-mieszanka Motorex 55% 7.5w + 45% 10w - 42.6cSt@40

-Agip Fork 10wt -  45cSt@40

 

 

Potrafisz podjąć jakąkolwiek decyzję bez konsultacji z internetami ?

 

Mam dla Ciebie propozycję:

Napisz sobie na karteczkach nazwy tych olejów. Jedna karteczka = jeden olej. 

Pożycz od mamy 2 garczki , pogrupuj karteczki, wrzuć do garów

Zabełtaj i wylosuj po jednej.

Możesz wrzucić karteczki z powrotem i bawić się w losowanie. Możesz zaprosić chłopaków z podwórka.

Będzie niezła zabawa. Jak już Ci się znudzi to kup te dwa które wylosowałeś. Resztę karteczek wyrzuć.

 

P.S. Nie zapomnij mace oddać garów.

 

Mam nadzieję że pomogłem.

Edytowane przez HarveyDent
Napisano (edytowane)

Kolego drogi, jesli masz udzielać takich rad to lepiej zamilknij.

Mam wrażenie, że piszę z gimbazą.

Na żadnym forum nie spotkałem się z takim wsparciem.

 

Co do garnków - mamie już nie oddam ale mogę dać wnuczkowi wraz z cytatem porad na forum rowerowym.

Zabawnie piszesz... ale czytaj ze zrozumieniem, pls

Edytowane przez Arczibald
Napisano (edytowane)

Na Twoim miejscu nie przyznawałbym się do wieku, ponieważ pytania, jakie zadajesz sugerują zerowe doświadczenie z jakąkolwiek mechaniką. Gdybyś miał choć trochę o tym pojęcia, nie zadawałbyś pytania jak się dobrać  do tego grzybka, tylko zauważyłbyś, że z boku jest podejrzany otwór, w który da się włożyć jakieś narzędzie. Trzy sekundy namysłu i próbujesz czy jest to imbus 2mm, a może 2,5mm?

Z całym szacunkiem kolego, ale to Ty czytaj ze zrozumieniem. Mnie pierwszy serwis Reby zajął kilka godzin pomimo przeczytania i dla pewności wydrukowania manuala ze strony SRAM, żeby było w piwnicy do czego zajrzeć. Kupiłem też szczypce Segera do pierścieni zewnętrznych i wewnętrznych, poczytałem o stosowanych olejach, smarach, ich zamiennikach, kupiłem zestaw uszczelek i oringów i spocony ze strachu przystąpiłem do serwisu :) Na szczęście się udało i nic nie zepsułem.

Nie możesz działać w ten sposób: pytasz, jak odkręcić śrubkę, dostajesz odpowiedź, odkręcasz. Wracasz na forum, pytasz jak to zdjąć. Dostajesz odpowiedź, zdejmujesz, wracasz na forum i kolejne pytanie. Za czwartym razem wszyscy mają Cię dosyć i nikt nie chce z Tobą gadać, bo nie współpracujesz. Tak to działa niestety.

Dla jasności: też mam wnuki, a właściwie wnuka :) Zresztą to nie ma najmniejszego znaczenia. Na tym forum jest wielu młodych chłopaków, młodszych od moich dzieci, którzy znają się na rzeczy i mają dobrze poukładane pod czaszką. Słuchaj ich rad, szanuj ich czas, wtedy i oni będą szanować Ciebie.

Edytowane przez Kolmark
Napisano

Używam Valvoline SynPower fork olil 15W i 5W. O ile 5W w tłumiku sprawuje się bez zarzutu to z 15 jest problem - bardzo szybko znika z gąbek. Trzeba albo często odwracać rower "do góry nogami" albo często robić mały serwis nasączając gąbki. Jak skończy mi się ten zapas na pewno wybruubóje coś innego o większej lepkości.

 

Pozdrawiam...

Napisano

Kolmark - szanuję czas każdego człowieka. Nikomu nie nakazuję pochylania się nad moimi pytaniami. Najcześciej pieniacze mają najwięcej do powiedzenia, że pytający jest durniem czy coś w ten deseń.

A forum chyba po to jest by rozmawiać a nie tylko chwalić się jaki to omnibus jestem, czyż nie?

Nie obchodzi mnie też ile kto ma lat, żeby było jasne wycieczek w kierunku mojej rodziny nie uwazam za stosowne.

Pojecie o mechanice prawdopodobnie mam większe niż nie jeden na forum a to, że pytam o produkt, z ktorym nie miałem wcześniej do czynienia to raczej normalne.

Sam się pociłeś więc chyba rozumiesz.

Tylko ignorant nie pyta i nie uczy się na błędach innych. Chyba że to taka Polska przypadłość, że komuś nie może byc lepiej, łatwiej :(

Koniec przepychanek - szanujmy się.

 

bory - serdeczne podziękowania za podzielenie się doświadczeniami. O to właśnie mi chodziło :)

Pozdrawiam

Napisano

HarvyDent według rozpiski i karty produktu niby tak. Nie mialem doczynienia z orginalnym olejem rs wiec nie mam porownania. Wczesniej w innym widelcu zalewalem jakis zielony olej chyba agip czy coś takiego - dostałem od kumpla to gąbki były naolejone dużo dłużej niż na tym valvoline. Może ten olej był gęstrzy. Tego niestety nie wiem. Arczibald nie ma sprawy.

Pozdrawiam...

Napisano

Panowie szybkie pytanie...jestem na etapie serwisowania dołu w Rebie, dziś ją rezebralem, ladnie wszystko przeczyscilem, jutro bede składał i zalewal olejem, pytanie tylko ja demontowalem lagi olej wyciekł tylko z jednej po stronie sprężyny powietrznej, po stronie dampera nawet kropli, mozliwe ze mialem wyciek i nie zauważyłem czy w fabryce zalali tylko jedną lage???

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Obie powinny być zalane olejem ale jest go tam mało (wg manuala 5ml) ,  prawdopodobieństwo "fabrycznych suchot" jest bardzo możliwe bo wyciek jeśli doglądasz sprzętu pewnie byś zauważył.

  • Mod Team
Napisano

Mości Arczibaldzie. Jeżeli temat napisany prze kolegę Maniaka, jest nie wyraźny, czy nie zrozumiały, wybacz, ale oddaj ten widelec komuś do zrobienia. To jest tak prosto napisane, pismem w połowie piktograficznym .... Wszędzie masz duży i wyraźny obrazek ( chyba że poznikały, bo nie sprawdzałem), i naprawdę bogaty niczym mickiewiczowski opis. Jak tego nie łapiesz ... to nie polecam sie za to zabierać.

 

A jeżeli tego jeszcze nie czytałeś to ci zrobię wakacje na koszt firmy za namolne pytanie o to, co jak byk jest napisane.

 

Odnośnie gate ... było tyle raz ze ciężko to zliczyć. Lenistwo i podawanie na srebrnej tacy to nie u nas. Tak, tak, ja wiem, tyś nowy, ty jeszcze nie ogarniasz a widelec ma więcej pokręteł niż liczba zer, jaką przeciętny gimbus jest w stanie sobie wyobrazić.

 

Gate to po chłopsku regulator blow of. Resztę znajdziesz na google i naszym forum.

 

Aha a olej wlewany do środka ;)


 

 

Obie powinny być zalane olejem ale jest go tam mało (wg manuala 5ml)

Ostatnio do sida rlt wdusiłem ok 13ml i myślę ze kilka więcej by jeszcze weszło.

Napisano

Z całym szacunkiem Panie Emerycie - trochę spóźniony jesteś z odpowiedzią. Rozumiem, emeryci się nie spieszą...

Pytanie stało się nieaktualne kilka godzin po jego zadaniu.

Szkoda, ze nie śledzisz tematu.

Dziękuję, że marytorycznie coś tam napisałeś, dla potomnych nieocenione. Gratuluję podejścia

Napisano

@marpok: fabryka tak zalała. Swoją drogą widziałem tyle suchych, że nie wierzę w przypadki. Możecie sobie to nazywać teoriami spiskowymi jednak precyzyjnie odmierzyć 5ml oleju jest czynnością do ogarnięcia przez szympansa po godzinnym szkoleniu. Z jakiegoś powodu jednak puszczają w świat suchary.

Napisano

Tak calkiem sucho tam nie bylo, tyle że nic z niej nie wylecialo, stąd moje podejrzenie o jakiś mikroskopijny wyciek. Dzięki za odzew :)

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Pany amorek poskladany, wlasnie wrocilem z 50km traski po okolicznych lasach i pagorkach i powiem szczerze, ze mam teraz inny amortyaztor :) nie wiem czym to spowodowane, moze tym, ze w tej jednej ladze praktycznie bylo sucho, a moze olej juz byl stary ale teraz to on pracuje pieknie. Mam go ustawionego tak zeby wykorzystywal 90% skoku to wczesniej musialem go naprawde z calych sil docisnac aby sie ugial te 9 cm, a teraz przy 70psi na jakich jezdze ugina sie o wiele lepiej i lzej, a i tak nie dobija, bo troche sie balem, ze bedzie dobijal jak zobaczylem przed wyjazdem jak lekko chodzi. Takze nie wiem ale chyba zaczynam wierzyc w te cale teorie spiskowe :D i widze ze serwis zerowy w nowym amorku to nie taka bujda, bo sam troche sceptycznie do tego podchodzilem. Zastanawia mnie tylko, bo na zablokowanym lubi sobie teraz syknac tak jak by powietrze gdzies przechodzilo, wczesniej tego nie bylo.

 

Pozdrawiam i serwisujcie swoje amorki :)

 

Ps. Satysfakcja z samodzielnie wykonanej pracy bezcenna ;)

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Napisano

Cześć wszystkim. Mam problem z moją Rebą SL. Pierwszy raz po zimie wsiadłem na rower sprawdziwszy wcześniej ciśnienie - było OK i przejechałem się po okolicy. Niemal od razu amortyzator bardzo mocno się zapadł. Sprawdziłem ciśnienie: jest, nawet takie jakie powinno być.

Amor oddałem do serwisu gdzie został przeczyszczony, wymieniony olej, jednak nie przyniosło to rezultatów. Nadal po napompowaniu do wskazań producenta zapada się o 60-70%, niezależnie od ciśnienia. Może być 160/160psi, a i tak po kilkuset metrach znowu się zapadnie. Co ciekawe pompując pozytywną zauważyłem, że powietrze ucieka do negatywnej kolory. Słychać w lewej goleni świst powietrza. Pompując wyłącznie górną komorę, rowerem można jeździć przez kilka km do czasu, aż powietrze "wyrówna się" z negatywną. Po takim mocnym ściśnięciu, amortyzator zostaje w pozycji wgniecionej o te 60-70%, a później powoli podnosi się. Proces można natychmiastowo przyśpieszyć wypuszczając powietrze z negatywnej komory.

 

W serwisie zalecili mi rozglądanie się za nowym amortyzatorem jednak nie za bardzo mam ochotę wydawać teraz kasę na nowy, tym bardziej że swoim przez 10lat zrobiłem dosłownie może 3000km, z czego wszystko po drogach rowerowych. W środku był w idealnym stanie, a uszczelki wewnątrz jak nowe.

 

Czytałem na forum anglojęzycznym, że może być za to odpowiedzialny tłumik powietrzny lub jedna z uszczelek tego tłumika. Co wy na to? Czy ktoś miał też taki problem ze swoją Rebą? Pomocy! :(

Napisano

Po 10 latach (jak się domyślam bez żadnego pełnego przeglądu) to nie ma mocnych i nawet jeśli uszczelki wyglądają jak nowe to są skapciałe albo stwardniałe i nie pracują już jak należy. Znajdź więc serwis z prawdziwego zdarzenia, który ma doświadczenie z czymś więcej niż tylko uginaczami albo podwiń rękawy i zabierz się do tego sam. Tu jest wszystko świetnie rozpisane:

 

https://www.forumrowerowe.org/topic/152791-serwis-rock-shox-reba-dualair-kompleksowy-serwis-od-a-do-z/

 

Po tylu latach i przy niewielkim doświadczeniu raczej nie szukałbym oringów w sklepie hydraulicznym tylko szedł w kompletny service-kit bo najlepiej wszystko co gumowe wymienić.

Napisano

O, dzięki za link do takiego tutorialu. Faktycznie były tylko wymieniane drobne elementy typu pojedyncza uszczelka, no i olej. Nigdy nie było potrzeby dłubania głębiej, więc serwis ograniczał się tylko do wymiany oleju.

Napisano

Cześć

Wiem, że powinienem prześledzić cały wątek ale nie mam siły... Poda mi ktoś co powinienem zakupić aby przerobić REBA RL z ręcznej regulacji tłumienia na manetkę ? Z tego co znalazłem to potrzebuję manetkę OneLoc czyli to: http://allegro.pl/manetka-blokady-rock-shox-oneloc-org-prawa-wi24-i6869469993.html ale w tym zestawie nie ma tego elementu chyba nawet niebieskiego na który się linkę zaczepia. Z góry dziękuję za pomoc 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...