Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

 

 

Jest to do ogarnięcia w miarę niskimi kosztem ?

Mozna kupic nowy widelec i przełożyć uszczelkę. Albo dobrać coś podobnego w jakimkolwiek hydraulicznym za 50gr.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

cześć

 

Amortyzator: Reba Sola Air 2015

 

W czasie robienie podstawowego serwisu (uszczelek kurzowych) zauważyłem dziwny problem.

Na początku nie mogłem tak jak by spuścić powietrza z do końca, czyli po spuszczeniu amortyzator się nie zapadał a nawet przy użyciu siły nie dałem rady go wcisnąć.

Więc poszedłem dalej czyli rozebrałem uszczelki wyczyściłem nasmarowałem i zacząłem go składać.

I tu pojawił się znowu powyższy problem. Po dokręceniu śruby na dolnym lagu od tłumika nie mogłem potem wkręcić tej od strony komory powietrznej.

Musiał trochę dopompować amortyzator by gwint się wysunął i wtedy dałem rade przykręcić.

Całość działa , nic nie przecieka, ale amortyzator nie ugina się do końca, a ugina się w jakiś 3/5 długości goleni, tak było też przed serwisem.

We wcześniejszym serwisie jaki robiłem około 4 mies. temu tego problemu nie miałem.

 

Pytanie dlaczego nie mogłem spuścić powietrza do końca ? Coś się mogło zapowietrzyć w tłumiki lub sprężynie powietrznej ?

proszę o poradę

  • Mod Team
Napisano

 

 

Pytanie dlaczego nie mogłem spuścić powietrza do końca ?

 

Wynika to z konstrukcji SA, napompuj go do ... 100psi po pompuj widelcem, następnie spuść powietrze ALE,  Trzymając go rękoma na 100% wyciągniętego, lub poproś by ktoś to zrobił. W ten sposób spuścisz całość.

 

Po co? A no po to, ze jak spuścimy powietrze on się zacznie zapadać, a jak się zapadnie niżej wycięcia w goleni, to z negatywa nie spuścimy powietrza, nie ma opcji. W starszych solo, był zaworek w trzpieniu w głębi, w nowych już nie ma.

Napisano

Reba Sola Air 2015

Na początku nie mogłem tak jak by spuścić powietrza z do końca, czyli po spuszczeniu amortyzator się nie zapadał a nawet przy użyciu siły nie dałem rady go wcisnąć.

Całość działa , nic nie przecieka, ale amortyzator nie ugina się do końca, a ugina się w jakiś 3/5 długości goleni, tak było też przed serwisem. We wcześniejszym serwisie jaki robiłem około 4 mies. temu tego problemu nie miałem.

Jest jeszcze opcja taka że zapowietrzyły się lagi i powstała tam niewielka komora powietrzna, dokładnie tak jak w Pike'u poniżej:

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Witajcie,

 

Jestem w trakcie składania roweru na ramie Peak 29 i kupiłem używaną Rebę. Jest to prawdopodobnie wersja z 2013 roku , Solo Air, taperowana sterówka, oś 9 mm.

 Amortyzator na goleni ma napisane 90 mm i faktycznie po zmierzeniu goleni górnych wystaje 90 mm od uszczelki.

 

Jest to dość nietypowa wersja, bo nie spotkałem się wcześniej z takim fabrycznym skokiem. Pytanie czy da się go przy pomocy podkładek zmienić na 100 mm ?

  • 3 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Reba RL SA, to tak ma że w zimie "nie wraca" czy tylko mój jest taki upośledzony?

 

Rebounda mu podkręcić, czy po prostu napompować to to więcej? Bo niby mogę jeździć na flaku... no ale bez przesady...

Edytowane przez phoe
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Jaki smar stały polecacie - z tych, które są aktualnie dostępne w Polsce? PM600 jest za 100 zł / 400g, niezbyt mi się uśmiecha wydawać tyle kasy na mazidło. Judy Butter, Rock'n'Roll Slick Grease ani Slick Honey nie są dostępne. W grę wchodzi też Motorex Bike Grease 2000 - 24 zł / 100g. Przeliczając cenę do masy wychodzi praktycznie to samo, ale wątpię żebym zrobił użytek z 400g PM600. Może ma ktoś taki smar do sprzedania, lub zna jakąś tańszą alternatywę? Ktoś próbował używać zwykłej wazeliny technicznej?

Napisano

 

 

albo Slickoleum  50g kosztuje 25zł

Smarowałeś tym Rebę? Nie zamula się? Pytam, bo moja Reba jest już wystarczająco zamulona   :mellow:

Napisano

Smarowałem i na pewnie nie gorzej a raczej lepiej względem PM600. 

Smarowałem też ROCK 'N' ROLL -em i też spoko. Ale mam nową Rębę SoloAir i tak czy tak chodzi mulasto :) pocieszam się, że się kiedyś dotrze. ROCK 'N' ROLLa można czasem wyrwać na alledrogo.

Napisano

Cześć, przed chwilą po raz pierwszy zrobiłem serwis reby rl 2013 rok. Zastanawiam się, czy czegoś nie sknociłem, bo teraz podczas potrząsania amortyzatorem słychać olej (podobnie jakbym potrząsał butelką wody). Przez chwilę męczyłem się z włożeniem tłumika MC, ponieważ go nie odblokowałem (musiałem w tym celu drugą ręką trzymać nakrętkę w pozycji otwartej, bo automatycznie była w zamkniętej). Ostatecznie wszystko ładnie złożyłem, ale wciąż słychać odgłos potrząsanego oleju. To normalne?

Napisano

Moze wlales smarujacego ciut wiecej, co nie znaczy, ze zle, a wczesniej bylo go malo /nie bylo i to on chlupocze?

Napisano (edytowane)

To olej w tłumiku tak chlupocze (jest to wersja solo air, więc do sprężyny powietrznej się nie wlewa). Wcześniej go było nieco mniej niż producent zaleca dla wersji solo air (około 90ml), teraz wlałem 105 ml, tak jak jest w manualu.

Edytowane przez Avatarus
  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...