Gość Napisano 26 Kwietnia 2015 Napisano 26 Kwietnia 2015 (edytowane) Wyjmujesz sprezynke i blokada dziala jak piszesz- recznie. Kierownica byc moze ci nie schodzi bo masz za duzo oleju w tlumiku. Motorex, aby odpowiadal cSt to musialby byc 2.5W, na 5W jezdzilem i tez bylo ok, to 2.5 wyczuwalem na naprawde solidnej rabance. O'ringi wymien totalnie wszystkie ogladajac jednoczesnie czy nigdzie na powierzchniach slizgowych nie ma rys. Edytowane 26 Kwietnia 2015 przez Gość Cytuj
model3100 Napisano 26 Kwietnia 2015 Napisano 26 Kwietnia 2015 Kolego bardzo dziękuję za Twoje cenne wskazówki. Ciekawe tylko czy po wyjęciu sprężynki nie będzie problemu z odblokowaniem amortyzatora. Dokładnie chodzi mi o to czy samoczynnie gdzieś na nierównościach przy zjazdach nie będzie się blokował? Czy ktoś z Was ma taki patent wdrożony? Jak to się sprawdza w praktyce? Dzięki za podzielenie się swoim doświadczeniem. Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 26 Kwietnia 2015 Mod Team Napisano 26 Kwietnia 2015 Widelec sie blokuje bo coś go .... tak zgadłeś - blokuje. Najczęściej jest to olej, który wycieka z tłumika. Im więcej go wycieknie, tym mniej skoku ma widelec i zarazem przestaje działać blokada skoku ... bo nie ma oleju Cytuj
Gość Napisano 26 Kwietnia 2015 Napisano 26 Kwietnia 2015 (edytowane) Co do samoistnego blokowania sie..., coz , to kwestia indywidualna. Pod pokretlem blokady masz teflonowa podkladke, zawsze mozesz cos pod nia podlozyc, aby zwiekszyc opor gdyby Ci przeszkadzalo ewentualne ruszanie sie pokretla. Edytowane 26 Kwietnia 2015 przez Gość Cytuj
UnibikeFlite2010 Napisano 28 Kwietnia 2015 Napisano 28 Kwietnia 2015 Siemanko, potrzebuje pomocy, ponieważ zamierzam zrobić serwis wraz z podniesieniem skoku amorka RS Gold RL solo air 2012. Czy do podniesienia skoku z 80mm na 100/120mm muszę rozbierać komorę powietrzną wraz z tłumikową czy wystarczy samą goleń od tłumika ? Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 28 Kwietnia 2015 Mod Team Napisano 28 Kwietnia 2015 Nie wiem jaki tam soloair jest ... jak taki jak w goldzie 30 (taki konstrukcyjnie jak w reconach był kiedyś) to sie da, jak taki jak w rebie to sie nie da bez wymiany sprężyny. Cytuj
UnibikeFlite2010 Napisano 28 Kwietnia 2015 Napisano 28 Kwietnia 2015 Taki jak ten http://archiwum.allegro.pl/oferta/rock-shox-recon-gold-rl-sa-26-100mm-poploc-gratis-i3029489376.html Cytuj
model3100 Napisano 8 Maja 2015 Napisano 8 Maja 2015 Serwis przeprowadzony wzorowo wg mnie. Golenie górne w dolnych bez powietrza chowają się prawie maksymalnie nie wchodzi gdzieś około 5mm czyli 0,5cm, czy wg Was to normalne? Dusiłem ale nie dochodzi. Amorek po napompowaniu chodzi niesamowicie :-))) Mam tylko mały problem z pompowaniem za pomocą starej pompki BETO, gdyż jakoś ucieka mi ciśnienie zbyt szybko, ale skręcenie wszystkich gwintów i przesmarowanie chyba jej pomogło bo teraz lepiej pompuje amortyzator. Ogólnie patent z wyjęciem sprężynki zadziałał świetnie i blokada działa w 100%. Niektórzy piszą, że po złożeniu tłumika Motion Control nie zawsze im blokada trzyma na 100%. Musicie podczas składania zwrocić uwagę na dół tłumika i jego pozycję, czy przy skręconym Gate na maxa macie przelot na pozycji górnej "zablokowany" bo da radę złożyć tak że na zablokowanym jest minimalny przepływ oraz tak, że tego przepływu nie ma co z tego wynika? A no to, że jeśli dobrze ustawicie dolne położenie obracającej się płytki to blokada będzie Wam działała na kamień, oczywiście przy skręconym na maxa Gate. Oczywiście wtedy nie powinno się jeździć po wybojach tylko po prostej lub podjazdy, ewentualnie wartość Gate trzeba dostosować do panujących warunków drogowych Amortyzator naprawdę strasznie mnie wymęczył czasowo i nerwowo podczas servisu (przekrzywiony trzpień tłumika motion control) ale udało się dobrnąć do końca. Gąbeczki tak jak w którymś wątku gdybałem miałem te szersze, w zakupionym zestawie otrzymałem te cienkie. Przy następnym zakupie znowu otrzymam cienkie i po prostu celem ich wymiany wsadzę po dwie na stronę i powinno być OK Stare zestawy serwisowe, oryginalne z wyższymi gąbeczkami podobno nie do dostania, nawet u dystrybutora "Harfy", słowa sprzedawcy ze sklepu na Ursynowie. Ogólnie rzecz biorąc serwisowałem amorek Motorex 5W i 15W oraz Motorex Bike Grease 2000 (łożyskowy wapniowy?) a gąbeczki moczone w oleju 15W i jest Następnym razem pewnie skuszę się na zalanie Tłumika Motorexem 2.5W albo Motulem, ale póki co szkoda mi kupować oleje na zapas bo przede mną zalanie i odpowietrzenie hydraulików SLX 666 oraz wymiana klocków na metaliczne, więc znowu z portfela stopnieje troszkę gotówki, jednak jest to niezbędne bo klamki przy maksymalnym wychyleniu dociskają prawie do kierownicy. Tak więc podsumowując, dziękuję jeszcze raz za pomoc w serwisowaniu. W aparacie mam kilka fotek z przebiegu serwisu, które postaram się w wolnym czasie "zuploadować" na forum Pozdrawiam. Cytuj
Kaczorak Napisano 8 Maja 2015 Napisano 8 Maja 2015 Witam Proszę o pomoc a raczej o poradę Posiadam Rebe 2012 RLT DA podniesioną do 120 mm skoku ale "problem" pojawiał się też przy ustawionej na 100 mm. Chodzi o to że nie ważne jak nadmucham komory to amortyzator jest zawsze zassany tak ze 3-5 mm (chyba że komora "-" jest pusta to wypycha lagi do końca). Pomogła mi to odkryć ta podziałka na ladze bo tak bym pewnie o tym nie wiedział. Jak pociągnę ręką amor to lagi wracają do końca ale po ugięciu znowu się nie chcą całe wysunąć. I jeszcze jedna rzecz a mianowicie bardzo twarde ugięcie początkowe. Muszę użyć siły aby amor zaczął pracować. Kolega ma Rebe 2010 albo 2009 i jego wchodzi od razu bez używania jakiejś znacznej siły. Czy oba zjawiska mogą być ze sobą powiązane? Cytuj
Mod Team Maniak Napisano 8 Maja 2015 Mod Team Napisano 8 Maja 2015 Ten typ tak ma, tzn skrócenie skoku o 3-5mm jest zupełnie normalne. Duża siła potrzebna do wstępnego rozpoczęcia zależy od 3 kwestii. Ciśnień (jakie masz obecnie?), uszczelek (nowe trzymają o wiele ciaśniej), no i oczywiście dobrego nasmarowania (kiedy ostatnio robiłeś serwis?)/ Cytuj
Kaczorak Napisano 8 Maja 2015 Napisano 8 Maja 2015 Ciśnienia mam teraz +85 -75. Amor był kupiony jako nowy we wrześniu ale podczas zmiany skoku dostał nowe płyny bez zmiany uszczelek czyli siedzą te co były fabrycznie zamontowane. Do pełnego serwisu przymierzałem się jakoś na wrzesień. Cytuj
Mod Team Maniak Napisano 8 Maja 2015 Mod Team Napisano 8 Maja 2015 Spróbuj dać równe ciśnienia w obu komorach, powinno pracować płynniej na początku skoku, kosztem większej progresji. Jeśli amor jest świeży to pamiętaj że uszczelki kurzowe muszą się trochę wypracować żeby zaczęło chodzić tak lekko jak chcesz, poza tym dobre smarowanie gąbek i uszczelek zawsze trochę pomaga. Cytuj
Kaczorak Napisano 11 Maja 2015 Napisano 11 Maja 2015 Jak daje równe ciśnienia to efekt zasysania dalej występuje. Natomiast zmniejsza się trochę "twardość" wstępnej pracy amorka więc chyba się musi "wyślizgać" odpowiednio. Cytuj
grzechu2410 Napisano 11 Maja 2015 Napisano 11 Maja 2015 witam kolegów mam pewne pytanie co do smarowanie Reby , a więc do rzeczy . W lutym serwisowałem Rebę 2012 od tego czasu leżała w pudełku ,czy po odwróceniu go do góry "nogami " olej nasmaruje gąbeczki w górnej części amortyzatora ? Cytuj
grzechu2410 Napisano 12 Maja 2015 Napisano 12 Maja 2015 Olej jest na pewno , ale nie bardzo chce mi sie to rozbierać i nasączyć gąbki stąd to pytanie Cytuj
dran2 Napisano 12 Maja 2015 Napisano 12 Maja 2015 Trochę na pewno zwilży, z tym że te gąbeczki nie tylko smarują ale też zbierają brud który jednak przejdzie przez uszczelki. Porządne wymiętoszenie ich w oleju je czyści. Cytuj
tobike Napisano 12 Maja 2015 Napisano 12 Maja 2015 W 2012 też dawali mało oleju do dolnych goleni więc gąbki mogą być suche. Jak nie chce Ci się nasmarować amora to tylko się wcześniej zużyje nic wielkiego. Cytuj
bobiik Napisano 12 Maja 2015 Napisano 12 Maja 2015 Ma moze ktos foto tlumika od Sida? Chodzi mi o polozenie tej srebrnej blaszki na dole. Jesli jest floodgate na minus to blaszka wychodzi a na plus, wchodzi i przylega do korpusu. W korpusie pod nia sa 3 otwory jak jest ustawiona wzgledem nich ? Cytuj
grzechu2410 Napisano 12 Maja 2015 Napisano 12 Maja 2015 Czy ktoś z odpowiadających na moje pytanie przeczytał je najpierw ze zrozumieniem ? Pisałem że reba po serwisie leżała w pudelku w każdą goleń było lane 10 ml oleju Cytuj
Pinio46 Napisano 12 Maja 2015 Napisano 12 Maja 2015 (edytowane) Panowie czy w komorze negatywnej zawór jest taki jak samochodowy czy jakiś inny? Powietrze mi ucieka w tempie około 80 psi na miesiąc wiec zacznę od zaworu. Edytowane 12 Maja 2015 przez Pinio46 Cytuj
Pinio46 Napisano 14 Maja 2015 Napisano 14 Maja 2015 (edytowane) Mam pytanie następne [emoji1] Ile i czy wogóle ucieka wam powietrze podczas odpinania pompki? Bo ja zauważyłem, że podczas odpinania mojej pompki Beto ucieka około 30-40 PSI. Jakąś mam trafioną pompkę może, czy technika nie teges [emoji35] Podam przykład. Napompowałem komorę negatywną 150 PSI odłączyłem pompkę, po czym znów ją podłączyłem i już było tylko 100 PSI. Edytowane 14 Maja 2015 przez Pinio46 Cytuj
Gość Napisano 14 Maja 2015 Napisano 14 Maja 2015 Raz - zakladam, ze posiadasz pompke Beto ta - http://dwakolka.info.pl/wp-content/uploads/sites/7/2013/11/pompka3.jpg i odkrecasz wpierw czerwone pokretlo a nie zlote? Dwa - mam nadzieje, ze masz oryginalny wentylek w zaworze amora? Cytuj
Kaczorak Napisano 14 Maja 2015 Napisano 14 Maja 2015 (edytowane) Ucieczka powietrza z komór jest normalna ale podczas podłączania pompki - powietrze z komory wypełnia pompkę. Z pozytywnej ucieka około 5 psi a z negatywnej trochę więcej bo jest mniejsza. Może tak duży ubytek u Ciebie związany jest z pojemną pompką i po prostu dużo powietrza się zmieści więc i większy ubytek w negatywnej. A przy odkręcaniu pompki to syk uciekającego powietrza słychać ale to ucieka z pompki a nie z amora. Edytowane 14 Maja 2015 przez Kaczorak Cytuj
Pinio46 Napisano 14 Maja 2015 Napisano 14 Maja 2015 Raz - zakladam, ze posiadasz pompke Beto ta - http://dwakolka.info.pl/wp-content/uploads/sites/7/2013/11/pompka3.jpg i odkrecasz wpierw czerwone pokretlo a nie zlote? Dwa - mam nadzieje, ze masz oryginalny wentylek w zaworze amora? Ad 1 tak Ad 2 miałem oryginalny, ale zamieniłem na samochodowy. Co do ucieczki jeszcze tego powietrza, to mam wrażenie, że to bez względu na zawór. To około 30 PSI brakuje po odpięciu i ponownym założeniu pompki,wiec dawało by to około 15 na jedną operacje. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.