grzechu2410 Napisano 4 Lutego 2015 Napisano 4 Lutego 2015 Tak czytałem , ale znalazłem też wpis iż do nowych sidow i Reb z pustymi dolnymi goleniami stosuje się tylko smar stały .... Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 4 Lutego 2015 Mod Team Napisano 4 Lutego 2015 Można, ale olej także można, nawet trzeba, uszczelki są na tyle ok że nie wycieka a z dołu także nie cieknie. Smar stały tylko do solo air się stosuje, z racji jego konstrukcji. Cytuj
lucass3 Napisano 5 Lutego 2015 Napisano 5 Lutego 2015 Zawsze się leje olej. Może Ci chodziło o komorę negatywną?? Dolne golenie są puste bo niby jakie inne mają być? Nie rozumiem za bardzo. Cytuj
Mod Team Maniak Napisano 5 Lutego 2015 Mod Team Napisano 5 Lutego 2015 Tak czytałem , ale znalazłem też wpis iż do nowych sidow i Reb z pustymi dolnymi goleniami stosuje się tylko smar stały .... Chodzi o samą sprężynę powietrzną. Reszta amorka normalnie. Cytuj
grzechu2410 Napisano 5 Lutego 2015 Napisano 5 Lutego 2015 koledzy pisałem wczoraj , a byłem zmoczony po pracy i nie dopisałem ze chodzi o rebe solo air Cytuj
michalj Napisano 7 Lutego 2015 Napisano 7 Lutego 2015 Tydzień temu robiłem serwis Reby z 2012. Do dnia dzisiejszego obserwuję lekkie wyciekanie oleju przez śrubę regulatora powrotu. Wszystkie uszczelki wymieniałem rok temu, teraz tylko wyczyściłem wszystko i wymieniłem oleje/smary. Co może być przyczyną pocenia się amortyzatora przez śrubę regulacji powrotu? Wydaje mi się, że rok temu też było podobnie, ale nie aż tak długo. Cytuj
Mod Team Maniak Napisano 7 Lutego 2015 Mod Team Napisano 7 Lutego 2015 Mogłeś nalać oleju do trzpienia tłumika, śruba mocująca go ma otwór, przytkałeś to regulatorem który w ów otwór się wtyka i teraz sobie powoli wycieka. Dlatego zaleca się obrócić amor pod kątem 45 stopni przy napełnianiu dołu. Cytuj
michalj Napisano 7 Lutego 2015 Napisano 7 Lutego 2015 Nalewałem ostrożnie strzykawką przez rurkę bezpośrednio do goleni dolnej, więc zbyt dużo oleju nie powinno się znaleźć w trzpieniu. Nie mam teraz zamontowanego różowego regulatora bo obserwuję wycieki i ewidentnie cieknie ze środka trzpienia. Cytuj
Miros322awW243jcik Napisano 27 Lutego 2015 Napisano 27 Lutego 2015 (edytowane) Panowie, jakie są opinie o manetce pushloc dla RS wszyscy wiemy. Zerowa odporność na trudne warunki, duża awaryjność i bardzo niska trwałość. Czy któryś z Was zna jakość alternatywę dla manetek RS ? Czy manetka od Suntoura ma wystarczający ciąg linki żeby obsłużyć Rebę RL 2014 ? http://ctbike.pl/suntour-manetka-blokady-skoku-do-amortyzatorow-axon-epicon-raidon-xcr-xcm.html Edytowane 27 Lutego 2015 przez Miros322awW243jcik Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 27 Lutego 2015 Mod Team Napisano 27 Lutego 2015 Aby odpowiedzieć na to pytanie, potrzeba zmierzyć zakres linki w puszloku i innych manetkach i wybrać ten najbliższy. Trzeba tez mieć na uwadze że manetka będzie działa odwrotnie ... bo puszlok z tego co sie orientuje tak działa, czyli bez manetki widelec jest zablokowany. mój poplock ciągnie 21mm linki z tego co pamiętam, ktoś dopisze swoje ? Cytuj
Miros322awW243jcik Napisano 27 Lutego 2015 Napisano 27 Lutego 2015 Nie mam żadnej manetki więc będę opierał się na opiniach kolegów. Ewentualnie można zmierzyć długość linki bez manetki którą podciągnę ręcznie po przymocowaniu do tłumika. Teraz przydało by się dorwać skok linki w manetce Suntour. Cytuj
tomo63 Napisano 30 Marca 2015 Napisano 30 Marca 2015 (edytowane) Jeśli chodzi o prace Reby z posta 'Pulse' http://www.forumrowerowe.org/topic/28734-amortyzatorrock-shox-reba-porady-serisowo-eksploatacyjne/?p=378502, to ona nadal tak pracuje - jestem jej posiadaczem sorry za OT ale nie moglem sie powstrzymac bo dawno już tego filmiku nie widzialem Edytowane 30 Marca 2015 przez tomo63 Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 30 Marca 2015 Mod Team Napisano 30 Marca 2015 Aby odpowiedzieć na to pytanie, potrzeba zmierzyć zakres linki w puszloku i innych manetkach i wybrać ten najbliższy. robiłem ostatnio zamianę puszloka na poploocka, bez luzów pelne zamykanie i otwieranie, czyli jest to zamienne. Teraz przydało by się dorwać skok linki w manetce Suntour. Z tego co sie orientuje Tobo zamieniał puszloki na te suntowrowe, tez działa ok. Cytuj
marika113 Napisano 7 Kwietnia 2015 Napisano 7 Kwietnia 2015 Nie chcę zakładać nowego tematu i mam nadzieje, że nikt mnie stąd nie wygoni Mam bowiem pytanie, jak jest z wymianą rury sterownej w Rebie? Idzie to wymienić osobno czy trzeba całą górę wymieniać ? Orientuje się ktoś ile kosztuje nowa góra ? Cytuj
Pinio46 Napisano 7 Kwietnia 2015 Napisano 7 Kwietnia 2015 Ale chcesz przedłużyć? Czy jest pęknieta? Cytuj
marika113 Napisano 7 Kwietnia 2015 Napisano 7 Kwietnia 2015 Pinio46 chcę przedłużyć, w jednym serwisie powiedzieli mi, że samej rury się nie wymienia(?) tylko z goleniami górnymi, a taka "przyjemność" z nowymi to koszt 700-900 zł za górę + 270 robocizna to już by mi się bardziej opłaca kupić nową ramę Cytuj
dran2 Napisano 7 Kwietnia 2015 Napisano 7 Kwietnia 2015 Activia wymienia. Jest przypięty temat. Cytuj
Pinio46 Napisano 7 Kwietnia 2015 Napisano 7 Kwietnia 2015 Można kupić na alle przedłużkę rury sterowej chyba około 60 PLN. Taka np http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5240553560 Cytuj
marika113 Napisano 7 Kwietnia 2015 Napisano 7 Kwietnia 2015 Pinio46 o dzięki, rozważę i tą opcję Cytuj
Miros322awW243jcik Napisano 14 Kwietnia 2015 Napisano 14 Kwietnia 2015 Użyłem SIS'a bez indeksacji. Działa bez zarzutu. Cytuj
Wooyek Napisano 14 Kwietnia 2015 Napisano 14 Kwietnia 2015 Lejcie mnie laciem, jeśli się powtarzam, ale 82 stron nie dam rady Reba SL, Dual Air, 120 mm, rok 2010. Producent zaleca po 5 ml oleju do dolnych goleni. Testował ktoś z większą ilością (10-15 ml)? Cytuj
Gość Napisano 14 Kwietnia 2015 Napisano 14 Kwietnia 2015 15 lajtowo w obie w dowolnej konfiguracji 80-100-115mm Cytuj
model3100 Napisano 25 Kwietnia 2015 Napisano 25 Kwietnia 2015 (edytowane) Tak na szybko mam pytanie o ustalenie rocznika produkcji mojej Reba Race. Na górnej koronie od spodu mam takie kółko a w nim widnieje 07, czy to znaczy, że rocznik tego amortyzatora to 2007? Dla ułatwienia dodam, że posiadam wersję z miejscem na pivoty, których oczywiście nie używam. Potrzebuję ustalić który to rocznik, żeby dobrać odpowiednie ilości płynów bo przed weekendem majowym muszę zrobić gruntowny serwis całości. Niestety moja reba nie trzyma ciśnienia i nie jestem w stanie jej napompować. I to nie wina pompki, tylko tego że z amorka najzwyczajniej schodzi powietrze. Inną sprawą, która mnie nurtuje jest fakt, że górne golenie nie chowają się w 100% w dolnych po opróżnieu komór powietrznych. W moim przypadku zostaje około 2-2,5 cm i za nic w świecie więcej nie wejdzie nawet jak się położę na kierownicy całym ciężarem ciała (ważę 78kg). Jeśli kogoś interesuje to będę robił servis na Motorexie 5W oraz 15W, Motorex Bike Grease 2000 i Sevice Kit 2015 Rock Shox. Drugie pytanie to problem ze znalezieniem instrukcji do Motion Control, czy ktoś może mi pomóc jak to złożyć i rozebrać? Autor wątka o serwisowaniu reby załączył foto instrukcję bez opisów ale nie bardzo wiem jak to robić. Nigdy tego nie rozbierałem choć amortyzator serwisowałem dopiero dwukrotnie. Teraz postanowiłem rozebrać i wymienić tam wszystkie o-ringi jakie znajdę. I ostatnie pytanie czy jeśli usunę sprężynkę z Motion Control to czy istnieje możliwość blokady przekręcając pokrętło niebieskie w prawo na maxa? Gdzieś na forum przypadkiem rzuciło mi się w oczy, że ktoś nie miał manetki POP LOCK czy tam PUSH LOCK i wyjmował sprężynkę z amorka i umożliwiał sobie tym samym blokowanie ręczne bez potrzeby manetki. Niestety manetki nie posiadam a chciałbym móc korzystać z blokowania amortyzatora. Dziękuję za pomoc i wyjaśnienie nurtujących mnie pytań. Edytowane 25 Kwietnia 2015 przez model3100 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.