Skocz do zawartości

[Amortyzator]Rock Shox Reba - Porady serisowo-eksploatacyjne


Orzech89

Rekomendowane odpowiedzi

Tydzień temu robiłem serwis Reby z 2012. Do dnia dzisiejszego obserwuję lekkie wyciekanie oleju przez śrubę regulatora powrotu. Wszystkie uszczelki wymieniałem rok temu, teraz tylko wyczyściłem wszystko i wymieniłem oleje/smary.

 

Co może być przyczyną pocenia się amortyzatora przez śrubę regulacji powrotu?

 

Wydaje mi się, że rok temu też było podobnie, ale nie aż tak długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Mogłeś nalać oleju do trzpienia tłumika, śruba mocująca go  ma otwór, przytkałeś to regulatorem który w ów otwór się wtyka i teraz sobie powoli wycieka. Dlatego zaleca się obrócić amor pod kątem 45 stopni przy napełnianiu dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nalewałem ostrożnie strzykawką przez rurkę bezpośrednio do goleni dolnej, więc zbyt dużo oleju nie powinno się znaleźć w trzpieniu.

Nie mam teraz zamontowanego różowego regulatora bo obserwuję wycieki i ewidentnie cieknie ze środka trzpienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie, jakie są opinie o manetce pushloc dla RS wszyscy wiemy. Zerowa odporność na trudne warunki, duża awaryjność i bardzo niska trwałość. 

Czy któryś z Was zna jakość alternatywę dla manetek RS ? 

Czy manetka od Suntoura ma wystarczający ciąg linki żeby obsłużyć Rebę RL 2014 ?  

 

http://ctbike.pl/suntour-manetka-blokady-skoku-do-amortyzatorow-axon-epicon-raidon-xcr-xcm.html

 

Edytowane przez Miros322awW243jcik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Aby odpowiedzieć na to pytanie, potrzeba zmierzyć zakres linki w puszloku i innych manetkach i wybrać ten najbliższy. Trzeba tez mieć na uwadze że manetka będzie działa odwrotnie ... bo puszlok z tego co sie orientuje tak działa, czyli bez manetki widelec jest zablokowany.

 

mój poplock ciągnie 21mm linki z tego co pamiętam, ktoś dopisze swoje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chodzi o prace Reby z posta 'Pulse' http://www.forumrowerowe.org/topic/28734-amortyzatorrock-shox-reba-porady-serisowo-eksploatacyjne/?p=378502, to ona nadal tak pracuje - jestem jej posiadaczem :) sorry za OT ale nie moglem sie powstrzymac bo dawno już tego filmiku nie widzialem

Edytowane przez tomo63
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Aby odpowiedzieć na to pytanie, potrzeba zmierzyć zakres linki w puszloku i innych manetkach i wybrać ten najbliższy.

robiłem ostatnio zamianę puszloka na poploocka, bez luzów pelne zamykanie i otwieranie, czyli jest to zamienne.


 

 

Teraz przydało by się dorwać skok linki w manetce Suntour.

Z tego co sie orientuje Tobo zamieniał puszloki na te suntowrowe, tez działa ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak na szybko mam pytanie o ustalenie rocznika produkcji mojej Reba Race.

Na górnej koronie od spodu mam takie kółko a w nim widnieje 07, czy to znaczy, że rocznik tego amortyzatora to 2007?

Dla ułatwienia dodam, że posiadam wersję z miejscem na pivoty, których oczywiście nie używam.

Potrzebuję ustalić który to rocznik, żeby dobrać odpowiednie ilości płynów bo przed weekendem majowym muszę zrobić gruntowny serwis całości.

Niestety moja reba nie trzyma ciśnienia i nie jestem w stanie jej napompować. I to nie wina pompki, tylko tego że z amorka najzwyczajniej schodzi powietrze.

 

Inną sprawą, która mnie nurtuje jest fakt, że górne golenie nie chowają się w 100% w dolnych po opróżnieu komór powietrznych. W moim przypadku zostaje około 2-2,5 cm i za nic w świecie więcej nie wejdzie nawet jak się położę na kierownicy całym ciężarem ciała (ważę 78kg).

 

Jeśli kogoś interesuje to będę robił servis na Motorexie 5W oraz 15W, Motorex Bike Grease 2000 i Sevice Kit 2015 Rock Shox. 

 

Drugie pytanie to problem ze znalezieniem instrukcji do Motion Control, czy ktoś może mi pomóc jak to złożyć i rozebrać? Autor wątka o serwisowaniu reby załączył foto instrukcję bez opisów ale nie bardzo wiem jak to robić. Nigdy tego nie rozbierałem choć amortyzator serwisowałem dopiero dwukrotnie. Teraz postanowiłem rozebrać i wymienić tam wszystkie o-ringi jakie znajdę.

 

I ostatnie pytanie czy jeśli usunę sprężynkę z Motion Control to czy istnieje możliwość blokady przekręcając pokrętło niebieskie w prawo na maxa? Gdzieś na forum przypadkiem rzuciło mi się w oczy, że ktoś nie miał manetki POP LOCK czy tam PUSH LOCK i wyjmował sprężynkę z amorka i umożliwiał sobie tym samym blokowanie ręczne bez potrzeby manetki. Niestety manetki nie posiadam a chciałbym móc korzystać z blokowania amortyzatora.

 

 

 

Dziękuję za pomoc i wyjaśnienie nurtujących mnie pytań.

Edytowane przez model3100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...