Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano

Producent fabrycznie daje pancerz hamulcowy, prawdopodobnie dlatego że jest obszerniejszy w środku od przerzutkowego i daje zerowe opory, dzięki temu niema problemu z odbijaniem manetki, z przerzutkowym bywa różnie, jak jest dobrej jakości to niema problemu.

Napisano

Czyli kupić pancerz hamulcowy a linkę od przerzutki , bo nie mam ani pancerza ani linki ?

Idzie zima, mam już uszczelki, olej i Twój poradnik ... czas na serwis a przy okazji chcę zmienić linkę, ponieważ spadła końcówka i rozplotła się na końcu.

  • Mod Team
Napisano

Dokładnie tak jak mówisz, najlepiej shimano bo dobrej jakości, za cięte z metra nie zapłacisz wiele. Przy okazji pancerz przerzutkowy z metra też bym zakupił, z pewnością Ci się przyda.

Napisano

Dokładnie tak zrobię, generalny przegląd, mam już kupionych sporo gratów na wypadek wymiany.

Uszczelki i olej do amora, pozostał jeszcze smar i linka + linki przerzutek, przewody hamulcowe, olej shimanowski .... troszkę już to wszystko podniszczone a i zamarzyło mi się aby do białej ramy i amora dać linki i przewody białe :-)

Napisano

To w takim razie zmierzę suwmiarką dzisiaj i dobiorę, po pomiarach jak nie zapomnę to dam znać.

Amora kupowałem w 2013 pod koniec sezonu, nie wiem, nie pamiętam jaki rok produkcji ...

Napisano

Skad wiesz, ze ucieklo, po po odlaczeniu pompki i ponownym podlaczeniu do odczytu to juz masz roznice? 

Napisano

To sa elementarne sprawy i nie wiem, czy Ty mnie dobrze rozumiesz, badz ja Ciebie.

Po podlaczeniu pompki manometr z niej bedzie pokazywal mniej niz kiedys napompowales, bo powietrze musi "wejsc" w pompke. Napompuj do 100psi, wykrec pompke, fizycznie ja zdejmij, ponownie podlacz i zobacz czy bedziesz mial dalej 100.

  • Mod Team
Napisano

Marna szanse. 20 PSI w przeciągu niemal pół roku to nie jest spory ubytek jednak mi 2 sezony temu tak spierniczało a w tym był serwis generalny więc szykuj sobie części :P

Napisano

Ja bym to olał.

20PSI za pół roku?Toż to nic,dopompuj i śmigaj.Zawsze jak się kombinuje z zaworem przy podłączaniu pompki to te parę PSI się ulotni.

Nic złego się nie dzieje.

Jak byłaby awaria to te 20-40PSi znikało by w jeden dzień.

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Może odbiegnę trochę od ostatniego wątku ale ciśnie mi się od jakiegoś czasu takie pytanie...

Czy komukolwiek udało się całkowicie zablokować rebe? Tak, żeby była sztywna jak fox czy suntour axon.

 

Ja mam wersje Team z 2005 chyba, zrobiony serwis itp, floodgate ustawiony na maxa (najbardziej zamkniety zawor) i nie ma siły, żeby nie bujała jak depnę, nie mówię już o "stawaniu na pedały" bo wtedy się po prsotu składa.

Napompowana jest raczej prawidłowo - mam jakieś 10-15mm sagu.

 

Proszę podzielcie się opiniami, mam nadzieję że jest tu ktoś reprezentujący wagę ciężką (110+ kg) :)

 

 

Napisano

Pozytywnej odpowiedzi chyba nie uzyskasz zresztą niby po co ma być aż tak sztywno. Mnie to osobiście wnerwia dlatego między innymi nie mam Fox'a. Również jestem reprezentantem wagi ciężkiej.

Napisano

beskid,

 

Miałem kiedyś axona i on pozwalał na jakieś ugięcie 10mm po zablokowaniu i to było spoko...

Reba strasznie pompuje i to mnie trochę wkurza, rozumiałbym, gdzyby ugięcie było 2-3cm po zablokowaniu, ale nie prawie cały skok ;)

 

Jak rower stoi bardzo ciężko jest go ścisnąć ale da radę i czuć moment otwarcia floodgate... więc amor generalnie jest w porządku.

Zdaję sobie sprawę, że 110+ to za dużo dla właściewie każdego amora do poprawnego funkcjonowania.

  • Mod Team
Napisano

A ta twoja blokada jest sprawna ? więcej jak 1-1.5 cm nie ma prawa sie uginać, niezależnie od flood gate bo to zupełnie co innego.

Napisano

W mojej jesienią skapnąłem się, że coś jest nie tak. Dość póżno bo coraz żadziej załączam blokadę. Powinno być w okolicach 1 cm a miałem tak 3-4. Krótka korekta zaworem flood gate załatwiła sprawę. Nie wnikam czy to jest powiązane czy nie bo u mnie zadziałało. Natomiast skoro jak piszesz masz przy załączonej blokadzie aż tyle skoku to coś jest nie halo. Może coś się zacięło i olej jednak się przedostaje w tłumiku pomimo, że powinien być blokowany. Mi się to przydarzyło jak próbowałem "poprawić" na mocniejsze odbicie manetki.

Napisano

Panowie,

 

Żle to może napisałem...

Blokada działa i ugięcie jest na poziomie najwyżej 1cm na zakręconym floodgate (który reguluje siłę potrzebna do jego otwarcia i zwolnienia hydraulicznej blokady skoku).

 

Problem leży gdzie indziej (jak przypuszczam w mojej dużej wadze) i objawia się tym, że jak zaczynam mocno deptać czy broń bożę pedałuję stojac to floodgate nie daje rady takiemu obciazeniu (jak mniemam) i otwiera blokade prawie natychmiast.

Dla osoby o wadze 65kg ugięcie amortyzatora jest nadal bardzo trudne.

 

Zastanawia mnie jak wzmocnić zawór, żeby pod moja waga otwierał się przy wiekszym obcizeniu niż obecnie.

Napisano

Wiec nie jest dobrze z Twoja blokada, bo przy zakreconej na full jesli dynamicznie szarpiesz z nogi, czy jedziesz na stojaco , nie ma prawa sie uginac wiecej niz zezwala, czyli te 1-1.5cm...

Owszem istnieje przy tej wadze opcja, ze jak bedziesz jechal na stojaco, ze tak napisze, "skaczac" z pedal na pedal, to pusci, a pisze to z perspektywy czlowieka, ktory wazyl 108kg w majciorach, nie wliczajac ubrania, butow, plecaka srednio 4-6kg na wyjazd, itd....i dzialala poprawnie.

Teraz mam Rebe 29" i obawialem sie fabrycznego ustawienia -brak regulacji  - musze naprawde szarpnac na stojaco, aby puscila.

Napisano (edytowane)

Coś może być na rzeczy... ma w końcu 10 lat.

Poszperałem trochę i może rzeczywiście ma już jakieś zmęczenie materiału tłumika, że cały czas jest bardziej skompresowany niż powinien być albo po prostu miększy i ściska się przy ciut mniejszym ciśnieniu oleju.

Tu jest ciekawy artykuł o zasadzie działania tego tłumika: http://www.bikerumor.com/2010/08/20/tech-article-how-rockshox-motion-control-works/

 

Na początek zacznę jednak od noworocznego czyszczenia i rozwiązania zagadki zmianą ciśnień w komorach.

 

EDIT:

 

Przyszedł mi też inny pomysł do głowy... może na forum jest ktoś z Warszawy dysponujący rowerkiem z Rebą i mający czas żeby kiedyś zrobić jakieś porównanie pracy amorków? 

Edytowane przez tomo63
Napisano

Witam kolegów, niedawno kupiłem rebe 2013 i chciał bym w nim nasączyć gąbki uszczelek kurzowych . Z forum i innych porad wyciągnąłem wnioski iż :

-do gąbek olej motorex 15w się nada ?

-do przesmarowania uszczelek kurzowych smar- motorex bike grease 2000 ,czy PM600 Military ??

i teraz mam problem czy do goleni dolnych wlewa się olej ?

 

jeśli podacie inne proszę o to aby były dostępne w Polsce bo sciagać jakiś smar z zagranicy słabo mi się uśmiecha

 

pozdrawiam

 

 

 
Napisano (edytowane)

15W jak najbardziej sie nada.

Oba smary są porządku, PM600 jednak ma nie małą cenę więc nie szedłbym w takie koszty. Osobiście smarowałem równiez bardzo dobrym Rock N Roll Slick Grease, a znacznie tańszym (choć w porównaniu do typowego ŁT to cena jak za zboże). Masz coś w domu ze smarów czy dopiero będziesz kupował?

 

Do dolnych golenii jak najbardziej trzeba wlać olej.

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/152791-serwis-rock-shox-reba-dualair-kompleksowy-serwis-od-a-do-z/ Ten temat oczywiście czytałeś? Bo tam jest wszystko pięknie wyjaśnione.

Edytowane przez lucass3

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...