roge Napisano 11 Lipca 2014 Napisano 11 Lipca 2014 (edytowane) Czy poprawnie zamontowałeś linkę blokady? Może ma mały luz, który powoduje takie objawy. Mój da radę ugiąć mniej więcej o wartość sagu jak cisnę stojąc obok roweru, a jak wsiądę to pracuje w granicach 0,5-1cm bez specjalnych starań - skakania, wieszania się na kierownicy itp. Edytowane 11 Lipca 2014 przez roge Cytuj
kuki86 Napisano 12 Lipca 2014 Napisano 12 Lipca 2014 Coś jest nie tak skoro wcześniej blokowało na kamień. Linka i całe "pokrętło" zamontowane w takiej samej pozycji jak przed serwisem. Co sądzicie o dolaniu odrobiny oleju? Wpłynie to na coś? Cytuj
beskid Napisano 12 Lipca 2014 Napisano 12 Lipca 2014 Żadna Reba nie jest blokowana w ten sposób jak piszesz. Zawsze był skok przynajmniej 1cm. Bardziej wtedy coś było nie tak niż teraz. Cytuj
Nastar Napisano 12 Lipca 2014 Napisano 12 Lipca 2014 Teraz przy takich samych ustawieniach jest szansa dobicia i zwiększył się znacznie SAG. Do tego przy zablokowaniu PopLockiem amortyzator można ugiąć do 1,5cm przed serwisem był twardy jak skała. Mam to samo po pierwszy serwisie nowej Reby 2013, Solo Air, 100mm. Uważam, że to zjawisko w normie... Cytuj
roge Napisano 12 Lipca 2014 Napisano 12 Lipca 2014 W fabryce leją do tłumika za dużo oleju, leją olej o innych parametrach niż deklarowane albo jedno i drugie? Cytuj
roge Napisano 18 Lipca 2014 Napisano 18 Lipca 2014 A co się dzieje, że następuje zmiana sposobu pracy amortyzatora, a konkretniej działania blokady? Cytuj
lucass3 Napisano 18 Lipca 2014 Napisano 18 Lipca 2014 Np ubywa oleju z tłumika przez nieszczelność. Cytuj
peepeepee Napisano 18 Lipca 2014 Napisano 18 Lipca 2014 Mam już komplet uszczelek , olej i pytanie ... czy robić przegląd jeśli nie ma wycieków , ciśnienie też trzyma , kurzowe wyglądają moim zdaniem dobrze , przebieg ok. 4000 km , koniec zeszłego roku i ten ? Cytuj
Mod Team Maniak Napisano 18 Lipca 2014 Mod Team Napisano 18 Lipca 2014 Zdecydowanie robić, 4tys to dużo, olej w środku na bank jest już brudny. Sama wymiana oleju wystarczy, jeśli wszystko działa, uszczelek bym nie ruszał, szkoda roboty. Cytuj
peepeepee Napisano 18 Lipca 2014 Napisano 18 Lipca 2014 To zrobię w weekend , tylko mam jeszcze prośbę o jakiś link do jakiegoś dobrego filmu z serwisowaniem, kiedyś przejrzałem cały wątek , wynotowałem uszczelki , oleje itp. a linki były ale nie wynotowałem ... Cytuj
Mod Team Maniak Napisano 20 Lipca 2014 Mod Team Napisano 20 Lipca 2014 Na forum wszystko jest: http://www.forumrowerowe.org/topic/152791-serwis-rock-shox-reba-dualair-kompleksowy-serwis-od-a-do-z/ Cytuj
Lezza Napisano 24 Lipca 2014 Napisano 24 Lipca 2014 (edytowane) Krótka i szybka piłka, z jaką siłą dokręcić zacisk od hamulca Shimano XT do Reby RL? 6-8Nm? Edytowane 24 Lipca 2014 przez Lezza Cytuj
Mod Team Maniak Napisano 24 Lipca 2014 Mod Team Napisano 24 Lipca 2014 W manualu RS masz podane: 9-10Nm, nowsze manuale podają równo 10.2Nm Cytuj
Lezza Napisano 24 Lipca 2014 Napisano 24 Lipca 2014 (edytowane) No właśnie znaleźć nie mogę na ich stronie tej informacji, byłbyś tak miły i wkleił to info? Edytowane 24 Lipca 2014 przez Lezza Cytuj
Mod Team Maniak Napisano 24 Lipca 2014 Mod Team Napisano 24 Lipca 2014 A czego Ci więcej do szczęścia potrzeba? Przepisałem żywcem z manuala, są dostępne na stronie srama: https://www.sram.com/service/rockshox/7,103 Cytuj
Lezza Napisano 24 Lipca 2014 Napisano 24 Lipca 2014 No właśnie w tych manualach nie znalazłem tego info, wkleiłeś mi stos pdfów w których nic nie ma bo szukałem. Siedzę w pracy aktualnie i fajnie by było jakbyś mi dał linka bezpośredniego, nie mam czasu teraz wertować strona po stronie. Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 24 Lipca 2014 Mod Team Napisano 24 Lipca 2014 To dokręć tak by sie nie ruszał i nie przekręcić gwintu Cytuj
Lezza Napisano 24 Lipca 2014 Napisano 24 Lipca 2014 Powiem tak, jakieś 3 miesiące temu miałem problem ze swoim FOXem 26'' w związku z przekręceniem gwintu teraz zamówiłem pod koła 27,5 już docelowo Rebe i nie mam zamiaru znowu czegoś spierd*&^* dlatego pytam Ok znalazłem, dzięki. Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 25 Lipca 2014 Mod Team Napisano 25 Lipca 2014 Bo jeżeli nie jest to głowica silnika lub inne bardzo precyzyjnie wykonane urządzenie, dokręcać należy najniższy skutecznym momentem czyli popularnie zwany moment z wyczuciem Np o kasetach piszą 40Nm a ja swoje zakręcam i odkręcam dłonią bez bacika i nigdy nie było problemów z zapieczeniem czy odkręceniem sie kasety. Cytuj
Gość Napisano 25 Lipca 2014 Napisano 25 Lipca 2014 Kazda, zaznaczam kazda kaseta Shimano od deore w gore odkrecala mi sie nakretka, w sumie 4 kasety. Nie pytaj mnie dlaczego, moze temu, ze lubie skosowac lancuch i jezdze z ultra twardych przelozen, nie wiem. Nie mniej nie mam klucza dynamo, ale jak dokrecam to az trzeszczy, przy odkrecaniu kolo wrecz jeczy. Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 25 Lipca 2014 Mod Team Napisano 25 Lipca 2014 Ja dokręcam lekko a odkręcając trzymam kasetę gołą ręką wiec wiesz Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 25 Lipca 2014 Mod Team Napisano 25 Lipca 2014 A co to musi być do*** cone aż skwirczy ? Cytuj
Mod Team Maniak Napisano 25 Lipca 2014 Mod Team Napisano 25 Lipca 2014 W ramach pięknie rozwijającego się OT, nadmienię, że dokręcenie kasety z zalecanym lub względnie wysokim momentem niweluje nieco efekt wgniatania się koronek w aluminiowe bębenki, to jedyna zaleta dowalenia. W reszcie przypadków starczy aby koronki nie miały luzu na boki a nakrętka się sama nie luzowała. A dla kolegi niedowiarka wrzucam screena z manuala: Albo mamy czucie w łapach albo kupujemy drogie klucze dynamometryczne. Ot i wszystko w temacie dokręcania. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.