Mod Team Maniak Napisano 27 Marca 2014 Mod Team Napisano 27 Marca 2014 Musisz sobie przygotować coś typu rurka pcv albo coś o takiej średnicy w co będziesz mógł uderzyć małym młotkiem. Czasem da się je wcisnąć ręką i kawałkiem rurki ale najczęściej trzeba je nieco dobić aby było ok. Zerknij do wątku o serwisie reby, tam jest na fotce mój "profesjonalny" przyrząd w postaci regulowanej nóżki od mebli kuchennych Cytuj
Mod Team Maniak Napisano 27 Marca 2014 Mod Team Napisano 27 Marca 2014 (edytowane) Edit: Zawiesiłem się z okienkami, miało być o wciskaniu uszczelki a napisałem o odkręcaniu korka. Co do nasadki to rozm 32mm jest za mały, większość zestawów się nim kończy. Shotgun jaki rozmiar pasuje dobrze do wciskania uszczelki, 34/36mm? Edytowane 27 Marca 2014 przez Maniak Cytuj
radomir82 Napisano 27 Marca 2014 Napisano 27 Marca 2014 Shotgun miał chyba na myśli dużą nasadkę do wciśnięcia uszczelek kurzowych A nasadkę do korków każdy może sobie sam dosztukować w domu albo u ślusarza:) Cytuj
Gość Napisano 27 Marca 2014 Napisano 27 Marca 2014 (edytowane) Bylo pytanie o kurzowe i kurzowych pisalem.... Maniak, prosze z tym pytaniem......Masz suwmiarke, zmierz uszczelke, dobierz nasadke, jaki problem. Nie pdam Ci gotowego wymiaru, poniewaz mam stare nasdki do 40 czy 42mm udarowe, ktore maja znacznie grubsze scianki, dlatego fajnie siadaja. Nawet wsrod "standardowych" nasadek roznych "porzadnych" firm sa rozbieznosci w grubosci, patrz Beta vs Stahlville, nie piszac o cienkosciannych. Poszedlem luknac. Nasadka to najprawdopodobniej 38mm,ale na 100% napisze, bo nie pamietam po prostu. Uszczelka jest co logiczne w amorze i moglo to byc nawet 40, musialbym miec rozebrane i przymierzyc, a nie przystawac na oko Edytowane 27 Marca 2014 przez Gość Cytuj
Mod Team Maniak Napisano 27 Marca 2014 Mod Team Napisano 27 Marca 2014 Mam czym zakładać kurzówki, natomiast na nasadce 32 zestaw mi się kończy bo sam bym zweryfikował. To milo że poszedłeś sprawdzić, komuś się może przydać. Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 27 Marca 2014 Mod Team Napisano 27 Marca 2014 Ja już to wcześniej pisałem ze uszczelki RSa 32mm mają 42mm średnicy. Cytuj
Zubik Napisano 27 Marca 2014 Napisano 27 Marca 2014 .... Zerknij do wątku o serwisie reby, tam jest na fotce mój "profesjonalny" przyrząd w postaci regulowanej nóżki od mebli kuchennych Maniak, wielkie dzięki. Poradnik 1 klasa. Cymes mucha nie siada ! Nóżka do mebli kuchennych zostanie jeszcze dziś sprawdzona - najpierw muszę coś takiego skombinować. W ogóle dzięki wszystkim za pomoc. Serwisem REBY zajmę się pewnie w sobotę - nieomieszkam się pochwalić rezultatami - złymi również. Cytuj
Gość Napisano 27 Marca 2014 Napisano 27 Marca 2014 Ja już to wcześniej pisałem ze uszczelki RSa 32mm mają 42mm średnicy Chyba, ze piszesz co calkowitej srednicy, ale na kolnierz zgarniajacy jak pisalem 38 podejdzie spokojnie. jeszcze jedna uwaga nie chodzi mi o zwykla nasadke 6 katna, tylko wielokatna - w zaleznosci od producenta, chodzi o to, aby ksztalt wewnatrz jak najbardziej przypominal kolo. Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 27 Marca 2014 Mod Team Napisano 27 Marca 2014 Tak, tak o całkowitej średnicy na wcisk, dokładnie 42.6mm. wiadomo że można użyć a nawet trzeba troszkę mniejszą średnice do wciskania Cytuj
Zubik Napisano 27 Marca 2014 Napisano 27 Marca 2014 (edytowane) Nogi nie znalazłem (na szczęście nie dotyczy mojej własnej . Niestety takich kosicznie wielkich nasadek wielokątnych też nie mam, więc będę improwizował. Spróbuję przyciętą na krótko rurą kanalizacyjną PCV 40mm. A swoją drogą, ktoś przypadkiem nie wie czy taką wciskarkę RS to można gdzieś kupić (z tego co podejrzałem na manualu jest 2-stronna więc pewnie na 32 i 28). Edytowane 27 Marca 2014 przez Zubik Cytuj
Mod Team Maniak Napisano 27 Marca 2014 Mod Team Napisano 27 Marca 2014 Jak już, to generalnie Harfa-Harryson ale z nimi ciężko się dogadać. Swego czasu szukałem za granicą ale nic sensownego nie trafiłem. Nie jest to jakoś tak zaawansowana technologia aby koniecznie używać serwisowych narzędzi. Cytuj
radomir82 Napisano 27 Marca 2014 Napisano 27 Marca 2014 (edytowane) Owszem jest dwustronna, jedną stroną wciskasz uszczelki olejowe, a drugą kurzowe: www.amazon.com/gp/aw/d/B001CJXCI0?pc_redir=1395752027&robot_redir=1 Edytowane 27 Marca 2014 przez radomir82 Cytuj
Gość Napisano 28 Marca 2014 Napisano 28 Marca 2014 (edytowane) Zubik laskawco napisz do niego, niech poda Ci cene. Koles z innego forum, z ciekawosci podeslij mi ja na priv, potem sam zapytam, moze bedzie taniej.... http://endurotrophy.pl/forum/showthread.php?tid=2807 I watek o dorabianiu - http://endurotrophy.pl/forum/showthread.php?tid=2682 Edytowane 28 Marca 2014 przez Gość Cytuj
Zubik Napisano 29 Marca 2014 Napisano 29 Marca 2014 (edytowane) Shotgun zgodnie z twoją sugestią napisałem do nich @ z pytaniem o dostępność i cenę (hurt.activia@gmail.com) Jak odpiszą to podeślę Ci tą wiedzę na PW. PS. No no zdolni ludzie i narzędzia też nie kiepskie robią...coś czuję, że cena też będzie nie kiepska w porównaniu do kawałka plastiku RS Edytowane 29 Marca 2014 przez Zubik Cytuj
vszywiec Napisano 29 Marca 2014 Napisano 29 Marca 2014 Daj info tutaj, coby więcej ludzi skorzystać mogło. Cytuj
Zubik Napisano 30 Marca 2014 Napisano 30 Marca 2014 (edytowane) Shotgun - zgadza się 50 zyla. Zamówiłem co by się nie żydzić stawiałem na conajmniej 100 zł. Myślę, że w Harfie kawałek plastiku byłby droższy. Termin oczekwiania ok. 2 tygodni. Teraz "nabiłem" rurką kanalizacyjną PCV 40mm - tym grubszym końcem do przedłużania - pomimo kołnierza dało radę, ale co w łapy przez rękawiczki co mi się powbijało to moje Takie fajne mają narzędzia, że zastanawiam się na takim fikuśnym kompletem do wciskania/wyciskania łożysk w piastach, sterach czy pressfit w suporcie. Za miesiąc lub dwa czeka mnie wymiana łożysk w piastach DT i jak pomierzę, że pasują to chyba się wykosztuję. Edytowane 30 Marca 2014 przez Zubik Cytuj
Gość Napisano 31 Marca 2014 Napisano 31 Marca 2014 Ten z Harfy to bodajze 6 dych Activia pisal. NIe wiem, o ktory zestaw do lozysk Ci chodzi, ale one oscyluje od kulkuset zlotych do kilku tysciecy. NIe wiem czy to sens, bo lozyska np na gruba oske mozna wyciagnac sama oska, itd. Patentow jest duzo, wszystko kwestia "gietkiego umyslu" ;] Cytuj
Piksel Napisano 1 Kwietnia 2014 Napisano 1 Kwietnia 2014 Jest sobie reba race, ma niewielkie wytarcie anody i generalnie nie przejmowałbym się tym, gdyby nie fakt, że naruszyło to lekko strukturę ślizgu. Oczywiście, ślizgi można wymienić, ale szkoda mi inwestować, bo amor jest bardzo przejściowy. Polerowanie ślizgów to chyba kiepski pomysł? Jakiś smar regeneracyjny, coś? Generalnie chodzi mi tylko o to, żeby ślizg się dalej nie wycierał. Cytuj
vszywiec Napisano 3 Kwietnia 2014 Napisano 3 Kwietnia 2014 Jak ściągnąć pokrętło chyba to się nazywa szybkość powrotu tłumienia ( żółw - zając) w rebie 2013 solo air i następnie jak ja rozpolowic. Wiem że trzeba poluzować dolne śruby i potem uderzyć w nie. W rebie śruby te sa schowane w lagach. rozumiem że trzeba uderzyć w imbusa osadzonego srubie? Cytuj
Mod Team Maniak Napisano 3 Kwietnia 2014 Mod Team Napisano 3 Kwietnia 2014 Pokrętło jest na wcisk, starczy mocniej szarpnąć. Resztę znajdziesz tutaj: http://www.forumrowerowe.org/topic/152791-serwis-rock-shox-reba-dualair-kompleksowy-serwis-od-a-do-z/ Potrzebujesz bitu imbusowego 6mm + przedłużki. Przykład: Cytuj
Iron79 Napisano 4 Kwietnia 2014 Napisano 4 Kwietnia 2014 Jak ściągnąć pokrętło chyba to się nazywa szybkość powrotu tłumienia ( żółw - zając) w rebie 2013 solo air i następnie jak ja rozpolowic. Wiem że trzeba poluzować dolne śruby i potem uderzyć w nie. W rebie śruby te sa schowane w lagach. rozumiem że trzeba uderzyć w imbusa osadzonego srubie? W tej rebie 2014 solo air o takiej http://www.kupkolo.cz/29-quot-rock-shox-reba-rl-solo-air-pushloc-tapered-15mm-osa-2014_z96018/ do odkręcenia potrzeba tylko jednego imbusa 5 lub 6 mm (nie pamiętam). Zamiast w imbusa lepiej użyć coś co nie zniszczy śruby, ja użyłem pilnika z drewnianą rączką. Cytuj
Mod Team Maniak Napisano 4 Kwietnia 2014 Mod Team Napisano 4 Kwietnia 2014 Na 101% jest 5mm, fabrycznie moment dokręcenia to 6,8Nm więć śruba nie idzie ciężko i nie trzeba uderzać w nią mocno, pod warunkiem dokręcania jej z zalecaną siłą, wbijanie ich do środka nie nastręcza żadnego problemu bo potrzebna do uderzenia siła jest znikoma. Przy dokręcaniu "z rąsi" przeważnie trzpienie wewnątrz klinują się dosyć mocno i istotnie trzeba tłuc solidnie a zniszczyć alu śrubkę nie jest szczególnie trudno. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.