Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano

Między uszczelkami kurzowymi nie ma żadnej różnicy, wszystko to samo gąbki do nich są w zestawie.

Jak masz amor z pustymi lagami od spodu to prawie na pewno masz gąbeczki jak do sida czyli te niższe.

Napisano

@Maniak Model 2009 więc zawór i pokrętło mam na zewnątrz jeśli o to chodzi(nie jest schowane)  ;)  więc nie jestem pewien co do tych gąbeczek.

  • Mod Team
Napisano (edytowane)

Do 2009 na 100% te wyższe gąbki są potrzebne, czyli praktycznie każde z allegro mające w opisie "reba".
Źle roczniki przeczytałem wyżej.
 

Edytowane przez Maniak
  • Mod Team
Napisano (edytowane)

Poza gąbkami reszta uszczelek będzie ok, właściwie to samo co do sida i wszystkich powietrznych RS 32mm. Musiałbyś się postarać żeby kupić coś innego, poza tym sklepy mają opisane zestawy do jakich amorów pasują.

 

Edytowane przez Maniak
  • 2 tygodnie później...
Napisano

Pytanie co prawda odnośnie sid'a 2010, ale myślę, że temat się nie obrazi.

Nie mogę dokręcić pompki do negatywnej komory, tz. dokręcam ją mocno, ale nie łapie ciśnienia. Ta sama pompka pompuje komorę pozytywną bez najmniejszego problemu.

Nacisnąłem lekko wentylek od negatywnej i prysnął mi z tego zaworka olej. Czy to normalne?

  • Mod Team
Napisano

 

 

dokręcam ją mocno, ale nie łapie ciśnienia.

Czy aby trzpień zaworka jest prosty, równy, nie pozaginany ? Wyczyść porządnie i daj zdjęcie.

 

 

Nacisnąłem lekko wentylek od negatywnej i prysnął mi z tego zaworka olej. Czy to normalne?

Tak jeżeli jest smarowany troszkę rzadszym olejem niż zaleca producent. Ja mam podobnie.

Napisano

Jej, nie sądziłem, że tak trudno będzie zrobić choć troche ostre zdjęcie :Dlink1 link2

Moim zdaniem jest prosty, pompka z serwisu złapała go od zaraz, ale moja nadal ma z tym problem, choć pozytywną pompuje bez zająknięcia.

Gnębi mnie teraz inny problem, po jeździe amortyzator poci się(olejem) przy manetce blokady skoku: zdjecie. Czego to może być zasługa? Słać do serwisanta?

  • Mod Team
Napisano

Muszisz sprawdzić czy poci się z pod pokrętła gate czy z pokrętła blokady. 

Jeśli z pod pokrętła blokady prawdopodobnie do wymiany uszczelka w tłumiku, jest nietypowa. Serwis zwykle proponuje nowy tłumik.

PS

Na fotce widać, że amor jest bardzo zapadnięty. Jakie masz ciśnienia i ustawiony skok?

  • Mod Team
Napisano

Skok 80mm wszystko tłumaczy, jest ok. Obecnie 100mm jest już standardem, rzadko się spotyka 80, częściej natomiast ciśnienie w komorze negatywnej wyższe niż w pozytywnej. 

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Pytanie pewnie trochę głupie, ale jakoś nie znalazłem na to odpowiedzi - konkretnie chodzi o Rock Shox Reba RL 29 - zawsze myślałem, że obie tuby zajmują się amortyzacją w taki sam sposób. Tutaj widzę tylko jeden zawór. Przeglądałem schematy, manuale itd. i nie znalazłem niczego, co by wskazywało na to, że są one połączone jakimś kanałem etc. Czy to oznacza, że powietrze pracuje tylko z jednej strony, a druga pełni tylko rolę czegoś w rodzaju prowadnicy?

Napisano

Tak. Powietrze pracuje tylko , w lewej goleni , a w prawej pracuje tłumik , który " wyhamowuje" amortyzator przy rozprężaniu .

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Blokada amortyzatora Reba Rock Shox  - gdy nie siedzę na rowerze manetka  działa prawidłowo (blokuje  i odblokowuje amortyztor) gdy jadę i zablokuję amortyzator,  następnie chcę zwolnić blokadę wtedy nie działa (nie odbija manetka), jak ruszę kierownicą  góra/dół wtedy dopiero odskakuje manetka i zwalnia się blokada.

Amortyzator nowy, co mogę sprawdzić, proszę o odp. Z góry dzięki !

  • Mod Team
Napisano

To standardowa przypadłość :P jest wiele sposobów walki z tym, każdy który działa jest dobry jak np mocniejsze napięcie sprężyny w tłumiku :P

Napisano

Długo się z tym bawiłem w 2 amorach, dałem pancerz xtr, linkę teflonową, mocno naciągałem linkę, smarowałem kapsel blokady na amorze. Finalnie problem rozwiązało zdjęcie blokady i nie myślenie o tym.

  • Mod Team
Napisano

Tu nie ma filozofii zdejmujesz ten pierścień z goleni i jedziesz po papierze ściernym spodnią częścią. ważne by to robić na idealnie płaskiej powierzchni, np lusterko, szyba, i równomiernie dociskać z każdej strony. No i mieć suwmairke :P

 

Ja to robiłem bo potrzebowałem sprzęgu linek .... nie ważne, skutkiem ubocznym było przestanie blokowania sie pokrętła :P Bo mi też się blokowało.

Napisano (edytowane)

Witam,

Po 2 latach i 8kkm przyszedł czas zajrzeć do uginacza (Reba RL 2012).

Mam pytanie o wymianę uszczelek kurzowych - jakiś specjalny patent na włożenie.

Z wyjęciem starych pewnie nie będzie kłopotu, ale czy nowe (oryginalne) wchodzą bez problemów.

To będzie mój 1 pełny servis Reby - wcześniej bawiłem się z Manitou i wymiana uszczelek kurzowych mnie dobijała - nie mogłem ich porządnie wsadzić w dolne lagi.

Oczywiście nie posiadam tego zajefanego plastikowego przyrządu do wsadzania RS'a.

Z góry dziękuje za dobrą radę :)

Edytowane przez Zubik

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...