Mod Team Maniak Napisano 3 Lutego 2014 Mod Team Napisano 3 Lutego 2014 Między uszczelkami kurzowymi nie ma żadnej różnicy, wszystko to samo gąbki do nich są w zestawie. Jak masz amor z pustymi lagami od spodu to prawie na pewno masz gąbeczki jak do sida czyli te niższe. Cytuj
Druid Napisano 3 Lutego 2014 Napisano 3 Lutego 2014 @Maniak Model 2009 więc zawór i pokrętło mam na zewnątrz jeśli o to chodzi(nie jest schowane) więc nie jestem pewien co do tych gąbeczek. Cytuj
Mod Team Maniak Napisano 3 Lutego 2014 Mod Team Napisano 3 Lutego 2014 (edytowane) Do 2009 na 100% te wyższe gąbki są potrzebne, czyli praktycznie każde z allegro mające w opisie "reba".Źle roczniki przeczytałem wyżej. Edytowane 3 Lutego 2014 przez Maniak Cytuj
Druid Napisano 3 Lutego 2014 Napisano 3 Lutego 2014 Rozumiem że pozostała część zestawu serwisowego RS jest ok (Szare uszczelki kurzowe itp) Cytuj
Mod Team Maniak Napisano 3 Lutego 2014 Mod Team Napisano 3 Lutego 2014 (edytowane) Poza gąbkami reszta uszczelek będzie ok, właściwie to samo co do sida i wszystkich powietrznych RS 32mm. Musiałbyś się postarać żeby kupić coś innego, poza tym sklepy mają opisane zestawy do jakich amorów pasują. Edytowane 3 Lutego 2014 przez Maniak Cytuj
tylkoNiedzielny Napisano 17 Lutego 2014 Napisano 17 Lutego 2014 Pytanie co prawda odnośnie sid'a 2010, ale myślę, że temat się nie obrazi. Nie mogę dokręcić pompki do negatywnej komory, tz. dokręcam ją mocno, ale nie łapie ciśnienia. Ta sama pompka pompuje komorę pozytywną bez najmniejszego problemu. Nacisnąłem lekko wentylek od negatywnej i prysnął mi z tego zaworka olej. Czy to normalne? Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 17 Lutego 2014 Mod Team Napisano 17 Lutego 2014 dokręcam ją mocno, ale nie łapie ciśnienia. Czy aby trzpień zaworka jest prosty, równy, nie pozaginany ? Wyczyść porządnie i daj zdjęcie. Nacisnąłem lekko wentylek od negatywnej i prysnął mi z tego zaworka olej. Czy to normalne? Tak jeżeli jest smarowany troszkę rzadszym olejem niż zaleca producent. Ja mam podobnie. Cytuj
tylkoNiedzielny Napisano 23 Lutego 2014 Napisano 23 Lutego 2014 Jej, nie sądziłem, że tak trudno będzie zrobić choć troche ostre zdjęcie link1 link2 Moim zdaniem jest prosty, pompka z serwisu złapała go od zaraz, ale moja nadal ma z tym problem, choć pozytywną pompuje bez zająknięcia. Gnębi mnie teraz inny problem, po jeździe amortyzator poci się(olejem) przy manetce blokady skoku: zdjecie. Czego to może być zasługa? Słać do serwisanta? Cytuj
Mod Team Maniak Napisano 23 Lutego 2014 Mod Team Napisano 23 Lutego 2014 Muszisz sprawdzić czy poci się z pod pokrętła gate czy z pokrętła blokady. Jeśli z pod pokrętła blokady prawdopodobnie do wymiany uszczelka w tłumiku, jest nietypowa. Serwis zwykle proponuje nowy tłumik. PS Na fotce widać, że amor jest bardzo zapadnięty. Jakie masz ciśnienia i ustawiony skok? Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 23 Lutego 2014 Mod Team Napisano 23 Lutego 2014 Masz aparat z wymienną optyką inie potrafisz zrobić ostrego zdjęcia ... po kiego grzyba ci ten aparat ? :wallbash: Cytuj
tylkoNiedzielny Napisano 24 Lutego 2014 Napisano 24 Lutego 2014 Ciśnienie 80psi pozytywna, 72psi negatywna. Skok 80mm. Cytuj
Mod Team Maniak Napisano 24 Lutego 2014 Mod Team Napisano 24 Lutego 2014 Skok 80mm wszystko tłumaczy, jest ok. Obecnie 100mm jest już standardem, rzadko się spotyka 80, częściej natomiast ciśnienie w komorze negatywnej wyższe niż w pozytywnej. Cytuj
zomg Napisano 14 Marca 2014 Napisano 14 Marca 2014 Pytanie pewnie trochę głupie, ale jakoś nie znalazłem na to odpowiedzi - konkretnie chodzi o Rock Shox Reba RL 29 - zawsze myślałem, że obie tuby zajmują się amortyzacją w taki sam sposób. Tutaj widzę tylko jeden zawór. Przeglądałem schematy, manuale itd. i nie znalazłem niczego, co by wskazywało na to, że są one połączone jakimś kanałem etc. Czy to oznacza, że powietrze pracuje tylko z jednej strony, a druga pełni tylko rolę czegoś w rodzaju prowadnicy? Cytuj
Bebol Napisano 14 Marca 2014 Napisano 14 Marca 2014 Tak. Powietrze pracuje tylko , w lewej goleni , a w prawej pracuje tłumik , który " wyhamowuje" amortyzator przy rozprężaniu . Cytuj
Kristofer37 Napisano 22 Marca 2014 Napisano 22 Marca 2014 Blokada amortyzatora Reba Rock Shox - gdy nie siedzę na rowerze manetka działa prawidłowo (blokuje i odblokowuje amortyztor) gdy jadę i zablokuję amortyzator, następnie chcę zwolnić blokadę wtedy nie działa (nie odbija manetka), jak ruszę kierownicą góra/dół wtedy dopiero odskakuje manetka i zwalnia się blokada. Amortyzator nowy, co mogę sprawdzić, proszę o odp. Z góry dzięki ! Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 22 Marca 2014 Mod Team Napisano 22 Marca 2014 To standardowa przypadłość jest wiele sposobów walki z tym, każdy który działa jest dobry jak np mocniejsze napięcie sprężyny w tłumiku Cytuj
Kristofer37 Napisano 22 Marca 2014 Napisano 22 Marca 2014 Ok, dawaj jeszcze inne sposoby, bo lubię jak wszystko działa perfekcyjnie, pozdr. Cytuj
arroyo Napisano 22 Marca 2014 Napisano 22 Marca 2014 Długo się z tym bawiłem w 2 amorach, dałem pancerz xtr, linkę teflonową, mocno naciągałem linkę, smarowałem kapsel blokady na amorze. Finalnie problem rozwiązało zdjęcie blokady i nie myślenie o tym. Cytuj
Mod Team Maniak Napisano 22 Marca 2014 Mod Team Napisano 22 Marca 2014 Rozwiązanie w stylu " a mnie jak ząb bolał to wyrwałem" Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 22 Marca 2014 Mod Team Napisano 22 Marca 2014 Ja zmniejszyłem szerokość wysokosć o 0.45mm dzięki czemu zmniejszyłem tarcie Cytuj
Kristofer37 Napisano 23 Marca 2014 Napisano 23 Marca 2014 Czego wysokość i szerokość zmniejszyłeś o 0,45, pozdr. Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 23 Marca 2014 Mod Team Napisano 23 Marca 2014 Fakt umknęło mi no obejmy na pancerz Cytuj
Kristofer37 Napisano 23 Marca 2014 Napisano 23 Marca 2014 Ok, a możesz napisać dokładnie po kolei, co i jak, żebym coś nie przedobrzył (jakieś fotki), pozdr. Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 23 Marca 2014 Mod Team Napisano 23 Marca 2014 Tu nie ma filozofii zdejmujesz ten pierścień z goleni i jedziesz po papierze ściernym spodnią częścią. ważne by to robić na idealnie płaskiej powierzchni, np lusterko, szyba, i równomiernie dociskać z każdej strony. No i mieć suwmairke Ja to robiłem bo potrzebowałem sprzęgu linek .... nie ważne, skutkiem ubocznym było przestanie blokowania sie pokrętła Bo mi też się blokowało. Cytuj
Zubik Napisano 27 Marca 2014 Napisano 27 Marca 2014 (edytowane) Witam, Po 2 latach i 8kkm przyszedł czas zajrzeć do uginacza (Reba RL 2012). Mam pytanie o wymianę uszczelek kurzowych - jakiś specjalny patent na włożenie. Z wyjęciem starych pewnie nie będzie kłopotu, ale czy nowe (oryginalne) wchodzą bez problemów. To będzie mój 1 pełny servis Reby - wcześniej bawiłem się z Manitou i wymiana uszczelek kurzowych mnie dobijała - nie mogłem ich porządnie wsadzić w dolne lagi. Oczywiście nie posiadam tego zajefanego plastikowego przyrządu do wsadzania RS'a. Z góry dziękuje za dobrą radę Edytowane 27 Marca 2014 przez Zubik Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.