Skocz do zawartości

[Amortyzator]Rock Shox Reba - Porady serisowo-eksploatacyjne


Orzech89

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, zostałem posiadaczem Reby RL 2012 Dual Air (100 mm) i jak chyba każdy, sądząc po objętości tego tematu, eksperymentuję z odpowiednim ciśnieniem pod swoją wagę (~90kg). Aktualnie testuję ustawienie +100/-70, przy którym SAG wynosi około 22% i amorek pracuje już całkiem sensownie. Chciałbym się dowiedzieć, czy taka różnica między pozytywną i negatywną komorą jest dopuszczalna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierałem i smarowałem wczoraj Rebę 29 RL 2012. Fabrycznie nowy amor pracował tępo, żeby się ugiął wymagał przyłożenia większej siły na samym początku ugięcia, efekt był taki jakby coś trzymało golenie i po mocniejszym naciśnięciu puszczało, dając efekt skokowej pracy. Myślałem, że może się dotrze, nic z tego. Nasmarowałem uszczelki i gąbki Judy Butter i nie ten amortyzator, pracuje teraz idealnie płynnie, tak jak powinien od początku. Co ciekawe, w środku wszystko wyglądało w porządku, na uszczelkach było oryginalne, przezroczyste mazidło RS. Mam jeszcze Rebę Team 26 z początków produkcji i tam fabryczne smarowanie spisywało się świetnie, nowy amortyzator wyjęty z pudełka i zamontowany w rowerze od razu pracował idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Mod Team

Z tym napisem są przeważnie nowsze modele z pustymi dolnymi goleniami - lżejsze o ok 150g.

Sam fakt posiadania tej skali o niczym nie świadczy, nie mam pewności czy widelce z "pełnymi" dolnymi goleniami starego typu też go nie miały.

Poprostu zaczęli go dodawać od pewnego momentu, ułatwiający życie bajer, widać czy amor jest ustawiony na 100 czy 120mm, widać sag oraz to czy nie komora negatywna nie jest przepompowana bo zabiera to zawsze trochę skoku.

Edytowane przez Maniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Górny to zawór komory pozytywnej, dolny negatywnej, na dolnych goleniach masz podaną tabelę z szacunkowymi wartościami ciśnienia jakie powinno się pompować do obu komór. Najpierw pompuje się pozytywną potem negatywną, spuszcza się w odwrotnej kolejności, najpierw negatywna potem pozytywna. Trzeba uważać bo z negatywnej potrafi prysnąć drobinami oleju na tarczę hamulcową, trzeba mieć do pompowania specjalną pompkę do amortyzatorów, zwykła absolutnie się nie nadaje.

Co do reszty odsyłam do Instrukcji obsługi.

Edytowane przez Maniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Było o tym na pewno na poprzednich stronach wątku.

Ciśnienie nie musi być równe, generalnie najlepiej (przynajmniej mi) się jeździ jeśli jest proporcja np. 100+ i 80- (moja waga 75kg)

Wartości te muszą być adekwatne do wagi użytkownika, czyli odpowiednio większe lub mniejsze.

Nie powinno się dawać do negatywnej więcej niż do pozytywnej bo można w skrajnym przypadku uszkodzić amor, poza tym traci skok, zapada się, staje się bardzo progresywny i ogólnie nieciekawie się jeździ.

Najlepiej mieć własną pompkę i samemu eksperymentować z "ulubionym" ustawieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy amortyzator Reba RL 29, nie jeździłem jeszcze bo warunki pogodowe, widzimy jakie....., zauważyłem, że po dłuższym postoju (godzinnym i wiekszym) pierwsze ugięcie amortyzatora (moment początkowego ugięcia) jest takie sztywniejsze jakby zatarte (jakby był zastany), później wszystko super, z czym może być to związane  - że nowy, może potrzebuje troszkę popracować bo praktycznie nie było na nim jeżdzone, blokada działa i wszystkie późniejsze ugięcia są super tylko to pierwsze takie dziwne.

Jaką rzdaiecie kupić pompkę do amortyzatoraów Rock Shox Reba RL. Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tak po prostu będzie. Chyba że już masz stare, stwardniałe i nie trzymające uszczelki kurzowe, wtedy chodzi lekko od pierwszego ugięcia.

Dobrze (jeśli nie najlepiej) sprawują się pompki o takiej budowie LINK dodatkowo należą do najtańszych. Te z przegubem czasem się właśnie na tym zgięciu sypią.

Edytowane przez Maniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pryskam Brunoxem do goleni.

Olej ... może i dobrze smaruje ale cały syf zostaje a jak pryskam tym preparatem, to jest w konsystencji dość rzadki ale tłusty, robi taką fajną powłokę.

Nawet jak teraz jeżdżę po błocie to na innych elementach jest sporo syfu czy plam po błocie a na goleniach wcale albo bardzo mało, jakby po nim to spływało, po jeździe wystarczy przetrzeć szmatką, posmarować i to cały serwis amora póki co.

Myślę, że podobnie z łańcuchem, mam specjalny specyfik, jeden na suche, drugi na mokre i mimo, że podobne do oleju to oczywiście na łacuchu zostaje sporo syfu ale uważam, że mniej niż wtedy gdy smarowałem np. olejem do silnika (stare czasy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Mod Team

 

 

wchodzi jest ok. 2mm od korony , czyli amortyzator dobił

Ja mam tak zestrojony widelec ze bardzo często mam ten oring czerwony tuż przy koronie a nie dobijam. Raz dobiłem bo miałem za mało powietrza na początku zabawy z widelcem wiec, tym bym sie nie sugerował aż tak.

 

 

czy zrobienie serwisu amortyzatora (Reba) samemu skutkuje utratą gwarancji

Wydaje mi się że każda ingerencja we wnętrze widelca może skutkować utrata gwarancji. Jeżeli zrobimy to tam że nie będzie śladu to nie bo kto będzie wiedział, jak zostaną ślady trzeba sie z tym liczyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Na czarnych nakrętkach u góry od tłumika i komory powietrznej prawie natychmiast robią się ślady od klucza więc ślad zostaje, bez wykręcenia tłumika nie opróżnisz go całkowicie z oleju jeśli chcesz go wymienić. Więc jeśli już to tylko podstawowy serwis, przy odrobinie wprawy nie będzie śladu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...