Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Reba RL 2012

 

Moja waga 72 kg

Póki co najlepsze ustawienie to: 70(+), 65(-)

SAG ok 27% , praca amorka w zakresie 90%

 

Na wyższym ciśneiniu pracuje do 50% więc nie wiem czy warto

Mam taka sama wagę, ustawiłem indentyczne ciśnienia w komorach... Uzyskałem efekt jakiego oczekiwałem :)
Napisano (edytowane)

A czy nie dobija Wam do końca przy większym skoku niż z krawężnika?

 

Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2

 

Edytowane przez Sonix
Napisano (edytowane)

Tego też się obawiałem, ale nie :) Nawet przy mocnym hamowaniu pozostaje ok 20 mm... Gdy zwiększyłem ciśnienie w obu komorach o 10psi było zbyt twardo...

Edytowane przez cr4zylucky
Napisano

Przeczytałem cały temat i mam pewną watpliwość, a nie chce czegoś uszkodzić

Sytuacja:

- waga bikera 83kg

- RS Reba RL100mm dualair 2012 (nówka) zamontowana do ramy Unibike Flite

- ustawienie +80psi/-70psi twardszy na początku skoku, lub bardziej komfortowe +80psi/-90psi

W obydwu przypadkach SAG wynosi 20 do 22%

I teraz pytanie...

W obydwy przypadkach zostaje nie wykożystane około 3 cm skoku.

Tak ma być ? Boje się żeby nie dobić i nie uszkodzić amorka ?

 

Jeszcze drugie pytanie...

Przy manetce pushlock i tlumiku MC bez regulacji footgate.

W momencie wjechania w dziure dochodzi do zerwania blokady no i OK.... tylko że...

naciskam manetkę żeby rozblokować, ona nie odbija odrazu tylko po dluższej chwili kiedy amor zaliczy kilka dziur dopiero kółko blokady sie cofa wyciągając linke i manetkę do pozycji rozblokowany. Po zerwaniu blokady kółko kompresji jest lużne można je ręką obracać bez oporu. Wystarczy jedna dziura i odskoczy do pozycji początkowej.

Tak ma być ?

 

Pozdrower !

Napisano (edytowane)

Te 3cm zapasu są normalne.

 

Czy przy tak niskich ciśnieniach amortyzator się nie zapada?

Sam ważę 73kg i 100/90psi to optimum mam około 15% sag. Przy 80/70 zwiększał się do ponad 20%.

A może coś jest nie tak z moją rebą?

 

Edytowane przez rlk
Napisano

Mam taka sama wagę, ustawiłem indentyczne ciśnienia w komorach... Uzyskałem efekt jakiego oczekiwałem :)

 

 

Fajnie, że pomogłem :P  ...teraz mam już Foxa i problem z głowy :]

Napisano

Mógłby mi ktoś powiedzieć jak się reguluje floodgate?

Nie wiem które to pokrętło trzeba przekręcić ... 

 

 

 

 

A jaki masz amorek? Bo możliwości są dwie albo za pomocą imbusu lub masz pokrętło. Jeśli imbus to ściągasz tą zaślepkę i tam masz śrubkę na imbus. Jeśli chodzi o ustawienie to ja robię tak jadę na jakiś ostry podjazd i ustawiam tak by przy podjeżdżaniu nie bujało. Czyli kręcę po trochę do momentu kiedy nie buja.

Napisano

Te 3cm zapasu są normalne.

 

Czy przy tak niskich ciśnieniach amortyzator się nie zapada?

Sam ważę 73kg i 100/90psi to optimum mam około 15% sag. Przy 80/70 zwiększał się do ponad 20%.

A może coś jest nie tak z moją rebą?

 

 

Co do tego zapasu to mnie uspokoiłeś :thumbsup:

Czy ja wiem... trochę się zapada przy ostrzejszym hamowaniu, ale za to jest bardzo czuły na małych nierównościach.

Napisano (edytowane)

"...ustawiam tak by przy podjeżdżaniu nie bujało. Czyli kręcę po trochę do momentu kiedy nie buja"

 

Sonix, ale że niby co floodgate ma wspólnego z "bujaniem". Jedynym jego zadaniem jest określenie progu "zerwania" blokady. Ni mniej, ni więcej.

 

Chyba, że to właśnie miałeś na myśli ale jakoś w mocno zawoalowany sposób przelało Ci się przez klawiaturę. ;)

 

Edytowane przez kadargo
Napisano

"...ustawiam tak by przy podjeżdżaniu nie bujało. Czyli kręcę po trochę do momentu kiedy nie buja" Sonix, ale że niby co floodgate ma wspólnego z "bujaniem". Jedynym jego zadaniem jest określenie progu "zerwania" blokady. Ni mniej, ni więcej. Chyba, że to właśnie miałeś na myśli ale jakoś w mocno zawoalowany sposób przelało Ci się przez klawiaturę. ;)

Chodziło mi o to że jak masz ustawione floodgate na dość czuło to przy podjazdach amorek lubi się poddawać.

Napisano

Witam. Zauważyłem dzisiaj dziurkę na górnych goleniach amortyzatora. Nie jest to rysa na teflonie a odczuwalna czarna kropka... Można to reklamować??

Napisano

Ma już 270km, dlatego pytanie czy mogę coś z tym zrobić. A jeśli nie to może to jakoś wpływać na amortyzator???

 

pozdrower!;]

Napisano

ja mam trochę wytartą anodę na wysokości uszczelek, a w jednym miejscu (szerokość ok 1mm długość niecały 1cm) wytartą całkowicie... wygląd jest jak w rocznikach 2006/7/8 ale właściwie nie wiem jak dokładnie sprawdzić(?). ogólnie wydaje mi się, że gdyby był częściej serwisowany i ktoś by o niego lepiej dbał, anoda byłaby w dużo lepszym stanie. tak czy siak mam zamiar jeździć na nim do jego śmierci bo mimo wad radzi sobie naprawdę dobrze (kilka dni temu robiłem mu serwis, w tym nowe uszczelki kurzowe i gąbki). kupiłem bardzo okazyjnie więc nie ma co płakać :)

Napisano

czy ktoś z was ma wytarcia w okolicach uszczelek  ? jeśli tak to po jakim czasie :)

 

 

Może nie wytartą, ale mam przebarwioną. Ja nim przejechałem jakieś 2000, ile poprzedni użytkownik zrobił, nie wiem, ale dotarł w stanie bdb+, więc albo niewiele, albo dobrze serwisował.

  • Mod Team
Napisano

 

czy ktoś z was ma wytarcia w okolicach uszczelek  ? jeśli tak to po jakim czasie

Zadbana reba czy inny model np sid czy revelation, regularnie czyszczona spokojnie 10 000km przejedzie. Niestety kilka błotnych maratonów, zwłaszcza leśnych ( piasek nieźle ściera), gzie nie ma ochrony goleni przed syfem potrafi pozbawić anody w bardzo krótkim czasie. Co prawda niczemu wielkiemu to nie grozi, widelec nadal będzie szczelny, dobrze bedzie pracował jednak już nie będzie dobrze wyglądał :P i prawdopodobnie straci na czułości w początkowym zakresie.

Napisano

dlatego właśnie zastanawia mnie, dlaczego producenci zrezygnowali z gumowych osłon. rozumiem - wygląd to jedno, ale zwykły kawałek sprężystej gumy pewnie wydłużyłby znacząco żywot górnych goleni.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...