Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
1-2 razy w miesiącu. Denerwuje mnie, bo się zastanawiam czy powietrze nie wyrwie nakrętki niszcząc jej gwint.

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

 

Chodzi o nakrętkę w + czy wentyl w -? Też mam rebe z 2012 ale nie wydaje mi się żebym coś takiego zauważył.

Napisano (edytowane)

Nakrętki na wentylu + i -, tam się zbiera powietrze. Być może to jest normalne i niezauważalne dla większości i może się czepiam :)

Edytowane przez michalj
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Mam Rebę RL, fakt nie jestem pewien czy 2011 czy 2012. Chcę zmienić skos ze 100 mm na 120mm. Tylko nie jestem pewien czy mogę? Na prawej goleni wyraźnie widać że miarka schodzi w głab widelca ponad 100mm. W pudełku dostałem też podkładki dystansowe.

 

Czy w takim razie to oznacza że na 100% mam możliwość zwiększenia skoku?

 

Najważniejsze pytanie. Czy zwiększając skok, zmniejsza się w jakimś stopniu sztywność amortyzaotra? Zarówno przód-tył, jak i na boki, czy ktoś tego doświadczył przy zmianie??

 

Czy przy skoku 120mm używa się tych samych ciśnień w komorach jak na 100mm, czy zmiana wymusza nowe usawienie?

 

Ma ktoś link do instruktażu, krok po kroku jak zmienić skok, lub jak przeprowadzić serwis??

 

Dzięki

Napisano

NajmeR - rzuć okiem na tabelkę ciśnienia na amortyzatorze. Jest tam podane ciśnienie dla skoku 120mm ? Jeśli dostałeś podkładki, to możliwe że skok jest na maxa. W mojej Rebie 2012 po wyciągnięciu ok 3cm podkładki mam 120mm skoku. Dostałem w zestawie jeszcze 2cm podkładkę dla skoku 100mm. Zmaina skoku jest banalnie prosta. Spuszczasz ciśnienie z obu komór , odkręcasz dwa imbusy na dole , ściągasz golenie. Podkładki masz tylko z lewej strony gdzie jest sprężyna powietrzna. Rozbierasz od dołu.

2007-Reba-travel-change.gif

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Dzisiaj odebrałem amortyzator z serwisu, już przestawiony na 120mm. Zaliczyłem małą przejażdżkę po chodnikach, na takich wstępnych ustawieniach 90/90, i jestem pozytywnie zaskoczony. Rzeczywiście sztywność amortyzatora jest taka sama i osiągnałem to czego oczekiwałem. Amortyzator tak samo wybiera, ale pozostaje jeszcze trochę skoku na goleni, do większych skoków w terenie. Ale prawdziwy test dopiero na wiosnę.

Napisano

Panowie, kupiłem używaną REBE SL 2009 r. i prawdopodobnie od nowości nie była serwisowana.

Sprzedający pisał, że nigdy w ciężkim terenie nie jeździła.

Myślicie, że trzeba zrobić jej serwis czy można jeszcze pojeździć ?

Napisano
Myślicie, że trzeba zrobić jej serwis czy można jeszcze pojeździć ?

Model 2009r, obecnie mamy 2013r. Nawet jeśli nie była katowana to lepiej zrobić jej serwis, nawet jeśli wszystko jest OK to dla świętego spokoju.

Przez 4 lata przy spokojnej jeździe 400h jazdy to takie minimum.

Napisano

Panowie, kupiłem używaną REBE SL 2009 r. i prawdopodobnie od nowości nie była serwisowana.

Sprzedający pisał, że nigdy w ciężkim terenie nie jeździła.

Myślicie, że trzeba zrobić jej serwis czy można jeszcze pojeździć ?

 

 

Rób serwis panie.

Nie jest to skomplikowane, a na pewno się przyda.

Podpięty masz nawet temat. Co prawda o revelationie, ale budowa analogiczna :thumbsup:

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Odgrzeje kotleta.

Jestem właścicielem reby 2013 solo air, waże 82-84kg. Aby mieć sag na poziomie 20% musiałbym mieć około 70-80 psi... Przy 100 psi sag wynosi 13%. Wg producenta dla mojej wagi powinno być 130 psi.

Sag mierze siedząc na rowerze podczas postoju... Jakieś rady, uwagi?

Napisano

A podobno RS wprowadził solo bo dual był zbyt skomplikowany do ustawienia. ;) Tiaaa...

 

Panowie, nie patrzcie na tabelki tylko na to żeby dobrze pracował i miał SAG odpowiedni.

Napisano

 

A podobno RS wprowadził solo bo dual był zbyt skomplikowany do ustawienia. ;) Tiaaa...

 

Panowie, nie patrzcie na tabelki tylko na to żeby dobrze pracował i miał SAG odpowiedni.

 

Tak tylko w momencie jak sag jest prawidłowy to amor jest mega miękki...

Napisano (edytowane)

 

A podobno RS wprowadził solo bo dual był zbyt skomplikowany do ustawienia.  ;) Tiaaa...

 

Panowie, nie patrzcie na tabelki tylko na to żeby dobrze pracował i miał SAG odpowiedni.

 

Może wydadzą jakieś upgrade-kity? Jeśli nie to trochę kicha bo już i tak spora część widelców została pozbawiona motion-control, a teraz to...

Edytowane przez arroyo
Napisano

Nigdy nawet nie spojrzałem na tabelkę zalecanych ciśnień.

Pompujecie metoda prób i błędów i tyle, nie ma co wzorować się tabelkę. Naturalnie - jakiś wyznacznik może to być, ale z reguły nikomu nie pasują ustawienia z tabelki :thumbsup:

Napisano

Wszystko ok, ale dziwne jest to, że odpowiedni sag uzyskam przez napompowanie połowe z tego co radzi producent...

Nie jest to nic nadzwyczajnego co potwierdzi pewnie 99,9% użytkowników powietrznych amorków. Rozbieżnośc pomiędzy tabelką producenta (RS/SR) spokojnie może sięgać 50%...aż czasami się zastanawiam skąd oni biorą te wartości...

Napisano (edytowane)

Ile powinny wystawać golenie w rebie 100mm? Podczas postoju golenie wystają na 10cm. Ważę 73kg mam napompowane +100 -90 psi, sag 20mm, podczas jazdy wydaje mi się że mam strasznie mało skoku w porównaniu do manitou r7 kolegi. To normalne? Reba z 2010r.

 

Edytowane przez rlk
Napisano (edytowane)

Ze skokiem 110 raczej nie. Z tego co wiem starsze miały zmianę skoku 100/115, nowsze 100/120. U mnie była jedna podkładka zmieniająca skok ze 100 na 120. Tylko moja to rocznik 2011 model QR20.

Edytowane przez Roonin

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...