radekzat Napisano 23 Grudnia 2012 Napisano 23 Grudnia 2012 1-2 razy w miesiącu. Denerwuje mnie, bo się zastanawiam czy powietrze nie wyrwie nakrętki niszcząc jej gwint. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Chodzi o nakrętkę w + czy wentyl w -? Też mam rebe z 2012 ale nie wydaje mi się żebym coś takiego zauważył. Cytuj
michalj Napisano 23 Grudnia 2012 Napisano 23 Grudnia 2012 (edytowane) Nakrętki na wentylu + i -, tam się zbiera powietrze. Być może to jest normalne i niezauważalne dla większości i może się czepiam Edytowane 23 Grudnia 2012 przez michalj Cytuj
radekzat Napisano 23 Grudnia 2012 Napisano 23 Grudnia 2012 Zwrócę uwagę jak będę się bawił dzisiaj albo jutro I dam znać Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Cytuj
NajmeR Napisano 25 Stycznia 2013 Napisano 25 Stycznia 2013 Mam Rebę RL, fakt nie jestem pewien czy 2011 czy 2012. Chcę zmienić skos ze 100 mm na 120mm. Tylko nie jestem pewien czy mogę? Na prawej goleni wyraźnie widać że miarka schodzi w głab widelca ponad 100mm. W pudełku dostałem też podkładki dystansowe. Czy w takim razie to oznacza że na 100% mam możliwość zwiększenia skoku? Najważniejsze pytanie. Czy zwiększając skok, zmniejsza się w jakimś stopniu sztywność amortyzaotra? Zarówno przód-tył, jak i na boki, czy ktoś tego doświadczył przy zmianie?? Czy przy skoku 120mm używa się tych samych ciśnień w komorach jak na 100mm, czy zmiana wymusza nowe usawienie? Ma ktoś link do instruktażu, krok po kroku jak zmienić skok, lub jak przeprowadzić serwis?? Dzięki Cytuj
MokryxD Napisano 25 Stycznia 2013 Napisano 25 Stycznia 2013 Nie wiem gdzie należy dać podkładki. Sztywność się nie zmienia. Ciśnienie trzeba będzie zmienić. Cytuj
radekzat Napisano 25 Stycznia 2013 Napisano 25 Stycznia 2013 Na ich stronie zdaje się jest szczegółowa instrukcja jak to wykonać. Jeśli nie to wujek google Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Cytuj
umbrellavirus Napisano 27 Stycznia 2013 Napisano 27 Stycznia 2013 NajmeR - rzuć okiem na tabelkę ciśnienia na amortyzatorze. Jest tam podane ciśnienie dla skoku 120mm ? Jeśli dostałeś podkładki, to możliwe że skok jest na maxa. W mojej Rebie 2012 po wyciągnięciu ok 3cm podkładki mam 120mm skoku. Dostałem w zestawie jeszcze 2cm podkładkę dla skoku 100mm. Zmaina skoku jest banalnie prosta. Spuszczasz ciśnienie z obu komór , odkręcasz dwa imbusy na dole , ściągasz golenie. Podkładki masz tylko z lewej strony gdzie jest sprężyna powietrzna. Rozbierasz od dołu. Cytuj
NajmeR Napisano 16 Lutego 2013 Napisano 16 Lutego 2013 Dzisiaj odebrałem amortyzator z serwisu, już przestawiony na 120mm. Zaliczyłem małą przejażdżkę po chodnikach, na takich wstępnych ustawieniach 90/90, i jestem pozytywnie zaskoczony. Rzeczywiście sztywność amortyzatora jest taka sama i osiągnałem to czego oczekiwałem. Amortyzator tak samo wybiera, ale pozostaje jeszcze trochę skoku na goleni, do większych skoków w terenie. Ale prawdziwy test dopiero na wiosnę. Cytuj
Jechan Napisano 23 Lutego 2013 Napisano 23 Lutego 2013 Panowie, kupiłem używaną REBE SL 2009 r. i prawdopodobnie od nowości nie była serwisowana. Sprzedający pisał, że nigdy w ciężkim terenie nie jeździła. Myślicie, że trzeba zrobić jej serwis czy można jeszcze pojeździć ? Cytuj
MokryxD Napisano 23 Lutego 2013 Napisano 23 Lutego 2013 Myślicie, że trzeba zrobić jej serwis czy można jeszcze pojeździć ? Model 2009r, obecnie mamy 2013r. Nawet jeśli nie była katowana to lepiej zrobić jej serwis, nawet jeśli wszystko jest OK to dla świętego spokoju. Przez 4 lata przy spokojnej jeździe 400h jazdy to takie minimum. Cytuj
detonator Napisano 23 Lutego 2013 Napisano 23 Lutego 2013 Panowie, kupiłem używaną REBE SL 2009 r. i prawdopodobnie od nowości nie była serwisowana. Sprzedający pisał, że nigdy w ciężkim terenie nie jeździła. Myślicie, że trzeba zrobić jej serwis czy można jeszcze pojeździć ? Rób serwis panie. Nie jest to skomplikowane, a na pewno się przyda. Podpięty masz nawet temat. Co prawda o revelationie, ale budowa analogiczna Cytuj
Lexio Napisano 24 Lutego 2013 Napisano 24 Lutego 2013 hej jakiego smaru zamiennego używacie na oringi?? bo czytając zwątpiłem i się zagubiłem pozdroo Cytuj
adiF Napisano 3 Marca 2013 Napisano 3 Marca 2013 hej jakiego smaru zamiennego używacie na oringi?? bo czytając zwątpiłem i się zagubiłem pozdroo Ja przy serwisie po oczyszczeniu wszystkiego smaruję tylko olejem 15w takim jak potem zalewam komorę . Gąbki smarujące tak samo nasączam olejem 15w http://www.sports-tracker.com/#/workout/adiF/5hsg68adres78rld Cytuj
detonator Napisano 3 Marca 2013 Napisano 3 Marca 2013 hej jakiego smaru zamiennego używacie na oringi?? bo czytając zwątpiłem i się zagubiłem pozdroo Bike Grease 2000 Mototrex'a Cytuj
wiater Napisano 8 Kwietnia 2013 Napisano 8 Kwietnia 2013 Odgrzeje kotleta. Jestem właścicielem reby 2013 solo air, waże 82-84kg. Aby mieć sag na poziomie 20% musiałbym mieć około 70-80 psi... Przy 100 psi sag wynosi 13%. Wg producenta dla mojej wagi powinno być 130 psi. Sag mierze siedząc na rowerze podczas postoju... Jakieś rady, uwagi? Cytuj
Ciapus Napisano 8 Kwietnia 2013 Napisano 8 Kwietnia 2013 Też się zastanawiam nad tym, na mojej Rebie 29 solo air w pozycji której sag powinien wynosic 20%, amor sie nie ugina, a jest idealnie napompowany. Cytuj
kadargo Napisano 8 Kwietnia 2013 Napisano 8 Kwietnia 2013 A podobno RS wprowadził solo bo dual był zbyt skomplikowany do ustawienia. Tiaaa... Panowie, nie patrzcie na tabelki tylko na to żeby dobrze pracował i miał SAG odpowiedni. Cytuj
wiater Napisano 8 Kwietnia 2013 Napisano 8 Kwietnia 2013 A podobno RS wprowadził solo bo dual był zbyt skomplikowany do ustawienia. Tiaaa... Panowie, nie patrzcie na tabelki tylko na to żeby dobrze pracował i miał SAG odpowiedni. Tak tylko w momencie jak sag jest prawidłowy to amor jest mega miękki... Cytuj
arroyo Napisano 8 Kwietnia 2013 Napisano 8 Kwietnia 2013 (edytowane) A podobno RS wprowadził solo bo dual był zbyt skomplikowany do ustawienia. Tiaaa... Panowie, nie patrzcie na tabelki tylko na to żeby dobrze pracował i miał SAG odpowiedni. Może wydadzą jakieś upgrade-kity? Jeśli nie to trochę kicha bo już i tak spora część widelców została pozbawiona motion-control, a teraz to... Edytowane 8 Kwietnia 2013 przez arroyo Cytuj
detonator Napisano 9 Kwietnia 2013 Napisano 9 Kwietnia 2013 Nigdy nawet nie spojrzałem na tabelkę zalecanych ciśnień. Pompujecie metoda prób i błędów i tyle, nie ma co wzorować się tabelkę. Naturalnie - jakiś wyznacznik może to być, ale z reguły nikomu nie pasują ustawienia z tabelki Cytuj
wiater Napisano 9 Kwietnia 2013 Napisano 9 Kwietnia 2013 Wszystko ok, ale dziwne jest to, że odpowiedni sag uzyskam przez napompowanie połowe z tego co radzi producent... Cytuj
paszczaq Napisano 10 Kwietnia 2013 Napisano 10 Kwietnia 2013 Wszystko ok, ale dziwne jest to, że odpowiedni sag uzyskam przez napompowanie połowe z tego co radzi producent... Nie jest to nic nadzwyczajnego co potwierdzi pewnie 99,9% użytkowników powietrznych amorków. Rozbieżnośc pomiędzy tabelką producenta (RS/SR) spokojnie może sięgać 50%...aż czasami się zastanawiam skąd oni biorą te wartości... Cytuj
rlk Napisano 10 Kwietnia 2013 Napisano 10 Kwietnia 2013 (edytowane) Ile powinny wystawać golenie w rebie 100mm? Podczas postoju golenie wystają na 10cm. Ważę 73kg mam napompowane +100 -90 psi, sag 20mm, podczas jazdy wydaje mi się że mam strasznie mało skoku w porównaniu do manitou r7 kolegi. To normalne? Reba z 2010r. Edytowane 10 Kwietnia 2013 przez rlk Cytuj
Mychu Napisano 10 Kwietnia 2013 Napisano 10 Kwietnia 2013 Czy w wersji 2012 występowała Reba ze skokiem 110? Z tego co kiedyś czytałem to były albo 100 albo 120. Czy w każdej Rebie można przestawić skok np ze 120/110 na 100? Cytuj
Roonin Napisano 11 Kwietnia 2013 Napisano 11 Kwietnia 2013 (edytowane) Ze skokiem 110 raczej nie. Z tego co wiem starsze miały zmianę skoku 100/115, nowsze 100/120. U mnie była jedna podkładka zmieniająca skok ze 100 na 120. Tylko moja to rocznik 2011 model QR20. Edytowane 11 Kwietnia 2013 przez Roonin Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.