bociek28 Napisano 3 Maja 2012 Napisano 3 Maja 2012 witam mam pytanie w jaką pompkę zainwestować?? jak i gdzie można znaleźć opis amora co gdzie sie ustawia:) jestem swierzy w tym temacie:) Cytuj
Andrew Napisano 3 Maja 2012 Napisano 3 Maja 2012 Chyba sobie z nas kpisz ?! 52 strony o ustawianiu, firmowa instrukcja na stronie RSa, a Ty się pytasz ? Dobre ! Cytuj
tor23 Napisano 3 Maja 2012 Napisano 3 Maja 2012 Jakie według was ma znaczenie namoczenie uszczelki kurzowej olejem? W instrukcji nie ma mowy o jej namoczeniu. Sucha uszczelka też będzie przecież zbierała brud. Cytuj
Andrew Napisano 4 Maja 2012 Napisano 4 Maja 2012 Uszczelkę należy zwilżyć aby łatwiej wsunąć golenie podczas składania. Zamiast oleju lepiej jest zastosować smar, np motorex bike grease 2000. Cytuj
Adrianox360 Napisano 6 Maja 2012 Napisano 6 Maja 2012 Właśnie kończę swój pierwszy serwis reby sl 08. Nurtuje mnie sprawa. Dlaczego znajduję się tylko jedna podkładka, a nie dwie? Obecnie miałem 80cm skoku, zdjąłem tą jedną widoczną na zdjęciu by mieć 100. Co w razie, gdybym chciał 115? Ps. Oringi zdjąłem. Cytuj
tobike Napisano 6 Maja 2012 Napisano 6 Maja 2012 Ten gumowy stożek to odbojnik i powinien pozostać, może kolega miał już ustawione na 100 a teraz będzie 115 Cytuj
radek1234 Napisano 6 Maja 2012 Napisano 6 Maja 2012 (edytowane) Wg mnie też skok był tu ustawiony na 100 Edytowane 6 Maja 2012 przez radek1234 Cytuj
eloo Napisano 6 Maja 2012 Napisano 6 Maja 2012 (edytowane) w dual air rolę tego odbojnika i tak pełni komora negatywna. Moja reba bez tulejki też miała 100mm skoku, 2 inne które rozbierałem to samo. Edytowane 6 Maja 2012 przez eloo Cytuj
Adrianox360 Napisano 6 Maja 2012 Napisano 6 Maja 2012 (edytowane) To nieźle. Miałem 85cm, z tego jak napisałem w poprzednich postach, reba nie dobijała mi ok 1,6cm 1.Czy sprawa ma się tak samo, jeżeli po maksymalnym ugięciu zostaje mi 1,6cm - więcej już się nie chcę schować. Teoretycznie powinno być ze 100 na 115mm. Nawet z manuala tak wynika. Skoro jest jedna podkładka, którą zdjąłem...-115ml Coś mi tu nie gra... Mc nie chcę ruszać bo nie mam oleju 5w. Ale może to wina przedostania się oleju z góry MC na dół? Tak więc, czy mogę\da się rozebrać dół MC tak aby nie wylać oleju 5W z góry, tylko ten 15W i ewentualnie to co się przedostało uszkodzony oring do dolnej goleni? Edytowane 6 Maja 2012 przez Adrianox360 Cytuj
tobike Napisano 7 Maja 2012 Napisano 7 Maja 2012 Przecież możesz zrobić tak jak w manualu że zbierzesz olej z tłumika do jakiegoś pojemnika i zobaczysz jego stan (czystość i ilość), jeśli będzie czysty i odpowiednia ilość to zalejesz z powrotem. to czy olej przedostaje się z tłumika do dolnej goleni stwierdza się przy rozbieraniu ile oleju wylatuje z dolnych goleni i po stanie oleju w tłumiku. Cytuj
Adrianox360 Napisano 7 Maja 2012 Napisano 7 Maja 2012 (edytowane) Z dolnej goleni MC wyleciało mało oleju, myślę, że mniej niż 15ml. Obecnie sytuacja wygląda tak: Gdy wciskam ręcznie mechanizm tłumenia powrotu do góry (tą srebrną rurkę od lewej wystająca z dolnej goleni MC), zaczyna cieknąć olej. Czy to świadczy o tym, że olej z MC przedostał się na dół? Edit. Wszystko założone, skok według miarki 115mm Napompowałem 85psi + i 85psi- Uginam i zostaje ok. 3.5 cm skoku, którego nie mogę wcisnąć. Więc? Edytowane 7 Maja 2012 przez Adrianox360 Cytuj
Rybka33 Napisano 7 Maja 2012 Napisano 7 Maja 2012 A jak masz spuszczone powietrze to możesz go ugiąć w pełni? Cytuj
Adrianox360 Napisano 7 Maja 2012 Napisano 7 Maja 2012 (edytowane) Na spuszczonym powietrzu i przy włożeniu w to sporo siły bo wciskam na maxa (+;-) zostaje ok 1.5 cm, więcej nie mogę wdusić. Edytowane 7 Maja 2012 przez Adrianox360 Cytuj
eloo Napisano 7 Maja 2012 Napisano 7 Maja 2012 (edytowane) "mechanizm tłumenia powrotu do góry (tą srebrną rurkę od lewej wystająca z dolnej goleni MC)" dało się wcisnąć do końca czy blokowało się te ~2cm przed koncem? Może byc za dużo oleju w górnej goleni. Teoretycznie powinno być ze 100 na 115mm. Nawet z manuala tak wynika. Skoro jest jedna podkładka, którą zdjąłem...-115mlCoś mi tu nie gra... Mc nie chcę ruszać bo nie mam oleju 5w. Ale może to wina przedostania się oleju z góry MC na dół? Tak więc, czy mogę\da się rozebrać dół MC tak aby nie wylać oleju 5W z góry, tylko ten 15W i ewentualnie to co się przedostało uszkodzony oring do dolnej goleni? Napisz ile mm wystawały górne golenie z dolnych. Jeśli wystawało ~100mm to miałeś ustawione 100mm soku, jeśli 80 to 80. Edytowane 7 Maja 2012 przez eloo Cytuj
Adrianox360 Napisano 7 Maja 2012 Napisano 7 Maja 2012 (edytowane) Zalałem do (+) zgodnie z manualem - 6ml; do (-) 15ml Mechanizm tłumenia powrotu wszedł bez problemu(wiadomo tam gdzie oringi - był mały opór ale weszło), wcisnął się do tej czarnej zakrętki, na której jest czarny pierścień segera, a reszta(sama srebrna rurka z wentylem) wystawała( tak jak na foto z manuala). Potem na to założyłem dolne golenie. Dodam, że rurka mechanizmu tłumienia było nieco dłuższa niż ta w MC. Skoro teraz po zmierzeniu mam 115 i zdjąłem tylko jedną podkładkę, musiałem mieć 100mm. Edytowane 7 Maja 2012 przez Adrianox360 Cytuj
kenjisan Napisano 7 Maja 2012 Napisano 7 Maja 2012 U mnie serwis w zeszłą sobotę, reba 2008 sl. Przed serwisem skok 120, po rozebraniu amorka brak podkładek. Założyłem jedną wyciętą z rurki. Teraz mam 100 skoku. Fotki w garażu, pierwsza to bebechy (juz z podkładką), druga po zmianie skoku (zdjęcie w lesie), trzecia przed zmianą (120, w garażu). Z tydzień jak będzie czas to dorzucę jeszcze jedną podkładkę, moja rama była projektowana do amorka 80mm i chcę zobaczyć jak to będzie. Cytuj
eloo Napisano 7 Maja 2012 Napisano 7 Maja 2012 (edytowane) Zalałem do (+) zgodnie z manualem - 6ml; do (-) 15ml Mechanizm tłumenia powrotu wszedł bez problemu(wiadomo tam gdzie oringi - był mały opór ale weszło), wcisnął się do tej czarnej zakrętki, na której jest czarny pierścień segera, a reszta(sama srebrna rurka z wentylem) wystawała( tak jak na foto z manuala). Potem na to założyłem dolne golenie. Dodam, że rurka mechanizmu tłumienia było nieco dłuższa niż ta w MC. Skoro teraz po zmierzeniu mam 115 i zdjąłem tylko jedną podkładkę, musiałem mieć 100mm. No to jeszcze raz. mechanizm tłumienia powrotu jest w tej samej goleni co tłumik mc i niema wentyla. Proponuję żebyś udał się do serwisu albo wykonał pełny serwis zgodnie z instrukcją ze strony srama lub z youtuba. 15ml oleju leje się nie do komory negatywnej tylko wlewa się do goleni dolnej. Edytowane 7 Maja 2012 przez eloo Cytuj
Adrianox360 Napisano 8 Maja 2012 Napisano 8 Maja 2012 (edytowane) Kurcze pomieszało mi się z tego wszystkiego. Robiłem według manuala i youtuba. Ruszałem tylko lewą komorę powietrzną. Czyli robiłem serwis dual air. Może teraz sprawa będzie dla Was jaśniejsza. ps. dół - 15ml, góra 6ml (dual air, nie MC); + chodziło mi do górnej, a - do dolnej goleni dual air Nazwy elementów mi się pomieszały. Edit. Niezależnie od ciśnienia(np. teraz mam 60(+) 45(-) przy 115mm nie mogę wykorzystać ok. 2,6cm. Przy 100 też zostawał mi jakoś 1,6cm. Górne lagi(sama złota rura do uszczelki) wystają ok 13,7cm z dolnych. Edytowane 8 Maja 2012 przez Adrianox360 Cytuj
tobike Napisano 8 Maja 2012 Napisano 8 Maja 2012 Bez powietrza sprawdź czy masz dostęp do całego skoku, Jeśli tak dużo zostaje niewykorzystane to ilość oleju w tłumiku jest za duża. Cytuj
Adrianox360 Napisano 8 Maja 2012 Napisano 8 Maja 2012 (edytowane) Tak jak pisałem wcześniej, na spuszczonym powietrzu w obu komorach zostaje 1,4 cm skoku. Na napompowanym tak jak napisałem w poście wyżej. Edit. Niezależnie od ciśnienia(np. teraz mam 60(+) 45(-) przy 115mm nie mogę wykorzystać ok. 2,6cm. Przy 100 też zostawał mi jakoś 1,6cm. Górne lagi(sama złota rura do uszczelki) wystają ok 13,7cm z dolnych. Zamiast 13,7cm jest 11,7cm Edytowane 8 Maja 2012 przez Adrianox360 Cytuj
Rybka33 Napisano 8 Maja 2012 Napisano 8 Maja 2012 Jeśli masz olej to zrób serwis MC. Wlej odpowiednie ilości oleju i będzie wszystko zrobione. Nie sądzę, żeby to przez komory tak dziwnie działało Cytuj
Adrianox360 Napisano 8 Maja 2012 Napisano 8 Maja 2012 Myślę, że nie mogę wykorzystać skoku właśnie przez puszczający olej z MC na dół, który blokuje mi te 2.6cm skoku. Dziwne, przebieg reby to 1800km a tu serwis MC, który robi się po dużo, dużo większym dystansie. Może to jakiś przetarty oring puszcza olej? Ma ktoś pomysły. W poprzednich postach starałem się jak dokładnie opisać na czym polega problem. Cytuj
Rybka33 Napisano 8 Maja 2012 Napisano 8 Maja 2012 Tak naprawdę to ciężko powiedzieć, a właściwie to wywróżyć z opisu. Oringi w hydraulicznym kupisz za parę groszy i dla własnego spokoju wymieniłbym je na Twoim miejscu. A wszystkie instrukcje jak sam zapewne wiesz znajdziesz na SRAMowskiej stronie Cytuj
Adrianox360 Napisano 8 Maja 2012 Napisano 8 Maja 2012 Wymienić muszę, przynajmniej po złożeniu dowiem się czy to wina przelania oleju z góry MC na dół przez oring. Dual air - robiłem serwis dwa dni temu, MC nie ruszałem bo po co (1800km). Okazuje się, że wina na pewno siedzi gdzieś w prawej goleni więc zabawę będzie trzeba zacząć od nowa Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.