kadargo Napisano 22 Kwietnia 2012 Napisano 22 Kwietnia 2012 Możesz, tak właśnie działa manetka z regulacją. Cytuj
hipolais Napisano 22 Kwietnia 2012 Napisano 22 Kwietnia 2012 od niedawna jestem posiadaczem nowej Reby model z 2011 roku. Mam pytanie do użytkowników tego amora co zrobić aby pracował tak jak na filmie http://www.youtube.com/watch?v=OBznyE9AVlE&feature=fvst próbowałem już róznych ustawień wiecej negatywnej i na odwrót wiekszy sag etc. czy to jest kwestia dotarcia, może serwisu, wymiany oleju sam już nie wiem.... Cytuj
Rybka33 Napisano 22 Kwietnia 2012 Napisano 22 Kwietnia 2012 A jaki masz skok? Bo zauważyłem, że RSy im większy mają skok tym ładniej pracują. Tak czy inaczej praca by była taka jak na filmie zależy od ciśnienia i od tego czy są nasmarowane golenie: -brunox -nasączone gąbki pod uszczelkami -nasączona gąbeczka w negatywnej Cytuj
ikavior Napisano 23 Kwietnia 2012 Napisano 23 Kwietnia 2012 A jaki masz skok? Bo zauważyłem, że RSy im większy mają skok tym ładniej pracują. Tak czy inaczej praca by była taka jak na filmie zależy od ciśnienia i od tego czy są nasmarowane golenie: -brunox -nasączone gąbki pod uszczelkami -nasączona gąbeczka w negatywnej Nie polecam smarowania goleni amortyzatora Brunoxem, wypłukuje smar z gąbek smarujących goleń. Lepiej już to robić tym samym olejem, który mamy w goleni. Czyli "wlać" oleju pod uszczelkę, wcisnąć kilka razy golenie, następnie wytrzeć golenie szmatką - takie działanie sprawia, że amorek pracuje płynniej przez dłuższy okres czasu w porównaniu do Brunoxa. Pozdrawiam, K. Cytuj
bva Napisano 23 Kwietnia 2012 Napisano 23 Kwietnia 2012 ikavior, co w przypadku nowych amortyzatorów? Nie mam pojęcia jaki jest tam olej (RS Reba 29), za to mam w domu Brunoxa, którego jeszcze nie użyłem w tym nowym amorku... Skoro używanie Brunoxa ma zaszkodzic, to po co i dla kogo on w ogóle jest i dlaczego jest tak szeroko polecany? :/ Cytuj
tor23 Napisano 23 Kwietnia 2012 Napisano 23 Kwietnia 2012 (edytowane) Nowa Reba ma suche gąbki a w instrukcji obslugi nie ma zalecenia namaczania ich olejem. Konserwuj lagi Brunoxem. Olej możesz zastosować przy pierwszym serwisie. Edytowane 23 Kwietnia 2012 przez tor23 Cytuj
bva Napisano 23 Kwietnia 2012 Napisano 23 Kwietnia 2012 Aaa, to bardzo istotna informacja :] Dzieki. Od kilku dni przymierzam się do przeczytania manuala, moze dziś się uda. Cytuj
hipolais Napisano 23 Kwietnia 2012 Napisano 23 Kwietnia 2012 Skok mam ustawiony na 100 mm waga 75 kg ustawienia + 100 - 115. Co do Brunoxa też różne rzeczy na jego temat słyszałem jedni mówią że po przez smarowanie brunox wciąga nam do środka amora cały syf, a z kolei Harfa w PL instrukcji amorów RS z roku 2005 poleca preparaty brunoxa i reklamuje je jako środki konserwujące amortyzatory i komu tu wierzyć.... Cytuj
kadargo Napisano 23 Kwietnia 2012 Napisano 23 Kwietnia 2012 Spokojnie można używać Brunoxa. Przez tyle lat nic mojej Rebie się nie stało. Cytuj
Adrianox360 Napisano 23 Kwietnia 2012 Napisano 23 Kwietnia 2012 Co do ustawiania motion control - w pozycji środkowej gdzie amortyzator nie jest zablokowany ani całkowicie odblokowany, jest ''średni''. Chodzi mi o to, iż w tej pozycji podczas uginania amora słychać coś jakby ''piszczenie, trzeszczenie'' oleju. W pozycji całkowicie otwartej czy zamkniętej tego nie ma. Więc czy owe ''trzeszczenie'' jest normalne? Cytuj
arroyo Napisano 23 Kwietnia 2012 Napisano 23 Kwietnia 2012 Brunox Deo jest zalecany do stosowania przez Rock Shox, w necie są testy itp. Odpal amortyzator na sucho, zobacz jak pracuje, następnie spryskaj delikatnie brunoxem i zobacz różnicę. Ikavior ma rację co do jednego - górne golenie można też nasmarować szmatką nawilżoną płynem do amortyzatorów (ja stosuję motorex). Jednak przed maratonem wolę wygodniejszy spray brunoxa, leciutko sprysnąć, ugiąć kilka razy amortyzator i zetrzeć nadmiar smaru wraz z brudem który wymył spod uszczelek. Cytuj
kadargo Napisano 23 Kwietnia 2012 Napisano 23 Kwietnia 2012 Adrian, to słyszysz jest normalne, to słychać pracę tłumika. Zwiększając kompresję zmniejszają się otworki którymi przechodzi olej. Cytuj
Placek Napisano 23 Kwietnia 2012 Napisano 23 Kwietnia 2012 (edytowane) Panowie Proszę pomóżcie w okresleniu parametrów. To co widzicie na fotce to goleń Reby RL 29 która oficjalnie wg katalogu ma 80 lub 100mm.Zdjęcie pokazuje golen po całkowitym spuszczeniu powietrza z obu komór. Po wyciagnięciu na max golen ma 100mm. Czy zatem skok jest ustawiony właśnie na 100mm? Pytam bo na fotce widać dolna skalę ale dolna uszczelka kończy się jakby na 5% i już sam nie wiem czy oby na pewno jest 100mm. Edytowane 23 Kwietnia 2012 przez Placek Cytuj
hipolais Napisano 24 Kwietnia 2012 Napisano 24 Kwietnia 2012 poczytałem trochę na temat Brunoxa Deo, jak by nie patrzeć większość użytkowników wyraża się o nim pozytywnie zobaczymy co zdziała z moją Rebą Cytuj
Adrianox360 Napisano 24 Kwietnia 2012 Napisano 24 Kwietnia 2012 (edytowane) To prawda, że przy wymianie olejów powinno się olej do dolnych goleni wlać okej pod jakimś kątem? Podobno wtedy wpłynie to lepiej na cały układ... Czy nie kombinować z pozycjami, tylko zalewać ''do góry nogami''? Edytowane 24 Kwietnia 2012 przez Adrianox360 Cytuj
tobike Napisano 24 Kwietnia 2012 Napisano 24 Kwietnia 2012 Musisz tak nalać żeby nie wyleciał zanim skręcisz amora Cytuj
detonator Napisano 24 Kwietnia 2012 Napisano 24 Kwietnia 2012 To prawda, że przy wymianie olejów powinno się olej do dolnych goleni wlać okej pod jakimś kątem? Podobno wtedy wpłynie to lepiej na cały układ... Czy nie kombinować z pozycjami, tylko zalewać ''do góry nogami''? Lej jak ci pasuje, byle nie wyciekł podczas skręcania. Cytuj
Placek Napisano 25 Kwietnia 2012 Napisano 25 Kwietnia 2012 (edytowane) Zatem kolejne pytanie. Ważę 80kg wg instrukcji powinienem pompować jakieś 120PSI co jest oczywiście bzdura bo amor przy 120+ 0- ani drgnie. Zatem napompowałem 100+ 90- i mam 10%SAG. Czy waszym zdaniem lepiej zbijać + czy podciągać -? jedna z teorii mówi żeby SAG ustawiać tylko na podstawie + a komorę - cały czas mieć na 0. Niestety u mnie żeby pojawił się SAG przy 0- to muszę mieć 60+ a to już chyba przesada. Edytowane 25 Kwietnia 2012 przez Placek Cytuj
eloo Napisano 25 Kwietnia 2012 Napisano 25 Kwietnia 2012 z ciekawości zapytam gdzie wyczytałeś że sag się sprawdza przy napompowanej tylko pozytywnej komorze? Cytuj
Andrew Napisano 25 Kwietnia 2012 Napisano 25 Kwietnia 2012 gdzieś na początku tematu podano instrukcję, w której zawarto tą informację, oczywiście błędną. Chyba najlepiej jest zacząć regulacje od napompowania pozytywnej do wartości z tabeli a negatywnej do (poz-10PSI) i potestować, schodząc krokami co 5 lub 10psi w obu komorach. Cytuj
Placek Napisano 26 Kwietnia 2012 Napisano 26 Kwietnia 2012 Tak na poczatku tematu, metoda faktycznie słaba bo tylko komora + napompowana nic nie daje , dopiero gdy wpuścimy choćby trochę powietrza do - amortyzator zaczyna pracować. Andrew. Napisałeś by róznica była ok 10PSI pomiędzy komorami - czy to jest jakaś stała wartość czy po prostu Tobie z taką róznicą najlepiej się jeździ? Cytuj
ikavior Napisano 26 Kwietnia 2012 Napisano 26 Kwietnia 2012 (edytowane) ^ Spróbuj chociaż przejrzeć temat W którym 10% to odpowiedzi nawiązujące do jego strojenia, a cała reszta odnosi się do serwisu i eksploatacji, a załoga moderatorska nie ma zamiaru zrobić porządku w tym temacie... Zatem kolejne pytanie. Ważę 80kg wg instrukcji powinienem pompować jakieś 120PSI co jest oczywiście bzdura bo amor przy 120+ 0- ani drgnie. Zatem napompowałem 100+ 90- i mam 10%SAG. Czy waszym zdaniem lepiej zbijać + czy podciągać -? jedna z teorii mówi żeby SAG ustawiać tylko na podstawie + a komorę - cały czas mieć na 0. Niestety u mnie żeby pojawił się SAG przy 0- to muszę mieć 60+ a to już chyba przesada. Również ważę 80KG, Reba 2009 SL, po pełnym serwisie - [+105psi][-90psi]. Sag 20%, płynna mięciutka praca, a w cięższy teren +110psi do +115psi Pozdrawiam, K. Edytowane 26 Kwietnia 2012 przez ikavior Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.