andi333 Napisano 22 Lutego 2012 Napisano 22 Lutego 2012 Panowie mam problem po serwisie najpierw był brak blokady dolałem oleju do tlumika i po problemie,ale po dwóch dniach jest problem taki, rano wyciągam bika a tu sztywny myślę co jest blokada odblokowana a tu reba sztywna.Zaparłem się i poszło ugina się wszystko działa ale na drugi dzień znowu to samo czyżby jednak za dużo oleju ? Cytuj
detonator Napisano 22 Lutego 2012 Napisano 22 Lutego 2012 Sprawdź w manualu ile wchodzi do Twojej reby i zbadaj ile masz teraz.. Wtedy odlejesz albo dolejesz Choć raczej masz go za dużo... Cytuj
andi333 Napisano 22 Lutego 2012 Napisano 22 Lutego 2012 Wlałem 110 tyle miało być ale było za mało i nie działała blokada dolałem 10 i było ok przez dwa dni. Cytuj
tobike Napisano 28 Lutego 2012 Napisano 28 Lutego 2012 Jakiego oleju nalałeś? te 10ml nie powinno mieć takiego wpływu, na początek spróbuj strzykawką odciągnąć 5ml. Cytuj
ikavior Napisano 18 Marca 2012 Napisano 18 Marca 2012 Witam! Nazwa tematu to: Rock Shox Reba - dostrojenie. Przejrzałem właśnie 48 stron tego tematu i dochodzę do wniosku, że moderacja winna zmienić nazwę na: Rock Shox Reba - wszelkie problemy z działaniem i serwisem Reby, jak i w wszystkie inne problemy z tym amortyzatorem. Szanowna moderacjo, bardzo bym prosił o zrobienie porządku w tym temacie, bo 90% postów w ogóle do niego nie nawiązuje. Pozdrawiam, K. Cytuj
szych Napisano 20 Marca 2012 Napisano 20 Marca 2012 dołączam sie do prośby. ja nadal testuję różne ustawienia, bo z informacji tu zawartych niewiele można się dowiedzieć. żeby nie było OT. Reba SL 2010. Skok 100mm, waga ~80kg. Przy jeździe w granicach 100-115psi lagi mi się dosyc mocno zapadały. Obecnie mam ustawione na 130/115 - nie buja, SAG mniej więcej prawidłowy, nie dobija amora, korzenie i kamienie bierze całkiem ładnie, dobrze amortyzuje na większych dziurach i spadkach, ale liści nie wybiera. Z komorą pozytywną w dół już iść nie mogę, więc zacznę podbijać negatywną do mementu, gdy zacznie za mocno bujać, wtedy znów pozytywna. Ogólnie im wieksza waga, to ciężej precyzyjnie Rebę ustawić. Większe siły, wieksze bezwładności, mniejsze granice błędu. Cytuj
ikavior Napisano 20 Marca 2012 Napisano 20 Marca 2012 Witam! Moja waga 76-80kg, Reba SL 2009 po świeżym pełnym serwisie. Ciśnienie 120+125- (SAG w porządku), wybiera ładnie korzenie i średnie dziury, na większych jak i bardzo małych czuć wszystko na rękach. To wrażenia po pierwszej jeździe, następne ustawienie, które przetestuję to 110+105-. Zobaczymy. Pozdrawiam, K. Cytuj
eloo Napisano 20 Marca 2012 Napisano 20 Marca 2012 Reba SL 2010. Skok 100mm, waga ~80kg. Przy jeździe w granicach 100-115psi lagi mi się dosyc mocno zapadały. Obecnie mam ustawione na 130/115 - nie buja, SAG mniej więcej prawidłowy, nie dobija amora, korzenie i kamienie bierze całkiem ładnie, dobrze amortyzuje na większych dziurach i spadkach, ale liści nie wybiera. Z komorą pozytywną w dół już iść nie mogę, więc zacznę podbijać negatywną do mementu, gdy zacznie za mocno bujać, wtedy znów pozytywna. Ogólnie im wieksza waga, to ciężej precyzyjnie Rebę ustawić. Większe siły, wieksze bezwładności, mniejsze granice błędu. jak chcesz żeby reba ładnie pracowała na małych nierównościach a jednocześnie mniej sie zapadała przy hamowaniu itp to zmniejsz komorę pozytywną np poprzez dolanie oleju. Cytuj
Furiath Napisano 26 Marca 2012 Napisano 26 Marca 2012 Witam Panowie wybaczcie, ze zapytam o oczywistosc, ktora w tym temacie byla poruszona na 100%, bo sam kiedys o tym tu czytalem. Zycie nie pozwala na tyle czasu, aby teraz usiasc i czytac. Mam rebe SL 2011. Wypadalo by jej tam oleju dolac. Sezon zaczal sie i przypomnialem sobie o tym. Jaki olej? Ile i gdzie to wlac? Czytalem tutaj tez kiedys o czym cos jest lepsze od oleju. Taki pol smar jakby. Oczywiscie drozszy. Ktos kojarzy? Warto zaplacic i kupic? Pozdrawiam. I z gory dziekuje za porady Cytuj
eloo Napisano 26 Marca 2012 Napisano 26 Marca 2012 przeczytaj choć service manual ze strony srama. Co do smaru to chodzi o judy butter albo redrum do komór powietrznych Cytuj
michalj Napisano 3 Kwietnia 2012 Napisano 3 Kwietnia 2012 Ja w Rebie RL 29 2012 mam napompowane +135 -145 na mojej pompce beto. Przy jeździe po ulicach i ścieżkach rowerowych ładnie pracuje. W terenie nie miałem możliwości jeszcze sprawdzić. Czy u Was też podczas odkręcania nakrętki na wentyl czuć, że w wentylu jest inne ciśnienie? Zastanawiam się czy to kwestia zmian ciśnienia atmosferycznego czy może wentyl trochę przepuszcza, choć wentyle chciałem dokręcić i były ok. Cytuj
szych Napisano 4 Kwietnia 2012 Napisano 4 Kwietnia 2012 Jaki skok, jaka wga? Ja ostatnio zmieniałem ciśnienia i wyszło, że były trochę wyższe niż myślałem. było +140 -115, zmieniłem na +130 -120 i Reba zaczęła płynniej pracować, ale nadal jest twarda na małych nierównościach. Jak za mocno idę z negatywną to mięknie, ale też zaczyna się zapadać. Waga 80, skok 100. Cytuj
michalj Napisano 4 Kwietnia 2012 Napisano 4 Kwietnia 2012 88kg, skok 100mm. Wg producenta powinienem mieć ok 130 w obu komorach. Cytuj
hakervip Napisano 12 Kwietnia 2012 Napisano 12 Kwietnia 2012 (edytowane) Witam szanownych forumowiczów. Wczoraj wykonałem serwis swojej reby i zabrałem się za zmianę skoku z 80mm na 100mm. Ku mojemu zdziwieniu po otworzeniu komory z ukazały mi się dwie podkładki takiej jak na zdjęciu poniże, z tym, że obie były pęknięte w połowie. Tak jakby każda była przepołowiona na pół. Nie mam pojęcia czy jest to wina serwisu, który serwisował mi rebę po raz pierwszy parę lat temu, czy może siły działające na amortyzator dokonały takiego spustoszenia. Co dziwne w pracy amortyzatora nic kompletnie się nie zmieniło. I tutaj moje pytanie, czy wie ktoś może gdzie w Polsce dostać takie części zamienne? Potraktowałem je kropelką, ale nie wiem czy będzie to wystarczająco mocne połączenie. Na zagranicznych aukcjach znalazłem takie podstawki tyle, że całe "zamknięte" i nie wiem czy mają taką samą średnicę i będą pasowac. Ewentualnie czym poleciliśbyście je skleić? Edytowane 12 Kwietnia 2012 przez hakervip Cytuj
hakervip Napisano 12 Kwietnia 2012 Napisano 12 Kwietnia 2012 Chyba się niejasno wyraziłem. Tamto zdjęcie dałem tylko do poglądu o które częsci mi chodzi. Moje są pęknięte tak jak zaznaczyłem na obrazku poniżej czerwonymi liniami (linie pęknięcia) Cytuj
wojtas7 Napisano 18 Kwietnia 2012 Napisano 18 Kwietnia 2012 czy blokada w Rebie sluzy tylko do podjazdow gdzie amor ma nie pracowac, czy mozna ustawic w miare lightowo Floodgate i jechac caly maraton na wlaczonej blokadzie? Maraton raczej po polnych drogach i ustawienie powietrza w Rebie zdecydowanie zbyt miekko - zwykle jezdze po trudnym terenie gorskim? Cytuj
kadargo Napisano 18 Kwietnia 2012 Napisano 18 Kwietnia 2012 Można spokojnie, nic jej nie będzie. Regulacja kompresji działa na zasadzie dokręcania blokady. Kup sobie manetkę z regulacją. Cytuj
piesof Napisano 19 Kwietnia 2012 Napisano 19 Kwietnia 2012 Mam problem z moją rebą. Napompowałem +125 -120, sprawdziłem po jakimś czasie i w negatywnej komorze ciśnienie spadło do ok 60. Dopompowałem ją, i po ok. tygodniu to samo - znowu ~60 w negatywnej. Czy jest szansa, że winne są uszczelki i pomoże wymiana, czy to raczej coś poważnego? Cytuj
Andrew Napisano 19 Kwietnia 2012 Napisano 19 Kwietnia 2012 W pierwszej kolejności wymień zawór na dole. Jeżeli to nie pomoże - padł niewielki oring w dolnej części komory. Cytuj
wojtas7 Napisano 21 Kwietnia 2012 Napisano 21 Kwietnia 2012 Można spokojnie, nic jej nie będzie. Regulacja kompresji działa na zasadzie dokręcania blokady. Kup sobie manetkę z regulacją. sa manetki ktore oprocz wlaczania blokady potrafia regulowac z kierownicy Floodgate? Cytuj
kadargo Napisano 21 Kwietnia 2012 Napisano 21 Kwietnia 2012 Floodgate nie ale szybkość kompresji, przeciwieństwo tłumienia powrotu. Cytuj
Adrianox360 Napisano 22 Kwietnia 2012 Napisano 22 Kwietnia 2012 jak mam motion control, to mogę go ustawiać w pozycji pośredniej tz. na środku, czy tylko otwarty - zamknięty? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.