Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,
Mam problem z dostrojeniem pod siebie swojej Reby. Szukałem już na forum i nic o tym nie znalazłem. Kiedyś był jakiś wykres na necie na którym ładnie pokazano co daje więcej w negatywnej, co daje więcej w pozytywnej etc. Wszystkie kombinacje i pod wagę bikera. Ale wtedy odległym marzeniem była Reba więc uznałem że mi to nie potrzebne. Bardzo ładnie można było z tego odczytać jak ustawić amorek pod siebie. Siedzę już od godziny na googlach i nic nie mogę znaleźć ani na polskich ani na zagranicznych stronach. Posiadam Rebe World Cup i ważę obecnie 61Kg. Proszę o pomoc.

Pozdrawiam.

Napisano

Zaglądałem ale nie wiele mi to dało. Tak jak wspomniałem, kiedyś jakiś wykres po necie krążył, nawet na tym forum chyba był ale się skasował zapewne... Najlepszym rozwiązaniem będzie chyba wyjazd do Harfy w poniedziałek i tam z serwisantem rozmowa 5minutowa na temat dostrajania Reby...

Napisano

Podlacze sie pod temat i zadam swoje pytanie. Czy 100mm skoku w rebie to zeczywiste 100mm skoku do wykorzystania czy jednak nie. Bo nie zdarzylo mi sie jeszcze wykorzystac ok 1.5 cm skoku gornych lag przy samej koronie a przeciez 100mm jest liczone od uszczeliki do korony czyli moja reba wykorzystuje okolo 85mm skoku. Czyba ze to ostatnie 15mm jest to jakies zabezpieczenie przed dobiciem...

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Ja swoją dostrajam następująco:

1. Pompuję komorę pozytywną, tak aby uzyskać wymagany SAG.

2. Pompuję komorę negatywną, do momentu w którym osiągnę nominalny skok. Wraz z pompowaniem komory negatywnej skok się zmniejsza. Można napompować trochę więcej, wtedy skok będzie mniejszy od nominalnego, ale amor będzie czulszy.

3. Tłumienie odbicia podkręcam do momentu, w którym przestaje poprawiać się komfort jazdy, a zwiększa już tylko bujanie. Najlepiej robić to na jakiejś "tarce" albo innych kocich łbach.

4. Floodgate reguluję wg zaleceń w instrukcji.

Napisano
Podlacze sie pod temat i zadam swoje pytanie. Czy 100mm skoku w rebie to zeczywiste 100mm skoku do wykorzystania czy jednak nie. Bo nie zdarzylo mi sie jeszcze wykorzystac ok 1.5 cm skoku gornych lag przy samej koronie a przeciez 100mm jest liczone od uszczeliki do korony czyli moja reba wykorzystuje okolo 85mm skoku. Czyba ze to ostatnie 15mm jest to jakies zabezpieczenie przed dobiciem...

 

do górnych lag jest przy ustawiniu na 100mm 115mm, bo jest jeszcze coś takiego jak prześwit między górną koroną w najniższym położeniu a oponą i musi zapas żeby nie było opcji, że skorzystająć z całego skoku górna korona przychaczy o oponę( z tego powodu masz odboje założne na tłumiki w środku, żeby to się nie stało) Mi się w rebe max. 95mm udało wykorzystać.

 

Co do floodgate to prosta sprawa wsumie, ustawiasz pokrętło kompresji w pozycje blokada i regulujesz floodgate tak żeby było sztywno, ale żebyś pod silnym naciśnięcjem rąk puscił zawór czyli amor się ugioł!

 

Co do pozytywna(+), negatywna(-) to wykres to padaka co on ci da. Cały trik polega na tym, że dzięki DualAir robisz co chcesz. ładujesz do + tyle ile napisane(też kwestia sprawdzenia jak ci odpowiada). A komorę - ładujesz tyle samo co + będzie wygodnie, albo 20-35% mniej to będziesz miał bardziej twardo. Komorą - przeciwstawiasz ciśnienie w + i nią regulujesz czułość widelca. Żadne wykresy nie są potzrebne:/

 

Ja swoją dostrajam następująco:

1. Pompuję komorę pozytywną, tak aby uzyskać wymagany SAG.

2. Pompuję komorę negatywną, do momentu w którym osiągnę nominalny skok. Wraz z pompowaniem komory negatywnej skok się zmniejsza. Można napompować trochę więcej, wtedy skok będzie mniejszy od nominalnego, ale amor będzie czulszy.

3. Tłumienie odbicia podkręcam do momentu, w którym przestaje poprawiać się komfort jazdy, a zwiększa już tylko bujanie. Najlepiej robić to na jakiejś "tarce" albo innych kocich łbach.

4. Floodgate reguluję wg zaleceń w instrukcji.

 

 

co do punktu 2 to nie ładujemy to negatywnej tyle, żeby się skok zaczoł zmniejszać to jest niedopuszczalne!!!!!

Napisano
Ustawieni komór to pikuś - ale jak ustawić floodgate ;)

jak coś znajdę to zaraz się podzielę.

Floodgate bardzo łatwo ustawić. Skręcasz go powiedzmy do połowy, jedziesz na jakiś ostry podjazd, ktory atakujesz z twardego przełożenia. Załączasz blokadę. Jeżeli amor buja, to dokręcasz floodgate, jak nie buja, to odkręcasz. I tak kilka razy, aż uda Ci się ustawić na granicy bujania, tzn w takiej pozycji, że jeśli jeszcze minimalnie byś go odkręcił to amor zacznie bujać. Dzięki temu w 100% wykorzystasz to cudowne pokręło, amor mimo blokady bedzie wyłapywał większe nierowności, ale nie będzie bujał.

Napisano
co do punktu 2 to nie ładujemy to negatywnej tyle, żeby się skok zaczoł zmniejszać to jest niedopuszczalne!!!!!

 

dlaczego? jest jak najbardziej dopuszczalne, tylko trocghe skoku szkoda. ja ustawilem na 115mm, czyli max i zmniejszam negatywna.

Napisano
dlaczego? jest jak najbardziej dopuszczalne, tylko trocghe skoku szkoda. ja ustawilem na 115mm, czyli max i zmniejszam negatywna.

 

jeżeli zmniejszasz negatywem to masz w nim większe ciśnienie niż w pozytywnej. A zalecenia są takie, żeby tak nie było. Kiedyś ci uszczelki polecą się nauczysz :wink:

Napisano
jeżeli zmniejszasz negatywem to masz w nim większe ciśnienie niż w pozytywnej. A zalecenia są takie, żeby tak nie było. Kiedyś ci uszczelki polecą się nauczysz :wink:

 

zrodlo rewelacji poprosze. w mojej instrukcji jest napisace cos calkowicie przeciwnego. a z tymi uszczelkami to juz wogle przegiales. temu oringowi, ktory oddziela + od - jest naprawde wszystko jedno z ktorej strony ma wyzsze cisnienie.

Napisano
zrodlo rewelacji poprosze. w mojej instrukcji jest napisace cos calkowicie przeciwnego. a z tymi uszczelkami to juz wogle przegiales. temu oringowi, ktory oddziela + od - jest naprawde wszystko jedno z ktorej strony ma wyzsze cisnienie.

Też z poczatku myslałem, że ciśnienie w negatywnej musi być równe bądź mniejsze niz w pozytywnej. W praktyce 5-10psi więcej w negatywną nie robi na widelcu żadnego wrażenia.

Poza tym ta uszczelka jest tania jak barszcz i raz na sezon warto ją wymienić dla świętego spokoju.

Napisano
zrodlo rewelacji poprosze. w mojej instrukcji jest napisace cos calkowicie przeciwnego. a z tymi uszczelkami to juz wogle przegiales. temu oringowi, ktory oddziela + od - jest naprawde wszystko jedno z ktorej strony ma wyzsze cisnienie.

 

nie będe robił k.... na forum, zastanów się czemu RS nie wpadł na taki genialnie prosty sposób regulacji skoku, zamiast używania all travel:/ Do tego tą wspaniała metodą uzyskujesz zmniejszenie skoku + prace jak kanape i wykorzystywanie prawie całego skoku na byle ######e. Dobra nieważne masz swoją racje ja mam swoja i szkoda forum zasmiecać bo do porozumienia nie dojdziemy:twisted:

Napisano

Stanęło w końcu na tym że w pozytywnej mam 110psi a w negatywnej 85psi i jeździ się doskonale. Jest twardy i reaguje tylko na te znaczące nierówności terenu tak jak chciałem.

 

Pozdrawiam.

Napisano

ja w pozytywnej mam okolo 120psi, a w negatywnej ze 130psi.

nie narzekam na nic. widelec jest czuly i dobrze lapie wszystkie dziury.

Napisano

A ja laduje w obu po 200 PSI.

 

nie no zarcik.ale piszcie ile wazycie. Bo tak to sobie mozna pisac co sie chce. Mozna dodac jaki sag macie i na jakiej zasadzie ustawialiscie tlumienie powrotu i styl jazdy (wiadomo ze lesny jezdziec sobie ustawi tryb kanapowy a ostry jezdziec XC ustawi go twardziej bo mimo ze gorzej bedzie wybieral, wyelminuje sie plywanie amora)

  • 4 tygodnie później...
Napisano

odgrzewam, bo chce wiedziec jakie nastawy zalecacie.

Moja waga 87kg ile powinienem dac do pozytywnej a ile do negatywnej. Lubie jak jest miekko i amor wybiera male nierownosci.

Napisano

przeciez nikt ci nie poda "na tacy" gotowych parametrow! takie ustawienia wykonuje sie samemu, wybierajac opcje, ktora cie najbardziej satysfakcjonuje.

co wedlug ciebie znaczy miekko? chcesz czuc sie tak miekko, jak na dmuchanym materacu czy tak miekko, jak na karimacie?

Napisano

ok ustawilem i jestem zadowolony, chociaz to wyjedzie jak pojade na jakas dluzsza i ciezsza trase.

Dalem 110 do pozytywnej i 100 do negatywnej.

 

Z czystej ciekawosc co sadzicie o pracy tej Reby -

Napisano

Czy ktoś serwisował już swoją Rebę? Interesuje mnie głównie czy koniecznie potrzebne są nowe uszczelki tak jak piszą w manualu.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...