Sel Napisano 8 Kwietnia 2010 Napisano 8 Kwietnia 2010 Ma ktos moze patent jak dobrze wyczyscic dolne golenie na samym dole ? Przerabialem szmate/reczniki papierowe na czyms dlugim, myslalem jeszcze o jakiejs szczotce... Nie znalazłem opcji edytuj więc jeszcze raz napiszę, mam ramę scotta aspecta 40, myślałem żeby zmienić skok w rebie na 115mm po czym jeździć na większym sagu - zda to egzamin czy zostawić na 100mm ? Cytuj
Patryke Napisano 9 Kwietnia 2010 Napisano 9 Kwietnia 2010 Ma ktos moze patent jak dobrze wyczyscic dolne golenie na samym dole ? Przerabialem szmate/reczniki papierowe na czyms dlugim, myslalem jeszcze o jakiejs szczotce... Właśnie szkoda, że w video manualu od SRAM'a o tym nie wspomnieli Tam są takie śmieszne podłużne wybrzuszenia w które nie da się dobrze sięgnąć? Ja to osobiście obficie je spryskałem, poczekałem, aż trochę stamtąd ścieknie i dobrze przetarłem. Nie chciało mi się strasznie z tym bawić, olej ku mojemu zdziwieniu i tak był bardzo jasny Cytuj
stefanX Napisano 9 Kwietnia 2010 Napisano 9 Kwietnia 2010 Ma ktos moze patent jak dobrze wyczyscic dolne golenie na samym dole ? Przerabialem szmate/reczniki papierowe na czyms dlugim, myslalem jeszcze o jakiejs szczotce... zatykasz paluchem otwór na dole, wlewasz trochę czystej benzyny czy innego odtłuszczacza, zatykasz dłonią górę i robisz "szejkera". Sprawdzone. Cytuj
Sel Napisano 9 Kwietnia 2010 Napisano 9 Kwietnia 2010 (edytowane) Akurat czyszcze denaturatem, jakos tak zapach bardziej mi odpowiada ^^ Dzięki za rady Judy Butter zawitał na pokładzie także dzisiaj kończę serwis, w sklepie trochę mi sprzedali bo nie widziało mi się płacić 59zł za całe opakowanie Judy Butter jak tu już wcześniej pisaliście, takie toffi, krówka jak kto woli, rzekłbym przyjemne w dotyku Zobaczymy jak się bedzie sprawować z czasem Edytowane 9 Kwietnia 2010 przez Sel Cytuj
Patryke Napisano 10 Kwietnia 2010 Napisano 10 Kwietnia 2010 zatykasz paluchem otwór na dole, wlewasz trochę czystej benzyny czy innego odtłuszczacza, zatykasz dłonią górę i robisz "szejkera". Sprawdzone. Dobry pomysł. Tylko tak się zastanawiam czy później jak się szejkuje to cały ten rozpuszczony olej nie rozprowadza się po całej goleni? Może po prosty zatkać ją tylko od dołu, nalać odtłuszczacza, pomieszać w poziomie czy dopomóc trochę jakimś drutem ze szmatką i na koniec wylać tylko przez dolny otwór. Judy Butter jak tu już wcześniej pisaliście, takie toffi, krówka jak kto woli, rzekłbym przyjemne w dotyku Zobaczymy jak się bedzie sprawować z czasem Pewnie kusiło, aby spróbować to zjeść Cytuj
Sel Napisano 10 Kwietnia 2010 Napisano 10 Kwietnia 2010 (edytowane) Aż tak nie Reba po serwisie chodzi jakby była nowo narodzona, żwawo reaguje na każdy ruch, dziwna sprawa z blokadą była tylko - nalałem 107-108cc oleju i niezbyt sprawnie działała, dolałem jeszcze circa 6cc i wszystko gra Edytowane 10 Kwietnia 2010 przez Sel Cytuj
stefanX Napisano 11 Kwietnia 2010 Napisano 11 Kwietnia 2010 Dobry pomysł. Tylko tak się zastanawiam czy później jak się szejkuje to cały ten rozpuszczony olej nie rozprowadza się po całej goleni? Może po prosty zatkać ją tylko od dołu, nalać odtłuszczacza, pomieszać w poziomie czy dopomóc trochę jakimś drutem ze szmatką i na koniec wylać tylko przez dolny otwór. Nie "filozuj" kolego Przecież w dolnych goleniach normalnie znajduje się olej (te 15 ml wlewanych od dołu). A jak wypłuczesz to benzyną, to elegancko wszystko się oczyści i będzie suche. Cytuj
Patryke Napisano 12 Kwietnia 2010 Napisano 12 Kwietnia 2010 Nie "filozuj" kolego Przecież w dolnych goleniach normalnie znajduje się olej (te 15 ml wlewanych od dołu). A jak wypłuczesz to benzyną, to elegancko wszystko się oczyści i będzie suche. Tak chciałem się tylko upewnić Nigdy nie wiadomo Następnym razem robię szejka. Cytuj
Sel Napisano 12 Kwietnia 2010 Napisano 12 Kwietnia 2010 Polecam jeszcze szczotki na takich długich patykach Cytuj
Patryke Napisano 12 Kwietnia 2010 Napisano 12 Kwietnia 2010 Polecam jeszcze szczotki na takich długich patykach Niezawodny wycior przepychacz Jeszcze, może taka mała uwaga co do narzędzi do zdejmowania pierścieni zew/wew. Ja kupiłem jakiś najtańszy za 10 zeta, nie zauważyłem, że ma krzywe te "chwytacze" i mam teraz porysowaną całą niebieską nakrętkę od floodgate'a. Zdjąć się ostatecznie udało, ale strasznie pierścień się ślizgał i spadał. Cytuj
Sel Napisano 13 Kwietnia 2010 Napisano 13 Kwietnia 2010 Ja zrobilem inna glupote, odkrecalem korki plaskim kluczem, francuzem a nie nasadowym - troche porysowane korki Widac czlowiek sie uczy na bledach Cytuj
supergdynia Napisano 25 Kwietnia 2010 Napisano 25 Kwietnia 2010 Panowie dzis zakupiłem rebe i jak przykładam palec do floodgate'a to jest leciutko od oleju.Czy to występuje w każdej rebie ? A i jeszcze remote ( to niebieskie do pop - locka) jest troszke źle ustawione bo nie oddaje linki do końca i blokada nie trybi.Jak to poprawić aby smigalo?nie chce nic URWAĆ!!! Cytuj
kello Napisano 26 Kwietnia 2010 Napisano 26 Kwietnia 2010 odkrecic srubke od linki naciagnac linke i blokada zacznie dzialac. Cytuj
stefanX Napisano 27 Kwietnia 2010 Napisano 27 Kwietnia 2010 Panowie dzis zakupiłem rebe i jak przykładam palec do floodgate'a to jest leciutko od oleju.Czy to występuje w każdej rebie ? Ogólnie w amorkach RS zdarzają się drobne nieszczelności. W niektórych przypadkach uszczelka się po pewnym czasie jakoś lepiej ułoży i wyciek ustanie. Ale czasem trzeba rozebrać, nasmarować uszczelki smarem stałym, są też pewnie przypadki (chociaż ja w dwóch rebach i jednej torze takiego nie doświadczyłem), w których jedynie wymiana konkretnego uszczelnienia da pożądany efekt. Druga kwestia - to jak bardzo twoja reba cieknie. Bo trzeba się zastanowić, czy minimalne spocenie olejem przy pokrętle warte jest zachodu w stylu demontaż tłumika. Czy lepiej poczekać i przy okazji przeglądu sprawę zbadać i rozwiązać. I ostatnia sprawa - być może tylko na początku używania amora coś leci. Po kilku wycieczkach wyciek sam ustanie. Cytuj
Patryke Napisano 27 Kwietnia 2010 Napisano 27 Kwietnia 2010 Panowie dzis zakupiłem rebe i jak przykładam palec do floodgate'a to jest leciutko od oleju.Czy to występuje w każdej rebie ? W każdej to na pewno nie U mnie trochę ciekła, a sprawę załatwiło uszczelnienie tej przykrywki od regulacji floodgate (mam wersję SL i jest ona na imbus). Cytuj
supergdynia Napisano 28 Kwietnia 2010 Napisano 28 Kwietnia 2010 (edytowane) no leciutko cieknie, tzn nie mozna tego nazwać cieknięciem tylko jakby malutką nieszczelnością jakby , bo wczoraj amor wytarłem lekko kolo floodgate'a i do dzis nic nie poleciało , lekko tylko wilgotne a tak to SI! -A co daje dokrecenie tego malego imbusa na floodgacie? -Co do mojego poprzedniego problemu z blokadą nadal go nie rozwiązałem - i nie jest to przez za słabe dociągnięcie linki.Wg mnie niebieski remote i ta srubka która trzyma linke jest pod złym kątem.Zrobiłem foto: http://img26.imageshack.us/i/20100428054.jpg/ Wg mnie srubka na linke powinna pójść bardziej na "godzine 12-13" bo patrzałem jak to jest w innych rsach z pop lockiem Pomozcie jak to rozwiązac Edytowane 28 Kwietnia 2010 przez supergdynia Cytuj
Patryke Napisano 29 Kwietnia 2010 Napisano 29 Kwietnia 2010 Zdecydowanie źle masz założony ten niebieski kapsel od floodgate, wystarczy zdjąć ten pierścień co go z góry przytrzymuje i spokojnie to sobie właściwie ustawisz. Imbusem wew. ustawiasz siłę po jakiej zablokowany amor zacznie reagować. Cytuj
supergdynia Napisano 29 Kwietnia 2010 Napisano 29 Kwietnia 2010 (edytowane) byłem w serwisie przycieli mi pancerze nasmarowali amora nowe linki dali i to wszystko za fri! Mowili zeby smarowac go brunoxem po kazdej jezdzie .Czy tak wlasnie sie powinno robic? Gość mi powiedział ze mam źle wlasnie przykrecony ten kapsel / zle jest sprezynka przykrecona czy cos ze w ogole nie trybi.I za naprawe zawołał 80zł. Dam rade sam to zrobic lajtowo? Dzieki Patryke za odp ; przyblizysz mi dalej jak to rozmontowac i naprawic aby nie popsuc przy okazji? Edytowane 29 Kwietnia 2010 przez supergdynia Cytuj
Patryke Napisano 29 Kwietnia 2010 Napisano 29 Kwietnia 2010 byłem w serwisie przycieli mi pancerze nasmarowali amora nowe linki dali i to wszystko za fri! Mowili zeby smarowac go brunoxem po kazdej jezdzie .Czy tak wlasnie sie powinno robic? Gość mi powiedział ze mam źle wlasnie przykrecony ten kapsel / zle jest sprezynka przykrecona czy cos ze w ogole nie trybi.I za naprawe zawołał 80zł. Dam rade sam to zrobic lajtowo? Dzieki Patryke za odp ; przyblizysz mi dalej jak to rozmontowac i naprawic aby nie popsuc przy okazji? Jeśli chodzi tylko o przekręcenie tego niebieskiego cuda to zrobisz to w 5 sek Będzie Tobie potrzebne tylko takie cuś, chyba, że wolisz kombinować w inny sposób: http://allegro.pl/item1021729523_knipex_49_21_a21_szczypce_do_pierscieni_osadczych.html Zdejmujesz ten pierścień z góry, przekręcasz właściwie niebieskie pokrętło, zakładasz ponownie pierścień i wszystko gra. Jeśli coś jest źle ze samą sprężynką, mocno Ci nie odbija to trzeba będzie wyjąć tłumik i tam ją dobrze ustawić. Chociaż osobiście wątpię, że stamtąd spadła czy coś. Cytuj
supergdynia Napisano 30 Kwietnia 2010 Napisano 30 Kwietnia 2010 sam nie posiadam tych szczypczyków a bez nich to nie za bardzo ciagnie mnie do roboty tego czegos ;/ chyba na razie zostawie to tak jak jest Cytuj
Patryke Napisano 30 Kwietnia 2010 Napisano 30 Kwietnia 2010 sam nie posiadam tych szczypczyków a bez nich to nie za bardzo ciagnie mnie do roboty tego czegos ;/ chyba na razie zostawie to tak jak jest Jak brak blokady Ci nie przeszkadza to ostatecznie można sobie darować, chociaż popytaj się kumpli czy kogoś znajomego czy te szczypce posiada... W sumie można za nie dać 10 zeta w jakimś hipermarkecie Cytuj
narkoman Napisano 30 Kwietnia 2010 Napisano 30 Kwietnia 2010 Przejrzałem kilka niezłych stron tematu ale na cały nie mam siły - mógłby mi ktoś podrzucić opis/instrukcje/filmik czy coś samemu opisać ile roboty trzeba wykonać, żeby przestawić Rebe na 120mm? I jeszcze jedno - moja po 15km nieźle się spociła na uszczelkach goleni, taka spora otoczka powstała na dole i na górze - czytam tu, ze może się uszczelni więc najpierw poczekam, aż trochę się dotrze zanim będę dramatyzował ;-) Cytuj
Sel Napisano 4 Maja 2010 Napisano 4 Maja 2010 Jak dobrze pamiętam spuszczasz powietrze w komorze pozytywnej/negatywnej, wyjmujesz golenie górne z dolnych, wyciągasz "sprężynę powietrzną" i z niej ściągasz tuleje. Naprawdę w instrukcji jest to przedstawione "łopatologicznie". Nie jestem do końca pewien tylko czy trzeba rozdzielać golenie bo ja i tak cały serwis robiłem Cytuj
narkoman Napisano 4 Maja 2010 Napisano 4 Maja 2010 Już właśnie zostało wykonane, oddałem to jednak w ręce speca, przy okazji nasączył gąbko bo były zupełnie suche i ogólnie spojrzał czy wszystko gra ;-) Operacja mimo wątpliwości okazała się 100% sukcesem. Teraz Reba wyłapuje tak samo miękko na górze, a przy końcu ma większy opór i więcej skoku, więc ma większe pole do manewru jak wstanę. Diametralnie zmieniła się charakterystyka pompowania, teraz mam +100/-60, raczej większych zmian już nie będzie, muszę pojeździć bo tak teraz w domu się tylko bawię. Przy okazji oponki zmienione na Maxxis Aspen - piękna cisza i dużo szybsze (a miałem, o zgrozo, jakieś na błoto). Cytuj
michalbike Napisano 9 Maja 2010 Napisano 9 Maja 2010 Na swojej Rebie mam już przejechane 60 godzin. W instrukcji zalecają robić przegląd co 50, ale słyszałem, że nie warto robić po tak krótkim okresie. Ludzie rozbierają widelce po ok 100, na czasem nawet po 150 godzinach. Ja chciałbym podejść do tego po ok. 80-90 godzinach. Przeserwisować widelec zamierzam samemu, a aktualnie jestem na etapie zakupu oleju. Poszukuje zamienników i natknąłem się na Alledrogo na oleje Castrola. Są dostępne w butelkach 500ml po (jak dla mnie) niezbyt wysokiej cenie. Coś takiego może być: http://www.allegro.pl/item997645206_castrol_olej_do_amortyzatorow_sae_15w_fork_oil.html ? Kupię dwie butelki, mianowicie 5W i 15W, jak zaleca producent, jednak mam pytanie, czy można mieszać olej mineralny z syntetycznym, czy raczej unikać takiego łączenia? Czy należy w ogóle kupić olej do amortyzatorów czy też może wystarczy olej silnikowy o odpowiedniej lepkości? Wracając do samego serwisu, posiadam komplet kluczy płaskich, imbusy, szczypce do pierścieni Segera, komplet 8 oringów. Czy coś więcej potrzeba do tego zabiegu? Od czego polecilibyście zacząć robociznę? PS Uszczelki przeciwkurzowe, olejowe oraz gąbki co jaki okres wymieniacie? Jeśli macie jakieś linki do filmów, bądź zdjęcia robione podczas rozbierania widelca, proszę, zamieście. Dziękuję bardzo z góry za wszelką pomoc! Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.