Orzech89 Napisano 28 Kwietnia 2007 Napisano 28 Kwietnia 2007 Witam,Mam problem z dostrojeniem pod siebie swojej Reby. Szukałem już na forum i nic o tym nie znalazłem. Kiedyś był jakiś wykres na necie na którym ładnie pokazano co daje więcej w negatywnej, co daje więcej w pozytywnej etc. Wszystkie kombinacje i pod wagę bikera. Ale wtedy odległym marzeniem była Reba więc uznałem że mi to nie potrzebne. Bardzo ładnie można było z tego odczytać jak ustawić amorek pod siebie. Siedzę już od godziny na googlach i nic nie mogę znaleźć ani na polskich ani na zagranicznych stronach. Posiadam Rebe World Cup i ważę obecnie 61Kg. Proszę o pomoc.Pozdrawiam. Cytuj
Alvaren Napisano 28 Kwietnia 2007 Napisano 28 Kwietnia 2007 Patrzyłeś na instrukcje na stronie HARFY?? http://www.harfa-harryson.com.pl/new/downl...ckShox-2006.pdf tam w instrukcji jest napisane jak ustawiać neg. i poz. komorę. Cytuj
ramir Napisano 28 Kwietnia 2007 Napisano 28 Kwietnia 2007 Ustawieni komór to pikuś - ale jak ustawić floodgate jak coś znajdę to zaraz się podzielę. Cytuj
Orzech89 Napisano 28 Kwietnia 2007 Autor Napisano 28 Kwietnia 2007 Zaglądałem ale nie wiele mi to dało. Tak jak wspomniałem, kiedyś jakiś wykres po necie krążył, nawet na tym forum chyba był ale się skasował zapewne... Najlepszym rozwiązaniem będzie chyba wyjazd do Harfy w poniedziałek i tam z serwisantem rozmowa 5minutowa na temat dostrajania Reby... Cytuj
MIC Napisano 28 Kwietnia 2007 Napisano 28 Kwietnia 2007 Podlacze sie pod temat i zadam swoje pytanie. Czy 100mm skoku w rebie to zeczywiste 100mm skoku do wykorzystania czy jednak nie. Bo nie zdarzylo mi sie jeszcze wykorzystac ok 1.5 cm skoku gornych lag przy samej koronie a przeciez 100mm jest liczone od uszczeliki do korony czyli moja reba wykorzystuje okolo 85mm skoku. Czyba ze to ostatnie 15mm jest to jakies zabezpieczenie przed dobiciem... Cytuj
uchmanek Napisano 28 Kwietnia 2007 Napisano 28 Kwietnia 2007 MIC: sposc powietrze to zobaczysz. Cytuj
rappid Napisano 13 Maja 2007 Napisano 13 Maja 2007 orzech89, ja swoja rebe dmucham o okolo 15-20% mniej niz zalecane w manualu. wiecej mozesz poczytac tu: http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=183213 oraz tu: http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=285311 Cytuj
roge Napisano 14 Maja 2007 Napisano 14 Maja 2007 Ja swoją dostrajam następująco: 1. Pompuję komorę pozytywną, tak aby uzyskać wymagany SAG. 2. Pompuję komorę negatywną, do momentu w którym osiągnę nominalny skok. Wraz z pompowaniem komory negatywnej skok się zmniejsza. Można napompować trochę więcej, wtedy skok będzie mniejszy od nominalnego, ale amor będzie czulszy. 3. Tłumienie odbicia podkręcam do momentu, w którym przestaje poprawiać się komfort jazdy, a zwiększa już tylko bujanie. Najlepiej robić to na jakiejś "tarce" albo innych kocich łbach. 4. Floodgate reguluję wg zaleceń w instrukcji. Cytuj
adamus Napisano 14 Maja 2007 Napisano 14 Maja 2007 Podlacze sie pod temat i zadam swoje pytanie. Czy 100mm skoku w rebie to zeczywiste 100mm skoku do wykorzystania czy jednak nie. Bo nie zdarzylo mi sie jeszcze wykorzystac ok 1.5 cm skoku gornych lag przy samej koronie a przeciez 100mm jest liczone od uszczeliki do korony czyli moja reba wykorzystuje okolo 85mm skoku. Czyba ze to ostatnie 15mm jest to jakies zabezpieczenie przed dobiciem... do górnych lag jest przy ustawiniu na 100mm 115mm, bo jest jeszcze coś takiego jak prześwit między górną koroną w najniższym położeniu a oponą i musi zapas żeby nie było opcji, że skorzystająć z całego skoku górna korona przychaczy o oponę( z tego powodu masz odboje założne na tłumiki w środku, żeby to się nie stało) Mi się w rebe max. 95mm udało wykorzystać. Co do floodgate to prosta sprawa wsumie, ustawiasz pokrętło kompresji w pozycje blokada i regulujesz floodgate tak żeby było sztywno, ale żebyś pod silnym naciśnięcjem rąk puscił zawór czyli amor się ugioł! Co do pozytywna(+), negatywna(-) to wykres to padaka co on ci da. Cały trik polega na tym, że dzięki DualAir robisz co chcesz. ładujesz do + tyle ile napisane(też kwestia sprawdzenia jak ci odpowiada). A komorę - ładujesz tyle samo co + będzie wygodnie, albo 20-35% mniej to będziesz miał bardziej twardo. Komorą - przeciwstawiasz ciśnienie w + i nią regulujesz czułość widelca. Żadne wykresy nie są potzrebne:/ Ja swoją dostrajam następująco:1. Pompuję komorę pozytywną, tak aby uzyskać wymagany SAG. 2. Pompuję komorę negatywną, do momentu w którym osiągnę nominalny skok. Wraz z pompowaniem komory negatywnej skok się zmniejsza. Można napompować trochę więcej, wtedy skok będzie mniejszy od nominalnego, ale amor będzie czulszy. 3. Tłumienie odbicia podkręcam do momentu, w którym przestaje poprawiać się komfort jazdy, a zwiększa już tylko bujanie. Najlepiej robić to na jakiejś "tarce" albo innych kocich łbach. 4. Floodgate reguluję wg zaleceń w instrukcji. co do punktu 2 to nie ładujemy to negatywnej tyle, żeby się skok zaczoł zmniejszać to jest niedopuszczalne!!!!! Cytuj
Lobster Napisano 14 Maja 2007 Napisano 14 Maja 2007 Ustawieni komór to pikuś - ale jak ustawić floodgate jak coś znajdę to zaraz się podzielę. Floodgate bardzo łatwo ustawić. Skręcasz go powiedzmy do połowy, jedziesz na jakiś ostry podjazd, ktory atakujesz z twardego przełożenia. Załączasz blokadę. Jeżeli amor buja, to dokręcasz floodgate, jak nie buja, to odkręcasz. I tak kilka razy, aż uda Ci się ustawić na granicy bujania, tzn w takiej pozycji, że jeśli jeszcze minimalnie byś go odkręcił to amor zacznie bujać. Dzięki temu w 100% wykorzystasz to cudowne pokręło, amor mimo blokady bedzie wyłapywał większe nierowności, ale nie będzie bujał. Cytuj
uchmanek Napisano 14 Maja 2007 Napisano 14 Maja 2007 co do punktu 2 to nie ładujemy to negatywnej tyle, żeby się skok zaczoł zmniejszać to jest niedopuszczalne!!!!! dlaczego? jest jak najbardziej dopuszczalne, tylko trocghe skoku szkoda. ja ustawilem na 115mm, czyli max i zmniejszam negatywna. Cytuj
adamus Napisano 14 Maja 2007 Napisano 14 Maja 2007 dlaczego? jest jak najbardziej dopuszczalne, tylko trocghe skoku szkoda. ja ustawilem na 115mm, czyli max i zmniejszam negatywna. jeżeli zmniejszasz negatywem to masz w nim większe ciśnienie niż w pozytywnej. A zalecenia są takie, żeby tak nie było. Kiedyś ci uszczelki polecą się nauczysz :wink: Cytuj
uchmanek Napisano 15 Maja 2007 Napisano 15 Maja 2007 jeżeli zmniejszasz negatywem to masz w nim większe ciśnienie niż w pozytywnej. A zalecenia są takie, żeby tak nie było. Kiedyś ci uszczelki polecą się nauczysz :wink: zrodlo rewelacji poprosze. w mojej instrukcji jest napisace cos calkowicie przeciwnego. a z tymi uszczelkami to juz wogle przegiales. temu oringowi, ktory oddziela + od - jest naprawde wszystko jedno z ktorej strony ma wyzsze cisnienie. Cytuj
roge Napisano 15 Maja 2007 Napisano 15 Maja 2007 zrodlo rewelacji poprosze. w mojej instrukcji jest napisace cos calkowicie przeciwnego. a z tymi uszczelkami to juz wogle przegiales. temu oringowi, ktory oddziela + od - jest naprawde wszystko jedno z ktorej strony ma wyzsze cisnienie. Też z poczatku myslałem, że ciśnienie w negatywnej musi być równe bądź mniejsze niz w pozytywnej. W praktyce 5-10psi więcej w negatywną nie robi na widelcu żadnego wrażenia. Poza tym ta uszczelka jest tania jak barszcz i raz na sezon warto ją wymienić dla świętego spokoju. Cytuj
adamus Napisano 15 Maja 2007 Napisano 15 Maja 2007 zrodlo rewelacji poprosze. w mojej instrukcji jest napisace cos calkowicie przeciwnego. a z tymi uszczelkami to juz wogle przegiales. temu oringowi, ktory oddziela + od - jest naprawde wszystko jedno z ktorej strony ma wyzsze cisnienie. nie będe robił k.... na forum, zastanów się czemu RS nie wpadł na taki genialnie prosty sposób regulacji skoku, zamiast używania all travel:/ Do tego tą wspaniała metodą uzyskujesz zmniejszenie skoku + prace jak kanape i wykorzystywanie prawie całego skoku na byle ######e. Dobra nieważne masz swoją racje ja mam swoja i szkoda forum zasmiecać bo do porozumienia nie dojdziemy:twisted: Cytuj
Orzech89 Napisano 15 Maja 2007 Autor Napisano 15 Maja 2007 Stanęło w końcu na tym że w pozytywnej mam 110psi a w negatywnej 85psi i jeździ się doskonale. Jest twardy i reaguje tylko na te znaczące nierówności terenu tak jak chciałem. Pozdrawiam. Cytuj
Sintesi Napisano 15 Maja 2007 Napisano 15 Maja 2007 ja w pozytywnej mam okolo 120psi, a w negatywnej ze 130psi. nie narzekam na nic. widelec jest czuly i dobrze lapie wszystkie dziury. Cytuj
COOLoo Napisano 15 Maja 2007 Napisano 15 Maja 2007 A ja laduje w obu po 200 PSI. nie no zarcik.ale piszcie ile wazycie. Bo tak to sobie mozna pisac co sie chce. Mozna dodac jaki sag macie i na jakiej zasadzie ustawialiscie tlumienie powrotu i styl jazdy (wiadomo ze lesny jezdziec sobie ustawi tryb kanapowy a ostry jezdziec XC ustawi go twardziej bo mimo ze gorzej bedzie wybieral, wyelminuje sie plywanie amora) Cytuj
Pulse Napisano 12 Czerwca 2007 Napisano 12 Czerwca 2007 odgrzewam, bo chce wiedziec jakie nastawy zalecacie. Moja waga 87kg ile powinienem dac do pozytywnej a ile do negatywnej. Lubie jak jest miekko i amor wybiera male nierownosci. Cytuj
Sintesi Napisano 12 Czerwca 2007 Napisano 12 Czerwca 2007 przeciez nikt ci nie poda "na tacy" gotowych parametrow! takie ustawienia wykonuje sie samemu, wybierajac opcje, ktora cie najbardziej satysfakcjonuje. co wedlug ciebie znaczy miekko? chcesz czuc sie tak miekko, jak na dmuchanym materacu czy tak miekko, jak na karimacie? Cytuj
Pulse Napisano 13 Czerwca 2007 Napisano 13 Czerwca 2007 ok ustawilem i jestem zadowolony, chociaz to wyjedzie jak pojade na jakas dluzsza i ciezsza trase. Dalem 110 do pozytywnej i 100 do negatywnej. Z czystej ciekawosc co sadzicie o pracy tej Reby - Cytuj
sp0q Napisano 13 Czerwca 2007 Napisano 13 Czerwca 2007 Uwielbiam filmiki tego typu =] A pracuje tak jak wszystkie nasze Reby - superowo ;] Fajnie popatrzeć z tej perspektywy. Cytuj
uchmanek Napisano 14 Czerwca 2007 Napisano 14 Czerwca 2007 ustaw ok 135psi do poz. i neg. Pozniej mozesz pobawic sie w spuszczanie powietrza z poz. Cytuj
sp0q Napisano 15 Czerwca 2007 Napisano 15 Czerwca 2007 Czy ktoś serwisował już swoją Rebę? Interesuje mnie głównie czy koniecznie potrzebne są nowe uszczelki tak jak piszą w manualu. Cytuj
roge Napisano 15 Czerwca 2007 Napisano 15 Czerwca 2007 Nie są potrzebne. Wymieniać trzeba, gdy amor zaczyna tracić skok w miarę upływu czasu po napompowaniu. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.