Skocz do zawartości

[Amortyzator]Rock Shox Reba - Porady serisowo-eksploatacyjne


Orzech89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Mam problem z dostrojeniem pod siebie swojej Reby. Szukałem już na forum i nic o tym nie znalazłem. Kiedyś był jakiś wykres na necie na którym ładnie pokazano co daje więcej w negatywnej, co daje więcej w pozytywnej etc. Wszystkie kombinacje i pod wagę bikera. Ale wtedy odległym marzeniem była Reba więc uznałem że mi to nie potrzebne. Bardzo ładnie można było z tego odczytać jak ustawić amorek pod siebie. Siedzę już od godziny na googlach i nic nie mogę znaleźć ani na polskich ani na zagranicznych stronach. Posiadam Rebe World Cup i ważę obecnie 61Kg. Proszę o pomoc.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaglądałem ale nie wiele mi to dało. Tak jak wspomniałem, kiedyś jakiś wykres po necie krążył, nawet na tym forum chyba był ale się skasował zapewne... Najlepszym rozwiązaniem będzie chyba wyjazd do Harfy w poniedziałek i tam z serwisantem rozmowa 5minutowa na temat dostrajania Reby...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlacze sie pod temat i zadam swoje pytanie. Czy 100mm skoku w rebie to zeczywiste 100mm skoku do wykorzystania czy jednak nie. Bo nie zdarzylo mi sie jeszcze wykorzystac ok 1.5 cm skoku gornych lag przy samej koronie a przeciez 100mm jest liczone od uszczeliki do korony czyli moja reba wykorzystuje okolo 85mm skoku. Czyba ze to ostatnie 15mm jest to jakies zabezpieczenie przed dobiciem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja swoją dostrajam następująco:

1. Pompuję komorę pozytywną, tak aby uzyskać wymagany SAG.

2. Pompuję komorę negatywną, do momentu w którym osiągnę nominalny skok. Wraz z pompowaniem komory negatywnej skok się zmniejsza. Można napompować trochę więcej, wtedy skok będzie mniejszy od nominalnego, ale amor będzie czulszy.

3. Tłumienie odbicia podkręcam do momentu, w którym przestaje poprawiać się komfort jazdy, a zwiększa już tylko bujanie. Najlepiej robić to na jakiejś "tarce" albo innych kocich łbach.

4. Floodgate reguluję wg zaleceń w instrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlacze sie pod temat i zadam swoje pytanie. Czy 100mm skoku w rebie to zeczywiste 100mm skoku do wykorzystania czy jednak nie. Bo nie zdarzylo mi sie jeszcze wykorzystac ok 1.5 cm skoku gornych lag przy samej koronie a przeciez 100mm jest liczone od uszczeliki do korony czyli moja reba wykorzystuje okolo 85mm skoku. Czyba ze to ostatnie 15mm jest to jakies zabezpieczenie przed dobiciem...

 

do górnych lag jest przy ustawiniu na 100mm 115mm, bo jest jeszcze coś takiego jak prześwit między górną koroną w najniższym położeniu a oponą i musi zapas żeby nie było opcji, że skorzystająć z całego skoku górna korona przychaczy o oponę( z tego powodu masz odboje założne na tłumiki w środku, żeby to się nie stało) Mi się w rebe max. 95mm udało wykorzystać.

 

Co do floodgate to prosta sprawa wsumie, ustawiasz pokrętło kompresji w pozycje blokada i regulujesz floodgate tak żeby było sztywno, ale żebyś pod silnym naciśnięcjem rąk puscił zawór czyli amor się ugioł!

 

Co do pozytywna(+), negatywna(-) to wykres to padaka co on ci da. Cały trik polega na tym, że dzięki DualAir robisz co chcesz. ładujesz do + tyle ile napisane(też kwestia sprawdzenia jak ci odpowiada). A komorę - ładujesz tyle samo co + będzie wygodnie, albo 20-35% mniej to będziesz miał bardziej twardo. Komorą - przeciwstawiasz ciśnienie w + i nią regulujesz czułość widelca. Żadne wykresy nie są potzrebne:/

 

Ja swoją dostrajam następująco:

1. Pompuję komorę pozytywną, tak aby uzyskać wymagany SAG.

2. Pompuję komorę negatywną, do momentu w którym osiągnę nominalny skok. Wraz z pompowaniem komory negatywnej skok się zmniejsza. Można napompować trochę więcej, wtedy skok będzie mniejszy od nominalnego, ale amor będzie czulszy.

3. Tłumienie odbicia podkręcam do momentu, w którym przestaje poprawiać się komfort jazdy, a zwiększa już tylko bujanie. Najlepiej robić to na jakiejś "tarce" albo innych kocich łbach.

4. Floodgate reguluję wg zaleceń w instrukcji.

 

 

co do punktu 2 to nie ładujemy to negatywnej tyle, żeby się skok zaczoł zmniejszać to jest niedopuszczalne!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawieni komór to pikuś - ale jak ustawić floodgate ;)

jak coś znajdę to zaraz się podzielę.

Floodgate bardzo łatwo ustawić. Skręcasz go powiedzmy do połowy, jedziesz na jakiś ostry podjazd, ktory atakujesz z twardego przełożenia. Załączasz blokadę. Jeżeli amor buja, to dokręcasz floodgate, jak nie buja, to odkręcasz. I tak kilka razy, aż uda Ci się ustawić na granicy bujania, tzn w takiej pozycji, że jeśli jeszcze minimalnie byś go odkręcił to amor zacznie bujać. Dzięki temu w 100% wykorzystasz to cudowne pokręło, amor mimo blokady bedzie wyłapywał większe nierowności, ale nie będzie bujał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego? jest jak najbardziej dopuszczalne, tylko trocghe skoku szkoda. ja ustawilem na 115mm, czyli max i zmniejszam negatywna.

 

jeżeli zmniejszasz negatywem to masz w nim większe ciśnienie niż w pozytywnej. A zalecenia są takie, żeby tak nie było. Kiedyś ci uszczelki polecą się nauczysz :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli zmniejszasz negatywem to masz w nim większe ciśnienie niż w pozytywnej. A zalecenia są takie, żeby tak nie było. Kiedyś ci uszczelki polecą się nauczysz :wink:

 

zrodlo rewelacji poprosze. w mojej instrukcji jest napisace cos calkowicie przeciwnego. a z tymi uszczelkami to juz wogle przegiales. temu oringowi, ktory oddziela + od - jest naprawde wszystko jedno z ktorej strony ma wyzsze cisnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrodlo rewelacji poprosze. w mojej instrukcji jest napisace cos calkowicie przeciwnego. a z tymi uszczelkami to juz wogle przegiales. temu oringowi, ktory oddziela + od - jest naprawde wszystko jedno z ktorej strony ma wyzsze cisnienie.

Też z poczatku myslałem, że ciśnienie w negatywnej musi być równe bądź mniejsze niz w pozytywnej. W praktyce 5-10psi więcej w negatywną nie robi na widelcu żadnego wrażenia.

Poza tym ta uszczelka jest tania jak barszcz i raz na sezon warto ją wymienić dla świętego spokoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrodlo rewelacji poprosze. w mojej instrukcji jest napisace cos calkowicie przeciwnego. a z tymi uszczelkami to juz wogle przegiales. temu oringowi, ktory oddziela + od - jest naprawde wszystko jedno z ktorej strony ma wyzsze cisnienie.

 

nie będe robił k.... na forum, zastanów się czemu RS nie wpadł na taki genialnie prosty sposób regulacji skoku, zamiast używania all travel:/ Do tego tą wspaniała metodą uzyskujesz zmniejszenie skoku + prace jak kanape i wykorzystywanie prawie całego skoku na byle ######e. Dobra nieważne masz swoją racje ja mam swoja i szkoda forum zasmiecać bo do porozumienia nie dojdziemy:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja laduje w obu po 200 PSI.

 

nie no zarcik.ale piszcie ile wazycie. Bo tak to sobie mozna pisac co sie chce. Mozna dodac jaki sag macie i na jakiej zasadzie ustawialiscie tlumienie powrotu i styl jazdy (wiadomo ze lesny jezdziec sobie ustawi tryb kanapowy a ostry jezdziec XC ustawi go twardziej bo mimo ze gorzej bedzie wybieral, wyelminuje sie plywanie amora)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

przeciez nikt ci nie poda "na tacy" gotowych parametrow! takie ustawienia wykonuje sie samemu, wybierajac opcje, ktora cie najbardziej satysfakcjonuje.

co wedlug ciebie znaczy miekko? chcesz czuc sie tak miekko, jak na dmuchanym materacu czy tak miekko, jak na karimacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...