kabanosdg Napisano 27 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2007 Witam. Ponownie ja... tym razem z Hayes HFX9 ale z tyłem... jest tarcza prosta i idealnie na środku (w szczęce). Gdy jadę na prostej tak do 30km/h to jest ok.. a jak śmignę 40-50kmh to tarcza zaczyna trzeć... Czy to wada hamulca - choć nie mam pojęcia co by mogło być wadliwe - czy to wina za słabych piast...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yah0o_121 Napisano 27 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2007 To jest wina tego, że każda rama minimalnie wygina się pod dużymi obciążeniami. Ja miałem ten sam problem z Dziewiątkami. Pomogła regulacja zacisku - to że tarcza jest na środku kiedy rower nie ma obciążenia, nie oznacza, że będzie na środku, kiedy na niego wsiądziesz Mnie HFX-9 obciera tylko przy naprawdę ostrych zakrętach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bajuwookierun Napisano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2007 a ja zakładam słuchawki na uszy i problem znika:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sintesi Napisano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2007 Mam dokladnie ten sam problem w swoim rowerze...hamulce hope mono mini. Doprowadza mnie to do szewskiej pasji! Probowalem wielu ustawien zacisku i nic nie pomoglo. Wrzuce chyba jakis hamulec Avid z regulacja odleglosci klockow od tarczy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Napatos Napisano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2007 Jak regulujecie ustawienie zacisku spójrzcie przez "okienko" zacisku jak wygląda odstęp miedzy tarczą a klockami. Można przyłożyć z drugiej strony białą kartkę - lub coś innego, jasnego - jako tło. Sama regulacja "poluźnij śruby, zaciśnij klmkę, zakręć śruby" jest mało dokładna. Wrzuce chyba jakis hamulec Avid z regulacja odleglosci klockow od tarczy! Fajnie Tylko pamiętaj, że przy dużym odstępie klocków od tarczy będziesz musiał przyciągnąć klamkę niemal do samej kierownicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sintesi Napisano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2007 do napatos... zdziwilbys sie jakich cudow juz probowalem...nawet pomalowalem klocki tipex i pedzilem co tchu(nie uzywajac w tym czasie hamulca tylnego), aby ustalic, ktory klocek hamulcowy powoduje ten dzwiek...liczylem, ze wirujaca tarcza zostawi jakis slad na bialym klocku i zostawila...podlozylem podkladke i ciagle to samo. wydaje mi sie, ze moja rama zachorowala na zmeczenie materialowe! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Napatos Napisano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2007 A to dziwne, bo ocieranie jest bolączką głownie przednich hamulców (mała sztywność amortyzatora). Może jeszcze kwestia sprężynek trzymających klocki. Nie wiem dokładnie, jak to wygląda w Mini, ale można spróbować coś odgiąć/dogiąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sintesi Napisano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2007 jeszcze zostaje jedna ewentualnosc...teoria dosc szalona... mam opone irc mythos slick. ma ona bardzo specyficzny bieznik na swej gornej czesci. moze przy pewnej predkosci tarcza hamulcowa wpada w wibracje na skutek oddzialywania drgan o odpowiedniej czestotliwosci! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
omen Napisano 1 Maja 2007 Udostępnij Napisano 1 Maja 2007 mam opone irc mythos slick. ma ona bardzo specyficzny bieznik na swej gornej czesci. moze przy pewnej predkosci tarcza hamulcowa wpada w wibracje na skutek oddzialywania drgan o odpowiedniej czestotliwosci! Od niedawna mam ten sam problem tylko przy oponach Tioga Factory xc 1.95 i hamplach Deore LX. i jest to bardzo wkurzające, tymbardziej ze wibracje wystepuja dopiero po przekroczeniu 20km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kabanosdg Napisano 2 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 Omen - właśnie to coś jak u mnie... bierznik też mam dosyć agresywny ( mam Michelin'ki)... no nic ostatnio trochę pogrzebałem i zniwlelowałem to bicie Tak że jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcio Napisano 5 Maja 2007 Udostępnij Napisano 5 Maja 2007 Ja mam avidki bb5 160 i mialem ten sam problem z tarcza ocierajaca o klocki, z tym ze ja moge sobie z latwoscia regulowac odleglosci klockow i po 10min. zabawie z regulacja nic nie trze.Hamulec mam na tyl i dodatkowo odleglosc reguluje odkrecajac i dokrecajac adapter. OT: Gdy naciskam mocno na klamke to slychac nieprzyjemne zgrzytanie hamulca za pierwszym razem rozebralem zacisk, wycagnolem klocki, przetarlem je papierem sciernym oraz siatka ('scierna'). Nastepnie umylem je specjalnym srodkiem do czyszczenia hampli (akurat samochodowych ale nie ma to duzej roznicy miedzy rowerowymi i samochodowymi :twisted: ) Dalo to pozadany efekt(zniklo zgrzytanie) ale teraz pojawilo sie to z powrotem. Wiec czy ja w tych hamplach bede musial co kilka dni czyscic klocki czy jest na to jakis inny sposob albo niestety ten typ tak ma Sorki za offtopic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
strider Napisano 18 Maja 2007 Udostępnij Napisano 18 Maja 2007 U mnie przy ocieraniu regulacja klocków pomogła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sintesi Napisano 19 Maja 2007 Udostępnij Napisano 19 Maja 2007 ja tez poradzilem sobie z tym dosc niezwyklym problemem zmieniajac tarcze na produkt innej firmy o odmiennym ksztalcie. przy jezdzie z moimi oponami i stara tarcza przy predkosci okolo 30 km/h pojawial sie nieprzyjemny dzwiek. myslalem, ze to wina zmeczenia materialowego w ramie. dla sprawdzenia zamontowalem inny hamulec zostawiajac ta sama tarcze i opone...problem pojawil sie ponownie. zmienilem opone zostawiajac ten drugi hamulec...problem zniknal. zamontowalem stara opone, stary hamulec i zalozylem nowa tarcze...wszystko dziala jak marzenie! nowa tarcze ma inny wykroj dzieki czemu wibracje przenoszone przez opone nie powoduja drgan, rezonansu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kabanosdg Napisano 24 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2007 zamontowalem stara opone, stary hamulec i zalozylem nowa tarcze...wszystko dziala jak marzenie! nowa tarcze ma inny wykroj dzieki czemu wibracje przenoszone przez opone nie powoduja drgan, rezonansu. Jaką miałeś tarcze wcześniej a na jaką zmieniłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majster Napisano 24 Maja 2007 Udostępnij Napisano 24 Maja 2007 mój Juicy 5 przyciera mimo całej regulacji :glare: . jest założony z przodu więc amortyzator nie powinien się tak wyginać. tarcza jest prosta. najbardziej trą przy skręcaniu. więc od czego, od piasty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 24 Maja 2007 Udostępnij Napisano 24 Maja 2007 zauwazylem wielokrotnie ze idealnie i bez ocierania ustawiony hamulec dziala w ten sposob tak dlugo jak nie wyjmie sie koła z widelca/ramy. i mimo ze zaden element systemu hamulcowego nie jest ruszany hamulec po ponownym zalozeniu kola halasuje. czasami zjawisko to ustaje po pewnym czasie a czasami nie. w moim przypadku skutkuje rozsuniecie tlokow z klockami do początku i ponowne wyregulowanie ustawienia klockow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kabanosdg Napisano 24 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2007 zauwazylem wielokrotnie ze idealnie i bez ocierania ustawiony hamulec dziala w ten sposob tak dlugo jak nie wyjmie sie koła z widelca/ramy. i mimo ze zaden element systemu hamulcowego nie jest ruszany hamulec po ponownym zalozeniu kola halasuje. czasami zjawisko to ustaje po pewnym czasie a czasami nie.w moim przypadku skutkuje rozsuniecie tlokow z klockami do początku i ponowne wyregulowanie ustawienia klockow. To dziwne że przy każdym wyjęciu koła zmienia ci się pozycja tarczy. Koło masz na spzilce? -> dociagaj szpilkę powoli i TYLKO gdy rower stoi na prosto na ziemi. U mnie zawsze tarcza wychodzi w tym samym miejscu po założeniu koła. Pozatym jak będziesz zbyt często tak wpychał te tłoki "siłą" do środka to pogniesz je (bo ręcznie nigdy nie wepchniesz ich idealnie równo) i będzie ci źle hamulec pracował Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sintesi Napisano 24 Maja 2007 Udostępnij Napisano 24 Maja 2007 przed montazem hamulca do naszego sprzetu trzeba bardzo dokladnie wpasowac kolo w rame. ja to robie tak...stawiam rower na podlodze i dociskajac go pionowo od gory zaciskam szybkozamykacz. dzieki temu mam pewnosc, ze kolo za kazdym razem bedzie osadzone w ramie dokladnie w ten sam sposob i tak jak powinno byc. @kielbasa...tzn kabanosdg... przedtem uzywalem tarcze hope mono mini 160mm, a teraz uzywam cos takiego... http://www.ultimatepursuits.co.uk/products...rtical=1&v= te tarcze warte sa kazdych pieniedzy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 24 Maja 2007 Udostępnij Napisano 24 Maja 2007 kolo bylo i na szpilce i na sztywnej osi. staż eksploatacji tarczowek: 6 lat. metoda rozpychania tlokow przetestowana i sprawdzona - skuteczna. tlok nigdy nie wszedl mi po skosie. krolową narowów byla magura clara ktora nigdy nie pracowala tak samo. to byl myslący hamulec ktory w zaleznosci od humoru mial wiekszy lub mniejszy skok klamki, ocieral bądz nie ocieral w zaleznosci od checi no i odpowietrzenie go to byly jaja. wepchniecie tloka ktory jest cylindrem o srednicy 2 cm i srednicy scianek 2-3 mm? moge najwyzej uszkodzic uszczelnienia tloka a nie zdeformowac go. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kabanosdg Napisano 24 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2007 wepchniecie tloka ktory jest cylindrem o srednicy 2 cm i srednicy scianek 2-3 mm? moge najwyzej uszkodzic uszczelnienia tloka a nie zdeformowac go. Jak się zna na rzeczy to nie pognie się. Pisałęm dlatego bo widziałem już przypadki deformacji krawędzi tłoczków - Polak potrafi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brendpit Napisano 24 Maja 2007 Udostępnij Napisano 24 Maja 2007 Witam !mam podobny problem z nowymi avid juicy 5 Zamontowałem dziś w dobrym serwisie .niby wszystko jest ok ,ale zauważyłem żę podczas szybszej jazdy prawdopodobnie tarcza wydaje dziwny rezonansowy dżwięk ,nie zawsze ale często.Poza tym klocki lekko ocierają o tarczę gdy pokręcę przednim kołem nie słychać tego ocierania podczas jazdy koło kręci się bez oporów.Moje pytanie dotyczy tego ,czy jest to problem dotarcia się hamulca o czym już gdzieś czytałem[pytam bo to moja pierwsza tarczówka ].Czy może coś innego. pozdro!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sintesi Napisano 24 Maja 2007 Udostępnij Napisano 24 Maja 2007 sprawdz prawidlowe osadzenie kola w ramie. poluznij zacisk. zacisnij dzwignie. zakrec zacisk we wlasciwym polozeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kabanosdg Napisano 24 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2007 brendpit - bierzesz białą kartkę papieru podkładasz po przeciwnej stronie zacisku i patrzysz czy masz tarczę na środku zacisku oraz czy tarcza nie jest krzywa. Jeżeli jest wszystko ok.. to wina wibrującej tarczy (przy dużej prędkości). Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brendpit Napisano 27 Maja 2007 Udostępnij Napisano 27 Maja 2007 Spieszę donieść że po 4 dniach z avid juicy 5 dzwonienie pojawia sie już sporadycznie głównie przy większych prędkościach >Podczas montażu hamulca dowiedziałem się ze tarcza jest leciutko skrzywiona ,ale podczas hamowania powinna sie wyprostować { z czasem},także dzwonienie było prawdopodobnie spowodowane ocieraniem drgającej tarczy w miejscu skrzywienia o klocki .Myslę że z czasem zniknie zupełnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Opelu Napisano 25 Marca 2009 Udostępnij Napisano 25 Marca 2009 Witam, mam kłopot z ustawieniem hamulca tarczowego Hayes Stroker Trial Założyłem go do ramy Scott Scale 40 2008 i pierwszy kłopot jaki się pojawił to adapter ? Hayesa za szeroki, shimanno za wąski, i tak i tak ociera Czy to normalne że w Hayesie klocki mają taki mały odstęp od tarczy, wręcz minimalny ?? Nie pomogło także rozepchnięcie klocków, po zacisnięciu klamki wracają do takiej samej pozycji, do tego mam wrażenie że jedna strona bardziej odbija niż druga, jeśli macie jakies doświadczenia z tymi hamplami to dajcie znac, pzdr, dodam, że hamulec byl ustawiany w serwisie 2 razy i koles stwierdził że tak musi byc, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.