Skocz do zawartości

[Hamulec Hayes] Ocieranie przy dużych prędkościach


kabanosdg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ponownie ja... tym razem z Hayes HFX9 ale z tyłem... jest tarcza prosta i idealnie na środku (w szczęce). Gdy jadę na prostej tak do 30km/h to jest ok.. a jak śmignę 40-50kmh to tarcza zaczyna trzeć... Czy to wada hamulca - choć nie mam pojęcia co by mogło być wadliwe - czy to wina za słabych piast...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest wina tego, że każda rama minimalnie wygina się pod dużymi obciążeniami. Ja miałem ten sam problem z Dziewiątkami. Pomogła regulacja zacisku - to że tarcza jest na środku kiedy rower nie ma obciążenia, nie oznacza, że będzie na środku, kiedy na niego wsiądziesz :) Mnie HFX-9 obciera tylko przy naprawdę ostrych zakrętach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak regulujecie ustawienie zacisku spójrzcie przez "okienko" zacisku jak wygląda odstęp miedzy tarczą a klockami. Można przyłożyć z drugiej strony białą kartkę - lub coś innego, jasnego - jako tło. Sama regulacja "poluźnij śruby, zaciśnij klmkę, zakręć śruby" jest mało dokładna.

 

Wrzuce chyba jakis hamulec Avid z regulacja odleglosci klockow od tarczy! :)

Fajnie :) Tylko pamiętaj, że przy dużym odstępie klocków od tarczy będziesz musiał przyciągnąć klamkę niemal do samej kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do napatos...

 

zdziwilbys sie jakich cudow juz probowalem...nawet pomalowalem klocki tipex i pedzilem co tchu(nie uzywajac w tym czasie hamulca tylnego), aby ustalic, ktory klocek hamulcowy powoduje ten dzwiek...liczylem, ze wirujaca tarcza zostawi jakis slad na bialym klocku i zostawila...podlozylem podkladke i ciagle to samo. wydaje mi sie, ze moja rama zachorowala na zmeczenie materialowe!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze zostaje jedna ewentualnosc...teoria dosc szalona...

 

mam opone irc mythos slick. ma ona bardzo specyficzny bieznik na swej gornej czesci. moze przy pewnej predkosci tarcza hamulcowa wpada w wibracje na skutek oddzialywania drgan o odpowiedniej czestotliwosci!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam opone irc mythos slick. ma ona bardzo specyficzny bieznik na swej gornej czesci. moze przy pewnej predkosci tarcza hamulcowa wpada w wibracje na skutek oddzialywania drgan o odpowiedniej czestotliwosci!

 

Od niedawna mam ten sam problem tylko przy oponach Tioga Factory xc 1.95 i hamplach Deore LX. i jest to bardzo wkurzające, tymbardziej ze wibracje wystepuja dopiero po przekroczeniu 20km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam avidki bb5 160 i mialem ten sam problem z tarcza ocierajaca o klocki, z tym ze ja moge sobie z latwoscia regulowac odleglosci klockow i po 10min. zabawie z regulacja nic nie trze.Hamulec mam na tyl i dodatkowo odleglosc reguluje odkrecajac i dokrecajac adapter.

 

OT: Gdy naciskam mocno na klamke to slychac nieprzyjemne zgrzytanie hamulca za pierwszym razem rozebralem zacisk, wycagnolem klocki, przetarlem je papierem sciernym oraz siatka ('scierna'). Nastepnie umylem je specjalnym srodkiem do czyszczenia hampli (akurat samochodowych ale nie ma to duzej roznicy miedzy rowerowymi i samochodowymi :twisted: )

 

Dalo to pozadany efekt(zniklo zgrzytanie) ale teraz pojawilo sie to z powrotem.

Wiec czy ja w tych hamplach bede musial co kilka dni czyscic klocki czy jest na to jakis inny sposob albo niestety ten typ tak ma ;)

 

Sorki za offtopic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja tez poradzilem sobie z tym dosc niezwyklym problemem zmieniajac tarcze na produkt innej firmy o odmiennym ksztalcie.

przy jezdzie z moimi oponami i stara tarcza przy predkosci okolo 30 km/h pojawial sie nieprzyjemny dzwiek. myslalem, ze to wina zmeczenia materialowego w ramie.

dla sprawdzenia zamontowalem inny hamulec zostawiajac ta sama tarcze i opone...problem pojawil sie ponownie.

zmienilem opone zostawiajac ten drugi hamulec...problem zniknal. zamontowalem stara opone, stary hamulec i zalozylem nowa tarcze...wszystko dziala jak marzenie! nowa tarcze ma inny wykroj dzieki czemu wibracje przenoszone przez opone nie powoduja drgan, rezonansu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamontowalem stara opone, stary hamulec i zalozylem nowa tarcze...wszystko dziala jak marzenie! nowa tarcze ma inny wykroj dzieki czemu wibracje przenoszone przez opone nie powoduja drgan, rezonansu.

 

Jaką miałeś tarcze wcześniej a na jaką zmieniłeś? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój Juicy 5 przyciera mimo całej regulacji :glare: . jest założony z przodu więc amortyzator nie powinien się tak wyginać. tarcza jest prosta. najbardziej trą przy skręcaniu.

 

więc od czego, od piasty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauwazylem wielokrotnie ze idealnie i bez ocierania ustawiony hamulec dziala w ten sposob tak dlugo jak nie wyjmie sie koła z widelca/ramy. i mimo ze zaden element systemu hamulcowego nie jest ruszany hamulec po ponownym zalozeniu kola halasuje. czasami zjawisko to ustaje po pewnym czasie a czasami nie.

w moim przypadku skutkuje rozsuniecie tlokow z klockami do początku i ponowne wyregulowanie ustawienia klockow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauwazylem wielokrotnie ze idealnie i bez ocierania ustawiony hamulec dziala w ten sposob tak dlugo jak nie wyjmie sie koła z widelca/ramy. i mimo ze zaden element systemu hamulcowego nie jest ruszany hamulec po ponownym zalozeniu kola halasuje. czasami zjawisko to ustaje po pewnym czasie a czasami nie.

w moim przypadku skutkuje rozsuniecie tlokow z klockami do początku i ponowne wyregulowanie ustawienia klockow.

 

To dziwne że przy każdym wyjęciu koła zmienia ci się pozycja tarczy. Koło masz na spzilce? -> dociagaj szpilkę powoli i TYLKO gdy rower stoi na prosto na ziemi. U mnie zawsze tarcza wychodzi w tym samym miejscu po założeniu koła. :)

Pozatym jak będziesz zbyt często tak wpychał te tłoki "siłą" do środka to pogniesz je (bo ręcznie nigdy nie wepchniesz ich idealnie równo) i będzie ci źle hamulec pracował ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed montazem hamulca do naszego sprzetu trzeba bardzo dokladnie wpasowac kolo w rame. ja to robie tak...stawiam rower na podlodze i dociskajac go pionowo od gory zaciskam szybkozamykacz. dzieki temu mam pewnosc, ze kolo za kazdym razem bedzie osadzone w ramie dokladnie w ten sam sposob i tak jak powinno byc.

 

@kielbasa...tzn kabanosdg...

 

przedtem uzywalem tarcze hope mono mini 160mm, a teraz uzywam cos takiego... http://www.ultimatepursuits.co.uk/products...rtical=1&v=

te tarcze warte sa kazdych pieniedzy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolo bylo i na szpilce i na sztywnej osi. staż eksploatacji tarczowek: 6 lat. metoda rozpychania tlokow przetestowana i sprawdzona - skuteczna. tlok nigdy nie wszedl mi po skosie.

 

krolową narowów byla magura clara ktora nigdy nie pracowala tak samo. to byl myslący hamulec ktory w zaleznosci od humoru mial wiekszy lub mniejszy skok klamki, ocieral bądz nie ocieral w zaleznosci od checi no i odpowietrzenie go to byly jaja.

 

wepchniecie tloka ktory jest cylindrem o srednicy 2 cm i srednicy scianek 2-3 mm? moge najwyzej uszkodzic uszczelnienia tloka a nie zdeformowac go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wepchniecie tloka ktory jest cylindrem o srednicy 2 cm i srednicy scianek 2-3 mm? moge najwyzej uszkodzic uszczelnienia tloka a nie zdeformowac go.

 

Jak się zna na rzeczy to nie pognie się. Pisałęm dlatego bo widziałem już przypadki deformacji krawędzi tłoczków - Polak potrafi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !mam podobny problem z nowymi avid juicy 5 Zamontowałem dziś w dobrym serwisie .niby wszystko jest ok ,ale zauważyłem żę podczas szybszej jazdy prawdopodobnie tarcza wydaje dziwny rezonansowy dżwięk ,nie zawsze ale często.Poza tym klocki lekko ocierają o tarczę gdy pokręcę przednim kołem nie słychać tego ocierania podczas jazdy koło kręci się bez oporów.Moje pytanie dotyczy tego ,czy jest to problem dotarcia się hamulca o czym już gdzieś czytałem[pytam bo to moja pierwsza tarczówka ].Czy może coś innego.

pozdro!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brendpit - bierzesz białą kartkę papieru podkładasz po przeciwnej stronie zacisku i patrzysz czy masz tarczę na środku zacisku oraz czy tarcza nie jest krzywa. Jeżeli jest wszystko ok.. to wina wibrującej tarczy (przy dużej prędkości). :)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spieszę donieść że po 4 dniach z avid juicy 5 dzwonienie pojawia sie już sporadycznie głównie przy większych prędkościach >Podczas montażu hamulca dowiedziałem się ze tarcza jest leciutko skrzywiona ,ale podczas hamowania powinna sie wyprostować { z czasem},także dzwonienie było prawdopodobnie spowodowane ocieraniem drgającej tarczy w miejscu skrzywienia o klocki .Myslę że z czasem zniknie zupełnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

 

mam kłopot z ustawieniem hamulca tarczowego Hayes Stroker Trial

Założyłem go do ramy Scott Scale 40 2008 i pierwszy kłopot jaki się pojawił to adapter ? Hayesa za szeroki, shimanno za wąski, i tak i tak ociera :(

Czy to normalne że w Hayesie klocki mają taki mały odstęp od tarczy, wręcz minimalny ??

 

Nie pomogło także rozepchnięcie klocków, po zacisnięciu klamki wracają do takiej samej pozycji, do tego mam wrażenie że jedna strona bardziej odbija niż druga,

jeśli macie jakies doświadczenia z tymi hamplami to dajcie znac,

 

pzdr,

 

dodam, że hamulec byl ustawiany w serwisie 2 razy i koles stwierdził że tak musi byc,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...