Skocz do zawartości

[obrecz] Do ambitnego XC


ArmaQ

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zastanawiam się nad tylną obręczą i moi faworyci to

-Mavic xm 719

-DT swiss Xr 4.1

Obręcz musi być pod V-ki bo z tyłu u mnie pracuje HS-33 i nie zamierzam się z nią rozstawać

Przeznaczenie ambitne Xc/Maratony dla 90 kg rowerzysty więc raczej coś pancernego i w miare lekkiego(pora zmienić DM 24 :) )

Panowie doradźcie co lepsze ?

Napisano
-Mavic xm 719

hmm, a nie lepiej XC717? będą lżejsze.

a jak muszą być bardziej pancerne, to może XM819?

 

swoją drogą jestem ciekaw opinii osób, które jeździły na tyle z XR4.1 i z XC717. Która lepsza?

Napisano

Waze cos 90 pare kilo... slyszalem opinie iz xr 4.1 jest tak do 80 paru kilo....czy ja wiem. Dobrze mi sie smiga na niej. No i jest tansza od mavic'a..i chyba lzejsza. Tak wiec..miedzy tymi dwoma obreczami..to chyba kwestia wygladu.

 

Ps. Nie chcesz opinii Pań? :>

Napisano

Panie moga sie wypowiadać tylko ja estetą nie jestem a różnica w wadze to 55g prawie :D Ważę lekko poniżej 90 kg i chcę pancernej jakbym chciał lekką to bym kupił 717 i do tego tańsza ale to jest napędówka więc potrzebuje czegoś mocniejszego najlepiej taniej x 618 :D

Napisano

POwiem tak, od tygodnia smigam na xr 4.1d i na tyle co moge sie wypowiedziec to lekka, chyba wytrzymala, choc ta na przodzie przy moim 85kg przy ostrym zakrecie potrafila obcierac o klocki V-brakeow (lekko giela sie bocznie).

Przed chwila zalozylem tarczke Oro, mam nadzieje ze nie bedzie marudzic wiecej. Z tylem zadnych problemow jak do tej pory. Wiele opinii mowi ze Mavic nie wytrzymuje masy powyzej 75 a z DT nie ma problemu.

pozdrawiam

Napisano

i uważasz, że to ocieranie klocków o obręcz to właśnie wina obręczy? nie szprych i naciągu? hmm, as u want.

jakbyś potrzebował x618, to mogę pójść krok dalej i zaoferować Ci D521 SUP CERAMIC w całkiem fajnym stanie :)

 

czy ktoś jeszcze dusił na XR4.1 i XC717?

Napisano

Powiem tak - na XC717 jest limit wagowy podany przez producenta a na DT Swiss nie ma. Ale jak jest w praktyce to nie wiem zbytnio. Również myślę nad jedną z tych obręczy. Więc też czekam na rady ;)

Napisano

jeśli chodzi o limit wagowy, to wg mnie jest to bzdura. Jeżdżę od 2003 roku na X517 (limit niby do 75kg) sam ważę teraz 83~85kg (w 2003 około 75kg) i do tej pory bez problemu wytrzymują, nie miałem z nimi żadnych kłopotów, pomimo tego że na zjazdach raczej ich nie oszczędzam.

Napisano
i uważasz, że to ocieranie klocków o obręcz to właśnie wina obręczy? nie szprych i naciągu? hmm, as u want.

jakbyś potrzebował x618, to mogę pójść krok dalej i zaoferować Ci D521 SUP CERAMIC w całkiem fajnym stanie ;)

 

czy ktoś jeszcze dusił na XR4.1 i XC717?

Istenieje tez mozliwosc ze to po prostu amor sie gnie odrobine, mam Rebe wiec nie powinna, ale jest to mozliwe

Napisano

Trochę podpowiem, ponieważ posiadam obręcze DT XR 4.1, pod hamulce tarczowe ale niemal identyczne jak pod v-ki.

 

Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to waga, katalogowo wynosi ona 425 g, a jak w praktyce ? - od 425 do nawet 450 g :) Moje egzemplarze ważą odpowiednio:

przód 450 g :twisted:

tył ~430 g

więc widać jak są duże rozbieżności, polecam przed zakupem obręcze zważyć i wybrać najlżejszą.

Co do ich sztywności, to mimo początkowych problemów z wycentrowaniem teraz jest rewelacyjnie (koła oddałem w końcu do wycentrowania do profesjonalnego serwisu).

Jeżdżę bardzo agresywnie i koła są niemal proste jak stół, choć wydaje mi się, że dość miękkie - co ma swoje zalety (łatwiej wycentrować)

 

pzdr. Bartez

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...