tobo Napisano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2007 (edytowane) tarcze kupiłem dwie: 203 i 180 mm średnicy. w komplecie otrzymałem śruby mocujące na torxa z podkładkami. tarcze są zapakowane w tekturową podkładkę i do niej przylaminowane. tektura byla wygięta i nie byłem pewien jak to sie odbije na prostocie tarcz. no i troche trzeba było się naszarpać zeby je wydobyć. tarcze prezentują sie bardzo ciekawie - mozna rzucić okiem na strone velo albo postaram się umieścić zdjecia mojego roweru. ale to za jakiś czas. co da się odczuc od razu to waga: tarcze rzeczywiscie są lżejsze niz standartowe: zapewnia to filigranowa konstrukcja żeber i samego pióra z którego zabrano sporo materiału. 203 mm wazy ok 130 gram a 180tka ok 110 gram - wazone na wadze domowej mechanicznej wiec pewnosci nie mam co do dokładności pomiaru. wobec moich poprzednich tarcz (2x203 mm) spadek wagi wyniósł ok 150 gram na parze - poprzednio miałem freezery i zwykłe okrągłe win zipy. zamontowane do roweru wygladają rewelacyjnie pierwszy test: praktycznie nie wymagają dotarcia. w kombinacji z klockami metalicznymi shimano wlasciwie tylko pierwsze hamowania sa przeciętne ale i tak jestem w stanie bez problemu zatrzymac rower (czego nie mozna bylo powiedziec np o magurach julie). tarcze zakładam (czego oczywiscie nie powinno się robic) tuz przed wyjazdem na dłuższą wyprawe na szczeście dzień wczesniej jeszcze mogę pojezdzic i dotrzec całość. po dwugodzinnym wypadzie miejskim hamulce są w pełni "obecne". test trzydniowy: piątek-niedziela, 150 km terenowo asfaltowych, z czego ok 110 w terenie. jakość hamowania taka jak innych tarcz. nie zauważam żadnych problemow jakie mogłyby wystąpić z powodu "wychudzenia". lekkie ocieranie punktowe spowodowane jest wyjęciem i założeniem koła: tak czesto się zdarza. korekta po powrocie do domu niweluje problem do zera. powierzchnia hamowania to ok 1,5cm powierzchni pióra tarczy licząc od zewnetrznej krawędzi. ale to juz nie jest wina tarcz tylko konstrukcji i umiejscowienia zacisku. ogólnie polecam. za jakość/wagę/działanie 10 pkt na 10. cena detaliczna to 80 zł tarcza 203 i 70 zł tarcza 180 mm. Edytowane 7 Lipca 2007 przez Schwefel błąd w nazwie tematu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 27 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2007 oto link do zdjecia z tarczą blade przy moim rowerku: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8aeda4cee3b93468.html a to cały rower z tymi tarczami: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6f1544412aac4217.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 8 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2007 jazda w deszczu - maraton wałbrzych. warunki kiepskie. okładziny metaliczne shimano i klocki bbb. hamulce nie piszczą. bardzo duzy plus i takie zachowanie tarczowek to u mnie pierwszy raz od kiedy uzywam tarcz czyli od 2001 roku. po raz kolejny polecam te tarcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulvgar Napisano 1 Maja 2008 Udostępnij Napisano 1 Maja 2008 Łudząco podobne do tych tarcz Sawrotor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 2 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2008 bo to są te same tarcze. accent kupuje je od jakiegos producenta i to wszystko co robi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KtośTam Napisano 2 Maja 2008 Udostępnij Napisano 2 Maja 2008 bo to są te same tarcze. accent kupuje je od jakiegos producenta i to wszystko co robi accent to marka wymyślona przez polską firmę Velo prawdziwym producentem bardzo wielu części i akcesoriów hamulcowych (przewody hamulcowe, linki, tarcze, adaptery, etc.) jest najprawdopodbniej Alligator. Alligator ta ma tak bogatą ofertę, że prawdopodobnie spora część markowych hamulców tarczowych różnych firm (hayes, avid, hope, formula, itp) oparta jest na ich wyrobach. oferują każdą drobną pierdółkę do dowlonego hamulca tarczowego, gdyby produkowali tylko pod własnym szyldem, to opłacalność byłaby żadna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopaczus Napisano 7 Maja 2008 Udostępnij Napisano 7 Maja 2008 Znajomy który jeździ w DH nie poleca rozmiaru 203 - pokazywał mi Blade po paru wypadach, z racji delikatnej budowy mocno mu się pogięła od wszelkich kamieni itp. Ja z kolei mam te tarcze 160 przód/tył i wszystko jest okej, potwierdzam co mówi Tobo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 10 Maja 2008 Udostępnij Napisano 10 Maja 2008 Czy ktoś użytkował obu tych tarcz? zwykła Accent Blade http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=358084222 Accent Blade pokryta azotkiem tytanu http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=359329893 Czy obite te tarcze są pokryte tym związkiem tylko zdjęcia się różnią? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 10 Maja 2008 Udostępnij Napisano 10 Maja 2008 Różnią się. Polecam zobaczyć: http://www.velo.com.pl/www/produkt.php?m=1...p=%&id=1545 http://www.velo.com.pl/www/produkt.php?m=1...p=%&id=1310 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 10 Maja 2008 Udostępnij Napisano 10 Maja 2008 Dzięki FiFi czyli rozchodzi się tylko o kolor . E:/ Azotek tytanu TiN nanosi się na narzędzia tnące, formujące, elementy ślizgowe itp. Warstwy TiN o grubości od 0,5 do kilku mikronów dają wzrost twardości powierzchniowej do 2400 HV. Czas pracy narzędzi ulega znacznemu wydłużeniu /do kilkunastu razy/. Czyżby tarcze były wytrzymalsze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 10 Maja 2008 Udostępnij Napisano 10 Maja 2008 Kup i sprawdź Ale według mnie na powierzchni hamującej ta powłoka się szybko zetrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 10 Maja 2008 Udostępnij Napisano 10 Maja 2008 http://colex-rowery.pl/do/item/Blade8/Blade8 znajomo wyglądające . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gopcio Napisano 19 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2008 Tobo i jak sprawują Ci się te tarcze? Bo zamierzam je kupić na dniach Nie biją na boki albo cuś w ten deseń ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 19 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2008 ne uzywam ich juz od ponad pół roku. przyczyna: z powodu zębatej krawędzi nie współpracują z obecnymi heblami formula oro. nie wiem dlaczego bo z sh*tmamo wspolpracowaly. ludzie jezdzący ekstremalniej ode mnie twierdzą ze sila hamowania jest mniejsza niz w przypadku posiadanych przez nich wczesniej tarcz i ze potrafia sie pogiąc przy duzym obciazeniu. ja bylem zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gopcio Napisano 20 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2008 a ile ważysz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 20 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2008 maksymalnie wazylem 78 + 18 rower + ciuchy, plecak, kask. pi razy drzwi ok 100 kilo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopaczus Napisano 20 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2008 Ja na swoich jeżdżę od wiosny, 160mm, rower 10kg, ja sam 70. Hamulce Juicy7. Żadnych problemów, hamują zupełnie dobrze, nic się nie pokrzywiło ani nic -- zadowolony z nich jestem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrJ Napisano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2008 Także posiadam od jakiegoś czasu te Accenty (2x 160), używane z tanimi i dość topornymi hamulcami Accent Freezer (mechaniki). Same hamulce były wcześniej używane w zestawie 2x180 z tarczami falistymi typu WinZip. I tu porównanie: hamulce na 2x 160mm Blade działają LEPIEJ niż 2x180 falistych. Tarcze mniej dzwonią - z jednej strony to logiczne, bo tarcza mniejsza, ale z drugiej Blade'y mają połowę tego materiału co falowce więc powinny być bardziej miękkie a nie są - układ ma lepszą modulację (jak na mechaniki naprawdę bardzo dobrą) a całość jest jakby odporniejsza na zapychanie się syfem. Podejrzewam że przez kształt tarcz, które jakby :czyściły" klocki podczas pracy. Co prawda na mokro układ wyje jak głupi, ale to raczej przez klocki Objawów "zjadania" klocków nie zauważyłem, a wręcz tarcza ściera je wolno - po krzywo zamontowanym zacisku odziedziczyłem także lekko nierówno starte klocki i ich docieranie trochę trwało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
accentinferno Napisano 6 Maja 2010 Udostępnij Napisano 6 Maja 2010 słuchajcie kupiłem kiedyś taką tarcze i używałem z shimano klocki standard czyli żywiczne i tarcza po 3 hamowaniach roz######ała mi całe klocki:( powiedzcie czy to wina kształtu tarczy czy klocków żywicznych? Jakie byście polecali klocki do tych tarcz które pasowałyby do shimano deore br m-535. Dodam że obecnie mam tarcze shimano na 6 śrub jakiś podstawowy model i nie są złe tylko że każda waży 170 gram czyli tyle co komplet tych accentów:( może znacie jakieś inne tarcze do 100 gram za sztuke które nie są aż tak mocno powycinane i nie roz######ią klocków?? http://www.allegro.pl/item1029946775_nowa_tarcza_dartmoor_nano_160mm_zlota_ze_srubam.html#gallery co o tym sadzicie? pomocy:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
.PaVLo. Napisano 6 Maja 2010 Udostępnij Napisano 6 Maja 2010 Kup Avidy G2CS 160mm (105-115g/szt), albo metaliczne klocki do hamulców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mitUSER Napisano 6 Maja 2010 Udostępnij Napisano 6 Maja 2010 Ale czy metalków też ta tarcza nie "zje" za szybko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
accentinferno Napisano 6 Maja 2010 Udostępnij Napisano 6 Maja 2010 (edytowane) ale chodzi mi o tarcze o za######istym ksztalcie i do max 100g 115 to nie 100:P wiem ze 15 gram to nie duzo ale jak juz mam cos kupowac to wole lzejsze niz cięższe, bo jak sie każda rzecz kupi cięższą to sie robi rower 14 kg zamiast 11:) wie jeszcze raz co myslicie o accentach blade 160mm i o tych:http://www.allegro.pl/item1029946775_nowa_tarcza_dartmoor_nano_160mm_zlota_ze_srubam.html#gallery Które będą lepsze do shimano br m-535 i jakie kupić do nich klocki żeby troche posłużyły?????? acha i sklaniam sie do zalozenia do tylu tarczy 140mm a accent chyba nie ma tego rozmiaru wiec pozostaja tylko te drugie. wiec jakie klocki i jak to bedzie dzialać z shimano? http://www.allegro.pl/item1029946775_nowa_tarcza_dartmoor_nano_160mm_zlota_ze_srubam.html#gallery jeszcze raz link bo tamten sie z######al Edytowane 6 Maja 2010 przez accentinferno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 6 Maja 2010 Udostępnij Napisano 6 Maja 2010 (edytowane) Dartmoor kupuje tarcze od ashimy, czyli tarcze będą bardzo twarde i może wyjść nawet na korzyść accentów. Ja do shimano nie zakładałbym tarcz takiego kształtu Edytowane 6 Maja 2010 przez kubek20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
accentinferno Napisano 7 Maja 2010 Udostępnij Napisano 7 Maja 2010 ale moze zalozyc jakies bardzo twarde mataliczne klocki??? Jakie polecacie tarcze i fajnym ksztalcie ktore beda dzialaly z deorkami? co myslicie o tej? http://www.allegro.pl/item1029508011_tarcza_hamulcowa_alligator_aries_160_mm.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
accentinferno Napisano 8 Maja 2010 Udostępnij Napisano 8 Maja 2010 up Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi