sebeq76 Napisano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2007 Witajcie, Mam mechaniczne hamulce tarczowe Hayes HMX-2. Dzisiaj zauważyłem, że w tylnym kole tarcza obciera mi o klocki. Nie jest to jakieś mocne obcieranie, ale słychać je przy ruchomym kole. Próbowałem ustawić koło na zacisku, ale nie udało mi się tego zniwelować. Przy klamce hamulcowej już też nie ma szansy na poluzowanie klocków. Przejechałem na tych hamulcach jakieś 200 km. Co radzicie? Czy poczekać aż się dotrą? Czy może poluzować linkę przy hamulcu tarczowym odkręcając śrubę trzymającą linkę, żeby poluzować klocki? Pozdrawiam, Sebeq Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2007 Kołem nie ustawia się hamulca!!! Po prostu musisz ustawić hamulec. W tym celu poluzowujesz śrubki mocujące hamulec do adaptera, zaciskasz klamkę i dokręcasz śrubki imbusem, ale tak, by nie przesunąć hamulca. Powinno być ok. Po tym możesz ostawić sobie długość linki. Nie oczekuj, że teraz nie będzie wogóle ocierać, bo trochę pojeździłeś na źle ustawionym hamplu i pewnie nierówno darłeś klocki. zbędne cytowanie. Biera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebeq76 Napisano 25 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2007 dzięki za odpowiedź! metodą prób i błędów doszedłem do tego trochę w inny sposób, ale na przyszłość będę od razu jechał wg Twojej metody :-) Zbędne cytowanie. Biera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2007 Po prostu musisz ustawić hamulec. W tym celu poluzowujesz śrubki mocujące hamulec do adaptera, zaciskasz klamkę i dokręcasz śrubki imbusem, ale tak, by nie przesunąć hamulca. Powinno być ok. Po tym możesz ostawić sobie długość linki. Nie oczekuj, że teraz nie będzie wogóle ocierać, bo trochę pojeździłeś na źle ustawionym hamplu i pewnie nierówno darłeś klocki. metoda prawidlowa TYLKO dla hamulcow z dwoma ruchomymi klockami. w przypadku jednego ruchomego (jak hmx-2) zacisk ustawiam pod nieruchomy klocek, tz tak, zeby tearcza byla ok. 1mm od niego. polozenie ruchomego klocka regulujemy linka i/lub pokretlem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebeq76 Napisano 26 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2007 problem polegał na tym, że nawet przy bardzo dużym luzie na klamce (po poluźnieniu linki) dalej było tarcie. po prostu przesunąłem hamaulec tak, żeby tarcza była bliżej klocka nieruchomego (innym sposobem niż proponował uchmanek, ale jest ok. z przednim kołem mam to samo, po zdjęciu go, założeniu ponownie i dociśnieciu zaciskiem, obiera o klocki mimo, że nie zmieniałem położenia hamulca. więc za chwilę zabieram się za przednie koło zbędne cytowanie. Biera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Napatos Napisano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2007 Metoda podana przez Andrew sprawdza się też w hamulcach mechanicznych. Przed zacisnieciem klamki hamulca należy lekko wkręcić śrubę / pokrętło odpowiedzialną za nieruchomu klocek. Po przykręceniu zacisku odkręcamy śrubę z powrotem. Metoda ta gorzej sprawdza się przy większych tarczach ze względu na ich wiotkość - konieczne są późniejsze korekcje położenia zacisku względem tarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2007 Dokładnie to samo chciałem dopisać. Chociaż ja często nie dotykam pokrętła od nieruchomego klocka przy regulacji. Mimo, że lekko ociera, to jednak diabelsko hamuje. A po kilkset hamowaniach przestaje ocierać i jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.