Skocz do zawartości

[Ciśnienie] w kołach


Szalej

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam ostatnio problem z tylnym kołem...mam obręcz DT Swiss DT 6.1D, opone Tioge Blue Dragon 2.3. Wszystko ok, gdyby nie to ze załawtwiłem w krótkim czasie ponad 4 dędki, w tym 3 schwalbe do dh które kosztowały 32pln/szt. Coś jest nietak, wszyscy których pytałem, mówia że to jest przez typowe dobicie...Ale miałem napompowane na 3 atmosfery tył. Wiec i tak troche zadużo, powiedzcie mi ile należy do tego typu sportów ładować powietrza. Dodam ze wazę ok 85kg, mam 192cm wzrostu. Ten sam set kółek mam na przodzie, ile mam na przód wpompować, ile na tył, tak zebym jak gdzies nawet zahaczył tyłem o krawężnik nie spowodowało złapania gumy..

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro Twoi "znawcy" twierdzą, że to były dobicia, tzn że miałeś za mało powietrza w kole. Ciśnienie reguluje się zależnie od nawierzchni na jakiej się jeździ. Ja nie schodzę poniżej 4 atm w każdym kole. Przód zazwyczaj 4.0, tył 4.5 atm.

Dodatkowo sprawdź czy nie masz jakiś problemów z oponą i obręczą skoro tak często przebijasz dętkę w tylnym kole.

 

I zacznij używać słownika ortograficznego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie ciśnienie powinno być takie żeby Tobie odpowiadało ja miewam max 3 atm. I do czasu aż miałem oponkę schwalbe było wszystko ok , potem kupiłem kende kinetics i łapałem gumę co wyjazd :| wiec ciśnienie nie miało tu nic do rzeczy. Raz dopompowałem koła (4 atm) i na pierwszym zakręcie na leśnym podłożu pojechałem po stycznej :] może to brak umiejętności itp, ale wróciłem do 2-3 atm i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewenualnie podejrzewam jeszcze problem z oponami. Fajne oponki,ale przez trzy "kapcie" za kazdym razem powietrze wylatowalo opona,jakby byla rozcieta na wylot. Fakt,jest bardzo miekka,opona sama spada az z felgi jak nie ma powietrza, mozna ja rekami bez zadnych szaprniec zdejmowac...no i ma cienkie te scianki boczne.

 

powiedzcie mi,wskakuje na jakis schodek,cos nie wyrabiam trafiam tylnym kolem. Odrazu ssss.... i rower na piechote.

 

Jesli to wina opon,to ktore warto kupic,uwzgledniajac,ze niemoze byc to opona do typowego streetu,bo zdarza mi sie gdzies dalej wyskoczyc w las itd. Pozatym nie widzi mi sie na pewno opona do dh wazaca pow. 1kg.

 

pozdrower

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja (50kg)zazwyczaj pompuje tyle ile mam deklarowane maksymalne czyli 80psi ze względu na mniejszą możliwość dobicia i opory toczenia, ale ostatnio przed zawodami trener spuścił mi trochę powietrza i powiedział, że na taki ciśnieniu nigdy nie złapie przyczepności...

efekt! porażający ! duża większa przyczepność! Porównując przed spuszczeniem jeden podjazd ledwo robiłem na

najlżejszym przełożeniu w siodełku, a i tak traciłem czasem przyczepność,

a po mogłem przepychać na stojaka a i tak nie zrywałem przyczepności :)

ale mój kolega(85kg) musi mieć maksa napompowane bo inaczej na pierwszej dziurze łapie kapcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj są wyniki badań nad ciśnieniem zaleznie od typu roweru i szerokości oraz wagi.

 

http://www.bikeboard.pl/index.php?d=sprzet...t=329&str=5

 

Wnioski troszke dziwne, przynajmniej jesli idzie o MTB

 

np: rowerzysta 80 kg + 15 rower, ubrania i reszta = 95 kg

 

Przednie koło: 32 kg

Tylne: 63 kg

 

----

 

Dla szerokości 50 mm

 

zalecane na przód: 1,25 bar ?!!!!

na tył: 2,5 bara

 

----

 

Dla szerokości 54 mm:

- przód: 1,25 bara ??!!

- tył: 2,25 bara

 

Nie sądzicie, że to dziwne zalecenia, zwłaszcza, że większość oponek ma zalecenia między 2-4,5 bara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio w ciągu 2 dni przebiłem 3 dętki (w tym jedną zupełnie nówkę), co bardzo mnie zirytowało. Zdarzyło mi się to pierwszy raz odkąd jeżdżę rowerem (jakieś 6 lat). Jedną z gum załatwiłem kolcem od akacji! - byłem w szoku, że wszedł w oponę (tanią CST MAXXIS) jak w masło. Jeżdżę na ciśnieniu ok./do 4 atmosfer (zakres w moich oponach to 2,8-4,5). Wobec tego nasuwa mi się pytanie: na jakim ciśnieniu jeździć/Wy jeździcie, aby być możliwie najmniej narażonym na przebicia typu kolca od akacji (o snakebity się nie boję - nie mam gdzie)?

Pozdrawiam i życzę miłej nocy :wink:

PS. Wiem, że podobne tematy się przewijały, jednak trudno było mi w nich znaleźć jakąś w miarę jednoznaczną odpowiedź.

EDIT: Przepraszam, chyba pomyliłem troszkę działy (niewiele dotąd tu pisałem)- proszę o przeniesienie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ważę coś koło 60 i, że większość czasu spędzam jednak na asfalcie, to pompowałem dość mocno. Ale tak sobie właśnie ostatnio pomyślałem, że będę w teren spuszczał chyba trochę powietrze. I teraz naładowałem 3,5 bara i czekam jeszcze na wasze sugestie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze nie dalej jak kilka dni temu był taki sam temat ;)

dałem tam linka do badań, gdzie zalecali z prozdu

 

1,5 atm (bo mniej obciążone) a z tyłu 2,25 - czyli zaskakująco mało

 

Ja jeździłęm kiedyś na 2-2,5 ;) a teraz w okolicy 3 at.

Ostatnio mi poszła dętka Maxxisa 112 g, bo za dużo nabiłem (ze 3,5 atm) i obrarła się o wyjście wentyla (teraz tam zabezpieczyłem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile wazysz? Im większa waga, tym większe ciśnienie zalecane, no i oprócz tego na jakie warunki przewidujesz.

 

W terenie (opona w okolicy 26*2,0)

to pewno będzie 2-3 przód (zaleznie od masy)

a tył 2,5-3,5

 

a na szosie

2,5-3,5 i tył 3-4,5.

 

Sprawdź sobie na oponie jakie ma wskazania, większość ma w okolicy 2-4,5 bara.

Czasem obrecz ma tez ograniczenia, na mojej xm317 jest max 3,3 bara ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze nie dalej jak kilka dni temu był taki sam temat ;)

dałem tam linka do badań, gdzie zalecali z prozdu

 

1,5 atm (bo mniej obciążone) a z tyłu 2,25 - czyli zaskakująco mało

 

Ja jeździłęm kiedyś na 2-2,5 :) a teraz w okolicy 3 at.

Ostatnio mi poszła dętka Maxxisa 112 g, bo za dużo nabiłem (ze 3,5 atm) i obrarła się o wyjście wentyla (teraz tam zabezpieczyłem).

 

No masz rację evo, sory, nie wiem jak tego nie zauważyłem ;)

Ale jakieś dziwne są te wartości podawane tam, więc wolę poznać je od Was - przynajmniej sprawdzone na trasach :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...