Szalej Napisano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2007 Witam, mam ostatnio problem z tylnym kołem...mam obręcz DT Swiss DT 6.1D, opone Tioge Blue Dragon 2.3. Wszystko ok, gdyby nie to ze załawtwiłem w krótkim czasie ponad 4 dędki, w tym 3 schwalbe do dh które kosztowały 32pln/szt. Coś jest nietak, wszyscy których pytałem, mówia że to jest przez typowe dobicie...Ale miałem napompowane na 3 atmosfery tył. Wiec i tak troche zadużo, powiedzcie mi ile należy do tego typu sportów ładować powietrza. Dodam ze wazę ok 85kg, mam 192cm wzrostu. Ten sam set kółek mam na przodzie, ile mam na przód wpompować, ile na tył, tak zebym jak gdzies nawet zahaczył tyłem o krawężnik nie spowodowało złapania gumy.. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zendel Napisano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2007 Witam. Zobacz jakie masz maksymalne i minimalne ciśnienie, później napompuj maksymalne, powinno byc wtedy dobrze:). Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Żbik Napisano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2007 Skoro Twoi "znawcy" twierdzą, że to były dobicia, tzn że miałeś za mało powietrza w kole. Ciśnienie reguluje się zależnie od nawierzchni na jakiej się jeździ. Ja nie schodzę poniżej 4 atm w każdym kole. Przód zazwyczaj 4.0, tył 4.5 atm. Dodatkowo sprawdź czy nie masz jakiś problemów z oponą i obręczą skoro tak często przebijasz dętkę w tylnym kole. I zacznij używać słownika ortograficznego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin1212 Napisano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2007 Zauważ że on jeździ dirt/street. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gavron Napisano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2007 Wg mnie ciśnienie powinno być takie żeby Tobie odpowiadało ja miewam max 3 atm. I do czasu aż miałem oponkę schwalbe było wszystko ok , potem kupiłem kende kinetics i łapałem gumę co wyjazd :| wiec ciśnienie nie miało tu nic do rzeczy. Raz dopompowałem koła (4 atm) i na pierwszym zakręcie na leśnym podłożu pojechałem po stycznej :] może to brak umiejętności itp, ale wróciłem do 2-3 atm i jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szalej Napisano 24 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2007 Ewenualnie podejrzewam jeszcze problem z oponami. Fajne oponki,ale przez trzy "kapcie" za kazdym razem powietrze wylatowalo opona,jakby byla rozcieta na wylot. Fakt,jest bardzo miekka,opona sama spada az z felgi jak nie ma powietrza, mozna ja rekami bez zadnych szaprniec zdejmowac...no i ma cienkie te scianki boczne. powiedzcie mi,wskakuje na jakis schodek,cos nie wyrabiam trafiam tylnym kolem. Odrazu ssss.... i rower na piechote. Jesli to wina opon,to ktore warto kupic,uwzgledniajac,ze niemoze byc to opona do typowego streetu,bo zdarza mi sie gdzies dalej wyskoczyc w las itd. Pozatym nie widzi mi sie na pewno opona do dh wazaca pow. 1kg. pozdrower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M_A_L_Y Napisano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2007 siemka szalej. ja mam napompowane 4,2 z tyłu i jestem struś-pędziwiatr na asfalcie i w lesie. jest dużo lepiej niż na 2-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gavron Napisano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2007 To czy jest dużo lepiej to zależy od preferencji i od opony którą nabijesz takim ciśnieniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M_A_L_Y Napisano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2007 siemka szalej. ja mam napompowane 4,2 z tyłu i jestem struś-pędziwiatr na asfalcie i w lesie. jest dużo lepiej niż na 2-3 oponka jest 1,9 ale daje rade Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikodem Napisano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2007 ja (50kg)zazwyczaj pompuje tyle ile mam deklarowane maksymalne czyli 80psi ze względu na mniejszą możliwość dobicia i opory toczenia, ale ostatnio przed zawodami trener spuścił mi trochę powietrza i powiedział, że na taki ciśnieniu nigdy nie złapie przyczepności... efekt! porażający ! duża większa przyczepność! Porównując przed spuszczeniem jeden podjazd ledwo robiłem na najlżejszym przełożeniu w siodełku, a i tak traciłem czasem przyczepność, a po mogłem przepychać na stojaka a i tak nie zrywałem przyczepności ale mój kolega(85kg) musi mieć maksa napompowane bo inaczej na pierwszej dziurze łapie kapcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2007 Ja mam przewaznie w okolicy 2,5-3 dla oponek 1,85-2,1. Powyżej 3 atm. jazda staje się nie do zniesienia w terenie po kamlotach, choć na drodze lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szalej Napisano 25 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2007 A więc...jak dobiłem 3 atmosfery to trzeba iść w góre...spróbuje set 4,0 przód/4,5 tył...oby opony nie wybuchły;p Pozdrower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 27 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2007 tutaj są wyniki badań nad ciśnieniem zaleznie od typu roweru i szerokości oraz wagi. http://www.bikeboard.pl/index.php?d=sprzet...t=329&str=5 Wnioski troszke dziwne, przynajmniej jesli idzie o MTB np: rowerzysta 80 kg + 15 rower, ubrania i reszta = 95 kg Przednie koło: 32 kg Tylne: 63 kg ---- Dla szerokości 50 mm zalecane na przód: 1,25 bar ?!!!! na tył: 2,5 bara ---- Dla szerokości 54 mm: - przód: 1,25 bara ??!! - tył: 2,25 bara Nie sądzicie, że to dziwne zalecenia, zwłaszcza, że większość oponek ma zalecenia między 2-4,5 bara. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
focusR Napisano 3 Maja 2007 Udostępnij Napisano 3 Maja 2007 Ostatnio w ciągu 2 dni przebiłem 3 dętki (w tym jedną zupełnie nówkę), co bardzo mnie zirytowało. Zdarzyło mi się to pierwszy raz odkąd jeżdżę rowerem (jakieś 6 lat). Jedną z gum załatwiłem kolcem od akacji! - byłem w szoku, że wszedł w oponę (tanią CST MAXXIS) jak w masło. Jeżdżę na ciśnieniu ok./do 4 atmosfer (zakres w moich oponach to 2,8-4,5). Wobec tego nasuwa mi się pytanie: na jakim ciśnieniu jeździć/Wy jeździcie, aby być możliwie najmniej narażonym na przebicia typu kolca od akacji (o snakebity się nie boję - nie mam gdzie)? Pozdrawiam i życzę miłej nocy :wink: PS. Wiem, że podobne tematy się przewijały, jednak trudno było mi w nich znaleźć jakąś w miarę jednoznaczną odpowiedź. EDIT: Przepraszam, chyba pomyliłem troszkę działy (niewiele dotąd tu pisałem)- proszę o przeniesienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radoslav Napisano 3 Maja 2007 Udostępnij Napisano 3 Maja 2007 Moje opony też mają takie same.... hmm wymagania pompowania. Ładuje do 3 atmosfer. Jednak twoja waga również jest ważna. Ja też miałem podobne historię i nie polecam pompować w teren więcej niż 3,5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin92 Napisano 3 Maja 2007 Udostępnij Napisano 3 Maja 2007 Ja ważę ponad 50 kg i z przodu pompuję 3 atmosfery a z tyłu 2,5 atmosfery aby było troszeczkę miękcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
focusR Napisano 3 Maja 2007 Udostępnij Napisano 3 Maja 2007 Ja ważę coś koło 60 i, że większość czasu spędzam jednak na asfalcie, to pompowałem dość mocno. Ale tak sobie właśnie ostatnio pomyślałem, że będę w teren spuszczał chyba trochę powietrze. I teraz naładowałem 3,5 bara i czekam jeszcze na wasze sugestie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 3 Maja 2007 Udostępnij Napisano 3 Maja 2007 Ja roznie w zaleznosci od samopoczucia 3-4 bar. Obecnie mam z przodu 3 a z tyłu 3,5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 3 Maja 2007 Udostępnij Napisano 3 Maja 2007 Ja ładuje 4bar na przód i tył. Akacja się nie wbija ale szkło niestety tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 4 Maja 2007 Udostępnij Napisano 4 Maja 2007 kurcze nie dalej jak kilka dni temu był taki sam temat dałem tam linka do badań, gdzie zalecali z prozdu 1,5 atm (bo mniej obciążone) a z tyłu 2,25 - czyli zaskakująco mało Ja jeździłęm kiedyś na 2-2,5 a teraz w okolicy 3 at. Ostatnio mi poszła dętka Maxxisa 112 g, bo za dużo nabiłem (ze 3,5 atm) i obrarła się o wyjście wentyla (teraz tam zabezpieczyłem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rObO87 Napisano 4 Maja 2007 Udostępnij Napisano 4 Maja 2007 Jeżeli dam mniejsze ciśnienie, to od mojej masy opona będzie lekko spłaszczona. Czy to ją moze uszkodzić? (lekie XC: szuter itd) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 4 Maja 2007 Udostępnij Napisano 4 Maja 2007 a ile wazysz? Im większa waga, tym większe ciśnienie zalecane, no i oprócz tego na jakie warunki przewidujesz. W terenie (opona w okolicy 26*2,0) to pewno będzie 2-3 przód (zaleznie od masy) a tył 2,5-3,5 a na szosie 2,5-3,5 i tył 3-4,5. Sprawdź sobie na oponie jakie ma wskazania, większość ma w okolicy 2-4,5 bara. Czasem obrecz ma tez ograniczenia, na mojej xm317 jest max 3,3 bara .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Autor Napisano 4 Maja 2007 Udostępnij Napisano 4 Maja 2007 Ja waże 46kg i mam napompowane około 3-3,5bar w oponach i jeździ sie dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
focusR Napisano 4 Maja 2007 Udostępnij Napisano 4 Maja 2007 kurcze nie dalej jak kilka dni temu był taki sam temat dałem tam linka do badań, gdzie zalecali z prozdu 1,5 atm (bo mniej obciążone) a z tyłu 2,25 - czyli zaskakująco mało Ja jeździłęm kiedyś na 2-2,5 a teraz w okolicy 3 at. Ostatnio mi poszła dętka Maxxisa 112 g, bo za dużo nabiłem (ze 3,5 atm) i obrarła się o wyjście wentyla (teraz tam zabezpieczyłem). No masz rację evo, sory, nie wiem jak tego nie zauważyłem Ale jakieś dziwne są te wartości podawane tam, więc wolę poznać je od Was - przynajmniej sprawdzone na trasach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QWEY564 Napisano 4 Maja 2007 Udostępnij Napisano 4 Maja 2007 no więc ja pompuję tak na oko(author app one) ale jak pompuję czymś z wskaźnikiem to z reguły 3 z przodu 3,5-4 na tył... ważę 68kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.