wandrzej Napisano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2007 Witam.Od pewnego czasu strasznie mnie wkurzają metaliczne trzaski dochodzące z miejsca połączenia kiery z mostkiem. Trzeszczy gdy się obciąża kierownice. Próbowałem smarowania dokręcania z różną siłą i nic. W sklepie mi powiedzieli że ten typ tak ma (nowy Unibike Viper). Macie jakieś pomysły ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topol Napisano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2007 masz możliwość zapodaj foty ! możliwości jest sporo,mostek!sruby! rozkręć,wyczyść-zamontuj ponownie. Jesli masz regulowany zmien na sztywny mostek /ostateczność/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wandrzej Napisano 24 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2007 Foty dam jutro. Teraz idę powalczyć z probleme mam nowy pomysł. I po problemie. Nie ma nic gorszego jak się czymś zasugerować. Dzięki ci Topol , te trzaski dochodziły z regulowanego mostka , pomogło pierwsze smarowanie. Byłem pewny że ktoś na forum się lepiej zna od "fachowca" ze sklepu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekkoz Napisano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2007 dobrze Ci radzę. Zdejmij koniecznie kierę i ją bardzo dokładnie obejrzyj w miejscu łącznia z mostkiem. Patrz czy nie am jakichkolwiek oznak pęknięcia, rysk, czegokolwiek. Ja miałem takie dziwne metaliczne dźwięki z kiery, rozkręcałem, czyściłem połączenie z mostkiem. G...o to rało. Po jakimś tygodniu na jeżdzie na asfalcie kiera sie złamała. Poszła dokładnie przy mostku. Więc jeśli masz stara akuminiowa kierę, znaczy się starszą niż dwa lata, jeździsz ostro, to się nawet nie zastanawiaj i kupuj nową kierę. Lecenie na ryj przez złamaną kierę nie należy do przyjemności. Uwierz mi. I dodam, że pęknięcie wcale nie musi być widoczne z zewnątrz. Więc uważaj. Uprzedzam także przed mocnym dokręcaniem. Mi jeden bęcwał z serwisu radził dokręcać na maxa - ja tego nie zrobiłem. Każda w miarę porządna kiera powinna mieć na ulotce napisane z jaką siłą dokręcać. i wcale nie jest to duża siła. To jest kruche aluminium. Lepiej wymień kierę. No chyba że dostał Ci się syf między mostek a kierę albo jest totalnie luźno przykręcona. Możesz sprawdzić również dokręcenie manetek, klamek i rogów. Jeśli skrzypienie nie ustanie wymień. Kiera to nie jest duża kasa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2007 Jacekkoz - nie pisz bez sensu. :angry: już dzisiaj drugi temat w którym twoja rada mija się z celem. Przyczyną trzasków był ninasmarowany "mechanizm" regulowanego mostku w NOWYM rowerze. {a nie "aluminiową kierę co ma z dwa lata......"} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekkoz Napisano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2007 Adik, a czy ja kurna jestem jasnowidzem żeby wiedzieć że wandrzej ma regulowany mostek??? Przeczytaj moją wypowiedź i spróbuj (oczywiście jak Ci sie uda) wyciągnąć z niej całe sedno. Jak przeczytasz ze zrozumieniem to zorientujesz się, że poradziłem mu wymienić kierę po uprzednim sprawdzeniu wszystkich połączeń, śrubek itp. Dopiero potem radziłęm wymianę kiedy. Gdybym nie był pewien na 100% do czego mogą doprowadzić takie trzaski to bym sobie paluchów nie łamał na kierze. Jak masz jakieś wąty do moich wypowiedzi do zapraszam na PW a swoją drogą to miałem jakieś problemy z forum bo nie widziałem posty wandrzeja, w którym opisywał że to był mostek regulowany. Coś się krzacz mi. Stąd moja wypowiedź do tematu, który był już rozwiązany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2007 Takich wątów żeby się kłócic to naturalnie nie mam, ale trzymajmy się zawsze celu tematu Nie jestem modem żeby tu się bawić w ostrzeżenia - ale rady typu goscia o nicku Ogór brzmią podobnie do tej co napisałes Wandrzej, czy ten regulowany mostek przydaje się u ciebie? {kolega kupuje vipera} i szukam ewentualnych problemów z tym rowerem co by wiedziec jak im zaradzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekkoz Napisano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2007 oki, nie ma sprawy. Mam po prostu problem z cashem w kompie i nie zawsze widzę ostatnią wypowiedź. Myślę że można ten temat zakończyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wandrzej Napisano 25 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2007 Też uważam że sprawa załatwiona.Myślę tylko jeszcze o zakupie klucza dynamometrycznego.Przy kierze ,mostku, sterach ,wszędzie podają momenty siły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2007 orientujesz sie co do ceny takiego klucza? to kilkaset zlotych. nie potrzeba klucza by dokrecac sruby. po prostu rob to z czuciem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekkoz Napisano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2007 tobo, bez przesady, nie kilka stów. Kilkadziesiąt zeta. http://www.allegro.pl/search.php?string=dynamometryczny zawsze się tylko zastanawiałem jak w toto wpakować klucz imbusowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2007 nie przesadzam: markowe klucze dynamometryczne kosztuja kilkaset zł. dla mnie bez sensu jest kupinienie narzedzia od ktorego precyzji zalezy prawidlowym moment dokrecenia srub mierzony w pojedynczych N. ale co kto chce. no i srub od wspornika nim nie przykrecisz bo skala zaczyna sie od 10 N a sruby maja znacznie mniejsza sile dokrecenia. klucze do takich gwintow i srub wymagaja klucza z koncowka 1/4 cala. i pytanie jak chcesz krecic druby wielkosci srub od mostka kluczem o dlugosci pół metra i wadze kilograma? heh.... klucze z aukcji allegro sa w wiekszosci na 1/2 cala - ten tani sh*t to mozna sobie..... inne oddaja realniej cene takich narzedzi (klucze beta widzialem w hurtowni kolegi - od 300 zł) jest klucz na 1/4 cala i kosztuje prawie 200 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekkoz Napisano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2007 mi kiedyś przeszło przez myśl czy nie kupić takiego klucza ale szybko dałem sobie spokój. Nigdy w żadnym serwisie nie widziałem żeby ktokolwiek przykręcał śrubę kluczem dynamometrycznym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2007 a ja widzialem. roznica jest taka ze ty krecisz czasami a oni czesto - i tak jak przy grze na insturmencie kumaty mechanik nabiera stopniowo wyczucia. dlatego nie jest to niezbedne. mnie brak klucza dynamomentrycznego kosztowal zerwany gwint w klamce magury julie - gwint byl plastikowy i to spowodowalo ze krecilem mocniej niz wymagalo - a naprawde dokrecalem bardzo slabo a i tak wyciagnalem gwint z klamki. poza tym skoro wlasciciel sklepu osczedza na wyplatach swoich pracownikow to myslisz ze kupi klucz dynamometryczny za 300 zł? to tylko w erze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wandrzej Napisano 25 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2007 Gdybym zakupił taki klucz to na pewno bym go używał nie tylko do roweru i nie za kilkaset złotych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.