Skocz do zawartości

[wspornik kierownicy] regulacja kalsycznego wspornika kierownicy


jacekkoz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

aż wstyd pisac o tym na forum ale nie mogę sobie poradzić. Chodzi o ot że w rowerze żony mam stare klasyczne nakręcane stery na 1". Chcę podciagnać wspornik kiery wyżej bo żonie za nisko.

 

Zrobiłem to: Zdjąłem zaślepkę, odkręciłem imbusem 6 śrubkę, która jest wewnątrz pionowej rury wchodzącej w rurę amora. Odkręciłem nawet nakrętkę, która trzyma stery. I za cholerę nie moge ruszyć wspornika do góry. Waliłem już młotkiem przez drewienko, spryskiwałem WD40 - nic - stoi w jednym miejscu jak zaklęte. A może coś źle robię. Mam jakąś instrukcję z netu wydrukowaną i wygląda że w porządku się za to zabrałem. Czy trzeba coś robić z taką nakrętką kontrującą, któą jest pod dużą nakrętką, która odkręciłem

 

Niestety jestem dzieckiem A-hedów i stare stary jakoś do mnie nie przemawiają.

 

W razie czego mogę dać zdjęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmij zaślepkę

poluzuj śrubę pod zaślepką

i teraz uważaj :

ta śruba przy dokręcaniu, wciąga taki stożek rozpierający rurę wspornika w rurze widełek;

więc samo poluzowanie tej śruby nic nie da, bo śruba tylko sie odkręciła od stożka rozpierającego, więc nadal rura wspornika jest zakleszczona w rurze widełek

musisz w tą śrubę pierdyknąć czymś tak jakbyś chciał ją wbić , wtedy wybijesz stożek rozpierający i rura wspornika będzie luźna

powodzenia

 

jeśli to nie to , to ręce opadają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kij od szczotki jest za słaby, trzonek od młotka uległ także zniszczeniu. Chyba nie pozostaje nic innego jak pierdyknąć młotkiem w stalową rurkę. Wszystko inne jest za słabe.

 

Dodam że wspornik nie był w tym rowerze ruszany przez 14 lat :P

 

 

 

oki, wróciłem z piwnicy - stalowy pręt o średnicy 1,5cm, dwukilowy młotek..... i nic. Jak siedziało tak siedzi

 

HELP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra, sprawa załatwiona

 

W akcie desperacji pojechałem do serwisu.

 

Okazało się że śruba puszcza bardzo ładnie ale wspornik nie chce wyjść z rury od widelca.

 

Po przyłożeniu brutalniej siły mojej, serwisanta oraz drugiego serwisanta, wspornik, powoli, bardzo powoli zaczął się ruszać. Po około 5 minutach siłowanioa udało się wyciągnąć.

 

Po tylu laatch po prostu wspornik i rura widelca zardzewiały i się prawie zespoliły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...