Skocz do zawartości

[przerzutka tył, manetki] Słabo działajaca przerzutka


roswell

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam przerzutkę tylną Alivio RD-MC20, jeżdżę na niej już od prawie 3 lat. Jest juz mocno zużyta, wszechobecne luzy, poobijana, starte kółeczka. Sprężyna jest już słaba, nie zawsze zmienia bieg. Myślę, że to dobry czas aby ją zmienić ;).

 

Na razie mam klamko manetki Altus EF-29. Kompletnie nie wiem na com zmienić. Chciałbym aby to było coś lekkiego, trwałego, a przede wszystkim precyzyjnego. Zastanawiam się, czy lepiej zmienić przerzutkę na LX albo XT, czy może kupić przerzutkę Sram i do tego manetki?

 

Zauważyłem coś ciekawego na allegro:

http://www.allegro.pl/item185111230_przerz...cja_.html#photo

 

Czy to jest dobre wyjście, czy przerzutka SRAM 7.0 jest znacznie gorsza od X-7 ?

Czy gripy, które są tam w komplecie (Sram 3.0) są naprawdę słabe, czy po przesiadce na gripy np 7.0 albo 9.0 różnica będzie znaczna?

 

Aha mam napęd 3x8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właściwie sam sobie odpowiedziałeś na własne pytanie. Jednak na Twoim miejscu zacząłbym od wymienienia linek i pancerzy - wbrew pozorom maja bardzo dużo wspólnego ze jakością zmiany biegów. To jest oczywiście opcja najtańsza.

 

Jeśli masz kasę to wymieniaj przerzutkę. Ale pamiętaj że wtedy też KONIECZNIE musisz wymienić pancerz i linke - inaczej operacja powiedzie się połowicznie.

 

Jeśli chodzi o przerzutkę to do tych manetek wybierz przerzutki SH. Przerzutki Srama nie będą działały, chyba że te dedykowane do manetek SH.

 

Wymiana manetek raczej nie ma sensu - po prostu przeczyść te które masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wymiana manetek ma sens bo będzie różnica w działaniu {kto się przesiadał z St-ef'ów ten wie} Sram, jak sram - bedzie działac dobrze. Uzasadnieniem niskiej ceny może być fakt że przerzutka nie jest zbytnio wytrzymała na "nagłe rąbnięcia w nią" Poniewaz jest to stary Sram, jeden z tych które "lubią się łamać" podczas ataku kija na przerzutkę, czy też efektownych uderzeń o nią. {tak słyszałem, ale fakt faktem widziałem już dwa połamane stare Sramy - oba w tym samym miejscu. Sądze że tańszym wyjsciem byłoby kupienie nowego alivio {skoro cos jest zużyte to przejscie na każdą nową przerzutkę pokroju acera/alivio/deore i wzwyż da wielką różnicę}, no chyba że masz w planach przejscie na 9tkę to wtedy lx/xt {ja bym obstawiał x7 ale to duże koszty - manetki, klamki, przerzutka}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ jacekkoz

W listopadzie 2006r zmieniłem linki na takie:

http://velo.com.pl/php/produkty.php?m=1&am...=31&id=1344

oraz pancerze:

http://velo.com.pl/php/produkty.php?m=1&k=12&p=30

 

Przy pomocy rurek termokurczliwych oraz specjalnych końcówek z długim noskiem zrobiłem układ zamknięty. Były to dość wysokie koszty jeśli chodzi o same linki i pancerze. Raczej szybciej niż w następnym roku nie mam zamiaru ich zmieniać.

 

O systemie ESP (1:1) oraz Shimanowskim 2:1 wiem, nie ma uniwersalnych manetek.

 

Poza tym, że przerzutka już na pierwszy rzut oka wygląda na kompletnie zajechaną, to moje klamko manetki maja luzy na klamkach. Wkrótce postaram sie zmienić także hamulce, a wiec także klamki. Jak by nie było i tak będe musiał zmienić i klamki i manetki prędzej czy później.

 

 

 

@Adik

Nie mam zbyt dużych funduszy, ale nie lubię taniochy i części tymczasowych. Jeśli się za coś biorę to już to będzie wykonane przyzwoicie. Dlatego kupno nowej Alivio czy coś w tym stylu mija się z celem. Nie widzę powodu aby przechodzić na 9 rzędów i na razie nie mam takiego zamiaru.

 

Przejście na X-7 jest dość kosztowne, manetka + przerzutka i klamki to jakieś 350PLN.

 

Teraz mam pytanie jakie są różnice pomiędzy gripami Sram 3.0, 7.0, 9.0 ?

Jakie są różnice pomiędzy przerzutką 7.0 a X-7, czy tylko różnią się odpornością przy uszkodzeniach mechanicznych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roswell - swoją odpowiedzią trafiłes w identyczny jak mój tok myślenia :P A wiec zmiana z St-efów {altus} co zyskasz? na pewno o wiele lepsze klamki {Fr-5 bedą najlepsze}. Manetki - właż w Srama - tu panuje pokój miedzy 8 a 9 przełożeniami. Manetki Sram 3.0 - co mi się w nich podoba? Działanie na pewno. Co mi się w nich niepodoba? Niewygodna guma. Rozwazałbym zakup coś klasy 5.0 {sam mam rowerek na tym osprzecie}. Popatrz na manetki 5.0 albo sx4/sx5 - może ci się spodobają, mi sie spodobały. Przerzutka - tutaj każda z Srama bedzie dobrze działać. Najbardziej ekstramalną wagowo jest 3.0 {robiona z tworzyw sztucznych} - ja się bałem o wytrzymałośc i dlatego sugerowałbym znowu coś klasy 5.0 {z aluminium} - mam taką przerzutkę i jest naprawdę cacy {dałem za nią 95 zł} lub też dołożenie do popularnej X7. Dobrze wiesz że masz sprzęt już zużyty więc skoro wymianiasz manetki i przerzutkę w jednym momencie to przejscie na Srama jest bardzo korzystne. W sumie jak na poczatek zestaw 7.0 przerzutka i 3.0 manetki nie jest zły {cenowo zaje*isty}, ale sam mam obawy do wytrzymałosci przerzutki {pewnie bez powodu - można by zaryzykować} manetki mi nie przypasowały i kupiłem wyższy model- nie wiem jak będzie u ciebie :) Na twoim miejscu nabyłbym zestaw z aukcji, posmigasz trochę i może zmienisz manetki {jakby ci nie pasowały} Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie wygląda, że myślimy podobnie.

 

Mam do zmiany amortyzator, hamulce i tylną przerzutkę, a więc i manetki.

Oczywiście będzie to FR-5 i SD-7.

 

Tylko, że dalej nie wiem co zrobić z przerzutkami i manetkami. Za Shimano nie przemawiają ani tylne przerzutki,

ani manetki (dual control mi nie pasuje). Więc chciałbym iśc w stronę Srama. Tylko jak mieć jak najlepiej za jak najmniej?

 

Adik, powiedz jakie już miałeś manetki, jak się sprawowały. Bo tak myśle i dajmy na to te 3.0 czym mogą się różnic od 7.0, waga podobna, odporne na uszkodzenia to być az tak nie musi. Precyzja też nie jest aż tak odczuwalna. Czy warto dopłacać. Różnica w cenie jest trzykrotna.

Popatrz na manetki 5.0 albo sx4/sx5 <- zadnej z tych na allegro nie znalazłem.

 

Co do przerzutki to dałeś 95zł za Srama 5.0, a teraz sprzedają go po 45zł. Wydaje mi sie, ze jednak lepiej dołożyć do 7.0. Z drugiej strony X-7 jest dwa razy droższy. Niby dlaczego?

 

Adik opisz w końcu jakie masz klamki i manetki i jak sie sprawują bo sie pogubiłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.dobrerowery.com/product_info.ph...products_id=657 tych nie używałem ale sądzę że będą lepsze od tych z aukcji

http://www.dobrerowery.com/product_info.ph...products_id=659 z tymi też nie miałem stycznosci ale wyglądają solidnie

http://www.dobrerowery.com/product_info.ph...roducts_id=1638 takowe posiadam - cenię je za dobrą gumę i telewizorki {ale w teren to trochę niepasują}

http://www.dobrerowery.com/product_info.ph...products_id=610 przerzutka srama o której mówiłem {tworzywa}

http://www.dobrerowery.com/product_info.ph...products_id=613 przerzutka którą posiadam {aluminiowa}

ogólnie to nie jestem pewien czy ten 7.0 z allegro nie jest full alu - ale byłobyto plusem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przerzutki to dałeś 95zł za Srama 5.0, a teraz sprzedają go po 45zł. Wydaje mi sie, ze jednak lepiej dołożyć do 7.0. Z drugiej strony X-7 jest dwa razy droższy. Niby dlaczego?

 

stare tanie, nowe drogie :>

akurat ta 7.0 to ostatnia seria przed x-em. całkiem solidna, mało "plastiku", więcej aluminium. raczej warta te 70zl, nawet bez gripów. mam z tej serii 5.0 (mało co się różnią) i stare gripy 9.0 - trzeci sezon bez zastrzeżeń.

co do gripów 3.0 z tej aukcji to się nie wypowiem. można trafić na wyższe serie (7,9,x7) w dobrej cenie, trochę cierpliwości.

przed sramem miałem pełne alivio, nówka. wytrzymałem tylko pół roku z shimano :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chociaż nie lubię wyjść tymczasowych to najprawdopodobniej na razie będzie ta przerzutka 7.0 i do tego manetki 3.0 a z czasem przesiądę sie na lepsze, no chyba ze nie bede odczuwał potrzeby. Myślę, że to jest najlepsze wyjscie.

 

Manetki SX zdecydowanie odpadają,

jeszcze coś czy przerzutki Sram 5.0 i 7.0 są podobnie wykonane czy mi sie tylko wydaje? Z wytrzymałością bedzie u nich podobnie czy któraś bedzie wytrzymalsza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budowa jest podobna do mojej 5.0 - chyba nawet z tego samego rocznika są - czyli okazja :) wytrzymałosciowo nie bedziemy sprawdzac, no chyba że jakiś test młotkiem "ala mieciu" :D Jeżeli aukcja to nie jest jakiś przekręt {4 komentarze} to zakupisz dobrą przerzutkę i manetki za dobrą cene. W mojej 5.0 wózek jest metalowy {stal} więc grupa wyżej z racji na mniejszą wage może miec aluminiowy.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle ze jak być kupił LX to w porównaniu do altusa to jak 911

OCB? Jaśniej można?...

Pozatym jakie manetki taka przerzutka tego sie nie miesza

Tiaaa, a niby czemu? Uciąg linki jest ten sam... Można jezdzic na manetkach 3.0 i przerzutce X0 i wszystko bedzie elegancko chodziło. Nie ma problemu z tym. Przerzutka "9 biegowa" przy odpowiednich manetkach obsłuży z tyłu każdą ilosc przelożeń. {prócz 10 rzedowej kasety - z kolarek}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...