Skocz do zawartości

[koła] jakie koła?


bolesiu

Rekomendowane odpowiedzi

witam! posiadam rower na ramie gianta terrago 2003, z przodu amorek RS pilot sl, piasty xt, obrecz przod ZAC 21, tyl alexrims dm 18, szprychy - nie wiem ale moze jakies no name, przerzutka tyl xt, przod lx i na koniec hamulce mph3...... chcialbym go troche odchudzic postanowilem ze pierwsza rzecza jaka zmienie w tym rowerze beda kola. nie wiem czy to dobra decyzja. przegladajac fora niestety nie udalo mi sie znalezc nic o mavicach crosstrail disc :/ z tego co zauwazylem to cenowo podobne sa do kół shimano XT. ale ktore sa lepsze? xt chyba pod normalna tarcze sie nie nadaja? jeszcze jedno (nie wiem w sumie czy istotne) - waże okolo 72 kilo... cenowo xt i Crosstraile sa podobne, wagowo rowniez ale czytalem wiele opini o problemach z serwisami... jak wiadomo mavic ma plaskie szprychy (to mnie tez najbardziej kreci w tych kolach) i nie da sie ich kupic, tylko na zamowienie sie sprowadza... shimano ma wyglad jak xtr co zwiastuje chyba podobne zachowanie sie kola(sztywnosc i mniej problemow z centrowaniem kola)? inna sprawa to piasty zastosowane w kolach... podobno mavic posiada maszynowe lozyska a xt kulkowe...

 

z gory dzieki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale tak sobie przeanalizowalem, ze gdybym kupil cale kola, to po pierwsze-mam stare koła na zime, po drugie-mam stare kola w razie awarii nowych, po trzecie- koszty zwiazane z przeplotkami wynioslyby niewiele mniej niz same piasty xt i po czwarte- stare obrecze i szprychy leza z piastami w jednej kupie gotowe do zalozenia na inny rowerek :)

 

aha... nowe obrecze/kola znacza mozliwosc sprawdzenia systemu UST :) nie wiem czy jest roznica w jezdzie miedzy oponami z detka a bezdetkowymi bo nie mialem okazji tego sprawdzic. aczkolwiek slyszalem opinie ze ust sa ciezkie ale za to odchodzi waga detki, mniejsze opory toczenia i ze nie sa podatne na przebicia... ile w tym jest prawdy?- nie wiem bo czesto producent podaje takie newsy a ludzie lubia powtarzac plotki nie sprawdzajac tego sami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co ma piernik do wiatraka - czyli co ma to czy opona jest detkowa czy nie do oporów toczenia :?

 

Jakbys podał sume w zł :) której nie chciałbys przekroczyć byłoby łatwiej conieco powiedziec :wink:

 

Jesli chodzi o kompletne koła mavica to.. wszystko fajnie ale jak uslyszalem ze np. kupno jednej szprychy to koszt 12zł to stwiedzielm ze troche sporo.. :)

 

Myśle, że fajną opcją byłoby złożenie kół samemu :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajnie jest zlozyc kola samemu ale Mavicowskie zawsze beda wyjatkowe ;P w ogole to jesli zlozyc to podajcie jakies konkretne propozycje bo wiele osob mowi "zloz samemu" ale jesli ktos sie na tym nie zna to okaze sie ze zlozy sobie gorsze niz kupilby juz gotowe...(apropo mozliwosci finansowych- cena w sumie za komplet to elastyczne 1300zl) Tak w ogole na marginesie to slyszalem ze mavica kola sa o tyle lepsze od XT bo shimanowskie ciezko jest wycentrowac ze wzgledu na to rownolegle prowadzenie szprych? na forum jeszcze nie widzialem opini posiadacza tych kolek wiec to tez moga byc ploty, ktore sam teraz powtarzam :P ... Kurcze, boje sie kupowac calych kół ze wzgledu na to glupie serwisowanie...znowu jakby nie patrzec inni kupuja i nie spamuja zewszat tego forum krytykami... chyba, ze malo jest tych "naiwniakow" ktorzy zlapali sie jak muchy na lep reklamowy producenta? czy centrowanie kola w nie-mavicowskim serwisie rowerowym spowodowaloby utrate gwarancji mavica? wydaje mi sie ze nie...przeciez dostajemy z kolem niby kluczyk do szprych wiec... hmmm... co innego jak szprycha peknie :/ wtedy trzeba wyslac zeby dali nowa ale nie wierze, ze na glupie centrowanie kola trzeba je wysylac do harfy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-szprychy dt revolution

-obrecze DT xr 4.2/ (Mavic 717)

-piasty DT ONYX Disc

-zaciski DT (waga: realna 58g (przód), realna 63g (tył) )

 

w sumie komplet wychodzi okolo 1850 g czyli podobnie jak XT i Crosstrail ale cena taka sama bo mavica za 1300 w centrum rowerowym sie dostanie a

w arniku DT zlozone z tych elementow wyjdzie okolo 1400zl... czyba ze jeszcze bedzie sie dalo cos utargowac? w sumie poprosilbym o zlozenie juz tam calego kola... co o tym myslicie? jakies alternatywy dla mojej propozycji? rozumiem tez, ze taki komplecik powinien byc wytrzymalczy i ogolnie klasowo lepszy od zestawu gotowych kół Mavica/XT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-szprychy dt revolution

-obrecze DT xr 4.2/ (Mavic 717)

-piasty DT ONYX Disc

-zaciski DT (waga: realna 58g (przód), realna 63g (tył)

Jestes z Warszawy, wiec wsiadz na rower i jedz do Marcela na Grochowska 324. Zaplecie ci kola na takich komponentach jakie bedziesz chcial, doradzi co warto kupic, a czego nie warto, a przy okazji zrobi to najlepiej w miescie. Do tego kupujac wszystkie czesci u niego zaplecenie masz gratis i pewnie jeszcze znizke utargujesz. Wez tez pod uwage, ze kola zaplecione u Marcela maja "dozywotnia gwarancje" :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dozywotnia gwarancja? ale co ona obejmuje? ze np podczas jazdy po asfalcie szprycha mi nie peknie? 1300zl za ten zestaw u gory z obreczami XR 4.2 z zaplotka gratis to dobrze czy za drogo?jak sadzicie?

 

http://www.secesja.pl/do/item/RT7500/RT7500 cos mi tu nie gra... dlaczego ten rower z kołami Mavica Crosstrail jest drozszy od wersji z DT XR 4.2 i to 1000 zł!? przeciez wszyscy doradzaja zeby brac DT bo lepsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja moge polecić kółka Deore XT, zaraz mi zaczniecie pisać że nie shimano bo nie na maszynach, ale ja jestem naprawde bardzo zadowolony. 24 szprychy jak w kołkach XTR, i są naprawde sztywne, zaliczyłem już na nich parenaście skoków 40cm, świetnie sie toczą i co najważniejsze dla mnie są lekkie 805 przód i 980 tył. Naprawde polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

tez sie zastanawialem nad tymi XT ale jakos zbyt malo uzytkownikow je ma ;/ so... mavic crosstrail z opisu wydaje mi sie ciekawszy, maszynki lozyska i a zle slowa wypowiadane pos adresem mavica dotyczyly...serwisu! kurde! to jak to jest? fajnie by bylo gdyby wypowiedial sie jakis uzytkownik mavicow i napisal jak to rzeczywiscie wyglada w praktyce bo wszyscy strasza ze musiasz kola serwisowac a cena jednego serwisowania 100zeta! poza tym czas jaki kolko bedzie w naprawie... jesli to prawda to naprawde jestem przerazony. czy za centrowanie kola nie w mavicu stracimy gwarancje? pasowaloby podsumowac to tak - ogolnie b. dobre kolka ale same z nimi problemy? Chyba dopóki sie nie zalozy watku z napisem "do mavic-owcow", nie otrzymam odpowiedzi na swoje pytanie... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Mam mavic crosstrail disc od Marca br. Przebieg ok 1000km z tego 80% w trudnym terenie (do parku i w łatwiejszy teren mam inny rower). Nie mam z nimi proboblemow. Mam ponad 90kg i nie udalo mi sie ich pokrzywic. A zlamac w nich szpryche to naprawde wyczyn, trzeba sporego patyka wsadzic w kolo. Jesli juz ja zerwiesz to super prosta jest wymiana! Nie trzeba zciagac opony ani z tylu zdejmowac kasety.

Co do oplacalnosci opon bezdetkowych mam mieszane uczucia... Generalnie to wszystkie drozsze obrecze sa do nich przystosowane... Ale to nie o tym temat...

Polecam mavic crosstrail disc z kolami xt nie mam doswiadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...