Skocz do zawartości

[tarczowe] Deore 535-skracanie linek

tomgda

Rekomendowane odpowiedzi

Hey.Komplecik zakupiłem celowo złożony,zalany,odpowietrzony i gotowy do montarzu żeby już nic przy nich nie robić jako że jest to mój pierwszy zestaw wogóle hamulców tarczowych a tym bardziej hydraulicznych i na chwile obecną jestem całkiem zielony.Niestety okazało sie że linki i tak i tak są za długie więc cały mój pomysł nie wypalił.Niestety bede musiał i tak wziąć wziąć sprawy w swoje ręce.Zawsze musi być ten pierwszy raz a im szybciej tym chyba lepiej :) I tutaj zgłaszam sie do was koledzy.

Wiem że był niedawno temat odnośnie odpowietrzania chyba hayes.Wydaje mi sie że całkiem sporo ludzi posiada 535 i na pewno skorzysta z waszych odpowiedzi podanych teraz.Prosze więc o pomoc :)

Jak skrócić linki w Deore M535 krok po kroku ?

Ostatnio składałem i zalewałem hamulce Shimano (LX'y). Jeśli oryginalne przewody są skonstruowane tak samo jak te oferowane w sprzedaży skracalne, to obawiam się, że musisz kupić nowy przewód. Chodzi tutaj o pewien mosiężny pierścień, który zaciska się na przewodzie i po skręceniu nie da się go zdjąć z pancerza. Nie da się również wyjąć zakończenia tego pancerza, bo jest zagniecione przez pierścień, o którym pisałem wcześniej. Jak poskracać taki przewód i jak zalać taki hamulec jest napisane w instrukcjach shimano (angielski, niemiecki, inne niepolskie języki), ale w razie co służę pomocą ewentualną.

Aha, ale raz złożonego przewodu nie da się skrócić ponownie. A nawet jeśli ktoś to zrobił, to jest to raczej prowizorka, która może się łatwo rozlecieć. Musisz kupić nowe przewody, wtedy dopiero może być mowa o przycinaniu przewodów hydraulicznych Shimano.

Spokojnie tomgda - nie ma potrzeby kupować całego przewodu, wystarczy, że kupisz taki zestaw przyłączeniowy,

http://www.probikes.pl/index.php?item=402