tomgda Napisano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2007 Hey.Komplecik zakupiłem celowo złożony,zalany,odpowietrzony i gotowy do montarzu żeby już nic przy nich nie robić jako że jest to mój pierwszy zestaw wogóle hamulców tarczowych a tym bardziej hydraulicznych i na chwile obecną jestem całkiem zielony.Niestety okazało sie że linki i tak i tak są za długie więc cały mój pomysł nie wypalił.Niestety bede musiał i tak wziąć wziąć sprawy w swoje ręce.Zawsze musi być ten pierwszy raz a im szybciej tym chyba lepiej I tutaj zgłaszam sie do was koledzy. Wiem że był niedawno temat odnośnie odpowietrzania chyba hayes.Wydaje mi sie że całkiem sporo ludzi posiada 535 i na pewno skorzysta z waszych odpowiedzi podanych teraz.Prosze więc o pomoc Jak skrócić linki w Deore M535 krok po kroku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hudy Napisano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2007 Ostatnio składałem i zalewałem hamulce Shimano (LX'y). Jeśli oryginalne przewody są skonstruowane tak samo jak te oferowane w sprzedaży skracalne, to obawiam się, że musisz kupić nowy przewód. Chodzi tutaj o pewien mosiężny pierścień, który zaciska się na przewodzie i po skręceniu nie da się go zdjąć z pancerza. Nie da się również wyjąć zakończenia tego pancerza, bo jest zagniecione przez pierścień, o którym pisałem wcześniej. Jak poskracać taki przewód i jak zalać taki hamulec jest napisane w instrukcjach shimano (angielski, niemiecki, inne niepolskie języki), ale w razie co służę pomocą ewentualną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomgda Napisano 20 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2007 z informacji sklepu w którym zakupiłem hamulce jest napisane "przewód jest skracalny". Nie znam języków i przypuszczam że w instrukcji i tak będzie dość skomplikowanie opisane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hudy Napisano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2007 Aha, ale raz złożonego przewodu nie da się skrócić ponownie. A nawet jeśli ktoś to zrobił, to jest to raczej prowizorka, która może się łatwo rozlecieć. Musisz kupić nowe przewody, wtedy dopiero może być mowa o przycinaniu przewodów hydraulicznych Shimano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lakiluk Napisano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2007 Spokojnie tomgda - nie ma potrzeby kupować całego przewodu, wystarczy, że kupisz taki zestaw przyłączeniowy, http://www.probikes.pl/index.php?item=402 utniesz przewód w odpowiednim miejscu i zaciśniesz na nowo, przy użyciu nowej "olive" - to ten pierścień z metalu kolorowego. Instrukcję znajdziesz na stronie shimano. Zwróć uwagę, że należy wkręcić ten element przyłączeniowy dość mocno (podają 5-7 N*m), jak nie masz klucza dynamometrycznego to zakręć silnie, potem po odpowietrzeniu hamulca zaciskaj mocno klamkę na kilka sekund i sprawdzaj czy nie cieknie olej. Jeśli będzie mokro to dokręcaj sukcesywnie ale nie przesadź. Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johny89 Napisano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2007 Aha, ale raz złożonego przewodu nie da się skrócić ponownie. A nawet jeśli ktoś to zrobił, to jest to raczej prowizorka, która może się łatwo rozlecieć. Musisz kupić nowe przewody, wtedy dopiero może być mowa o przycinaniu przewodów hydraulicznych Shimano. Oczywiscie, ze mozna go skrocic tylko trzeba to dobrze zrobic. Ja rowniez jak kupilem hamulce m535 musialem skracac przewod.Mala pomoc jak to zrobic: po wykreceni nakretki z zacisku albo z manetki trzeba mocna pociagnac aby wyciagnac przewod. Nastepnie uciac na odpowiednia dlugosc przewod. Wsunac na przewod ta nakretke i oliwke, pozniej wlozyc do srodka przewodu ta igle (DO SAMEGO KONCA PRZEWODU!!) nie bedzie to latwe. Ja podgrzewalem zapalniczka ta igle i jakos poszlo, ale trzeba uwazac zeby przewodu nie zniszczyc. Jak to zrobicz to wkladasz calosc do srodka i zakerecasz dosc mocno. Po zakreceniu zaciska sie oliwka, ktora trzyma cisnienie. Wrazie czego pytaj moze pomoge Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hudy Napisano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2007 No to koledzy mają większe doświadczenie ode mnie. Jeśli da się odkupić taki zestaw przyłączeniowy to nie ma problemu. Myślałem, że jest to niemożliwe. A jednak przy odpowiednim staraniu się i sile jest to możliwe. Z tym, że trzeba włożyć w to odpowiednio dużo siły. W końcu zalewałem hamulec tylko raz. Jak kupie na tył to będzie drugi raz, ale to znów z przygotowanego wcześniej [przeze mnie - rzecz jasna] przewodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scoora Napisano 27 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2007 Dokladnie Najprościej jest kupić zestaw dolaczeniowy z oliwka (taki maly pierscien). Pozniej uciać do odpowiedniej wielkości przewód założyć oliwke nową i skręcić. Wszystko bedzie ok. Pamietaj- bo to wązne- tnąc przewód zachowaj największą uwagę na możliwie jak najbardziej prostopadłe cięcie. Jęsli zetniesz pod kątem może być wyciek!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dobry Napisano 30 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2007 Ile oleju potrzeba by zalać hamulce? Jedna buteleczka oleju shimano kosztująca jakieś 33 zł ma tego 50 ml. Wystarczy tego na dwa hamulce, tj P+T (zakładając wariant z fabrycznymi długościami przewodów)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziekk Napisano 30 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2007 Jasne, jak przy odpowietrzaniu nie rozlejesz dużo to jeszcze sporo zostanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.