Skocz do zawartości

[tarczowe] Deore 535-skracanie linek

tomgda

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hey.Komplecik zakupiłem celowo złożony,zalany,odpowietrzony i gotowy do montarzu żeby już nic przy nich nie robić jako że jest to mój pierwszy zestaw wogóle hamulców tarczowych a tym bardziej hydraulicznych i na chwile obecną jestem całkiem zielony.Niestety okazało sie że linki i tak i tak są za długie więc cały mój pomysł nie wypalił.Niestety bede musiał i tak wziąć wziąć sprawy w swoje ręce.Zawsze musi być ten pierwszy raz a im szybciej tym chyba lepiej :) I tutaj zgłaszam sie do was koledzy.

Wiem że był niedawno temat odnośnie odpowietrzania chyba hayes.Wydaje mi sie że całkiem sporo ludzi posiada 535 i na pewno skorzysta z waszych odpowiedzi podanych teraz.Prosze więc o pomoc :)

Jak skrócić linki w Deore M535 krok po kroku ?

Napisano

Ostatnio składałem i zalewałem hamulce Shimano (LX'y). Jeśli oryginalne przewody są skonstruowane tak samo jak te oferowane w sprzedaży skracalne, to obawiam się, że musisz kupić nowy przewód. Chodzi tutaj o pewien mosiężny pierścień, który zaciska się na przewodzie i po skręceniu nie da się go zdjąć z pancerza. Nie da się również wyjąć zakończenia tego pancerza, bo jest zagniecione przez pierścień, o którym pisałem wcześniej. Jak poskracać taki przewód i jak zalać taki hamulec jest napisane w instrukcjach shimano (angielski, niemiecki, inne niepolskie języki), ale w razie co służę pomocą ewentualną.

Napisano

z informacji sklepu w którym zakupiłem hamulce jest napisane "przewód jest skracalny". Nie znam języków i przypuszczam że w instrukcji i tak będzie dość skomplikowanie opisane :confused:

Napisano

Aha, ale raz złożonego przewodu nie da się skrócić ponownie. A nawet jeśli ktoś to zrobił, to jest to raczej prowizorka, która może się łatwo rozlecieć. Musisz kupić nowe przewody, wtedy dopiero może być mowa o przycinaniu przewodów hydraulicznych Shimano.

Napisano

Spokojnie tomgda - nie ma potrzeby kupować całego przewodu, wystarczy, że kupisz taki zestaw przyłączeniowy,

http://www.probikes.pl/index.php?item=402

utniesz przewód w odpowiednim miejscu i zaciśniesz na nowo, przy użyciu nowej "olive":confused: - to ten pierścień z metalu kolorowego. Instrukcję znajdziesz na stronie shimano.

Zwróć uwagę, że należy wkręcić ten element przyłączeniowy dość mocno (podają 5-7 N*m), jak nie masz klucza dynamometrycznego to zakręć silnie, potem po odpowietrzeniu hamulca zaciskaj mocno klamkę na kilka sekund i sprawdzaj czy nie cieknie olej. Jeśli będzie mokro to dokręcaj sukcesywnie ale nie przesadź.

Powodzenia.

Napisano
Aha, ale raz złożonego przewodu nie da się skrócić ponownie. A nawet jeśli ktoś to zrobił, to jest to raczej prowizorka, która może się łatwo rozlecieć. Musisz kupić nowe przewody, wtedy dopiero może być mowa o przycinaniu przewodów hydraulicznych Shimano.

Oczywiscie, ze mozna go skrocic tylko trzeba to dobrze zrobic. Ja rowniez jak kupilem hamulce m535 musialem skracac przewod.Mala pomoc jak to zrobic: po wykreceni nakretki z zacisku albo z manetki trzeba mocna pociagnac aby wyciagnac przewod. Nastepnie uciac na odpowiednia dlugosc przewod. Wsunac na przewod ta nakretke i oliwke, pozniej wlozyc do srodka przewodu ta igle (DO SAMEGO KONCA PRZEWODU!!) nie bedzie to latwe. Ja podgrzewalem zapalniczka ta igle i jakos poszlo, ale trzeba uwazac zeby przewodu nie zniszczyc. Jak to zrobicz to wkladasz calosc do srodka i zakerecasz dosc mocno. Po zakreceniu zaciska sie oliwka, ktora trzyma cisnienie.

Wrazie czego pytaj moze pomoge :confused:

Napisano

No to koledzy mają większe doświadczenie ode mnie. Jeśli da się odkupić taki zestaw przyłączeniowy to nie ma problemu. Myślałem, że jest to niemożliwe. A jednak przy odpowiednim staraniu się i sile jest to możliwe. Z tym, że trzeba włożyć w to odpowiednio dużo siły. W końcu zalewałem hamulec tylko raz. Jak kupie na tył to będzie drugi raz, ale to znów z przygotowanego wcześniej [przeze mnie - rzecz jasna] przewodu.

Napisano

Dokladnie

Najprościej jest kupić zestaw dolaczeniowy z oliwka (taki maly pierscien). Pozniej uciać do odpowiedniej wielkości przewód założyć oliwke nową i skręcić. Wszystko bedzie ok.

Pamietaj- bo to wązne- tnąc przewód zachowaj największą uwagę na możliwie jak najbardziej prostopadłe cięcie. Jęsli zetniesz pod kątem może być wyciek!!!!!

• 3 miesiące temu...
Napisano

Ile oleju potrzeba by zalać hamulce?

Jedna buteleczka oleju shimano kosztująca jakieś 33 zł ma tego 50 ml. Wystarczy tego na dwa hamulce, tj P+T (zakładając wariant z fabrycznymi długościami przewodów)?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

• Dodaj nową pozycję...