Skocz do zawartości

[łańcuch, przerzutka, korba] - co wymienić


Punchy

Rekomendowane odpowiedzi

Mam rower Grand - nic szczególnego - przerzutki tył TY 18 przód falcon wolnobieg Shimano - taki jakiś podstawowy. Teraz chciałem troche go udoskomnalić. Wymieniłem przerzutki na Alivio - przód i tył. Wszystko chodzi o wiele lepiej ale przy zmianie przełożeń łańcuch nie przechodzi płynnie. Czasami jedę rowerem żony (ona ma kasetę) i jest duża różnica. Chciałem się dowiedzieć czy konieczna jest wymiana wolnobiegu czy np. może wymienić łańcuch NA JAKIŚ LEPSZY BO MYŚLĘ ŻĘ TEŻ JAKIŚ PAŚĆ JEST ZAŁOŻONY - jeśli tak to na jaki

 

Może ktoś pomoże:):)

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wymienisz sam łańcuch to na 99% nie będzie współpracował ze starym wolnobiegiem, Będzie sobie skakał po ząbkach jak żabka na łące :surprised: . Więc jeżeli wymienisz łańcuch, to i wolnobieg. Nic konkretnego Ci nie polecam bo w wolnobiegach nie siedzę i nie wiem jaka jest oferta. Warto mieć, tak jak pisał pudeleQ, dobre manetki. Można też wymienić linki i pancerze bo to też ma duży wpływ, ewentualnie, rozebrać wszystko i wyczyścić. Poza tym, na wolnobiegu nigdy nie uzyskasz takiej precyzji jak na kasecie. Wystarczy wyjąć koło i zakręcić wolnobiegiem do tyłu. Zobaczysz jak delikatnie kołysze się na boki. Może warto rozpatrzyć przejście na kasetę? Ale to już będzie większy koszt bo konieczna jest wymiana piasty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie masz manetki? Bo od tego głównie zalezy płynność przerzucania.

 

 

Manetki mam takie jak na allegro

https://ssl.allegro.pl/item187005907_klamko...cena_od_ss.html

 

Jeżeli wymienisz sam łańcuch to na 99% nie będzie współpracował ze starym wolnobiegiem, Będzie sobie skakał po ząbkach jak żabka na łące :surprised: . Więc jeżeli wymienisz łańcuch, to i wolnobieg. Nic konkretnego Ci nie polecam bo w wolnobiegach nie siedzę i nie wiem jaka jest oferta. Warto mieć, tak jak pisał pudeleQ, dobre manetki. Można też wymienić linki i pancerze bo to też ma duży wpływ, ewentualnie, rozebrać wszystko i wyczyścić. Poza tym, na wolnobiegu nigdy nie uzyskasz takiej precyzji jak na kasecie. Wystarczy wyjąć koło i zakręcić wolnobiegiem do tyłu. Zobaczysz jak delikatnie kołysze się na boki. Może warto rozpatrzyć przejście na kasetę? Ale to już będzie większy koszt bo konieczna jest wymiana piasty.

 

 

Jeszcze tylko dopisze że rower jest w zasadzie nowy...więc wolnobieg nie jest zniszczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te klamkomanetki nie są złe, ale pod warunkiem że reszta osprzętu jest dobra. Czytaj dobre linki, pancerze, sprawny łańcuch i kaseta. Skoro to jest nowy rower to nie ma sensu wymieniać. Zarznij to co jest - czyli w wypadku tej jakości sprzętu to pewnie pół roku :) i dopiero kup coś nowego.

 

Wolnobiegi to raczej paździerz. Jeśli masz kasę to poszukaj na allegro tylnego koła z piasta pod kasetę - myślę że spokojnie można wyrwać coś sensownego za 50 pln. Dokupisz do tego kasetę nr acera za 30pln i będziesz miał coś z przyszłością.

 

Poza tym wymiana samego łańcucha Ci nie pomoże - jakość działania napędu jest tak dobra jak jego najsłabsze ogniwo - równie dobrze mogą to być pancerze. Możesz założyć przerzutkę XTRa wartą więcej niż cały i wszystko będzie działało tak jak przedtem.

 

Nie martw się kalmkomanetkami - jak już wspomniałem - mam je w rowerze żony i można się zdziwić jak precyzyjne są. A reszta sprzętu jest po prostu zadbana - stera dobra przerzutka STX, łańcuch i kaseta chyba tez.

 

Przede wszystkim pomyśl nad kasetą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...