strazak1988 Napisano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 Hejka!! kiedyś pisałem temat o tym rowerku ale chyba z mojego zaniedbania został on usunięty. Wiec napisze parę słów o tym rowerku, bo już troszke na nim przejeździłem. Zakupiłem go gdzieś 3 miesiące temu i jak na razie sie sprawuje całkiem dobrze tylko w moim odczuciu przerzutki nie sie zbyt dobre (chodź czego tu oczekiwac za te pieniądze)...czasami zdarza mi się źle przerzucić przerzutkę np: z przodu 2, a tył 7 i niestety łańcuch "trzaśnie" ale po chwili jest już dobrze.... Nie wymieniałem w nim żadnych części oprócz amortyzatora (dzisiaj zamontowałem RST GILA Plus SL). Skusiłem się na tą zmianę ponieważ ten firmowy (Spinner Grand 1) to klapa na całej lini...jazda na nim to koszmar i nie zbyt dobrze wygląda ponieważ ma cienkie golenie. (RST nie był zbyt drogi chodź musiałem sprzedać swój telefon żeby go kupić ). Przyznam się, że roweru nie używam do lekkiego CROSS COUNTRY...czasami lubie poszaleć yhmm jeżeli to można nazwac szaleństwem...skoki z kraweżników, jazda na tylnik kole itd...(nie skacze z hopów po 2m )..przyznam, że felgi równiez pozostawiają wiele do życzenia chodź jak sie kiedyś trafi troszkę gotówki to na pewno je wymienię ponieważ są one zbyt delikatne. Ogólnie rower jak na razie daje rade wiec jeżeli lubicie troszke poskakać (chodzi mi o małe wyskokości) i pojeździć rekreacyjnie to polecam ten rower...po wymianie amora wygląda troszkę bardziej "agresywnie" ponieważ przód poszedł do przodu. zamieszczam pare fotek chodź zostawiają one wiele do życzenia...niestety na razie nie mam cyfrówki. pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
strazak1988 Napisano 20 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2007 Więcej zdjęć lepszej jakości na stronie http://www.box.net/shared/frlobnj680 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heavy_puchatek Napisano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2007 Sorry za OT ale to że łańcuch trzaska wcale nie świadczy źle o przerzutkach a to że zniknął twój temat to nie przez zaniedbywanie tylko przez awarię forum. Ale staraj się, staraj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skjaatel Napisano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2007 Nooo, znam tą ramę Alpha Alu, stosowana w Trekach do klasy prawie wyższej:) (tam z cieniowaniami). Bardzo cenię sobie tą firmę za to, że oszczędzają na osprzęcie, ale ramki mają świetne. W/g mnie, jakl najbardziej warto inwestować w tą ramę, no i ten wygląd... zabłocony wygląda po prostu bocho:P Pochwalę Ci się co zbudowałem na swojej (ten sam kolor, kupiona nowa za 200zł - koleś myślał, że sprzedaje starą ramę, którą znalazł w magazynie - patrz na logo;) ) Frame Set: Rama - Trek Alpha Alu 19,5" Amortyzator - SR Suntour XCR LO Stery - VP A71 1 1/8" Zacisk siodła - Bontrager Approved Hak - Trek Kokpit: Mostek - Kalloy UNO As 009 Siodło - Lookin Royal Gel 3107 Kierownica - Dangerous Mike Marathon XC Manetki - Shimano Alivio SL-MC410 Klamki - Shimano Deore BL-M510 Chwyty - Dartmoor Ripperr Rogi - Accent Freeride Sztyca - Accent SP-495 Napęd: Korba - Shimano Deore FC-M442 suport - Kinex KX-0001 Przerzutka p – Shimano Alivio FD-M410 Przerzutka t - Shimano Deore XT RD-M571 Kaseta - Shimano Alivio CS-HG50I Łańcuch - Shimano HG-50 Pedały - Shimano PD-540 Koło przód: Piasta - Novatec NT-751 Obręcz – Mavic X117 Szprychy - DH Opona - Maxxis Tomahawk 1.95" Dętka - Schwalbe Koło tył: Piasta - Shimano Alivio Parallex FH-MC18 Obręcz - Mavic X517 Szprychy - DH Opona - Maxxis Tomahawk 1.95" Dętka - Profex Inne: Hamulce p - Avid SD3 (v) Hamulce t - Shimano Deore BR-M530 (v) Pancerze - Accent/BBB Linki - Shimano Licznik - Echo F7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koncertownik Napisano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2007 Tak od siebie dodam, uważam, że ramy w Trekach do modelu 3900 włącznie to nic ciekawego, taka zwykła tania rama aluminiowa z turystyczną geometrią i ładnym znaczkiem. Ramy od 4300 do 4500 są znacznie ciekawsze, lżejsze troszkę i mają w miare fajnie formowane rurki, geometria nadal turystyczna. Ale prawdziwie ciekawe ramy u Treka zaczynają się dopiero od modelu 6000, piękne, z rewelacyjną geometrią, tylko chyba już nie tak lekkie jak kiedyś... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skjaatel Napisano 15 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2007 Każdy ma prawo do własnego zdania:) A powiedz mi, na czym polega turystyczna geometria tych ram? Poczytałem i pomierzyłem i wyszło, że ramy te mają geometrię typowo do XC i skłonności do nadsterowności. A to chyba niepotrzebne w turystykach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koncertownik Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 Tja... O turystyczności świadczy długość górnej rury, która w rowerach do 4500 jest stosunkowo niewielka jak do XC, prawdziwa geometria XC zaczyna się od 6000... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skjaatel Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 No tu bym się kłócił - ramę dobierałem bardzo długo z kilku powodów: - budowa mojego ciała przede wszystkim - moje upodobania: - krótki most (60mm) - mocno uniesiony przód (skok amorka 100mm) - kolor - itp, itd No a wzorowanie się na długości górnej rury jest dosyć niepewne: najbardziej turystyczny rower świata z ramą 21" będzie miał dłuższą rurę górną od najlepszego maratończyka o rozmiarze 16" Dużo istotniejszy, w/g mnie oczywiście, jest stosunek długości poszczególnych rur względem siebie, a co za tym idzie - kąty. A te w Trekach do 4500 są następujące: - główka: 70,5 (71 standard) - podsiodłówka: 73 (73 standard) Rozstaw osi to równierz ważny czynnik, decuduje (jeden z wielu) o stabilności i "narowistości" roweru. W przypadku amortyzatora o skoku 100mm wynosi on 1085mm (1080mm standard), fabryczne amortyzatory miały skok od 80 - 100mm. Ech, taka moja opinia, czekam na riposte i pozdrawiam:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koncertownik Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 Widzę, że kolega stosunkowo rzeczowo się wypowiedział... W XC chodzi o to żeby rama była stosunkowo długa przy jak najniższym przekroku, oczywiście wszystko w granicach zdrowego rozsądku. Wiadomym jest, że wydłużanie górnej rury powoduje zwiększenie bazy kół a większa baza kół oznacza mniejszą zwrotność, ale niektórzy producenci mają na to "myk" skracając długość tylnych widełek, co jeszcze dodatkowo zwiększa zwrotność roweru. Poza tym dłuższa górna rura pomaga w utrzymaniu przedniego koła przy podłożu w trakcie podjazdów, dzięki niej możemy stosunkowo łatwo przenieść środek ciężkości na przód, na dodatek zmniejsza ryzyko OTB, bo po wydłużeniu górnej rury zakładamy krótszy mostek. Mam nadzieję, że odpowiedź będzie satysfakcjonująca, a jeśli będą jeszcze jakieś pytania, to postaram się na nie odpowiedzieć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krykam Napisano 5 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2008 no a przecież rama w modelu 3900 do 4500 jest taka sama dopiero modele od 6000 mają ramy inne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi