Skocz do zawartości

[łatanie dziurawej dętki] zestaw - co to za patent?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam wszystkich. od razu informuję, ze nigdy nie łatałem dętek rowerowych ale zawsze musi byc ten pierwszy raz.

więc złapałem gume. poszedłem do sklepu rowerowego i kupiłem zestaw: papier ścierny, klej, łatki i instr. obsługi. Zlokalizowałem dziure w dętce i oczysciłem jej okolice papierem ściernym. nałożyłem klej i odczekałem 10 minut aby wysechł. wziąłem w łapy łatke i zdębiałem :( patrze - jest między cienką przezroczystą folią i grubą nieprzezroczystą aluminiową folią. rozdzieliłem je i łatka została na folii przezroczystej. ale nie ma na niej kleju!!! przycisnąłem łatkę(razem z tą folią) do dziury w dętce. o ile łatka troche trzyma sie dętki to ta folia odstaje... co teraz do jasnej chol****y? mam nożyczkam "obdziergać" tą folie czy co? poradźcie cos bo zwariuje zaraz...

Napisano

jaki super glue?

 

 

bierzesz łatkę, odrywasz sreberko

bierzesz dętkę czyścisz papierem

dajesz klej w miejscu gdzie ma być łatka i klej na łatkę

przyklejasz jedno do drugiego i ściskasz (ja osobiscie zawsze w imadło wkładam, ale pewnie obędzie się bez tego)

Folią właściwie nie musisz się przejmować, a jak chcesz to po całym zabiegu jak już będziesz zakłądał oponę to ją możesz oderwać. Ja czasem odrywam czasem nie, w niczym ona nie przeszkadza.

Napisano

To jej nie ruszaj, bo gotowyś zerwać całą łatkę. Ona w niczym nie przeszkadza - chyba, że jesteś wyjątkowym estetą <_<

Pozdrówko zapobiegawcze :)

 

PS. No, chyba, że zrobiłeś tak, jak napisał Biera - wtedy oderanie całości byłoby wskazane :)

Napisano

Eee nie czaje - u mnie latki wygladaja tak, ze ta zewnetrza warstwa, ktora zostaje to ma chyba tylko na celu niezwulkanizowanie się dętki z oponą[niektorzy talk daja miedzy oponę, a detkę - bo potrafi sie spiekac]... wiec nie wiem po co ja zrywac.

Napisano

nieeee :) folia jest nad łatką a nie pod nią. szkoda tylko ze nie nawaliłem kleju na łatkę i trochę ochodzi :/ dzięki wszystkim za pomoc, pozdrówka! <_<

Napisano

ok ciąg dalszy tematu. sprawdzilem dętke w misce z wodą i w miejscu lepienia nie puszcza powietrza ale znalazłem za to kilka innych miejsc, z których lecą bańki - mało, mniej wiecej jedna na pięć sekund. jak myslicie - lepić to wszystko czy wywalić dętkę?

Napisano

Zalezy jak stoisz z finansami ;p. Ja tam jak mam kilka latek to wywalam dętkę <_<. Chociaz jak dobrze kleisz to to nie ma najmniejszego znaczenia.

Napisano

heh na jednej dętce mam w tej chwili 6 łatek:P (w tym jedna "jedna na drugiej" - zaraz obok jednej dziurki powstały jeszcze dwie)

Ale kurna wybuliłem za nią 19 zł i nie dam się tak łatwo oskubać żeby po miesiącu kupić znowu nową dętkę<_<

 

A kiedyś jeszcze więcej się zdarzało.

Nowe dętki kupuję tylko jak mam kasę pod ręką a nie chce mi się kleić albo jak rozwalę wentylek.

Napisano

Ja zawsze mam zapasowa detke pod sztycą[wlaśnie na wypadek problemów z zaworkiem] i staram sie brać łatki na trasę <_<. Moje latki waza 1g/jedna z tego co pamietam wiec sie nie przejmuje wagą ;)[a to ten najpopularniejszy zestaw allego czyli za 5 pln chyba jest ich ze 100].

Napisano

Polecam samoklejki park tool'a ..nie ma uzerania sie...szybko, sprawnie... nie lubie tych z klejem w tubce :/

Oczywiscie samoklejki nie zwalniaja od obowiazku oczyszczenia okolic dziurki :rolleyes:

Napisano

To ja jeszcze dorzucę coś od siebie. Butapren i kawałek starej dętki też spełniają swoje zadanie, raz nawet zakleiłem dziurę przy samym wentylu i długo trzymało

Napisano

Tez musialem latac detke :) Oderwalem sreberko i ta folie, oczyscilem detke wokol dziur, zmatowilem takim aluminiowym "tarłem" miejsce wokol dziurek, napackalem kleju na to miejsce + troche na latke, przykleilem i przycislem dwoma klockami drewna. Mam nadzieje ze jeszcze troche pociagnie :)

Napisano

Ja mam łatki z tą folią u góry. Nie wiem czy czytaliście instrukcje bo na mojej pisze że klisz łatę na dętkę czekasz chwile potem dodatkowo (chyba że już ci się nie chce) możesz zgrzać łatkę z dętką. Bierzesz żelazko, nagrzewasz i delikatnie jeździsz po tej foli. Łatka się rozgrzeje i zgrzewa się z dętką. Wtedy to właśnie odchodzi ta folia pozostawiając idealnie przyklejoną zgrzaną łatkę. TYLKO RÓBCIE TO POWOLI czyli odrywanie foli bo zerwiecie łatkę!!!!!!!! powodzenia.

Napisano

heh w instr. obsługi nic nie było o zgrzewaniu ani tym bardziej o zabieraniu na wycieczke żelazka i agregatu prądotwórczego :( a ta folia nie klei sie do żelazka przypadkiem?

Napisano

Ja sobie te folię zapaćkałem klejem że trzyma się łatki :confused: hehe

 

Co do przyklejania się tej foli do żelazka to przecież można coś przyłożyć pierw na te folie nie wiem np pergamin i wtedy przyprasować w kant :D hehe

Napisano

dorzuce 3 grosze:)

 

łatając dętke zawsze robie tak: po oczyszczeniu miejsca, nałożeniu kleju i dociśnięciu łatki od razu zakładam dętke na rawke i na to opona i pompuje do właściwego ciśnienia, które to dociska łatke do dętki ;) zawsze tak robiłem i nie miałem nigdy problemów

Napisano

Naprawę ile można napisać o takiej prostej czynności :) Ale jak wszyscy to wszyscy :D Jak jestem w domu to zamiast papieru ściernego używam benzyny ekstrakcyjnej do czyszczenia dętki. A taka mała uwaga:

:!!: NIGDY NIE ZOSTAWIAJCIE ROWERU, JEŚLI MACIE POKLEJONĄ DĘTKĘ, NA SŁOŃCU :!!:

Mnie się łatki poodklejały.

Napisano

To chyba miales jakos slabo poklejone te latki. Przeciez klej wulkanizuje latke z detka, do tego po napompowaniu latka jest przycisnieta do wnetrza opony. Jeszcze nigdy mi sie nie zdarzylo, zeby sie latka odkleila czy zaczela puszczac powietrze, a troche dziur juz pokleilem ;).

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Do tej pory robiłem łatki ze starej dętki. Papierem ściernym wycierałem dętkę i łatkę smarowałem jedno i drugie butaprenem czekałem chwile i nakładałem łatkę na dętkę. Ostatnio kupiłem sobie zestaw łatek i klej. Czytając ten wątek zacząłem się zastanawiać czy dobrą strona nałożyłem łatkę. Łatki mam z jednej strony pomarańczowe-miększa cześć, a z drugiej czarna-twardsza. Posmarowałem oczyszczoną dętkę klejem i nałożyłem pomarańczowym do góry, czarne na klej do dętki. Powiedzcie mi czy dobrze, czy może jednak pomarańczowym ma być do dętki a czarne na wierzch...?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...