Skocz do zawartości

[Opony] XC, przód + tył, do 150 zł


Biera

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Udało mi sie zaciągnąć pożyczkę u rodziców na opony. Troszkę późno, wszak już w niedzielę jadę na Thula, no ale trudno, jak nie zdążę ich załatwić na teraz to przynajmniej na wyprawę w góry będą

 

No ale do rzeczy:

 

Poszukuję opon do XC, rozmiar 1.9 - 2.1 max, cena do 150 zł za komplet.

Ważne dla mnie jest przede wszystkim wytrzymałość i odpowiedni bieżnik. Dla tych cech jestem w stanie poświęcić wagę. Jeżdżę głównie po lasach, ale nie ma się co oszukiwać -> jakoś do lasu trzeba dojechać więc asfaltu też jest trochę (40% asfalt, 60% las). W tym roku czeka mnie wyprawa w góry (okolice karpacza) a także jak już pisałem przynajmniej 2 maratony. Nie stronię od błota i deszczu.

 

zastanawiałem się nad kilkoma oponami:

irc mythos II

tioga factory xc

 

chętnie wziąłbym continental survival ale już ich nigdzie nie ma:/

 

Macie jeszcze jakieś propozycje? Nie interesują mnie za bardzo ultralekkie opony na zasadzie "1000 km i widać dętkę"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może Maxxis Larsen TT ? Komplecik dostaniesz spokojnie za tą kasę, a waga bardzo atrakcyjna :rolleyes:

 

Duzo osób pisze że są nie wytrzymałe (szybko się ścierają), ale ja mam przejechane na tych gumach ok 1200km i jak na razie na środku w tylnej oponie zaczeło widać że się ściera... (15% terenu, 85% asfalt - był okres zimowy i tylko po szosie śmigałem praktycznie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuje tradycyjny set RR/NN (wiem że to troche więcej niż 150zł ale przy dobych wiatrach na dzień dzisiejszy można nowego RR wyrwac za 80zł)

 

proponuje także przyjąć metodę dwóch kompletów opon (tzn. na trening i zwykła jazde kupujemy byle jakie tanie ścierwo im cięższe tym lepsze, a na zawody mamy elegancki komplecik lekkich wyścigowych oponek z dobrym, niezjechanym bieżnikiem)

 

ewentualnie moge z czystym sumieniem polecić KENDE modele crosscountry i karma, cenna dość niska, waga jak na drut też całkiem całkiem, bieżnik trwały (kumpel jeździ na niej codziennie do szkoły kilka kmów tylko asfalt i przez 1,5 roku bieżnik jest nadal w niezłej formie)

 

tak BTW to działaj szybko bo nie wiem czy do niedzieli zdąży to przyjść do Ciebie (chyba ze kupujesz w stancjonarnym)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm. ja pare dni temu zakupiłem tiogi factory xc 1.95. Zrobiłem na nich dopiero jakieś 40km. Ogólnie przeszedłem z 2.35 i bardzo duża róznica w oporach toczenia na asfalcie i w terenie. na razie wiecej jezdziłem na asfalcie i wydaaje misie ze to nie dla nich. Jak mocniej zahamujesz przednim hamulcem to na asfalcie zostaje niebieski slad po oponie.;/ wiec bedzie sie szybko zużywać na nim. W terenie bede wiecej jutro to napisze jak sie spisywały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

Sprawa wygląda następująco:

 

Jeżdżę 40% szosa ,ścieżki i 60% teren. Poszukuję opon ,które wytrzymają przy takim użytkowaniu spokojnie jeden sezon- ~6000km. Cena do ok. 80zł/szt. Waga max 650g/szt. niekoniecznie zwijane. Szerokość od min. 1,95. Obecnie posiadam Larseny TT ,które są świetne na szutrze ale znikają w oczach ( 1/4 bieżnika tył w ok 350km).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Tiogi to moge się wypowiedzieć bo miałem ją na swoim rowerku. Oponka naprawde niezła, ale przesiadłem się na Tiogi Extreme XC i zdecydowanie bardziej je polecam od Factorów. Świetna przyczepność w lesie i na zróżnicowanym podłożu. Nie oszczędzam ich i trzymaja się jak na razie całkiem nieźle a mam je juz 2 sezon.

http://www.probikes.pl/index.php?item=215

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...