Amra Napisano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 Hej. Looknijcie Szefowie na zdjęcia zębatki sredniej z mojej korby STX. kupiłem nowy łańcuch CN-HG50 i nie wiem czy mogę jeszcze założyć na taki stan? Mam nadzieję że coś widac na tych zdjęciach. Szczerze mówiąc nie za bardzo mam kase na nową korbę. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/517c04dbcc3f3500.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7f3eaf931f6122ac.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8a16e10a2169f0f0.html Jeszcze jedno: Czy taki suport jak na poniższym zdjęciu można rozebrać np. do nasmarowania? A jeżeli nie to jak najlepiej nasmarować i czym? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0a32dea3e94a22a0.html Z góry dziękuję. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paviarotti Napisano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 Tarcze masz dość mocno zużyte (szczególnie ta w pierwszym linku) - szkoda nawet łańcuch zakładać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amra Napisano 18 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 ... ale co zrobić? na allegro nie ma nic na zmiane!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paviarotti Napisano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 Poszukaj, pewnie gdzieś są identyczne tarcze. Ewentualnie zainwestuj w korbę jak nigdzie nie znajdziesz tarcz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amra Napisano 18 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 No to leże... tak myślałem... to może to? co sądzicie? http://www.allegro.pl/item183717346_korba_...0_sklep_fv.html pośmigam troche? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialykom Napisano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 mozesz spilowac zabki w starej tarczy. sam tak zrobilem i jest spoko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amra Napisano 18 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 Spiłować? Że niby jak? Oj coś mi się wydaje że się nie odważę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialykom Napisano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 tu masz to pokazane na przykladzie kasety, ale z tarczami korby wyglada to identycznie. http://www.cyf-kr.edu.pl/rowery/szlif.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 Nie ma szans, żeby nowy łańcuch się przyjął. Szlif też nie jest wyjściem bo kiedyś będziesz musiał kupić nową. Byś musiał podać co to za korba bo samo STX nic nie mówi, to by można dobrać jakąś nową zębatkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialykom Napisano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 Szlif też nie jest wyjściem bo kiedyś będziesz musiał kupić nową. od maja 2006 jezdze na zeszifowanej srodkowej tarczy. zabki wygladaly podobnie do zaprezentowanych tu. oczywiscie wiem, ze przy nastepnej zmianie lancucha/kasety bede musial kupic nowa tarcze, albo wymienic korbe, jednak tym sposobem przejezdzilem caly sezon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amra Napisano 18 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 A nie mam pojęcia co to za STX. wiem tylko, że dł. ramion to 175, ale to chyba troche za mało co? Jednak chyba sie skuszę na nowiutkie Alivio co ty na to? tylko znowu nie wiem czy FC-M410 czy FC-M415? Jest jakaś wyczuwalna różnica dla takiego użytkownika jak ja? Tzn. rowerkiem do pracy cały rok i niema że boli!, trochę na wycieczki z żonką i synkiem w tzw. rikszy ...Dosyć pochlebne opinie są na forum o alivio w ogóle. no nic szanowni koledzy i koleżanki ide spac bo jutro do pracy! odezwe się z rana. PS. Trochę mi szkoda nowego łańcucha i kasety na szlifowane zęby... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialykom Napisano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 nie ma czego zalowac - taka zebatka nie zniszczy lancucha, ale kupno nowej korby to tez dobre wyjscie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 Na wewnętrznej części ramienia korby masz wybite oznaczenia korby zaczynające się na FC.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurasek Napisano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 http://www.cyklotur.com/czesci_rowerowe_me...e_tarcze,0.html może stąd coś ci podpasuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amra Napisano 19 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 No więc co z tym Alivio? no i znowu problem bo czy na kwadrat czy na octalink? Co lepsze gdy np. będzie się często ściągało korbę do gruntownego mycia całego napędu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paviarotti Napisano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 Alivio FC-M410 to solidna korba, na pewno będziesz zadowolony. A ściąganie korby do mycia to niezbyt dobry pomysł - kwadrat się może wyrabiać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amra Napisano 19 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 Ano właśnie. To może octalink? Nie miałem jeszcze kontaktu z tym wynalazkiem. Czy częste ściąganie może wyrobic to mocowanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialykom Napisano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 jezdze na alivio '05, czyli na kwadrat. jest zaskakujaco sztywna. wiele osob moze potwierdzic to zdanie. 410 to korba pelna w srodku, 415 jest wykonana metoda Hollowtech - jest pusta w srodku, przez co jest lzejsza i zarazem sztywna. 410 jest dostepna w dwoch wersjach - na kwadrat i octalinka, ten drugi sposob mocowania jest lepszy. 415 widzialem tylko na kwadrat... pytanie brzmi jak czesto bedziesz sciagal korbe? do dokladnego wymycia tarcz nie trzeba tego robic. oczywiscie ulatwia to sprawe, ale nie jest konieczne. ciekawe czemu nie wypuscili 415 na octalink. w sumie to na stronie shimano nie ma nawet takiej korby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurasek Napisano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 z jednej strony kierunek dobry by iść w porządniejszy i trwalszy osprzęt, ale kłóci się z założeniami tematu że nie bardzo masz kasę. oczywiście całkowicie popieram by raz zabolało, przejście na oktalink to zmiana suportu więc koszty rosną, co do ściągania korby do mycia są różne szkoły , ja nie ściągam (pędzelek podstawka od doniczki z benzynką pod korbę i wszystko lśni ) pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amra Napisano 19 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 No może nie aż tak często. Ale jeżdżę również zimą, deszcz czy nie deszcz i zapewnienie, że sciąganie korby do wymycia nie przeszkadza (np. w przypadku octalink?) bardzo by ułatwiło sprawę. PS. z ta kasa to jest tak że nie za bardzo mam, ale jak sobie pomyslę, że małbym nowiutki łańcuch na starą choćby piłowaną zebatkę... to jakoś to przeboleję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialykom Napisano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 jezeli chodzi o jazde zima, to najwazniejsze jest dokladne wymycie lancucha. zebatki czysci sie dosc latwo, a octalink tez mozna uszkodzic. masz trzy wyjscia. albo zeszlifujesz zebatki - co naprawde nie wplynie negatywnie na lancuch, albo wymienisz srodkowa tarcze - co jest dosc wysokim wydatkiem w stosunku do wartosci starej korby, albo kupisz nowa korbe. oczywiscie najlepszym rozwiazaniem jest kupno nowej korby, a co z tym idzie suportu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 No może nie aż tak często. Ale jeżdżę również zimą, deszcz czy nie deszcz i zapewnienie, że sciąganie korby do wymycia nie przeszkadza (np. w przypadku octalink?) bardzo by ułatwiło sprawę.Ściąganie korby do mycia wydaje mi się bezsensownym zabiegiem. Przecież tego nie trzeba ściągać - jak są rozkręcalne zębatki wystarczy je rozkręcić i jest w sumie dostęp do prawie wszystkich miejsc. PS. z ta kasa to jest tak że nie za bardzo mam, ale jak sobie pomyslę, że małbym nowiutki łańcuch na starą choćby piłowaną zebatkę... to jakoś to przeboleję Jak nie bardzo masz kasę to możesz jeszcze wybrać jakąś tańszą korbę - np. w pełni robieralnego Suntoura za 50 zł albo coś z Shimano nierozbieralnego w tej cenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amra Napisano 19 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 Chyba zgodze się z przedprzedmówcą, że najlepszym rozwiązaniem bedzie kupno nowej korby i nieza częste jej ściąganie. A wezmę na kwadrat mimo wszystko bo gdyby co to klucz do ściągania już mam a na octalink nie. Z tym sciąganiem to jest tak: Starą korbe STX miałem tak zawaloną że aby ja dobrze umyć musiałem ściągnąć (Nie powiem ile była niemyta bo pewnie w pysk dostane ) Myślę że najlepiej zrobie jak nową poprostu bedę częściej mył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialykom Napisano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 no to proponuje alivio fc-m415. bedzie lekka i wytrzymala. przy myciu rozkrecisz tylko tarcze i bedziesz mogl dokladnie ja wyczyscic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amra Napisano 19 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 No i wszystko na temat! Dziękuję za wszelkie info. forum jest poprostu nieocenione. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.