Skocz do zawartości

[korba, suport] Nowy łańcuch na starą korbę?


Amra

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Looknijcie Szefowie na zdjęcia zębatki sredniej z mojej korby STX. kupiłem nowy łańcuch CN-HG50 i nie wiem czy mogę jeszcze założyć na taki stan? Mam nadzieję że coś widac na tych zdjęciach. Szczerze mówiąc nie za bardzo mam kase na nową korbę.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/517c04dbcc3f3500.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7f3eaf931f6122ac.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8a16e10a2169f0f0.html

 

Jeszcze jedno:

Czy taki suport jak na poniższym zdjęciu można rozebrać np. do nasmarowania? A jeżeli nie to jak najlepiej nasmarować i czym?

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0a32dea3e94a22a0.html

 

Z góry dziękuję. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szlif też nie jest wyjściem bo kiedyś będziesz musiał kupić nową.

od maja 2006 jezdze na zeszifowanej srodkowej tarczy. zabki wygladaly podobnie do zaprezentowanych tu. oczywiscie wiem, ze przy nastepnej zmianie lancucha/kasety bede musial kupic nowa tarcze, albo wymienic korbe, jednak tym sposobem przejezdzilem caly sezon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie mam pojęcia co to za STX. wiem tylko, że dł. ramion to 175, ale to chyba troche za mało co?

Jednak chyba sie skuszę na nowiutkie Alivio co ty na to? tylko znowu nie wiem czy FC-M410 czy FC-M415? Jest jakaś wyczuwalna różnica dla takiego użytkownika jak ja? Tzn. rowerkiem do pracy cały rok i niema że boli!, trochę na wycieczki z żonką i synkiem w tzw. rikszy :)...Dosyć pochlebne opinie są na forum o alivio w ogóle.

 

no nic szanowni koledzy i koleżanki ide spac bo jutro do pracy! odezwe się z rana.

 

PS. Trochę mi szkoda nowego łańcucha i kasety na szlifowane zęby...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdze na alivio '05, czyli na kwadrat. jest zaskakujaco sztywna. wiele osob moze potwierdzic to zdanie.

 

410 to korba pelna w srodku, 415 jest wykonana metoda Hollowtech - jest pusta w srodku, przez co jest lzejsza i zarazem sztywna. 410 jest dostepna w dwoch wersjach - na kwadrat i octalinka, ten drugi sposob mocowania jest lepszy. 415 widzialem tylko na kwadrat...

 

pytanie brzmi jak czesto bedziesz sciagal korbe? do dokladnego wymycia tarcz nie trzeba tego robic. oczywiscie ulatwia to sprawe, ale nie jest konieczne. ciekawe czemu nie wypuscili 415 na octalink. w sumie to na stronie shimano nie ma nawet takiej korby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z jednej strony kierunek dobry by iść w porządniejszy i trwalszy osprzęt, ale kłóci się z założeniami tematu że nie bardzo masz kasę. oczywiście całkowicie popieram by raz zabolało, przejście na oktalink to zmiana suportu więc koszty rosną, co do ściągania korby do mycia są różne szkoły , ja nie ściągam (pędzelek podstawka od doniczki z benzynką pod korbę i wszystko lśni )

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może nie aż tak często. Ale jeżdżę również zimą, deszcz czy nie deszcz i zapewnienie, że sciąganie korby do wymycia nie przeszkadza (np. w przypadku octalink?) bardzo by ułatwiło sprawę.

 

PS. z ta kasa to jest tak że nie za bardzo mam, ale jak sobie pomyslę, że małbym nowiutki łańcuch na starą choćby piłowaną zebatkę... to jakoś to przeboleję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli chodzi o jazde zima, to najwazniejsze jest dokladne wymycie lancucha. zebatki czysci sie dosc latwo, a octalink tez mozna uszkodzic. masz trzy wyjscia. albo zeszlifujesz zebatki - co naprawde nie wplynie negatywnie na lancuch, albo wymienisz srodkowa tarcze - co jest dosc wysokim wydatkiem w stosunku do wartosci starej korby, albo kupisz nowa korbe. oczywiscie najlepszym rozwiazaniem jest kupno nowej korby, a co z tym idzie suportu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może nie aż tak często. Ale jeżdżę również zimą, deszcz czy nie deszcz i zapewnienie, że sciąganie korby do wymycia nie przeszkadza (np. w przypadku octalink?) bardzo by ułatwiło sprawę.
Ściąganie korby do mycia wydaje mi się bezsensownym zabiegiem. Przecież tego nie trzeba ściągać - jak są rozkręcalne zębatki wystarczy je rozkręcić i jest w sumie dostęp do prawie wszystkich miejsc.

 

PS. z ta kasa to jest tak że nie za bardzo mam, ale jak sobie pomyslę, że małbym nowiutki łańcuch na starą choćby piłowaną zebatkę... to jakoś to przeboleję

Jak nie bardzo masz kasę to możesz jeszcze wybrać jakąś tańszą korbę - np. w pełni robieralnego Suntoura za 50 zł albo coś z Shimano nierozbieralnego w tej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zgodze się z przedprzedmówcą, że najlepszym rozwiązaniem bedzie kupno nowej korby i nieza częste jej ściąganie. A wezmę na kwadrat mimo wszystko bo gdyby co to klucz do ściągania już mam a na octalink nie.

 

Z tym sciąganiem to jest tak: Starą korbe STX miałem tak zawaloną że aby ja dobrze umyć musiałem ściągnąć (Nie powiem ile była niemyta bo pewnie w pysk dostane :036: ) Myślę że najlepiej zrobie jak nową poprostu bedę częściej mył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...