roswell Napisano 17 Kwietnia 2007 Napisano 17 Kwietnia 2007 Witam! Ponieważ wczoraj pękła mi wysłużona obręcz Matrix 750 postanowiłem złożyć nowe koło na hamulce V-brake. Mam na to ok 250zł. Ważę 62kg, jeżdżę czyste XC, żadnego skakania czy jazdy po schodach. Jednak chciałbym, żeby koło było w miarę wytrzymałe. Zdarza się że zaczepie o krawężnik, albo jakiś kamień w lesie. Po prostu nie chcę aby sie za szybko poddało. Chciałbym, aby było możliwie lekkie. Moje propozycje: XM317 440g 79,00 novatec NT-802 463g 79,00 Nyple 10g 11,00 dt champion 224g 32,00 1137g 201 zł XM317 440g 79,00 novatec NT-802 463g 79,00 Nyple 10g 11,00 dt comp 224g 64zł 1097g 233 zł XM317 440g 79,00 XT FH-M760 430g 120zł Nyple 10g 11,00 dt champion 224g 32,00 1105g 241 zł Może macie jakieś propozycję, co lepiej piastę XT i DT Champion, czy Novatec i szprychy DT Competition. Może macie jakieś inne propozycję? Chetnie posłucham.
Autor Napisano 17 Kwietnia 2007 Napisano 17 Kwietnia 2007 Według mnie najlepszym zestawem będzie: XM317 440g 79,00 novatec NT-802 463g 79,00 Nyple 10g 11,00 dt comp 224g 64zł 1097g 233 zł Sam mam tą piaste novateca i sprawuje sie swietnie.
roswell Napisano 17 Kwietnia 2007 Autor Napisano 17 Kwietnia 2007 W zasadzie z obręczy wchodzi jeszcze w grę: AlexRims Ace 18, ale wydaje mi się ze XM317 bedzie lepsze, znacie coś jeszcze? Piasty to chyba tylko NOVATEC, ew ta XT, ale wydaje mi się, że łożyska maszynowe są lepsze od kulkowych nie? Co do szprych to zobaczymy jak wyjdzie z funduszami, ale dt revo na pewno je przekroczą więc albo champion albo competition Jakie sklepy internetowe polecacie? Czy jeśli złożę całe koło dostanę darmowe zaplatanie?
yeti86 Napisano 17 Kwietnia 2007 Napisano 17 Kwietnia 2007 Piasta BOPLIGHT TEAM R 405gram 99 zł Obręcz Sun Rims Mach 4 410gram 89 zł Nyple 10g 11zł dt comp 224g 34zł 1049 gram 233 zł odnośnie tego koła XM317 440g 79,00novatec NT-802 463g 79,00 Nyple 10g 11,00 dt comp 224g 64zł 1097g 233 zł waga to 1137
Loko Napisano 17 Kwietnia 2007 Napisano 17 Kwietnia 2007 Jak nie katujesz koła to nie ma sensu zarzucać maszynowego łożyska , ja bym wziął xt ,na pewno kreci się gładko i sie domyślam ze jest lżejsze od novateca , do tego obadaj szprychy mach , czytalem ze są takie same dobre jak dt champion a przy tym tańsze . A to ze łozyska maszynowe są lepsze od kulkowych to nieprawda , oba są kulkowe z tym że maszyny są zamknięte w pakiecie a xt nie , ponadto konstrukcja xt i ich jakość -moim zdaniem -wypada lepiej przy novatecu .Już od lx poczynając te piasty mają lepszą konstrukcje (cos tam skosne bieżnie ,polerowane ...bla bla bla ) , wiec ja bym polecał xt .Maszyny to sie sprawdzają jak ostro nawalasz koło w zjazdach itd bo mogą wytrzymać ponoć większe obciążenia , natomiast mają gorsze sprzęgło .W moim kręgu wszyscy polecali mi lx albo xt .Ja mam lx ,dh 22 , szprychy mach i nie oszczedzam koła , jak dotąd nie ma zadnego sladu zuzycia .Waże 85 kg .
ralf Napisano 17 Kwietnia 2007 Napisano 17 Kwietnia 2007 a to chyba chodziło o to ze nie o same łozyska tylko o sposób ich montowania, w tradycyjnych Shimanowskich kulkach jakby nie patrzec musisz czasami zajrzec do piasty czy luzu nie ma, czy bierznie sie nie wycieraja itd, a maszynowe to jeździsz i jeździsz, łozysko pada, wymieniasz i dalej jeździsz nie musisz sie przejmować stanem bieżni czy konusów ja od roku jeżdże na maszynach i nie zamieniłbym Novateców nawet na XT które pewnie tez wiele wytrzymaja ale juz mam poprostu wstręt do tradycyjnych bierzni i konusów, choc uzywałem zawsze najtanszych kół to zasada działania jest raczej identyczna
yeti86 Napisano 17 Kwietnia 2007 Napisano 17 Kwietnia 2007 do tego obadaj szprychy mach , czytalem ze są takie same dobre jak dt champion a przy tym tańsze Jeździłem na mach-ach w swojej historii i mogę tyle powiedzieć że pękają dużo częściej jak DT (obojętnie jaki model).
Loko Napisano 17 Kwietnia 2007 Napisano 17 Kwietnia 2007 Przy odpowiednim stylu jazdy pewnie dałoby sie połamać szprychy o przekroju 10 mm , kolega pisze że nie szaleje .
Adik Napisano 17 Kwietnia 2007 Napisano 17 Kwietnia 2007 Mam kółko na piascie novatec, obręczy xm317 i 32 dt champion. Piaste novateca na tył wybrałem po tym jak kupiłem sobie koło na przod na Ace18 i też novatecu. Koło na tej piascie to takie małe perpetum mobile tylnie też się znakomicie kreci Ale muszę wspomniec że już drugi raz koło tylnie idzie do centrowania - przednie na 36 szprych nie było ani razu i nie zapowiada się żeby na serwis w najbliższym czasie trafiło. W sumie Ace18 czy Xm317 jedno i to samo Jakby nie patrzec na markę i kształt Obie obręcze są bardzo dobre a piasty jak dla mnie najlepsze - mogłem wziąc xt ale nie lubię sh*tmano - po piastach typu deore > i gorszych. To co mi się spodobało to fakt że w jednym serwisie widziałem dwie przednie piasty novateca - {pod vki} jedna droższa od drugiej i wyraznie lżej się krecąca. Spytałem się OCB i usłyszałem że w tej droższej siedzą jakies bajeranckie łożyska. To jest dosyc dobra sprawa - wymienic sobie po zużyciu łożyska które bedą chodzic jeszcze lżej od fabrycznych { nie przypuszczałem że wogole da się tak zrobić}. Bierz koło na novatecu i Ace18/xm317 i na pewno się nie zawiedziesz. Tylko uwzglednij swoja wagę przy ilosci szprych
yeti86 Napisano 18 Kwietnia 2007 Napisano 18 Kwietnia 2007 Przy odpowiednim stylu jazdy pewnie dałoby sie połamać szprychy o przekroju 10 mm smile.gif , kolega pisze że nie szaleje pewnie tak, ale machy pękały w kole z obręczą mavic 517 a na tej nie poszalejesz bo za delikatna jest, byle co i masz po niej.
ralf Napisano 18 Kwietnia 2007 Napisano 18 Kwietnia 2007 łożyska w Novatecach pod vki kręcą sie ładnie, jedyne co je hamuje to smar, przy okazji jak rozbierałem po sezonie piaste przednia to rozbierałem tez łożyska, wrzuciłem do benzynki, po dokładnym oczyszczeniu i bez smaru to dopiero sie te łożyska kręcą, gdyby tak było ze smarem musze sie kiedys przejechac do hurtowni łożysk, spytac o odpowiednie i zobaczyc jak inne sie kręcą, skoro fabrycznie są lepsze i gorsze to pewnie idzie je kupic
roswell Napisano 18 Kwietnia 2007 Autor Napisano 18 Kwietnia 2007 @yeti86 XM317 440g 79,00 novatec NT-802 463g 79,00 Nyple 10g 11,00 dt comp 224g 64zł <- tutaj się pomyliłem masa szprych to 184g, czyli koła jak niżej napisałem 1097g odnośnie Twojej propozycji to masz pomyłkę w nazwie szprych, chodzi ci o DT Champion, a nie Competition. Poza tym waga piasty Boplight Team tył wynosi 405g bez zacisku, a razem z nim 464, a więc jest najcięższa ze wszystkich. Z kolei obręcz Mach IV, jest podobno miękka, dość sztywna. Przemyślałem sprawę i zamawiam piasty Novateca, naprawdę wszyscy użytkownicy są z nich zadowoleni. Do tego szprychy DT Competition no i obręcz Mavica, myślę, że jest to wybór idealny. jeszcze jedno pytanie, jak to jest zamawiając całe koło w jakimś sklepie mogę liczyć na darmowe zaplecenie czy nie?
Adik Napisano 18 Kwietnia 2007 Napisano 18 Kwietnia 2007 Owszem możesz - http://www.dobrerowery.com/product_info.ph...roducts_id=2354 ja tam te koło zamówiłem, ale fakt faktem że bedzie wymagało centrowania i naciągnięcia szprych wiec nie ma łatwo
roswell Napisano 18 Kwietnia 2007 Autor Napisano 18 Kwietnia 2007 No w sumie to jest problem, bo sam tego nie umie robić, a nie uśmiecha mi sie chodzenie do lokalnych serwisów w celu naciągania szprych. Może lepiej zamówić w jakimś sklepie u mnie w mieście, tylko czy wtedy to będe miał za ramo czy też będe musiał płacić? W MK Bike nie kupię bo tam jest za drogo
yeti86 Napisano 19 Kwietnia 2007 Napisano 19 Kwietnia 2007 @roswell nie wiedziałem że waga jest podana bez zacisku, przepraszam za mój błąd.
roswell Napisano 20 Kwietnia 2007 Autor Napisano 20 Kwietnia 2007 @yeti86 Ja też nie mam 100% pewności. Jednakże na aukcjach jeden sprzedawca podaje wagę 405g a drugi 464g i w nawiasie podane - waga ze szpilką. Więc najprawdopodobniej 405g to waga bez zacisku. Powiem jak sie sprawa potoczyła. Byłem zdecydowany kupić koła w centrum rowerowym. Jednak zdenerwowało mnie totalny brak kontaktu z nimi. Wysłałem jakieś 5 maili, dwa razy pisałem na GG. Nawet próbowałem się dodzwonić. W końcu jednak zamówiłem wszystko u Arnika. Dodatkowo zakupiłem pedały SPD. Dogadałem się z nim, w ten sposób, że zarówno wysyłkę jak i zaplatanie mam darmowe, ale nie dostałem obnizki na obręcze i piasty, które są u niego średnie cenowo. Czeka mnie co najmniej tydzień nie jeżdżenia na rowerze. Bolesne to jest tym bardziej, ze pare minut temu przyszła paczka z butami SPD.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.