Yah0o_121 Napisano 17 Kwietnia 2007 Napisano 17 Kwietnia 2007 Witam! Tematu o zbijaniu wagi Radona jeszcze nie widziałem, więc: mój Radon ZR TeamOnly 2006 Rama: Radon ZR Alu7005 ????g Widelec: RS Reba SL 1600g + manetka ok 100g Koła Piasty: XT Disc 236g przód, 430g tył Obręcze: Rigida Taurus Disc ????g Szprychy: ?? Opony: Schwalbe NobbyNic 2.25 570g x2 Dętki: Kenda 176g 2x Napęd Przerzutka przód: XT top-swing 174g Przerzutka tył: XT 230g Manetki: LX ~140g Kaseta: Deore HG-50 361g Łańcuch: Deore HG-53 ~300g Korba: XT 867g Linki, Pancerze: ~150g? Hamulce: Hayes HFX9 ??g Mostek: FSA OS 170 90mm ??g Sztyca: FSA SL280 ??g Kierownica: FSA OS 282 Rizer ??g Rogi: Ritchey WCS 100g Gripy: Profile ??g Siodło: Scape ??g Pedały: Shimano Pd-540 350g 2x koszyk na bidon 47g Masy komponentów są mocno zaokrąglone, lub ich po prostu brak... Teraz pytania: 1 Czy ktoś ważył ramę Radona? 2 Ile ważą obręcze Rigida Taurus? Według producenta rower waży 11.8kg z seryjnymi platformami. U mnie są spd, do tego rogi wcs i jeszcze koszyki na bidony. Obstawiam, że moja maszyna waży ok 12kg Teraz pytanie: które części zmieniać, aby zejść do <11kg, nie tracąc na funkcjonalności roweru. Dzięki za odpowiedzi:) temat założyłem tylko z ciekawości, odchudzanie mojego radona to odległa przyszłość...
tobo Napisano 17 Kwietnia 2007 Napisano 17 Kwietnia 2007 obrecze szprychy detki kaseta to nie są wielkie koszty a zyskasz sporo na kazdej z tych czesci. obrecze waza (nie pamietam dokladnie) okolo 450 gram. szprychy przy komplecie dt revo zaplacisz ze zwyklymi nyplami okolo 240 zł na dwa kola (ostatnio kupowalem w bike stacji) detki - jest tu wielu wielbicieli chocby maxxisow. kaseta: xt wazy sporo mniej a kosztuje obecnie ok 150 zł. rogi na boplighty mostek takze na boplight.
lukas_t1 Napisano 17 Kwietnia 2007 Napisano 17 Kwietnia 2007 Według producenta rower waży 11.8kg z seryjnymi platformami. U mnie są spd, do tego rogi wcs i jeszcze koszyki na bidony. Obstawiam, że moja maszyna waży ok 12kg hehehe....niepoprawny opytmista napisz jeszcze jaki masz rozmiar ramy
Yah0o_121 Napisano 17 Kwietnia 2007 Autor Napisano 17 Kwietnia 2007 Mój rozmiar ramy to 18", więc to całkiem prawdopodobne Ciekawe, czy ktoś zna realną wagę samej ramy... Przydały by się też dane na temat komponentów FSA... A więc, bardziej szczegółowa specyfikacja (ale nie interesuje mnie waga co do grama...): Rama: Radon Race 7005 ile to waży? Widelec: RS Reba SL 1600g + manetka 100g Koła Piasty: XT Disc 236g przód, 430g tył Obręcze: Rigida Taurus Disc 2x 430g Szprychy: DT Competition 388g komplet Opony: Schwalbe NobbyNic Evolution 2.25 570g x2 Dętki: Kenda tubes 176g 2x Zaciski: XT 230gram (strzelam) Napęd Przerzutka przód: XT top-swing 174g Przerzutka tył: XT 230g Manetki: LX ~150g Kaseta: Deore HG-50 361g Łańcuch: Deore HG-53 ~300g Korba: XT 867g Linki, Pancerze: 150g? Hamulce: Hayes HFX9 860g Mostek: FSA OS 170 90mm 200g Sztyca: FSA SL280 320g Kierownica: FSA OS 282 Rizer 180g Siodło: Scape (strzelam) 250g Gripy: Profile 35g + korki powiedzmy 15g Pedały: Shimano Pd-540 360g Koszyk(i): Topeak cośtam 47g x2 Rogi: Ritchey WCS 110g (nie zmienie ich, bo są wygodne do giętej kiery) Wszystko bez ramy waży 9928 gram, jeśli czegoś nie pominąłem... Jeśli według producenta rowerek waży 11.8kg - powiedzmy te 300g za toporne platformy czyli wychodzi 11.5kg, to rama Radon ZR Team Only waży ok. 1600 gram... Fajnie by było jednak, jakby ktoś podał wagę samej ramki Takie wyliczenia są raczej mało dokładne... Teraz na czym warto urwać: 1. Siodełko! Dla mnie piekielnie niewygodne... Zapewne też ciężkie... Na Selle Italia Slr Xc/Xp.. liczmy -200g 2. Mostek -> Na wcs to będzie -100g 3. dętki -> na jakieś lżejsze... -120g 4. Kaseta -> na XT = -120g 5. Gripy -> na wcsy, albo inne pianki -20g Czyli z 11.8 robi się 11.3kg Na czym można jeszcze urwać wagę za stosunkowo niewielką kasę? Fajnie by było zrobić Radka <11kg Co można zrobić dalej: http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=...id=140&l=pl - zmiana zacisku sztycy na taki, też coś da pewnie -40g http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=...id=139&l=pl - zmiena zacisków do kół na imbusy - -100g http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=...did=26&l=pl sztyca na Ritchey WCS, to daje kolejne -100g
lukas_t1 Napisano 17 Kwietnia 2007 Napisano 17 Kwietnia 2007 te wagi masz katalogowe czy jak? papatrz na LB lub na weight weenies i policz średnie wagi do zmiany masz to co pisał Tobo z wagą zacisków troche przeholowałeś mysle ze realnie ważą ok.100-150g przednia XT jest dosc ciezka ale nie ma sensu wymieniac nowego komponentu sztyca i mostek sa chyba troszke lżejsze siodło cięższe rogi WCS waża ZTCP 100g nie ma sensu wymieniać mostka na WCS bo zysk wagowy niewielki a kupa $$ na to pujdzie (chyba ze zalezy Ci na lansie)] moja rada jest taka...najpierw poważ to co masz, a potem zrób sobie rozpiske ile możesz urwać na poszczególnych czesciach i wymieniaj to co przyniesie jakies zauważalne efekty....50g róznicy na mostku lub sztycy nie odczujesz, ale np. 100g na kołach już jaki ś zysk da:)
Yah0o_121 Napisano 18 Kwietnia 2007 Autor Napisano 18 Kwietnia 2007 Policzyłem, że na dętkach oraz zaciskach (kół i sztycy) można urwać około 350-400 gram, za ok 140złotych polskich Jakie wybrać obręcze zamiast Taurusów?
Sławek Napisano 18 Kwietnia 2007 Napisano 18 Kwietnia 2007 Po pierwsze gratuluje dobrego sprzętu ! Pierwszym zakupem powinna być waga elektroniczna, na allegro sa niedrogie. Potem rozbierasz rower na kawałki i ważysz wszystko po kolei. Radon do lekkich nie należy, oprócz osprzętu nie wyróżnia sie niczym szczególnym. Zyskasz sporo na dętkach, np. Bontrager race XXX Lite ważą około 90 gramów, Opony mozesz wstawić Racing Ralph, to tez 200 gramów na komplecie. A opona z dętką to masa rotacyjna, czyli najwłaściwsze miejsce do odchudzania. Generalnie to całe koła są ciężkie, piasty XT super lekkie nie są, obręcze tez, no i szprychy Rogi WCS jak jeszcze nie obdarte to sprzedaj i kup boplight, kaseta XT tez duzo pomoze. W sumie kupa kasy do wydania Cie czeka, tylko zastanów sie czy warto. Przemyśl do czego używasz roweru i czy takie odchudzanie ma sens. Czy bedziesz sie lepiej czuł jadąc na wylajtowanym sprzęcie, weż też pod uwage częste łapanie kapci na lekkich dętkach. Jeżeli sie nie ścigasz nie ma sensu odchudzać sprzętu, no chyba za masz za duzo kasy.
Yah0o_121 Napisano 18 Kwietnia 2007 Autor Napisano 18 Kwietnia 2007 Myślę, że na pierwszy plan pójdą dętki i opony. Po tym sezonie zmienię kasetę na XT. Rogów zmieniać nie chcę, bo te WCSy mi bardzo pasują (szczególnie do giętej kiery). Myślę, że do lata zbije z pół kilo, a po sezonie dojdę do tych 11kg A więc wg. kolejności 1. Siodełko (Scape mi po prostu nie odpowiada) - spokojnie 150 gram (Scape jest raczej ciężki...) 2. Dętki (na jakieś ~100g) i opony (na Racing Ralph, po błocie mało jeżdżę) - tutaj kółka schudną naprawdę dużo - co najmniej 200 gram na koło! 3. Zaciski do kół i sztycy (na imbusowe, Mounty Special Lite) - w sumie niecałe 70zł, a zejdę co najmniej 120 gram 4. Po sezonie -> Kaseta na Shimano XT - kolejne 100 gram To tyle jak na razie Obręcze i szprychy zostawię chyba w spokoju. Ale wymieniając elementy niewygodne, niepotrzebne i te, które się zużyją na trochę lepsze, zejdę do trochę ponad 11kg O to chodzi... Teraz czas na realizację
lukas_t1 Napisano 18 Kwietnia 2007 Napisano 18 Kwietnia 2007 Zaciski do kół i sztycy (na imbusowe, Mounty Special Lite) - w sumie niecałe 70zł, a zejdę co najmniej 120 gram jakie 70zł? przecież w linku jest 32zł
Yah0o_121 Napisano 18 Kwietnia 2007 Autor Napisano 18 Kwietnia 2007 do samych kół 32, do sztycy chyba 34 policzyłem wszystko, wyszło mi że zmieniając rzeczy wymienione w moim poprzednim poście i opony na Racing Ralphy zejdę trochę ponad 900gram. Wszystko za 700zł. Wyjdzie coś między 10.9 - 11.1 kg.
lukas_t1 Napisano 18 Kwietnia 2007 Napisano 18 Kwietnia 2007 a ile waży ten zacisk za 34zł? bo np. zacisk pro lub accent light to coś koło 22g
Yah0o_121 Napisano 18 Kwietnia 2007 Autor Napisano 18 Kwietnia 2007 ten zacisk waży gram 17 ups... cena to 36zł http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=...id=140&l=pl
Schwefel Napisano 18 Kwietnia 2007 Napisano 18 Kwietnia 2007 4. Po sezonie -> Kaseta na Shimano XT - kolejne 100 gram To tyle jak na razie Obręcze i szprychy zostawię chyba w spokoju. Ale wymieniając elementy niewygodne, niepotrzebne i te, które się zużyją na trochę lepsze, zejdę do trochę ponad 11kg O to chodzi... Teraz czas na realizację Tylko licz się z tym, że będziesz musiał kupić nowy łańcuch. Do XTeka się nie schodzi na nic poniżej XTRa, więc kasy cię to wyniesie więcej.
lukas_t1 Napisano 18 Kwietnia 2007 Napisano 18 Kwietnia 2007 te 17g to real? nawet jeśli to wyluzuj z tym zaciskiem...za 12-14zł masz accenta lub pro które realnie waża 22g, wiec dopłacać tyle siana dla max 5g jest bez sensu
Yah0o_121 Napisano 18 Kwietnia 2007 Autor Napisano 18 Kwietnia 2007 Tylko licz się z tym, że będziesz musiał kupić nowy łańcuch. Do XTeka się nie schodzi na nic poniżej XTRa, więc kasy cię to wyniesie więcej. O tym akurat zapomniałem. Kasetę będę zmieniał w takim razie po sezonie, razem z łańcuchem (na XTR) Dzięki lukas_t1 zacisk nie ma dla mnie znaczenia, ważne żeby był na imbus Chyba kupie ten, bo będę zamawiał więcej rzeczy na raz w CentrumRowerowym. Omg... Poszperałem po necie i... Wg CentrumRowerowego ważył 11.8kg (zeszłoroczny model) Wg strony producenta tegoroczny model z Foxem i OROk18 waży 11.5kg, czyli mój ma ok 11.6 Wg strony producenta tegoroczny model z Rebą SL i Oro waży 11.7kg, czyli mój waży 11.6 czyli mój waży bliżej 11.6... nie wiem... wie ktoś może, czy w jakimś sklepie rowerowym w okolicy Ursynowa mają wagę do rowerów?
Yah0o_121 Napisano 19 Kwietnia 2007 Autor Napisano 19 Kwietnia 2007 teraz w jednym z niemieckich tekstów znalazłem że 11.7... ops... przepraszam, że post pod postem! myślałem, że się połączą
Iron Napisano 19 Kwietnia 2007 Napisano 19 Kwietnia 2007 wg centrum rowerowe, 20 cali , z reba i oro wazy 12.5 kg bez pedałow. Taka wage podano mi w czasie rozmowy telefonicznej.
Yah0o_121 Napisano 19 Kwietnia 2007 Autor Napisano 19 Kwietnia 2007 Ja przed chwilą dzwoniłem do Cr, tylko z ciekawości... Powiedzieli że 18 cali z Rebą i Oro (wersja 'Motion') ma ~11.7kg. Ale nic to, trzeba będzie zważyć samemu Jeśli wierzyć Cr, to można uznać, że moje czysto teoretyczne obliczenia w miare się zgadzają, przyjmując dokładność do 100 gram... Zamieszczam moją pr0 tabelkę, przed i po tuningu... Wyniki niby dokładne, ale nie znam dokładnej masy ramy, oraz siodełka... Więc można przyjąć, że dokładne do circa 100 gram Po lewej po modyfikacjach, po prawej przed (czyli taki, jak obecnie ) Właśnie oddałem rowerek do serwisu na przegląd, żeby może jakąś gwarancję zachować Panowie powiedzieli, że jeśli im się uda z czasem, to go wrzucą na wagę Chyba wierzę panom z Cr... ~11.7kg z platformami. Na allegro podają 11.5 bez pedałów. Mnie w moich niby niedokładnych wyliczeniach wyszło że 11.85kg, czyli jakby nie patrzeć 11.5 + te 350 gram na spd, chyba się zgadza Zobaczymy czy serwisanci raczą postawić mój rowerek na wagę
Yah0o_121 Napisano 20 Kwietnia 2007 Autor Napisano 20 Kwietnia 2007 20.04 Niestety... z powodu nawału rowerów do serwisu panowie nie raczyli zważyć mojej maszynki Muszę zdobyć wagę!!! :twisted:
zaq49 Napisano 20 Kwietnia 2007 Napisano 20 Kwietnia 2007 Hamulce: Hayes HFX9 860g witam wg mnie waga hfx9 jest mocno zanizona - 860g to waga tylko kpl klamek z przewodami i zaciskami + 2 tarcze. do tego dochodza jeszcze: 2 adaptery - ok. 40 4 sruby mocowania adapterow - ok 24g 12 srub mocowania tarczy - ok 24g 4 sruby mocowania zacisku - ok 24g mialem hfx9 i tak wlasnie bylo - waga podawana przez producenta nie obejmuje calej tej "drobnicy" pozdrawiam
roge Napisano 20 Kwietnia 2007 Napisano 20 Kwietnia 2007 Kasetę radzę zmienić po zużyciu, opony też. Dętki po pierwszych kapciach. Nie wiem czy siodło SLR będzie wygodniejsze od obecnego. Zważ kierownicę, mostek i sztycę. Szczególnie ze sztycy można urwać "niewielkim" (pewnie trochę ponad 100zł) kosztem sporo masy.
Yah0o_121 Napisano 20 Kwietnia 2007 Autor Napisano 20 Kwietnia 2007 Kasetę (i łańcuch w komplecie) zmienię po sezonie, przebieg będzie na pewno ponad 4k km. Dętki zmienie, jak tylko złapie trochę kasy (obecne wezmę jako zapasowe), a co do siodła, to raczej będzie slr Po przejechaniu ok 60km na obecnym tylna część ciała po prostu odpada . Co do sztycy, to masz absolutną rację. Mostek i kierę na razie zostawię (może zmienie na następny sezon), różnica 50-80gram mnie nie zbawi... A 10.9kg to i tak plan na koniec sezonu 07...
Bizon Napisano 22 Kwietnia 2007 Napisano 22 Kwietnia 2007 Ja ważyłem ten rower model 2006 rozmiar 16 .Waga pokazał 11,8 kg wszytko było oryginalne nic nie było zmieniane.
Yah0o_121 Napisano 22 Kwietnia 2007 Autor Napisano 22 Kwietnia 2007 Dzięki Czyli rozmiar 18 waży zapewne coś ok. 11.85 w standardze. czyli mój waży równo 12 (koszyki na bidony i rogi i spd). W takim razie za te 700zł zejdę o ok. 900gram, czyli będzie 11.1kg. Jeśli miałbym odchudzać go jeszcze bardziej, koszty rosłyby pewnie w oczach...
Yah0o_121 Napisano 23 Kwietnia 2007 Autor Napisano 23 Kwietnia 2007 Dobra Mam nową rozpiskę wagi mojego Radzia Znalazłem na allegro fajny i lekki kokpit, firmy ZZYZX (o którą pytam w innym topicu ) W stocku zliczając wszystkie części wyszło 12kg (w zaokrągleniu do 100gram). Po wszystkich zmianach, czyli po zastrzyku gotówki, będzie równo 10, z nowym kokpitem. Dzięki dłuższemu mostkowi 120mm, pozbędę się rogów.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.