Skocz do zawartości

[rower] Radon ZR Team Only


Yah0o_121

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Tematu o zbijaniu wagi Radona jeszcze nie widziałem, więc: mój Radon ZR TeamOnly 2006

Rama: Radon ZR Alu7005 ????g

Widelec: RS Reba SL 1600g + manetka ok 100g

 

Koła

Piasty: XT Disc 236g przód, 430g tył

Obręcze: Rigida Taurus Disc ????g

Szprychy: ??

Opony: Schwalbe NobbyNic 2.25 570g x2

Dętki: Kenda 176g 2x

 

Napęd

Przerzutka przód: XT top-swing 174g

Przerzutka tył: XT 230g

Manetki: LX ~140g

Kaseta: Deore HG-50 361g

Łańcuch: Deore HG-53 ~300g

Korba: XT 867g

Linki, Pancerze: ~150g?

 

Hamulce: Hayes HFX9 ??g

 

Mostek: FSA OS 170 90mm ??g

Sztyca: FSA SL280 ??g

Kierownica: FSA OS 282 Rizer ??g

Rogi: Ritchey WCS 100g

Gripy: Profile ??g

Siodło: Scape ??g

Pedały: Shimano Pd-540 350g

2x koszyk na bidon 47g

 

 

Masy komponentów są mocno zaokrąglone, lub ich po prostu brak... Teraz pytania:

1 Czy ktoś ważył ramę Radona?

2 Ile ważą obręcze Rigida Taurus?

 

Według producenta rower waży 11.8kg z seryjnymi platformami. U mnie są spd, do tego rogi wcs i jeszcze koszyki na bidony. Obstawiam, że moja maszyna waży ok 12kg ;) Teraz pytanie: które części zmieniać, aby zejść do <11kg, nie tracąc na funkcjonalności roweru.

 

Dzięki za odpowiedzi:)

 

temat założyłem tylko z ciekawości, odchudzanie mojego radona to odległa przyszłość...

Napisano

obrecze szprychy detki kaseta to nie są wielkie koszty a zyskasz sporo na kazdej z tych czesci.

obrecze waza (nie pamietam dokladnie) okolo 450 gram.

szprychy przy komplecie dt revo zaplacisz ze zwyklymi nyplami okolo 240 zł na dwa kola (ostatnio kupowalem w bike stacji)

detki - jest tu wielu wielbicieli chocby maxxisow. ;)

kaseta: xt wazy sporo mniej a kosztuje obecnie ok 150 zł.

rogi na boplighty

mostek takze na boplight.

Napisano
Według producenta rower waży 11.8kg z seryjnymi platformami. U mnie są spd, do tego rogi wcs i jeszcze koszyki na bidony. Obstawiam, że moja maszyna waży ok 12kg ;)

hehehe....niepoprawny opytmista :P

napisz jeszcze jaki masz rozmiar ramy

Napisano

Mój rozmiar ramy to 18", więc to całkiem prawdopodobne :) Ciekawe, czy ktoś zna realną wagę samej ramy... ;) Przydały by się też dane na temat komponentów FSA...

 

A więc, bardziej szczegółowa specyfikacja (ale nie interesuje mnie waga co do grama...):

 

Rama: Radon Race 7005 ile to waży? ;)

Widelec: RS Reba SL 1600g + manetka 100g

 

Koła

Piasty: XT Disc 236g przód, 430g tył

Obręcze: Rigida Taurus Disc 2x 430g

Szprychy: DT Competition 388g komplet

Opony: Schwalbe NobbyNic Evolution 2.25 570g x2

Dętki: Kenda tubes 176g 2x

Zaciski: XT 230gram (strzelam)

 

Napęd

Przerzutka przód: XT top-swing 174g

Przerzutka tył: XT 230g

Manetki: LX ~150g

Kaseta: Deore HG-50 361g

Łańcuch: Deore HG-53 ~300g

Korba: XT 867g

Linki, Pancerze: 150g?

 

Hamulce: Hayes HFX9 860g

 

Mostek: FSA OS 170 90mm 200g

Sztyca: FSA SL280 320g

Kierownica: FSA OS 282 Rizer 180g

Siodło: Scape (strzelam) 250g

Gripy: Profile 35g + korki powiedzmy 15g

Pedały: Shimano Pd-540 360g

Koszyk(i): Topeak cośtam 47g x2

Rogi: Ritchey WCS 110g (nie zmienie ich, bo są wygodne do giętej kiery)

 

Wszystko bez ramy waży 9928 gram, jeśli czegoś nie pominąłem... Jeśli według producenta rowerek waży 11.8kg - powiedzmy te 300g za toporne platformy czyli wychodzi 11.5kg, to rama Radon ZR Team Only waży ok. 1600 gram... Fajnie by było jednak, jakby ktoś podał wagę samej ramki :) Takie wyliczenia są raczej mało dokładne...

 

Teraz na czym warto urwać:

1. Siodełko! Dla mnie piekielnie niewygodne... Zapewne też ciężkie... Na Selle Italia Slr Xc/Xp.. liczmy -200g

2. Mostek -> Na wcs to będzie -100g

3. dętki -> na jakieś lżejsze... -120g

4. Kaseta -> na XT = -120g

5. Gripy -> na wcsy, albo inne pianki -20g

 

Czyli z 11.8 robi się 11.3kg ;) Na czym można jeszcze urwać wagę za stosunkowo niewielką kasę? Fajnie by było zrobić Radka <11kg :)

 

Co można zrobić dalej:

http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=...id=140&l=pl - zmiana zacisku sztycy na taki, też coś da pewnie -40g

http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=...id=139&l=pl - zmiena zacisków do kół na imbusy - -100g

http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=...did=26&l=pl sztyca na Ritchey WCS, to daje kolejne -100g

Napisano

te wagi masz katalogowe czy jak? papatrz na LB lub na weight weenies i policz średnie wagi

do zmiany masz to co pisał Tobo

z wagą zacisków troche przeholowałeś<_< mysle ze realnie ważą ok.100-150g

przednia XT jest dosc ciezka ale nie ma sensu wymieniac nowego komponentu

sztyca i mostek sa chyba troszke lżejsze

siodło cięższe

rogi WCS waża ZTCP 100g

nie ma sensu wymieniać mostka na WCS bo zysk wagowy niewielki a kupa $$ na to pujdzie (chyba ze zalezy Ci na lansie)]

 

moja rada jest taka...najpierw poważ to co masz, a potem zrób sobie rozpiske ile możesz urwać na poszczególnych czesciach i wymieniaj to co przyniesie jakies zauważalne efekty....50g róznicy na mostku lub sztycy nie odczujesz, ale np. 100g na kołach już jaki ś zysk da:)

Napisano

Policzyłem, że na dętkach oraz zaciskach (kół i sztycy) można urwać około 350-400 gram, za ok 140złotych polskich ;)

 

Jakie wybrać obręcze zamiast Taurusów?

Napisano

Po pierwsze gratuluje dobrego sprzętu !

Pierwszym zakupem powinna być waga elektroniczna, na allegro sa niedrogie. Potem rozbierasz rower na kawałki i ważysz wszystko po kolei.

Radon do lekkich nie należy, oprócz osprzętu nie wyróżnia sie niczym szczególnym.

Zyskasz sporo na dętkach, np. Bontrager race XXX Lite ważą około 90 gramów, Opony mozesz wstawić Racing Ralph, to tez 200 gramów na komplecie. A opona z dętką to masa rotacyjna, czyli najwłaściwsze miejsce do odchudzania. Generalnie to całe koła są ciężkie, piasty XT super lekkie nie są, obręcze tez, no i szprychy ;) Rogi WCS jak jeszcze nie obdarte to sprzedaj i kup boplight, kaseta XT tez duzo pomoze.

W sumie kupa kasy do wydania Cie czeka, tylko zastanów sie czy warto. Przemyśl do czego używasz roweru i czy takie odchudzanie ma sens. Czy bedziesz sie lepiej czuł jadąc na wylajtowanym sprzęcie, weż też pod uwage częste łapanie kapci na lekkich dętkach. Jeżeli sie nie ścigasz nie ma sensu odchudzać sprzętu, no chyba za masz za duzo kasy.

Napisano

Myślę, że na pierwszy plan pójdą dętki i opony. Po tym sezonie zmienię kasetę na XT. Rogów zmieniać nie chcę, bo te WCSy mi bardzo pasują (szczególnie do giętej kiery). Myślę, że do lata zbije z pół kilo, a po sezonie dojdę do tych 11kg :rolleyes:

 

A więc wg. kolejności :D

1. Siodełko (Scape mi po prostu nie odpowiada) - spokojnie 150 gram (Scape jest raczej ciężki...)

2. Dętki (na jakieś ~100g) i opony (na Racing Ralph, po błocie mało jeżdżę) - tutaj kółka schudną naprawdę dużo - co najmniej 200 gram na koło!

3. Zaciski do kół i sztycy (na imbusowe, Mounty Special Lite) - w sumie niecałe 70zł, a zejdę co najmniej 120 gram

4. Po sezonie -> Kaseta na Shimano XT - kolejne 100 gram

 

To tyle jak na razie :) Obręcze i szprychy zostawię chyba w spokoju. Ale wymieniając elementy niewygodne, niepotrzebne i te, które się zużyją na trochę lepsze, zejdę do trochę ponad 11kg :) O to chodzi... Teraz czas na realizację :P

Napisano
Zaciski do kół i sztycy (na imbusowe, Mounty Special Lite) - w sumie niecałe 70zł, a zejdę co najmniej 120 gram

:) jakie 70zł? przecież w linku jest 32zł

Napisano

do samych kół 32, do sztycy chyba 34 :)

policzyłem wszystko, wyszło mi że zmieniając rzeczy wymienione w moim poprzednim poście i opony na Racing Ralphy zejdę trochę ponad 900gram. Wszystko za 700zł. Wyjdzie coś między 10.9 - 11.1 kg.

Napisano
4. Po sezonie -> Kaseta na Shimano XT - kolejne 100 gram

 

To tyle jak na razie :) Obręcze i szprychy zostawię chyba w spokoju. Ale wymieniając elementy niewygodne, niepotrzebne i te, które się zużyją na trochę lepsze, zejdę do trochę ponad 11kg :blush: O to chodzi... Teraz czas na realizację B)

Tylko licz się z tym, że będziesz musiał kupić nowy łańcuch. Do XTeka się nie schodzi na nic poniżej XTRa, więc kasy cię to wyniesie więcej.

Napisano

te 17g to real? nawet jeśli to wyluzuj z tym zaciskiem...za 12-14zł masz accenta lub pro które realnie waża 22g, wiec dopłacać tyle siana dla max 5g jest bez sensu

Napisano
Tylko licz się z tym, że będziesz musiał kupić nowy łańcuch. Do XTeka się nie schodzi na nic poniżej XTRa, więc kasy cię to wyniesie więcej.

 

O tym akurat zapomniałem. Kasetę będę zmieniał w takim razie po sezonie, razem z łańcuchem (na XTR) Dzięki :)

lukas_t1 zacisk nie ma dla mnie znaczenia, ważne żeby był na imbus :blush: Chyba kupie ten, bo będę zamawiał więcej rzeczy na raz w CentrumRowerowym.

 

 

Omg... Poszperałem po necie i...

Wg CentrumRowerowego ważył 11.8kg (zeszłoroczny model)

Wg strony producenta tegoroczny model z Foxem i OROk18 waży 11.5kg, czyli mój ma ok 11.6

Wg strony producenta tegoroczny model z Rebą SL i Oro waży 11.7kg, czyli mój waży 11.6

czyli mój waży bliżej 11.6... nie wiem... wie ktoś może, czy w jakimś sklepie rowerowym w okolicy Ursynowa mają wagę do rowerów? B)

Napisano

wg centrum rowerowe, 20 cali , z reba i oro wazy 12.5 kg bez pedałow. Taka wage podano mi w czasie rozmowy telefonicznej.

Napisano

Ja przed chwilą dzwoniłem do Cr, tylko z ciekawości... Powiedzieli że 18 cali z Rebą i Oro (wersja 'Motion') ma ~11.7kg. :P Ale nic to, trzeba będzie zważyć samemu :) Jeśli wierzyć Cr, to można uznać, że moje czysto teoretyczne obliczenia w miare się zgadzają, przyjmując dokładność do 100 gram... Zamieszczam moją pr0 tabelkę, przed i po tuningu... Wyniki niby dokładne, ale nie znam dokładnej masy ramy, oraz siodełka... Więc można przyjąć, że dokładne do circa 100 gram :)

rozpiskawg5.th.jpg

Po lewej po modyfikacjach, po prawej przed (czyli taki, jak obecnie :( ) :P

 

Właśnie oddałem rowerek do serwisu na przegląd, żeby może jakąś gwarancję zachować <_< Panowie powiedzieli, że jeśli im się uda z czasem, to go wrzucą na wagę :D

 

Chyba wierzę panom z Cr... ~11.7kg z platformami. Na allegro podają 11.5 bez pedałów. Mnie w moich niby niedokładnych wyliczeniach wyszło że 11.85kg, czyli jakby nie patrzeć 11.5 + te 350 gram na spd, chyba się zgadza :) Zobaczymy czy serwisanci raczą postawić mój rowerek na wagę :)

Napisano

Hamulce: Hayes HFX9 860g

 

witam

wg mnie waga hfx9 jest mocno zanizona - 860g to waga tylko kpl klamek z przewodami i zaciskami + 2 tarcze.

do tego dochodza jeszcze:

2 adaptery - ok. 40

4 sruby mocowania adapterow - ok 24g

12 srub mocowania tarczy - ok 24g

4 sruby mocowania zacisku - ok 24g

 

mialem hfx9 i tak wlasnie bylo - waga podawana przez producenta nie obejmuje calej tej "drobnicy"

 

pozdrawiam

Napisano

Kasetę radzę zmienić po zużyciu, opony też. Dętki po pierwszych kapciach. Nie wiem czy siodło SLR będzie wygodniejsze od obecnego.

Zważ kierownicę, mostek i sztycę. Szczególnie ze sztycy można urwać "niewielkim" (pewnie trochę ponad 100zł) kosztem sporo masy.

Napisano

Kasetę (i łańcuch w komplecie) zmienię po sezonie, przebieg będzie na pewno ponad 4k km. Dętki zmienie, jak tylko złapie trochę kasy (obecne wezmę jako zapasowe), a co do siodła, to raczej będzie slr :) Po przejechaniu ok 60km na obecnym tylna część ciała po prostu odpada B). Co do sztycy, to masz absolutną rację. Mostek i kierę na razie zostawię (może zmienie na następny sezon), różnica 50-80gram mnie nie zbawi... A 10.9kg to i tak plan na koniec sezonu 07...

Napisano

Dzięki :) Czyli rozmiar 18 waży zapewne coś ok. 11.85 w standardze. czyli mój waży równo 12 (koszyki na bidony i rogi i spd). W takim razie za te 700zł zejdę o ok. 900gram, czyli będzie 11.1kg. Jeśli miałbym odchudzać go jeszcze bardziej, koszty rosłyby pewnie w oczach...

Napisano

Dobra :) Mam nową rozpiskę wagi mojego Radzia :)

 

Znalazłem na allegro fajny i lekki kokpit, firmy ZZYZX (o którą pytam w innym topicu :))

W stocku zliczając wszystkie części wyszło 12kg (w zaokrągleniu do 100gram). Po wszystkich zmianach, czyli po zastrzyku gotówki, będzie równo 10, z nowym kokpitem.

image1yg4.th.jpg

Dzięki dłuższemu mostkowi 120mm, pozbędę się rogów.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...