adamm84 Napisano 16 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2007 z tyłem sprawa jest prosta Mam parę pytań do tych co wiedzą o co chodzi : 1)czym różnią sie korby dedykowane pod 2tarcze od 3 tarczówki ze zdjętą jedną ? czy można sprawę załatwić krótszym suportem do trójki ? 2)jak wygląda sprawa lewej manetki, że da sie to w w gripach pewnie da sie to zrobić,a w rf ? 3)jaka może być max różnica zębów między koronkami żeby to pracowało, mi by pasowało 48,32 ? 4) jakie znacie korby pod x2 poza stronglight oxale two ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 16 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2007 Czesc Też mam napęd 2*8 i też z tym trochę kombinowałem. Korbe mam deorę 3 rzędową, z zdjetą ostatnią tarczą. suport grubo przesadziłem - zamiast dac mniejszy o 3mm, dałem większy o 10mm - mam 127mm i czuc że nie jest to najlepszy wariant dla tego napędu. A teraz najważniejsze czyli manetki i przerzutka. Manetkę lewą mam Gripshifta Srama z mikroindeksacja, przerzutkę też Srama - ale tutaj sie chyba nada każda dedykowana do 8spd. Mam tak ustawione, że środkowy blat jest najniższym położeniem przerzutki. Po prostu naciągnałem przerzutkę pod tą tarcze i wtedy przykreciłem linkę na przełożeniu 1 w lewej manetce. Co do korby to u mnie siedzi 48 i 36 zębowa tarcza- przeskok 12 zebów raczej zabójczy nie jest. W 14 zębowej róznicy już powinno się dobitniej czuc wrzucenie na blat Ale korby compactowe mają tarcze 34 i 50 zebów co mi się bardzo podoba, przeskok 16 zębów powinien hulać - skoro w kolarkach działa. Jeszcze na temat regulacji - ustawiając środkową tarcze jako "1" sprawdz czy mając najniższe możliwe przełożenie łańcuch ci nie wylatuje z obiegu - nie spada z korby czy też nie wlatuje pomiedzy kasete i koło. U mnie z mikoindeksacją to fajnie działa bo łatwo moge skorygować złe dobranie suportu innym wychyleniem przerzutki, ale fakt faktem że linię łańcucha mam zaburzoną. Skoro robisz dwurzedowy napęd na korbie i do tego z blatem 48 to pewnie jezdzisz po szosie U mnie na podjazdach {a mieszkam w górach} przy 36-28 nie jest aż tak strasznie łatwo {36-30 byłoby idealnie} ale niska kadencja mi odpowiada i cieszę się z pozbycia się niższego blatu. {jednak czasami łańcuch spada mi na wypusty do których przykreca się najmniejszą koronkę i tylko to mnie w 2*8 denerwuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamm84 Napisano 17 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 duzo po płaskim w łatwym terenie czyli rozumiem że gdybym dobrał suport krótszy to nie było by problemów ze spadaniem czy to raczej kwestia tego ze sie nie da tak dokładnie ograniczyć ruchy wodzika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 To znaczy suport wez taki "byle by ci żebatki nie ocierały o rame" Czyli po prostu taki jaki miałes do tej pory - ewentualnie o 3mm mniejszy {jeżeli robisz z 3 tarczowej korby 2 tarczową}. Jeżeli ustawisz sobie porzadnie "1" na środkowej tarczy to to nie powinno ci spadać nic. Powodzenia To znaczy suport wez taki "byle by ci żebatki nie ocierały o rame" Czyli po prostu taki jaki miałes do tej pory - ewentualnie o 3mm mniejszy {jeżeli robisz z 3 tarczowej korby 2 tarczową}. Jeżeli ustawisz sobie porzadnie "1" na środkowej tarczy to to nie powinno ci spadać nic. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikołaj Napisano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 U mnie napęd 2x8 powstał przez odkręcenie najmniejszej tarczy. Suport był nie zmieniony. Problem był jedynie taki że łańcuch, gdy spadł z mniejszej tarczy że tak powiem do wewnątrz, to te wypusty do przykręcania najmniejszej tarczy skutecznie go blokowały i żeby go założyć z powrotem na tarczę trzeba się było zatrzymać i chwilę się z nim mocować. Zastanawiałem się nad zeszlifowaniem, ale zrezygnowałem z pomysłu i wróciłem do napędu 3x8 ale z kasetą szosową. Korby to był model Truvativ five d. A co do lewej manetki to używałem przełożeń 2 i 3 i tylko wkręciłem śrubę "low" przy przedniej przerzutce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.