Pulse Napisano 15 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2007 witam, mam manetki deore (zwykle) dualcontrol i przyzwyczailem sie do nich i bardzo dobrze mi sie ich uzywa, nie wiem czy tak bylo od poczatku bo rower ma dopiero lekko ponad 200km, ale na mocno dziurawych trasach, szczegolnie przy wiekszyc predkosciach manetki lubia troche brzeczec, jestem dosyc mocno wyczulony na takie drobiazgi i nieco mnie to irytuje. Czy to normalne ze te klamkomanetki brzecza? Na lewej klamce jak naciskam to prawie od razu czuc opor, na prawej jest jakies 0.5cm luzu i dopiero potem czuc opor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas_t1 Napisano 15 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2007 ja mam DC XT i nic podobnego pomimo sporego przebiegu niezaobserowałem....yyyy.....nieusłyszałem, znaczy sie:) mój typ to źle zamocowana linka lub gdzies luźna srubka....jesli masz zaciecie mechanika to rozkręć je i oblookaj co tam dzwoni (ale zaznaczam ze budowa DC jest dość skomplikowana i trzeba sie troche znac zeby je potem złożyc do kupy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rymo Napisano 15 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2007 Nim zamocowalem dc'ki to sie nimi pobawilem Fakt...jest tam element co lubi dzwonic..a jest nim zaczep od linki hamulcowej.....ale nie rozumiem jak skoro masz hamulec moze to dzwonic..no nic.. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gawel Napisano 15 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2007 sory ze sie podczepie ale mam pytanie ... czy manetki w dual-control razem z klamka sie bardziej oplaca czy tez oddzielnie manetka oddzielnie klamka , ja kupilem oddzielnie ... chodz cenowo wypada to tak samo !!! czy rzeczywiscie dualcontroly sa zdecydowanie wygodniejsze ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas_t1 Napisano 16 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2007 ale w jakim sensie ma sie opłacać? cenowo? wagowo? ergonomicznie? wytrzymałosciowo? czy jak? co do wygody to zdania są podzielone....jednym to pasuje innym nie i tyle....nie mozna tego jakos jednoznacznie stwierdzic a kazda próba dyskusji na temat zalety i wady DC/GS/RF sprowadza sie do kwesti akademickiej typu czy lepszy diesel czy beznyna...mi osobiście DC bardzo pasują Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heavy_puchatek Napisano 16 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2007 Mi też Fajnie się zeminia biegi z rękami na rogach I nic nie dzwoni. PS: Mam LX pod tarcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gawel Napisano 16 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2007 ale w jakim sensie ma sie opłacać? cenowo? wagowo? ergonomicznie? wytrzymałosciowo? czy jak? co do wygody to zdania są podzielone....jednym to pasuje innym nie i tyle....nie mozna tego jakos jednoznacznie stwierdzic a kazda próba dyskusji na temat zalety i wady DC/GS/RF sprowadza sie do kwesti akademickiej typu czy lepszy diesel czy beznyna...mi osobiście DC bardzo pasują no wlasnie chcialbym uslyszec zalety i wady : cenowo wyglada to tak samo ... no wlasnie a jak z trwaloscia , wygoda ? no i w praktyce czyli MTB bo ja np nie mam pojecia jak dokladnie zmienia sie bieg , wiem tylko tyle ze klamka w plaszczyznie gora dol, chyba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witcher Napisano 16 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2007 To może wypowiem się jako użytkownik zwykłych manetek Deore RF. Jeździłem na DC jakieś 40 minut, czas poświęcony na naukę ich obsługi wyniósł minutę. Przerzutka z tyłu była LX z odwróconą sprężyną, więc zmiana tylnej przerzutki = miodzio . Z przodem było troszkę gorzej bo wciągając na najwyższy blat trzeba było troszkę pocisnąć rączkę w dół, no ale może przerzutka była źle wyregulowana. No i jak wspomniał Puchatek, możliwość zmiany biegu jednym palcem na podjeździe mając ręce na rogach, jest tym co najbardziej mi się spodobało. Od ich zakupu powstrzymuje mnie tylko fakt, iż nie mam kasy :/ Podsumowując, jestem jak najbardziej za DC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heavy_puchatek Napisano 16 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2007 Dodam jeszcze że to czego obawia się wiele osób czyli zmieniania biegów "niechcący" o ile czasem zdarzało mi się na RF Alivio to tutaj nie ma szans, także na zjeździe. No chyba że ktoś się opiera na klamkach U mnie tak naprawdę nie jest DC bo używam tylko jednego sposobu zmiany biegów - klamek. Te dźwigienki mógłbym równie dobrze odkręcić ale wtedy pewnie bym je zgubił Po prostu wrzucanie większego blatu z przodu jakoś naturalnie dla mnie związane jest z wciśnięciem kalmki w dół, podobnie jak redukcja z tyłu, a zrzucanie przodu lub tyłu na mniejszą koronkę to tylko kwestia klepnięcia w klamkę czy to wierzchem dłoni trzymając za gripa czy to paluszkiem trzymając za róg. Przerzutkę mam oczywiście z odwrotną sprężyną (XT) PS: 777 postów - nowy, lepszy Szatan :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gawel Napisano 16 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2007 hmm troche teraz zaluje ze nie kupilem DC ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek998 Napisano 16 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2007 Ja mam DC lx i jestem bardzo zadowolony. Chociaz ostatnio w lesie tez cos stukalo czy tam brzeczalo, ale bylem juz za bardzo zmeczony zeby sie tym martwic a potem zapomnialem o sprawie wiec jak jeszcze raz sie cos odezwie to moze pogrzebie cos w srodku i napisze o efektach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
omen Napisano 16 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2007 od czwartku jeżdze na DC z hydraulikami Lx. Wczesniej jezdziłem na Rf i teraz za nic w świecie nie zmieniłbym DC. Z tyłu mam jeszcze narmalna sprężyne ale nie jest zle. Zobacze za pare dni jak przyjdzie xt z odwrotna jaka to jest róznica. A co do wrzucania na wyższy blat to mi akurat nie sprawia problemu, chodzi luzno i nie potrzbuje jakiejś wiekszej siły ze zmienić blat. A te dzwigienki to już na samym poczatku jak je dostałem to wykręciłem bo wiedziałem ze bedą mi zbedne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pulse Napisano 16 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2007 gawel, nie probowales to nie masz czego zalowac moze akurat by Ci nie pasowaly, najlepiej przetestowac potem ewentualnie myslec nad zmiana. Popytaj znajomych moze ktos ma rower z dualcontrol i da Ci to przetestowac. To czy dualcontrol komus odpowiada czy nie to kwestia GUSTU, ja jezdzilem przedtem na acerze z ktorej bylem nawet zadowolony, ale do obecnych (mimo iz czasem brzecza) duali to nie ma co ich prownywac, jestem z nich bardzo zadowolony swietny mechanizm. Jak Ci sie spodobaja bardzo to pozostaje sprzedaz starych manetek na Allegro i zakup nowych na Allegro i finansowo nie powinno wyjsc zle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas_t1 Napisano 16 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2007 no wlasnie a jak z trwaloscia , wygoda ? no i w praktyce czyli MTB bo ja np nie mam pojecia jak dokladnie zmienia sie bieg , wiem tylko tyle ze klamka w plaszczyznie gora dol, chyba no dokładnie w zaleznosci od sprezyny zmieniasz w górę lub w dół, prawa manetka mozesz zmieniac max o 3 przelozenia (czyli albo wciskasz płytko i masz jedno, albo głębiej i dwa, albo jeszcze głębiej i trzy), ogólnie jak ja myslalem nad DC to wydawało się to dość skomlikowane....ale uwierz mi że obsługa tego jest tak instynktowna ze naprawde nie wymaga to zadnej wiekszej nauki i zapamietywania to co poprzednicy napisali zmiana biegów jednym palcem w kazdym mozliwym ulozeniu rąk to wielki + dodatkowo ja wywaliłem te dolne dźwigienki i obywam sie bez nich (zysk wagowy) cowiecej uważam iż są dosć trwałe (moje są XT), atutem też jest ze gdy rowerek sie przewróci klamka sie nie złamie tylko odegnie i zmieni bieg minusem jest to ze gdy coś sie rozsypie to wymieniasz całość a w tradycyjnym, systemie musisz wymienic tylko np. klamki lub manetki ogolnie DC rządzi;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pulse Napisano 19 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 lukas_t1 i heavy_puchatek a jak sie ma kwestia luzu na lewej dzwigni od miejsca nacisniecia do oporu po ktorego pokonaniu nastepuje zmiana przelozenia. Bo jak juz mowilem u mnie jest to jakies 0.5-1cm i zastanawiam sie czy to normalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heavy_puchatek Napisano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 Jak najbardziej, ten typ tak ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrkv Napisano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 U mnie to samo. Klamka ma te 0.5 cm luzu. Ale jest 1 minus, ze gdy się zdecydujemy na hydrauliki, to będziemy musieli kupić manetki. I ten fakt mnie trzyma, ze nie zmieniam hamulców na hydrauliczne. Po prostu za duże koszta ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas_t1 Napisano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 ale czemu piszecie tu o "luzie"? przeciez to nie jest żaden luz (w sensie ze cos lata, a nie powinno) tylko poprostu musi byc jakaś odległość na którą przesuwa się dźwignię aby nastąpiła zmiana. ta właśnie odległość to ok. 0,5-1cm potem jak ktos bedzie czytać ten temat to włos się bedzie jeżyć na głowie że w DC jest centrymetrowy luz :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrkv Napisano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 Chodzi to taki luzzz że możemy tą klamką ruszać o te 0.5 cm nie natrafiając się na opór przerzutki. Jak to inaczej nazwiesz jak nie luz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas_t1 Napisano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 nie wiem jak to nazwać...nie jestem technikiem specjalistą budowy maszyn, ale jakby nie patrzeć słowo luz na tym forum ma wydźwięk czysto negatywny związany z tym że cos na skutek działania czasu i sił traci sztywnosć i ulega powolnej destrukcji i poprostu nie działa w mniejszym lub większym stopniu tak jak trzeba z resztą zobacz sam: Luz - w technice jest to niewielka przestrzeń pomiędzy dwoma współpracującymi z sobą, lub stykającymi się elementami urządzenia, lub konstrukcji. Luz niekiedy jest pożądany (zobacz pasowanie), lecz w większości przypadków jest wynikiem zużycia materiału lub niedokładności wykonania i obniża efektywność urządzenia. W konsekwencji może to doprowadzić do jego awarii, lub nawet zniszczenia. może niech wypowie się jakiś technik lub ktoś z wykształceniem technicznym jak się to fachowo nazywa :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 Luz roboczy, czy też bariera błędu - jakby DC było tak sztywne jak normalne klamki to biegi by czesto właziły przypadkowo - np na nierównosciach. Sam jezdziłem na Dc, co prawda w stanie nietrzezwosci ale i tak nie za bardzo mi się to podobało - lubię gripshifty bo przy samej zmianie przełożenia ręce pewnie trzymają kierownice, palce dopiero od niej odchodzą, kiedy chcemy hamowac i nacisnąc na klamkę. Może i DC ma swoje zalety ale też zależy gdzie jest uzywane. Jak dla mnie Dc są wygodne, ale zbyt skomplikowane i w razie uszkodzenia tracimy nie dośc że biegi to jeszcze hamulce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sirspider Napisano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2007 Ja należę do osób którym dualcontrol nie przypadły do gustu. Mam pytanie. Czy porwał się ktoś na DC z hamulcami na linkę? Bo ja miałem do czynienia z DC z hamulcami hydraulicznymi LX. Z hydraulikami to powiedzmy - jeszcze da się jeździć, ale z v-brakami jakoś sobei jazdy nie wyobrażam. A wiem, że są i kosztują na dzień dzisiejszy 250zł pod V-ki. Jeśli ktoś takowe posiada, to chętnie posłucham opini. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heavy_puchatek Napisano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2007 Ja ostatnio mam dość swoich DC. Są super wygodne, cały czas podtrzymuję to ale... nie mogę skrócić kierownicy bo są za szerokie, nie mogę zamontować po ludzku uchwytu do pulsometru, z lampką też są cyrki ale da radę po odkręceniu manetki. Wymiana linki też kłopotliwa, na trasie jak coś to niemożliwa bo trzeba mieć coś do wyrwania małej śrubeczki juz po jej odkręceniu Tak czy inaczej będę z nimi chyba dozgonnie jeździł bo mam hamulce, przerzutki shimano i w ogóle I co z tego że to super działa, każde inne będą super działać po przyzwyczajeniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rymo Napisano 28 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2007 Ja mam podczepione do avidow sd7 czyli linki. Fajnie dziala..wczesniej mialem klamki bez modulacji..wiec nie mam jak sie wypowiedziec czy lepiej/gorzej. Ogolnie fajnie. Wymiana linki..tak samo latwa jak w moich starych klamkomanetkach(to byly chyba altusy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sekman Napisano 28 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2007 Mam DC Deore. Rewelacja. W terenie sprawdza sie znakomicie. Polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.