mistrzmiron Napisano 15 Kwietnia 2007 Napisano 15 Kwietnia 2007 witam. w ostatnim czasie bez przerwy mam problem z tylnym kolem. a konkretnie ze szprychami- co tydzien, dwa lamie mi sie jedna czy dwie. nie wiem co moze byc tego przyczyna. moje obecne szprychy to zwykle 2.0. ktos mi powiedzial, ze moze powinienem sie zastanowic nad szprychami DT. moje pytanie- czy to cos pomoze? co jeszcze moglbym zrobic, zeby pozbyc sie tego problemu? z gory dziekuje za pomoc!
topol Napisano 15 Kwietnia 2007 Napisano 15 Kwietnia 2007 Najlepiej oddaj koło do serwisu,na ponowne naciagniecie szprych.Pekaja,bo sa najprawdopodobnie nierównomiernie ponaciagane. Kazda zmiana / brak szprychy/ powoduje "rozstrojenie" całego koła w wiekszym lub mniejszym stopniu.Montaż brakujacej szprychy może nie rozwiazac problemu.
hudy Napisano 15 Kwietnia 2007 Napisano 15 Kwietnia 2007 Pewnie są za bardzo napięte. Inaczej by nie pękały, tylko koło by się krzywiło.
Bizon Napisano 15 Kwietnia 2007 Napisano 15 Kwietnia 2007 Miałem dokładnie to samo .Szprychy pękały nawet na asfalcie a przyczyna tak jak mówi topol były nierównomiernie ponaciągane .Oddać do serwisu chyba że umiesz sam sobie odpowiednie ponaciągać-ja nie umiałem
mistrzmiron Napisano 17 Kwietnia 2007 Autor Napisano 17 Kwietnia 2007 Miałem dokładnie to samo .Szprychy pękały nawet na asfalcie a przyczyna tak jak mówi topol były nierównomiernie ponaciągane .Oddać do serwisu chyba że umiesz sam sobie odpowiednie ponaciągać-ja nie umiałem hm. dzieki za rady. do tej pory po tego typu awarii oddawalem rower do serwisu i oni to zalatwiali.. nie przyszlo mi do glowy, ze moga cos za mocno ponaciagac ("szprychy sie czasem lamia, bo sie luzuja- trzeba je dokrecac, ale sam tego nie zrobisz"). tymczasem dzwonilem wczoraj do serwisu i stwierdzili, ze jesli historia ze szprychami sie powtarza (to juz w sumie 3 czy 4 raz na ostatnim 1000km) to trzeba bedzie wymienic obrecz i wszystkie szprychy. czy zgadzacie sie z ta diagnoza? nie chce po raz kolejny wymieniac 2 czy 3 zlamanych szprych zeby za tydzien miec znow ten sam problem..
Przeor Napisano 17 Kwietnia 2007 Napisano 17 Kwietnia 2007 Sprubój oddać do innego serwisu, może w tym co oddajesz jest jakiś nowy mechanik i dopiero się uczy.
dobry Napisano 17 Kwietnia 2007 Napisano 17 Kwietnia 2007 co do wymiany obręczy to nie sądzę żeby była konieczna, wymiana wszystkich szprych to jednak dobra rada, bo nie wiadomo teraz, które z tych pozostałych szprych są w jakim stopniu zmęczone. Miałem taki sam przypadek. Miałem obręcz mavic xm317 i przez bardzo długi okres jeździłem nieświadomie bez jednej szprychy. po uzupełnieniu braku zaczęły pękać jedna po drugiej - uzupełniałem. wymieniłem wszystkie szprychy. dwa dni później skradziono mi rower ... f.ck!!
Bizon Napisano 17 Kwietnia 2007 Napisano 17 Kwietnia 2007 Pierwsze słyszę żeby wymieniać obręcz ,nie wiem nie będę gdybał ,ale wydaje mi się ,że chyba nie ma takiej potrzeby.Niby czemu co by jej miał dolegać
specjalized Napisano 23 Kwietnia 2007 Napisano 23 Kwietnia 2007 obręcz to się wymienia jak ma jakieś konkretniejsze bicia promieniowe... np po dobiciu opony na krawężniku, w innym przypadku nie ma sensu... jeśli szprychy pękają to albo są źle ponaciągane albo są pozakładane po niewłaściwej stronie koła (dotyczy to koła tylnego)... Musisz oddać kółko do dobrego serwisu, żeby sprawdzili czy jest właściwie zaplecione... po poprawieniu powinno być dobrze choć może kilka szprych pęknąć (wynikać to będzie z ich wcześniejszego zmęczenia), jeśli mino to będa pękac kup komplet nowych szprych (DT champion) i załóż do koła
delfik Napisano 25 Kwietnia 2007 Napisano 25 Kwietnia 2007 wydaje mi sie ze to jedno i drugie. I nierównomierny naciąg i kiepskie szprychy. Tez tak mialem. Wymienialem pekające "noname-y" (na oko juz widac bylo ze to lipa) na 2mm czarne Richmany i te juz nie pękały :!!: W ten sposob wymienilem z 15 szprych. Do serwisu pod koniec sezonu nie zdązylem pojechac (chcialem przy okazji wymienic zuzytą piastę) - również ukradli mi rower :!!: Wiec lepiej bądź czujny :twisted: :arrow:
Lukas_Mako Napisano 25 Kwietnia 2007 Napisano 25 Kwietnia 2007 ja miałem taki problem w starym rowerze , w tygodniu minimum 3 szprychy,ale tam była metalowa piasta z tylu i pan serwisant powiedział że to jej wina. W obecnym biku tylko raz mi się zdarzyło
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.