Skocz do zawartości

[przerzutki] Jakie wybrać?

Luigi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jako że dopiero rozpoczynam swoją przygodę z rowerami (przygodę na poważnie) - mam kilka pytań. Kolejnych. Aby kupić sprzęt najlepszy, który testowaliście i wiecie, że warto wydać na niego swoje ciężko zarobione w pracy pieniądze. Pytanie mam następujące. Szukam dobrych przerzutek. Jakie będą najlepsze? Wiele już się naczytałem, ale w dalszym ciągu mam wątpliwości. Jedni polecają SRAM'y, jako najlepsze. Drudzy SHIMANO. Inni z kolei marki mniej znane. Chodzi oczywiście o przerzutki tylnie i przednie. Jestem amatorem, pogłębiam swoją wiedzę. Wiem, że pisze tutaj spore grono, które pomaga oraz doradza. Liczę na Waszą pomoc. Co wybrać?

100 zł..

to hm - ja za 100 zł mam zestaw tył alivio 06' (70 zł) przód LX 06' (30 zł jak nówka używana)

możesz się rozejrzeć i jeśli zależy ci na klasie wyższej niż alivio (właściwie więcej biegów) poszukaj deore. LX kosztuje już 100<

natomiast deore to tak naprawde 1 bieg więcej niż alivio, a materiały porównywalne, może nawet na korzyść alivio

przerzutka przód nie jest taka ważna, wystarczy nawet acera do amatorskiej jazdy i w miare spokojnego xc. Ale może uda Ci się wyhaczyć tak jak mi w dobrej cenie osprzęt klasy wyżej.

http://allegro.pl/item185375005_przednia_p...mc14_28_6_.html - tu akurat dolny ciąg, niektórzy mówią, ze górny jest lepszy

tył ze srama to np: http://allegro.pl/item183510885_nowe_tylne...wyprzedaz_.html

7.0 to już dość wysoko, chyba odpowiednik LX na shimano.

Tylna i przednia przerzutka mogą być innych firm, nie ma tam powiązań żadnych - sram jest statystycznie lepszy, shimano bardzo popularne.

Według mnie taki zestaw byłby ok.

Do tego dochodzi kaseta (nie musi być srama, ale dobrze by było) i oczywiście łańcuch : )